jaká je optimální cestovní rychlost s ohledem na počet otáček vs. opotřebení motoru? Teďka neřeším spotřebu. Je mi jasné, drtit to furt 5,5tis otáček a více je asi špatné. Ale co třeba 4000 otáček po dálnici? Je to v pohodě? Třeba 1-2 hodiny v kuse? Zase třeba 1.6tky při 130 točej právě 4000 otáček a nemaj problém ne? Takže pokud bych jezdil s dvoulitrem po dálnici furt kolem 4000 otáček, tj. těch 150 +/- tak no problem?
Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
čaute,
jaká je optimální cestovní rychlost s ohledem na počet otáček vs. opotřebení motoru? Teďka neřeším spotřebu. Je mi jasné, drtit to furt 5,5tis otáček a více je asi špatné. Ale co třeba 4000 otáček po dálnici? Je to v pohodě? Třeba 1-2 hodiny v kuse? Zase třeba 1.6tky při 130 točej právě 4000 otáček a nemaj problém ne? Takže pokud bych jezdil s dvoulitrem po dálnici furt kolem 4000 otáček, tj. těch 150 +/- tak no problem?
jaká je optimální cestovní rychlost s ohledem na počet otáček vs. opotřebení motoru? Teďka neřeším spotřebu. Je mi jasné, drtit to furt 5,5tis otáček a více je asi špatné. Ale co třeba 4000 otáček po dálnici? Je to v pohodě? Třeba 1-2 hodiny v kuse? Zase třeba 1.6tky při 130 točej právě 4000 otáček a nemaj problém ne? Takže pokud bych jezdil s dvoulitrem po dálnici furt kolem 4000 otáček, tj. těch 150 +/- tak no problem?
- Stehnak
- Test driver

- Příspěvky: 2234
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Neudavaji se u aut tzv: "maximalni povolene dlouhodobe otacky"?
Pokud jo, menis olej tak jak se ma, tak znas odpoved...
Pokud jo, menis olej tak jak se ma, tak znas odpoved...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 -> 40 kWh 2012 / byly Ford Mondeo ST 220 2006; Ford Focus 1.6 16V 1999
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Na jiným foru jsem se dověděl že jsem pacient a mám jezdit a neřešit 
- Stehnak
- Test driver

- Příspěvky: 2234
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
No vidis, nakonec jsi si odpovedel sam

Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 -> 40 kWh 2012 / byly Ford Mondeo ST 220 2006; Ford Focus 1.6 16V 1999
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Musím říct, že tohle mě dřív napadlo taky..
Osobně mám takový bblý pocit tlačit to dlouhodobě cca nad 4 tisíce. Snažím do toho motoru trošku vžít, jak by se to asi líbilo mně
Osobně mám takový bblý pocit tlačit to dlouhodobě cca nad 4 tisíce. Snažím do toho motoru trošku vžít, jak by se to asi líbilo mně
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Právě! A ta 150-160 mi přijde jako taková optimální cestovní rychlost 
- mikki
- Pokročilý

- Příspěvky: 921
- Registrován: 10.01.2012 09:07
- Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Zkoušel jsi někdy tak jak popisuješ jet po dálnici např. směr Francie ,Holandsko? Ne jinak bys tohle nikdy nenapsal .Dlouhodobě takhle jet nejde nebod je provoz a je mraky aut co jedou ještě rychleji než Ty a neustále zpomaluješ -zrychluješ.Není na německý dálnici nic neobvyklého jet v levém pruhu 160-180 a někdo se Tě snaží předjet.
Ford focus 2016 1.5 Titanium 134kw automat
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Byl Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Byl Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
- Stehnak
- Test driver

- Příspěvky: 2234
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Pokud takto premyslite, tak jste otroci auta (bez urazky) .... auto ma byt sluzebnikem, ne panem.
Ale chapu ze clovek podvedomne chce autu doprat lepsi zivot... ale vocamcať pocamcať, no ne?
Ale chapu ze clovek podvedomne chce autu doprat lepsi zivot... ale vocamcať pocamcať, no ne?
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 -> 40 kWh 2012 / byly Ford Mondeo ST 220 2006; Ford Focus 1.6 16V 1999
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Je to člen rodiny. V podstatě je to milejší tvor než ženská, užiješ s ním taky spoustu srandy, ale do ničeho ti neremcá. A náklady na provoz jsou taky podstatně nižší. A kolikrát je to v něm příjemnější, než v tý ženský 
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Anduril
- Test driver

- Příspěvky: 5096
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Stehnak: Presne tak.. auto ma slouzit mne, ne ja jemu .. Tohle uz mi prijde jako moc psycho dotaz
Kdyby byla rec o otackach kolem maxima, ale 4k pro benzin imho neni zadny problem.
Kdyby byla rec o otackach kolem maxima, ale 4k pro benzin imho neni zadny problem.
Naposledy upravil(a) Anduril dne 15.11.2013 12:53, celkem upraveno 1 x.
- smoula
- Test driver

- Příspěvky: 4352
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
mikki: např. Praha - Brno v 5 ráno v sobotu
enjoy: přesně, a když se pohádáš se ženskou, sedneš do auta a dokáže ti vykouzlit úsměv na rtech
Anduril: proč psycho dotaz?
Co je na tom špatného, že chci, aby mi auto vydrželo co nejvíce 
enjoy: přesně, a když se pohádáš se ženskou, sedneš do auta a dokáže ti vykouzlit úsměv na rtech
Anduril: proč psycho dotaz?
- Stehnak
- Test driver

- Příspěvky: 2234
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Ja myslim, ze driv nez poslel motor (pri beznem kazdodenim pouzivani a to i kdby jsi neustale jezdil kolem 150 km/h) do vecnych lovist (vydrz rekneme minimalne 300.000 km), tak se auta zbavis z uplne jinych duvodu...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 -> 40 kWh 2012 / byly Ford Mondeo ST 220 2006; Ford Focus 1.6 16V 1999
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5325
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Anduril:
však slouží, nikdo neříká, že ne..
Ale nebudu drsnější a větší frajer, když na něj budu sr....
však slouží, nikdo neříká, že ne..
Ale nebudu drsnější a větší frajer, když na něj budu sr....
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Anduril
- Test driver

- Příspěvky: 5096
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
Vsak ja nerikam, ze sr.t .. ale jako abych jezdil pomaleji, pze "x tisic otacek by mu mohlo za 10 let uskodit" .. to promin
Nebo skakat celej vikend a smidlit to nejakym voskem, kdyz to za par let stejne prodam a kupci to bude burt, stejne pujde o cenu
Nevim no..ja se o auto taky staram, urcite treba vice, nez vetsina beznych ridicu, ale tak v mezich..
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Počet otáček vs. optimální cestovní rychlost
O rychlosti nebudu psát, to záleží na jakém kvaltu, ale naše benzíny mají rády 3000 - 4500 cestovní a do 5500 ot to vymetení pavučin a při předjíždění. Nevhodné tlaky v motoru, které mu vadí a zároveň zvětšují opotřebení jsou právě ty menší otáčky pod těch 2500 ot.na pátý kvalt/šestý/ pod 2000 na čtvrtý a pod 1500 ot na trojku. 
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

