1,8 92kw

Odpovědět
Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od Nonid » 04.05.2014 22:56

Plus je tam rozdil ve vyrobnim materialu bloku motoru a timpadem i moznostech ladeni ;)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od Wizzy008 » 05.05.2014 09:02

Ty rozdíly nejsou přesné, ale za to může spíš Ford svým značením. Zetec evolučně vychází z původního CVH motoru, vymyšlenma mu byla akorát nová hliníková hlava s 16 ventily. Kromě exotů se setkáme akorát s řadovými čtyřválci 1.6, 1.8 a 2.0 (Escort mk5-7, Mondeo mk1-2) a 1.25 ve Fiestě. EEC4-5 (efi mpi, jedna lambda, plyn lankem, dvoučinná zapalovací cívka, MAF).

Duratec se vyskytoval nejdříve jako V6 a je to komplet nový motor, hlavní rozdíl proti Zetecu tuším v tom, že má hliníkový i spodek. (Ale nedám ruku do ohně za to, jestli Zetec taky). Od Mondea mk3 se objevily Duratecy i I4 (1.8, 1.8sci a 2.0) a I5 (pětiválec s turbem, mělo ho i Volvo). Řídící jednotky pokročilejší, MAP, ale plyn stále na lanko.

Ty 'naše' 1.6, 1.6vct a 1.8 'Duratecy' jsou přejmenované Sigmy - původně jako Zetec-SE vyvinutý s Mazdou a Yamahou. Ty už mají klapku na motorek :dih:

Jednoduše - Co už nebylo Zetec, ale jmenovalo se to Zetec, tak byla Sigma a nakoec Duratec. Trivka, ne :ble2:
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
rofek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 05.11.2011 10:31

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od rofek » 10.09.2014 19:09

ahoj,
motory 1.8 a 2.0 montovane do mondea mk3 a focusu mk2 - kt. maju oznacenie Duratec HE, su original ford vyvoj a su celohlinikove. Montovali sa aj do mazdy a volva. Turbo motor v ST-ku focus mk2 je zase motor prebraty od volva, kde je znamy v mnohých modeloch ako T5. Iba ma na kryte napis duratec ;-)

dovolim si pouzit svoj vlastny prispevek z jineho fora :
Duratec_HE motory montovane do Focusu II, teda od konca roku 2004 - NIE SU motory motory MAZDA_! Je to rozsirena blbost a tak v ramci osvety ponukam clanok z casopisu Ojetiny, kt. to myslim jednoznacne a prehladne potvrdzuje. Je to zip zo 4 obrazkov na tomto linku :

Kód: Vybrat vše

http://www.ulozisko.sk/732226/duratec_he.zip
Inak - toto su motory zo skutocnej rady "duratec" a oznacenie si aj zasluzia, prave pre svoju spolahlivost a odolnost. Duratecy od objemu 1.6 nizsie su vlastne iba preznacene zetecy (1.6 povodom od yamahy), resp. motory zo starej rady Sigma (1.4; 1.3), apod., cize toto marketingove zjednotenia nazvov benzinovych motorov je zavadzajuce, su tu uplne odlisne agregaty.

Pokial je mi zname, tak v ziadnom duratec_HE montovanom pod kapotu focus II a C-max sa uz nemali nachadzat tzv. virive klapky v sacom trakte - tak ako tomu bolo v prvych rokoch vyroby u motorov osadzovanych do mondea (II, nespravne mk3) - kde urobili asi nie malo uzivatelom riadne starosti, resp. aj drahe opravy. Tiez som ale cital, ze vyrobca po zlych skusenostiach (mondeo) s uvolnenymi a nasatymi klapkami neskor zmenil ich ulozenie za odolnejsie, kt. sa uz neuvolnuje ani akusticky neprajavuje (hlavne po startoch pri studenom motore) takze tazko s urcitostou povedat. Realne by sa to dalo zistit iba po demontazi celeho sacieho potrubia...

Mazda v predchadzajucej generacii 3-ky, 5-ky a 6-ky mala este jednu "svoju" verziu tychto motorov, cim myslim to, ze sa uz objavila iba pod kapotou aut vyrobenych v hirosime, kt. mala myslim priame vstrekovanie do valcov a oznacenie "DISI". Mechanicky zaklad bol ale stale vo fordackych duratecoch.
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od jarous350 » 01.05.2017 21:23

Nevíte proč je u verze flexifuel zkrácený interval výměny oleje na 10 tis. km? To abych měnil olej 4x ročně... Jestli to je kvůli ethanolu, tak na ten nejezdím.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4029
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 02.05.2017 11:09

Tak pak men treba po 15

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 733
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od gecko-x » 02.05.2017 12:08

Ale pak to případnému kupujicimu řekni, ze jsi nedodrzoval interval výměny oleje, protože ti to poradili na fóru :-D
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od jarous350 » 02.05.2017 16:44

Cílem není to záměrně ojebávat, spíš mě zajímal důvod. Jestli se ethanol třeba víc podepisuje na degradaci oleje. Jezdím dlouhý trasy, město skoro vůbec, dálnice minimum a kdyžtak pomalu, takže 15 tisíc nemůže nic zkazit.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
LR81
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.04.2014 18:09

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od LR81 » 08.05.2017 10:10

Průměrná spotřeba trasa Prostějov - Náchod 6,6 l/100km, zpět Náchod - Prostějov 5,8 l :palec_nahoru: Celkem svižné tempo, hlavně při cestě tam.
Focus combi 1,8, 92 kW. 2007
Obrázek

Marcca
Příspěvky: 1
Registrován: 17.05.2017 21:22

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od Marcca » 20.06.2017 21:21

Ahojte, prosím o radu. Cca před měsícem jsem koupila FFII, 1.8 92 kw flexifuel. Hned jsme vyměnili olej, Ford formula 5W30. Dalších 14 dni jsme neustále kontrolovali hladinu oleje a vše ok. Pak jsem natankovala ethanol. Za ten měsíc jsem najela 800 km a dnes při další kontrole zjistila, že ubylo přes 2 litry oleje. Máte nějaký tip, co tu ztrátu oleje mohlo způsobit? Může to mit souvislost s ethanolem? Olej mizí nejspíš do motoru, z výfuku dost kouří.

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od Jurawood » 18.08.2017 09:37

Jeden tip bych mel, tady je vzhledem k spouste uzivatelu nepopularni.
Vyhledej si temata : olej se snizenou hths viskozitou a nastuduj. A pak ten sranec vylej a dej normalni neekologicky olej. 5w40 a3!!!
Bohuzel opotrebeni pistove skupiny uz nelze jednuse vratit.
Minuly tyden v chorvatsku stalo min 5 aut pred tunely a nekterym hulil motor olejem. Vsechno nova auta, vsichni ekooleje 0w20, bylo me z tohobzle. Prosim nereagujte, je to jen muj nazor.
Tedy nejen. Ale tady se neuznava. :D
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Pavel77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 26.04.2015 12:15

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od Pavel77 » 20.06.2018 15:05

Ahoj, koupil jsem Focuse II s tímto motorem (červenýho pro manželku :D ). Co mě trochu zaráží, tak průměrná spotřeba dle PP je 9,5 l/100km. Což mi přijde dost. Porovnávám s ostatními auty co jsem měl, na stejné trase (Kia Ceed měla do 7 litrů, s Escortem 1.8 16V okolo 7,5 litrů...)
Myslím si, že umím jezdit efektivně, takže tohle mi přijde celkem dost.
Auto máme jen asi 10 dní, ale už padla skoro celá nádrž, takže to asi není moc zkreslené...

Nemůže být někde nějaká chyba - moc bohatá směs či co já vím?

Dík,
Pavel

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1686
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od Jemar » 20.06.2018 15:21

Nikde nepíšeš v jakém provozu auto jezdí. Pokud jsou to pojížďky jen po městě (velkém městě) a po dálnici, tak bych to asi neviděl až tak černě. Obecně se s těmito motory dá jezdit i úsporně, ale město obecně sotřebě nesvědčí. Pro srovnání můj 2.0 dlouhodobý průměr 7,4l/100km. Město ale tak možná z 25%, dálnice 0%. To vše při dodržování rychlostních limitů. :wink:

Pavel77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 26.04.2015 12:15

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od Pavel77 » 20.06.2018 15:37

Je to ježdění po okreskách (pro případné místní - Rtyně v Podkrkonoší -> Trutnov a zpět).
Asi 1/3 v obci - bez křižovatek, jen plynulý průjezd, zbytek mimo obce.
S Golfem TSI stejnou trasu jezdím za 5,5 litru ve sportovním režimu (DSG).
Vím, že se turbo porovnávat s atmosférou nedá, ale i tak je ten rozdíl je dost velký...

Po zkušenosti s jinými vozy bych počítal se spotřebou tak do 8 litrů....

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od stano. » 20.06.2018 17:07

Koncernove auta spotrebu na palubaku dost podhodnocuju. Aj vyse pol litra.
Pozriet na diagnostike stav lambdy, adaptacie.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3112
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: 1,8 92kw

Příspěvek od jenikHK » 20.06.2018 19:39

Takovehle venkovske jezdeni by melo byt vcelku ideální co se spotřeby týče. Takže bych viděl výsledek nekde mezi 7 a 7,5 l/100km.
Jestliže mate auto par dni, zacni trochou servisu. Výměna oleje a filtru je samozřejmostí, vzduchový filtr, svíčky.
A taky zkontroluj, ze počítač ukazuje spravne - spocti si sam, kolik je spotřeba dle dotankovani.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů