
1,8 92kw
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: 1,8 92kw
Plus je tam rozdil ve vyrobnim materialu bloku motoru a timpadem i moznostech ladeni 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 92kw
Ty rozdíly nejsou přesné, ale za to může spíš Ford svým značením. Zetec evolučně vychází z původního CVH motoru, vymyšlenma mu byla akorát nová hliníková hlava s 16 ventily. Kromě exotů se setkáme akorát s řadovými čtyřválci 1.6, 1.8 a 2.0 (Escort mk5-7, Mondeo mk1-2) a 1.25 ve Fiestě. EEC4-5 (efi mpi, jedna lambda, plyn lankem, dvoučinná zapalovací cívka, MAF).
Duratec se vyskytoval nejdříve jako V6 a je to komplet nový motor, hlavní rozdíl proti Zetecu tuším v tom, že má hliníkový i spodek. (Ale nedám ruku do ohně za to, jestli Zetec taky). Od Mondea mk3 se objevily Duratecy i I4 (1.8, 1.8sci a 2.0) a I5 (pětiválec s turbem, mělo ho i Volvo). Řídící jednotky pokročilejší, MAP, ale plyn stále na lanko.
Ty 'naše' 1.6, 1.6vct a 1.8 'Duratecy' jsou přejmenované Sigmy - původně jako Zetec-SE vyvinutý s Mazdou a Yamahou. Ty už mají klapku na motorek
Jednoduše - Co už nebylo Zetec, ale jmenovalo se to Zetec, tak byla Sigma a nakoec Duratec. Trivka, ne
Duratec se vyskytoval nejdříve jako V6 a je to komplet nový motor, hlavní rozdíl proti Zetecu tuším v tom, že má hliníkový i spodek. (Ale nedám ruku do ohně za to, jestli Zetec taky). Od Mondea mk3 se objevily Duratecy i I4 (1.8, 1.8sci a 2.0) a I5 (pětiválec s turbem, mělo ho i Volvo). Řídící jednotky pokročilejší, MAP, ale plyn stále na lanko.
Ty 'naše' 1.6, 1.6vct a 1.8 'Duratecy' jsou přejmenované Sigmy - původně jako Zetec-SE vyvinutý s Mazdou a Yamahou. Ty už mají klapku na motorek

Jednoduše - Co už nebylo Zetec, ale jmenovalo se to Zetec, tak byla Sigma a nakoec Duratec. Trivka, ne

Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: 1,8 92kw
ahoj,
motory 1.8 a 2.0 montovane do mondea mk3 a focusu mk2 - kt. maju oznacenie Duratec HE, su original ford vyvoj a su celohlinikove. Montovali sa aj do mazdy a volva. Turbo motor v ST-ku focus mk2 je zase motor prebraty od volva, kde je znamy v mnohých modeloch ako T5. Iba ma na kryte napis duratec
dovolim si pouzit svoj vlastny prispevek z jineho fora :
Duratec_HE motory montovane do Focusu II, teda od konca roku 2004 - NIE SU motory motory MAZDA_! Je to rozsirena blbost a tak v ramci osvety ponukam clanok z casopisu Ojetiny, kt. to myslim jednoznacne a prehladne potvrdzuje. Je to zip zo 4 obrazkov na tomto linku :
Inak - toto su motory zo skutocnej rady "duratec" a oznacenie si aj zasluzia, prave pre svoju spolahlivost a odolnost. Duratecy od objemu 1.6 nizsie su vlastne iba preznacene zetecy (1.6 povodom od yamahy), resp. motory zo starej rady Sigma (1.4; 1.3), apod., cize toto marketingove zjednotenia nazvov benzinovych motorov je zavadzajuce, su tu uplne odlisne agregaty.
Pokial je mi zname, tak v ziadnom duratec_HE montovanom pod kapotu focus II a C-max sa uz nemali nachadzat tzv. virive klapky v sacom trakte - tak ako tomu bolo v prvych rokoch vyroby u motorov osadzovanych do mondea (II, nespravne mk3) - kde urobili asi nie malo uzivatelom riadne starosti, resp. aj drahe opravy. Tiez som ale cital, ze vyrobca po zlych skusenostiach (mondeo) s uvolnenymi a nasatymi klapkami neskor zmenil ich ulozenie za odolnejsie, kt. sa uz neuvolnuje ani akusticky neprajavuje (hlavne po startoch pri studenom motore) takze tazko s urcitostou povedat. Realne by sa to dalo zistit iba po demontazi celeho sacieho potrubia...
Mazda v predchadzajucej generacii 3-ky, 5-ky a 6-ky mala este jednu "svoju" verziu tychto motorov, cim myslim to, ze sa uz objavila iba pod kapotou aut vyrobenych v hirosime, kt. mala myslim priame vstrekovanie do valcov a oznacenie "DISI". Mechanicky zaklad bol ale stale vo fordackych duratecoch.
motory 1.8 a 2.0 montovane do mondea mk3 a focusu mk2 - kt. maju oznacenie Duratec HE, su original ford vyvoj a su celohlinikove. Montovali sa aj do mazdy a volva. Turbo motor v ST-ku focus mk2 je zase motor prebraty od volva, kde je znamy v mnohých modeloch ako T5. Iba ma na kryte napis duratec

dovolim si pouzit svoj vlastny prispevek z jineho fora :
Duratec_HE motory montovane do Focusu II, teda od konca roku 2004 - NIE SU motory motory MAZDA_! Je to rozsirena blbost a tak v ramci osvety ponukam clanok z casopisu Ojetiny, kt. to myslim jednoznacne a prehladne potvrdzuje. Je to zip zo 4 obrazkov na tomto linku :
Kód: Vybrat vše
http://www.ulozisko.sk/732226/duratec_he.zip
Pokial je mi zname, tak v ziadnom duratec_HE montovanom pod kapotu focus II a C-max sa uz nemali nachadzat tzv. virive klapky v sacom trakte - tak ako tomu bolo v prvych rokoch vyroby u motorov osadzovanych do mondea (II, nespravne mk3) - kde urobili asi nie malo uzivatelom riadne starosti, resp. aj drahe opravy. Tiez som ale cital, ze vyrobca po zlych skusenostiach (mondeo) s uvolnenymi a nasatymi klapkami neskor zmenil ich ulozenie za odolnejsie, kt. sa uz neuvolnuje ani akusticky neprajavuje (hlavne po startoch pri studenom motore) takze tazko s urcitostou povedat. Realne by sa to dalo zistit iba po demontazi celeho sacieho potrubia...
Mazda v predchadzajucej generacii 3-ky, 5-ky a 6-ky mala este jednu "svoju" verziu tychto motorov, cim myslim to, ze sa uz objavila iba pod kapotou aut vyrobenych v hirosime, kt. mala myslim priame vstrekovanie do valcov a oznacenie "DISI". Mechanicky zaklad bol ale stale vo fordackych duratecoch.
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 92kw
Nevíte proč je u verze flexifuel zkrácený interval výměny oleje na 10 tis. km? To abych měnil olej 4x ročně... Jestli to je kvůli ethanolu, tak na ten nejezdím.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4029
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 733
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: 1,8 92kw
Ale pak to případnému kupujicimu řekni, ze jsi nedodrzoval interval výměny oleje, protože ti to poradili na fóru 

FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8 92kw
Cílem není to záměrně ojebávat, spíš mě zajímal důvod. Jestli se ethanol třeba víc podepisuje na degradaci oleje. Jezdím dlouhý trasy, město skoro vůbec, dálnice minimum a kdyžtak pomalu, takže 15 tisíc nemůže nic zkazit.
- LR81
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.04.2014 18:09
Re: 1,8 92kw
Průměrná spotřeba trasa Prostějov - Náchod 6,6 l/100km, zpět Náchod - Prostějov 5,8 l
Celkem svižné tempo, hlavně při cestě tam.

-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17.05.2017 21:22
Re: 1,8 92kw
Ahojte, prosím o radu. Cca před měsícem jsem koupila FFII, 1.8 92 kw flexifuel. Hned jsme vyměnili olej, Ford formula 5W30. Dalších 14 dni jsme neustále kontrolovali hladinu oleje a vše ok. Pak jsem natankovala ethanol. Za ten měsíc jsem najela 800 km a dnes při další kontrole zjistila, že ubylo přes 2 litry oleje. Máte nějaký tip, co tu ztrátu oleje mohlo způsobit? Může to mit souvislost s ethanolem? Olej mizí nejspíš do motoru, z výfuku dost kouří.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: 1,8 92kw
Jeden tip bych mel, tady je vzhledem k spouste uzivatelu nepopularni.
Vyhledej si temata : olej se snizenou hths viskozitou a nastuduj. A pak ten sranec vylej a dej normalni neekologicky olej. 5w40 a3!!!
Bohuzel opotrebeni pistove skupiny uz nelze jednuse vratit.
Minuly tyden v chorvatsku stalo min 5 aut pred tunely a nekterym hulil motor olejem. Vsechno nova auta, vsichni ekooleje 0w20, bylo me z tohobzle. Prosim nereagujte, je to jen muj nazor.
Tedy nejen. Ale tady se neuznava.
Vyhledej si temata : olej se snizenou hths viskozitou a nastuduj. A pak ten sranec vylej a dej normalni neekologicky olej. 5w40 a3!!!
Bohuzel opotrebeni pistove skupiny uz nelze jednuse vratit.
Minuly tyden v chorvatsku stalo min 5 aut pred tunely a nekterym hulil motor olejem. Vsechno nova auta, vsichni ekooleje 0w20, bylo me z tohobzle. Prosim nereagujte, je to jen muj nazor.
Tedy nejen. Ale tady se neuznava.

FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 26.04.2015 12:15
Re: 1,8 92kw
Ahoj, koupil jsem Focuse II s tímto motorem (červenýho pro manželku
). Co mě trochu zaráží, tak průměrná spotřeba dle PP je 9,5 l/100km. Což mi přijde dost. Porovnávám s ostatními auty co jsem měl, na stejné trase (Kia Ceed měla do 7 litrů, s Escortem 1.8 16V okolo 7,5 litrů...)
Myslím si, že umím jezdit efektivně, takže tohle mi přijde celkem dost.
Auto máme jen asi 10 dní, ale už padla skoro celá nádrž, takže to asi není moc zkreslené...
Nemůže být někde nějaká chyba - moc bohatá směs či co já vím?
Dík,
Pavel

Myslím si, že umím jezdit efektivně, takže tohle mi přijde celkem dost.
Auto máme jen asi 10 dní, ale už padla skoro celá nádrž, takže to asi není moc zkreslené...
Nemůže být někde nějaká chyba - moc bohatá směs či co já vím?
Dík,
Pavel
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: 1,8 92kw
Nikde nepíšeš v jakém provozu auto jezdí. Pokud jsou to pojížďky jen po městě (velkém městě) a po dálnici, tak bych to asi neviděl až tak černě. Obecně se s těmito motory dá jezdit i úsporně, ale město obecně sotřebě nesvědčí. Pro srovnání můj 2.0 dlouhodobý průměr 7,4l/100km. Město ale tak možná z 25%, dálnice 0%. To vše při dodržování rychlostních limitů. 

-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 26.04.2015 12:15
Re: 1,8 92kw
Je to ježdění po okreskách (pro případné místní - Rtyně v Podkrkonoší -> Trutnov a zpět).
Asi 1/3 v obci - bez křižovatek, jen plynulý průjezd, zbytek mimo obce.
S Golfem TSI stejnou trasu jezdím za 5,5 litru ve sportovním režimu (DSG).
Vím, že se turbo porovnávat s atmosférou nedá, ale i tak je ten rozdíl je dost velký...
Po zkušenosti s jinými vozy bych počítal se spotřebou tak do 8 litrů....
Asi 1/3 v obci - bez křižovatek, jen plynulý průjezd, zbytek mimo obce.
S Golfem TSI stejnou trasu jezdím za 5,5 litru ve sportovním režimu (DSG).
Vím, že se turbo porovnávat s atmosférou nedá, ale i tak je ten rozdíl je dost velký...
Po zkušenosti s jinými vozy bych počítal se spotřebou tak do 8 litrů....
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1,8 92kw
Koncernove auta spotrebu na palubaku dost podhodnocuju. Aj vyse pol litra.
Pozriet na diagnostike stav lambdy, adaptacie.
Pozriet na diagnostike stav lambdy, adaptacie.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3112
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1,8 92kw
Takovehle venkovske jezdeni by melo byt vcelku ideální co se spotřeby týče. Takže bych viděl výsledek nekde mezi 7 a 7,5 l/100km.
Jestliže mate auto par dni, zacni trochou servisu. Výměna oleje a filtru je samozřejmostí, vzduchový filtr, svíčky.
A taky zkontroluj, ze počítač ukazuje spravne - spocti si sam, kolik je spotřeba dle dotankovani.
Jestliže mate auto par dni, zacni trochou servisu. Výměna oleje a filtru je samozřejmostí, vzduchový filtr, svíčky.
A taky zkontroluj, ze počítač ukazuje spravne - spocti si sam, kolik je spotřeba dle dotankovani.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host