porucha motoru

Uživatelský avatar
RomanW
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24.12.2012 11:01
Bydliště: Vendryně

Re: porucha motoru

Příspěvek od RomanW » 27.12.2012 18:18

Když jsem to včera zkoušel, tak točil naprázdno. Dnes jsem zkoušel podle servisního manuálu startovat se stlačenou spojkou ( prý se to tak dělá u zahlceného motoru ), pak bez spojky. Krátce se zdálo, jakoby chtěl chytnout - točil s odporem - asi 2 - 3 sekundy. Pak už zase jen naprázdno.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: porucha motoru

Příspěvek od V12 » 28.12.2012 08:21

RomanW píše:Vodní pumpu neměnili, údajně se u toho motoru může měnit samostatně a to až když se pokazí.
Na TiVCT vyrobenych po 04/2005 je sucastou vodnej pumpy aj mechanizmus napinania rozvodoveho remena, ktory pri vymene musi dole. Vid servisny postup v prilohe (vodna_pumpa.pdf). Priloha Vymena_TiVCT_remena.pdf zasa hovori o postupe vymeny remena na autach vyrobenych po 04/2005.
Přílohy
Vymena_TiVCT_remena.pdf
(268.83 KiB) Staženo 151 x
vodna_pumpa.pdf
(44.94 KiB) Staženo 171 x
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
RomanW
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24.12.2012 11:01
Bydliště: Vendryně

Re: porucha motoru

Příspěvek od RomanW » 28.12.2012 10:45

No v servisu mi říkali, že ta vodní pumpa není hned třeba měnit a že mi vymění jen komplet rozvody.
Ale jestli je součástí vodní pumpy i napínací mechanismus, tak nevím co si mám o nich myslet.
Navíc mi to připadá, že mi někde ubývá chladící kapalina. Na podzim jsem si všiml, že mám chladící kapalinu pod úrovní MIN, tak jsem si tam nechal dolít. Po měsící odešel termostat, vyměnili mi ho.
Teď jsem se díval a chladící kapalina je zase asi 1 cm pod úrovní MIN. Jakoby někde mizla. ???? :bebng:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: porucha motoru

Příspěvek od V12 » 28.12.2012 18:46

Este raz - ak mas auto s datumom vyroby nizsim ako 04/2005, servis ma pravdu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
RomanW
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24.12.2012 11:01
Bydliště: Vendryně

Re: porucha motoru

Příspěvek od RomanW » 30.12.2012 11:33

Ahoj. Zkusil jsem zjistit výrobu dle VIN WF05XXGCD55C18503 na ETIS FORD a tam to ukázalo 07.09.2005.

jindrisci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26.11.2009 19:39

Re: porucha motoru

Příspěvek od jindrisci » 02.01.2013 12:10

Zdravím,
mám obdobnou zkušenost s motorem 1,6 85 KW, najeto 128000 km, svítící kontrolka motoru, kolísající otáčky na volnoběhu, občasné vynechání a cuknutí při jízdě. Při startování studeného motoru po 12 a více hodinách cvakání ventilů cca 3 sec.
Na diagnostice zjištěn problém s časováním ventilů. Oprava mechanizmu časování ventilů, oprava zaklepaných ventilů, výměna mrazových zátek, celkem za 11.000,-. Cvakání ventilů při ranním startování zmizelo. Po 50 km opět svítící kontrolka, motor vynechává, netáhne, nejde přes 3000RPM, spotřeba přes 10l. Diagnostika ukázala pomalou odezvu nastavení vačkového hřídele. Výměna obou solenoidů ovládání vačkového hřídele celkem 5.000,-. Po 50 km opět svítí kontrolka, motor vynechává, bez výkonu. Diagnostika - stejná chyba. Výměna prý přidřeného mechanismu nastavení vačky 1700,-. Jediná změna kontrolka se rozsvítila až po 200 km.
Nyní je vše při starém, motor vynechává, netáhne, vysoká spotřeba. Po mechanické stánce už asi není co na ventilovém rozvodu vyměnit. Celé se to táhne od října. Nemá někdo nápad co nyní?

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: porucha motoru

Příspěvek od foki » 02.01.2013 12:21

za tou opravou casovani si mam predstavit kola VCT ? a je to vymena ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

jindrisci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26.11.2009 19:39

Re: porucha motoru

Příspěvek od jindrisci » 02.01.2013 12:59

Podle servisu výměna obou kol

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: porucha motoru

Příspěvek od V12 » 02.01.2013 13:11

Zmena casovania sa deje natacanim vacky voci kolesam. Kratky hluk po starte sposobuje zlyhavajuce zamykanie otocnych nabojov remenic. Ked hned prvykrat menili obe remenice, tretia oprava vraj pridreteho mechanizmu je blbost, pretoze jadrom toho mechanizmu su tie remenice a otocne naboje. Ak sa problem zopakoval po prvej oprave, mala to byt reklamacia opravy.

Princip TiVCT :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OQBSqey6KtA[/youtube]
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

jindrisci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26.11.2009 19:39

Re: porucha motoru

Příspěvek od jindrisci » 02.01.2013 13:25

Děkuji za nazornou ukazku funkce.
Mám dotaz zda je možná oprava pouze zamykání otočných nábojů řemenic nebo je nutná jejich výměna?

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: porucha motoru

Příspěvek od foki » 02.01.2013 13:27

kola se meni , na nich nejde nic opravovat . jeste je jedna vec ze by to mohlo byt blbe nastavene .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

jindrisci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26.11.2009 19:39

Re: porucha motoru

Příspěvek od jindrisci » 02.01.2013 13:42

Blbě nastavené to už asi měl po první opravě, protože výkon motoru se po prvním zásahu výrazně snížil. Po třetí opravě se výkon vrátil na původní hodnotu - suběktivníě. A ještě mi tvrdil, že byly špatně udělané rozvody - posunuté o zub. Což mi připadá jako nesmysl, po rozvodech jsem najel cca 12000 km a to bez problémů. Mám pocit, že se první oprava moc nepovedla, po montáži hlavy se nepovedlo nastavení rozvodů, ale nevím jak to dokázat.
Mám pocit, že specializovaný a certifikovaný servis Ford neví jak na to.

Uživatelský avatar
RomanW
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24.12.2012 11:01
Bydliště: Vendryně

Re: porucha motoru

Příspěvek od RomanW » 03.01.2013 17:24

Ahoj všem. Děkuji za informace, hodně jsem se poučil. :palec_nahoru:
Nakonec, když jsem v zoufalství prohlížel motor, tak jsem si všiml, že na zapalovací cívce ( při pohledu na motor je na pravé straně cívky ) je jemně vysunutý konektor. Ten jsem dotlačil nadoraz a auto začalo normálně startovat. Po třetím startu dokonce přestala svítit kontrolka motoru. Auto už jezdí normálně. Ještě jednou díky za podněty. Roman :palec_nahoru:

jindrisci
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26.11.2009 19:39

Porucha motoru

Příspěvek od jindrisci » 08.02.2013 13:09

Sloučeno. Příště nezakládej zbytečně další téma.

Zdravím,
problém s motorem pokračuje. Na rozvodech už je asi vše vyměněno, ale nepravidelný chod motoru se projevuje. Výměnou cívky a svíček se to výrazně zlepšilo, spotřeba klesla na 7,5l, krásně to jede, ale po cca 1000 km opět svítí kontrolka motoru, motor vynechává, cuká, spotřeba skoro 10l. Vždy tak 50 km svítí, pak zhasne auto jede dobře, ale pak se zase svítí kontrolka. Byl jsem to reklamovat, prý vadná lamda. Údajně je neoriginál. Je možné, aby neoriginální lambda způsobila také problémy. Další verze servisu je, že za to můžou neoriginální svíčky, které zavinily podpálení ventilů a následné problémy. Opravdu je tento motor tak choulostivý na typ svíček?

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: porucha motoru

Příspěvek od foki » 08.02.2013 18:44

motory ford jsou obecne choulostive na jine svicky viz tema svicky .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host