volnoběžný ventil

Odpovědět
TonicKarmasin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 59
Registrován: 02.01.2011 16:10

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od TonicKarmasin » 18.06.2012 20:15

dydy008 píše:Tohle nebude mít souvislost s volnoběžným ventilem, jelikož ten začne fungovat až ve chvíli, kdy je motor předehřátý na svou teplotu. Tzn. že je problém někde nejspíš se sytičem nebo něčím takovým.
Koukám jako blázen asi pujdu vrátit vyučák :D

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 18.06.2012 20:20

Tak pokud vím, auto po startu jede na sytič dokud se neohřeje a pak to pustí na volnoběžný ventil, není tomu tak ? Takhle mi to bylo řečeno od mechanika
Ford Focus 1.4/16V, 1998

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 18.06.2012 20:24

tak ja osobne od takoveho mechanika bych si nenechal ani omyt okno...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 18.06.2012 20:31

Já jsem mu tam naštěstí auto nenechával, ale šel jsem kolem servisu a potřeboval jsem vědět co mi zlobilo auto co by to mohlo být, tak mi to vysvětlil takto, ale jak vidím asi jsem se stavil u špatnýho člověka :D
Ford Focus 1.4/16V, 1998

m&m
Nováček
Nováček
Příspěvky: 55
Registrován: 02.10.2008 21:23

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od m&m » 19.06.2012 12:45

dydy008 píše:Jak ty otáčky byly hodně nízko tak jsem měl taky auto jako jeden velkej vibrátor, ale spíš mě rozptylovalo když už to občas chcíplo v 90 z kopce... nic příjemnýho Ti povím. Ale už je to oukej, teď budu měnit snímač rychlosti tak doufám, že mi začnou fungovat otáčky jak mají jinak to už hodím ze skály :D
Měnil jsi ten snímač rychlosti? Pokud ano, pomohlo to?
Ford Focus 1.6 ZETEC-SE, r. v. 2002.

Uživatelský avatar
mouse
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3033
Registrován: 18.03.2011 14:37
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od mouse » 01.07.2012 13:22

ahoj, dnes jsem čistil škrtící klapku, vše v pohodě, ale teď mám volnoběžné otáčky na 1000 OT. a před čištěním jsem měl cca: 850 OT, ale nechápu čím to může bejt, mohl, by to dělat ten volnoběžák ? poradí někdo ?
díky předem
Obrázek
Ford Grand C-Max 1.6 TI-VCT 92kw rv.2012 GRANDÍK
Obrázek

ustecak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 09.12.2009 22:34
Bydliště: ustinadlabem

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od ustecak » 01.07.2012 13:34

Škrtící klapku jsi čistil proč ?
Focus combi 1.6 , 74 kW /2003

Uživatelský avatar
kozlow
.
.
Příspěvky: 7034
Registrován: 20.06.2010 13:11
Bydliště: www.st-rs.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od kozlow » 01.07.2012 13:35

kolik máš od čištění najeto ?

Uživatelský avatar
mouse
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3033
Registrován: 18.03.2011 14:37
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od mouse » 01.07.2012 13:38

čistil jsem to proto, že byla zasraná jako kráva a sekal se mi plyn
jinak po tom čištění jsem najel 15km.
ale prostě stojím, auto je ohřátý, ale pod 1000 OT to prostě neklesne a reset ŘJ jsem nedělal
Obrázek
Ford Grand C-Max 1.6 TI-VCT 92kw rv.2012 GRANDÍK
Obrázek

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 01.07.2012 13:55

Vyčistil jsi ji tak pěkně, že už netěsní na 100%. Udělej reset ŘJ a doufej že si s tím poradí (měla by v pohodě)
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Pastovic » 01.07.2012 14:02

Musíš vydržet. Já klapku jen přejel hadrem, hrany a vše a čistil kn vložku a taky sem to tak měl, ale mě to vyhovovalo, no a 3 dny to vydrželo, a pak rano jsem nastartoval, auto zdechlo, tak znovu a už to bylo jako vždy...cca 700 (2čárka od nuly) a padání hned po vyřazení na 700.....ale nedeje se to vzdy. Je to zapeklité. Když jedu jednu jízdu po městě, tak na konci cesty už si všímám, že otáčky drží víš něž když to řežu na obchvatu a rovinky atd, to po vyřazení padá hned na 700. Mrdka jedna!!!
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

ustecak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 09.12.2009 22:34
Bydliště: ustinadlabem

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od ustecak » 01.07.2012 14:04

ŘJ nastavila chod motoru se "zasranou" škrt.klapkou.Logicky teda po resetu by měla chod motoru upravit.Dej vědět.
Focus combi 1.6 , 74 kW /2003

Uživatelský avatar
mouse
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3033
Registrován: 18.03.2011 14:37
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od mouse » 01.07.2012 16:06

byl jsem se na to ještě podívat a ještě jednou jsem to shodil a znova a důkladně napasoval,
pak jsem udělal reset ŘJ, projel a stále to trvá, tak zkusím pár dní počkám a uvidím
jinak jsem si to kontroloval s otáčkoměrem na digi budíku a tam se to hejbe okolo 950 OT
Obrázek
Ford Grand C-Max 1.6 TI-VCT 92kw rv.2012 GRANDÍK
Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 13.07.2012 20:12

ja bych sacoval nekde na falesnej vzduch do sani....ale tezko rict...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Mirec.K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 139
Registrován: 28.12.2010 11:33

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Mirec.K » 23.07.2012 16:11

Ahojte páni, mám Focusa iba krátko (necelé tri týždne) a tiež mám, aj keď iba malý, problémik. Celé som to tu prečítal, no nie som mechanik a nerozumiem sa tomu a navyše sa tu dosť skákalo medzi 1,4/1,6 a 1,8/2,0, čo ma dosť miatlo, tak dám nejakú otázku, snáď sa nenahneváte.

V podstate, auto štartuje, pekne jazdí, ale ten voľnobeh. Chovanie - studený motor, voľnobeh cca 1250, zohriaty motor a voľnobeh cca 660 (druhá palička, neviem, prečo prvá tisícka je delená len na tretiny). Kým je na nej alebo mierne nad (ide fakt o necelý milimeter), tak ok, ak je máličko pod, tak chvenie celej palubovky (volant + občas až hrkanie nejakých plastov - šuflík na rádio alebo výduchy, nepodstatné). Občas to klesne tesne nad hranicu trasenia a občas pod. Ak to aj klesne ešte povedzme prijateľne a niečo do toho zapnem (klíma, zvýšenie otáčok ventilátora a iné), tak sa to pohne dole a zatrasie, okamžite ale pridá (tak na 1000) a naspäť to klesne pod druhú paličku a trasie a trasie (to pridanie asi len zabráni zhasnutiu motora). Vtedy nepomôže už ani vypnutie daného spotrebiča a otáčky ostanú dole. Auto ale nezhasína, vždy to ustojí, len to trasenie je nepríjemné, pokiaľ je ticho tak aj to hrkanie palubovky (ono to nehrká, ale tie vybrácie už aj počuť proste). Otáčky padajú na túto hranicu aj počas jazdy (vôbec sa to nespráva ako tu bolo písané, že pokiaľ auto má rýchlosť nad cca 5kmph, tak si to drží mierne vyšší voľnobeh, proste to klesne na tú druhú paličku vždy, prípadne si to raz pridá na tých 1000 a vráti sa to) a ak mám vyradené a idem nejakou rýchlosťou, tiež to nieje bohviečo.

Takže, zrejme ako prvé skúsiť vyčistiť ventil voľnobežný, ak pomôže, tak zohnať nový? Alebo som pochopil zle tu rozoberané?
Ford Focus Kombi Mk4, 1,0 EcoBoost mHEV, 114kW (2023)
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti