Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od enjoy » 15.11.2013 13:23

Já jsem se dostal do fáze, že mě baví jezdit po dálnici 100-110km/h, protože to jede za 7-7,5l a ne za 9l :mrgreen:
A na budíkách mám navolenou průmernou spotřebu a hraju si s desetinkama. A od poslední zkušenosti, kdy jsem byl poprvé na ručním mytí vím, že už nikdy nepůjde pod kartáče žádné mé auto.
Často před jízdou jen poslouchám nastartovaný motor a zadumán si tak přemýšlím..
Takže asi ano, asi jsem poněkud debil.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
mikki
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 921
Registrován: 10.01.2012 09:07
Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od mikki » 15.11.2013 13:25

smoula : no nevím jestli se dá po tom našem drahým parkovišti Praha-Brno jet 160 delší dobu /cestou určitě postrácíš spoustu šroubů co uklepeš/. V německu je to ovšem úpne jinak.
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW prodáno
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od smoula » 15.11.2013 13:26

mikki: jedu v levém ;)

Enjoy: to mě taky celkem baví, ale pak začnu usínat a musím tam mít 150-160 abych to nějak přežil :|

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od enjoy » 15.11.2013 13:31

A představ si že v tom Mondeu je to ještě horší to vydržet, protože to už máš tuplem pocit že stojíš :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od smoula » 15.11.2013 13:36

A nejhorší je to na 5.tého května, jak je úsekovka směrem do Prahy, když jede člověk celou dobu 130-160 a pak najednou musí zpomlait na 50tku, tak to je, jako kdyby stál :D :D

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od enjoy » 15.11.2013 13:45

No ona je předtím ještě s kopce úsekovka na 80km/h ne? :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od smoula » 15.11.2013 13:46

To doufám, že není :D Běžně tam jezdím 130 +/- a zatím ťuk ťuk ťuk nic nepřišlo :)

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od enjoy » 15.11.2013 13:47

A toho snížení na 100km/h a pak na 80km/h sis všimnul? :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od enjoy » 15.11.2013 13:48

Co vím, tak třeba ta úsekovka na 50km/h o které si mluvil rychlost opravdu měří, ale například ta "naproti" by neměla. Respektive 3 roky od výstavby by neměli. A jelikož nevím kolik už to je, tak už na každé úsekovce dávám bacha.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od smoula » 15.11.2013 13:49

To vím, ale úsekovka tam není, takže jako kdyby tam žádná značka nebyla :lol:

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24580
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od ZaQik » 15.11.2013 14:09

D1 do Prahy ma radar pro 80km/h na urovni OC Chodov a druhy pro 80km/h u mostu pro pesi ... usek to asi nemeri, protoze tam usti frekventovany privadec :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 544
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost

Příspěvek od Skodax » 09.02.2014 15:30

Když už se tu načaly optimální otáčky. Co plynulý ploužení po městě na 5. a 1500ot. Auto mi zvukově jede a neremcá spotřeba dole a nezdá se mi, že by se mu něco nelíbilo
(samozřejmě zrychlení a kopce podkopnu)
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 09.02.2014 15:35

Na petku ve meste tak mozna s 1.4kou... I 1.6ka chce zdechnout pri tomhle.
U 1.8 se clovek uradi mezi trojkou a ctyrkou ve meste :D
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host