sportovní filtr

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 18.10.2007 09:45

Hugo72: Dalsi chytrak :) Boze ctete souvislosti... Byl to jenom priklad a debata o tom, ze samotny filtr nema vliv na mnozstvi vzduchu, ktere jde do motoru, protoze ho tm stejne pusti vaha tolik vzduchu kolik je treba. Pokud neupravis MAF tak tam jine mnozstvi vzduchu nedostanes. O tom celem byla debata.
Ono se staci podivat do podpisu a precist si tam K&N... nejezdim bez filtru a ani to nehodlam menit.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 18.10.2007 09:48

2 jamaka: .... a prece se silonky pouzivaji, ze... :) a mozna prave proto, ze se odstranuji veskere restrikce v sani
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 18.10.2007 09:52

stigi píše:2 jamaka: .... a prece se silonky pouzivaji, ze... :) a mozna prave proto, ze se odstranuji veskere restrikce v sani
no vidis a ja ked som to skusal na dvoch roznych autach - KA a moje ST tak to auto jednoducho z toho mnozstva vzduchu kapalo, proste ked si pridal tak auto dochlo, stacilo trochu zakryt privod vzduchu a uz to bolo OK. A este mi povedz ako ti MAF obmedzi mnozstvo vzduchu?
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 18.10.2007 09:58

Jejej tady toho zase je :wink: no prostě jak napsal jamaka jde o to, že o množství vzduchu se stará maf, já netušil, že způsobím jedním slovíčkem tolik příspěvků o ničem vrrrrrrrrrrrr :x myslel sem to dobře napsal hůř a je to, chudák ten co se tady bude pročítat třeba za měsíc asi když uvidí počet stran zabalí to rovnou a založí zase nové téma, třeba jaké máte zkušenosti se sportovním filtrem :idea: :wink:

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 18.10.2007 10:14

O MAFu jsem se zminil ja, ale to je jedno. Chtel jsem to jen trosku uvest na pravou miru, aby si proste nekdo nemyslel, ze vymenou filtru tam posle vic vzduchu. Debata se strhla trochu nekde jinde a stejne do roviny teoretizovani.

2 jamaka: MAF snima mnozstvi nasavaneho vzduchu - dva zhavene odporove draty, ochlazovane nasavanym vzduchem atd., to je celkem jedno - a predava data do ECU, ktera podle toho ridi bohatost smesi. Pokud si s tim zkousel jezdim tak samozrejme neni co vyvracet. Ja to do takoveho extremu nehnal a v tomto pripade muzu zustat pouze v te rovine teoretizovani - treba MAF nestihal a daval ECU spatne hodnoty a mel jsi diky tomu spatnou smes
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 18.10.2007 10:30

Ještě dodám, že váha vzduchu, žhavý drátek a MAF je stále jedno a totéž. Stigi má pravdu v tom, že pokud je tahle věc nějakým způsobem špatná tak dává i špatné info, teda pokud je dáva ECU může být velký rozdíl ve výkonu motoru a samo i spotřeba.
Naposledy upravil(a) Boban dne 18.10.2007 10:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 18.10.2007 10:30

stigi - ved prave ze MAF snima, on tymi drotikmi nijako nedokaze zamedzit vzduchu aby nesiel dnu. A za tym je uz len skrtiaca klapka a tu v podstate ovladas ty :) Tak teda ak je ten filter redsi ako original, toho vzduchu ta pojde viac (netvrdim ze o veeelmi vela, ale pojde)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 18.10.2007 10:38

Ono by se o tom mohlo polemizovat ještě další stránky, Další věc je ta, že pokud, sice budeš mít sportovní filtr a bude ti nasávat teplý vzduch je to jako by si tam nic neměl atd.atd. je, ale pravda, že vlastně víc vzduchu tam jde, jelikož se ti motor rychleji roztočí a tím potřebuje víc vzduchu jinak je na netu spoustu stranek o filtrech http://www.sportovni-filtry.cz/ a nejsou to jen plky aby si to člověk koupil.

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 18.10.2007 10:43

zirafak píše:
Boban píše:Zirafak, já mám napsáno na obalu čistit nejpozději po 15000km a to přípravky k tomu určenými. :wink:
Mam K&N filter...15 000 km sa mi vsak zda hodne malo.To by potom stracalo ekonomicky vyznam,lebo tekutina na cistenie a inpregnaciu zrovna lacna nieje.Ak to je tak predpisane,preco mi to potom v servise u KOISA robili az po 40 000 km :?: Maju s tym dlhorocne skusenosti,tak snad vedie kedy,co... :idea: :wink:
hele koukni sem http://www.sportovni-filtry.cz/ tam píšou u vložek 15000km a kit 20 000 a to sem měl přesně v návodu já :roll: tak teď už ani já netuším.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 18.10.2007 10:50

Boban píše: Další věc je ta, že pokud, sice budeš mít sportovní filtr a bude ti nasávat teplý vzduch je to jako by si tam nic neměl atd.atd.
No to je zas o niecom inom, ale zasa na druhej strane, kedy ma auto lepsiu spotrebu? ked je vonku -20, alebo ked jazdi pri nejakych +20? Nebavime sa o vykone. A dlasia vec, a to som spozoroval na inom aute (SKODA 1000MB de luxe) a potvrdilo sa mi to potom aj na dalsich, ked poprsi (jazda po cerstvom dazdiku), po nejakych teplotach, nezda sa vam ze auto ide lepsie?
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 18.10.2007 10:55

No jistě :lol: :lol: :lol: vzduch je vlhký, to bylo vždy na fichtlovi, po dešti tahal jako ďas.

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 18.10.2007 10:57

Tak teda vsetko vlastne suvisi zo vzduchom, a ked dam teda motoru, mensi odpor pre privod vzduch (samozrejem v rozumnej miere, alebo upravim, MAF alebo upravim mapy v ECU) tak mutym teda musim nejako pomoct :)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 18.10.2007 11:01

Boban píše:Ono by se o tom mohlo polemizovat ještě další stránky, Další věc je ta, že pokud, sice budeš mít sportovní filtr a bude ti nasávat teplý vzduch je to jako by si tam nic neměl atd.atd. je, ale pravda, že vlastně víc vzduchu tam jde, jelikož se ti motor rychleji roztočí a tím potřebuje víc vzduchu jinak je na netu spoustu stranek o filtrech http://www.sportovni-filtry.cz/ a nejsou to jen plky aby si to člověk koupil.
O tom uz tu bylo taky napsaneho dost... ano,spatnou instalaci sportovniho filtru muzes na tom byt hur nez s papirovou vlozkou. Studeny vzduch ma vyssi hmotnost a obsahuje tedy i vetsi pocet kyslikovych molekul atd.
Myslim, ze v te predchozi debate uz nema smysl pokracovat (uz jsme to tu zasr... dost), byla by opravdu nekonecna. Kazdy o tom neco vime a mame predstavu, kdo nema at si ji udela :)
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 18.10.2007 11:04

jamaka píše:Tak teda vsetko vlastne suvisi zo vzduchom, a ked dam teda motoru, mensi odpor pre privod vzduch (samozrejem v rozumnej miere, alebo upravim, MAF alebo upravim mapy v ECU) tak mutym teda musim nejako pomoct :)
vsechno souvisi se vsim, nerikam nic, ale na moje slova dojde :lol:
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 18.10.2007 11:12

stigi píše:[vsechno souvisi se vsim, nerikam nic, ale na moje slova dojde :lol:
Na moje tiez :) :)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host