Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
V noci som mal zle sny na temu jazdenych dieslov a nemohol spat, takze som vyrobil slubenu simulaciu predbiehania kamiona (tahac + prives s celkovou dlzkou 22m) autom dlhym 4m, pricom na zaciatku predbiehania je 10m za nakladiakom a chce sa zaradit svojim zadnym nataznikom 10m pred predny naraznik tiraku. Cize relativna dlzka, ktoru treba prejst pri predbiehani je 46 m (10m odstup + 22m kamion + 10m naskok + 4m dlzka mojho auta), predbiehaci manever zacina pri rychlosti 80 km/h oboch vozidiel. Z vysledku je zrejme, ze 1.6i na to potreboval rovnaky cas aj drahu ako 66kW TDCI. Kedze je pociatocna rychlost 80km/h, auta zrychlovali z trojky, pricom diesle museli radit, pretoze sa dostali na obmedzovac. Napriek tomu radeniu to bolo o 0.1 sek. rychlejsie, ako bez radenia. Vitazom sa podla ocakavania stal ST220 (ako inak), prehral 1.6i 74 kW, ktoremu ani vyssi vykon nepomohol skratit cas co i len o 1/10 sekundy pod cas dosiahnuty 1.6TDCI 66kW.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Pekne provedeno.
Takhle od oka to asi i odpovida realite, i kdyz moc nejezdim po trasach kde bych tyhle manevry praktikoval. Zajimavy je, ze (krome ST) je rozdil mezi motorizacemi do 10%. Musim rict, ze treba od dvoulitru jsem cekal vic.

- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Turbo robi svoje
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Spis objem - turbo maj spolehlive vsechny TDCi 

- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
1.8 turbokachle su rychlejsie nez 1.8iCowley píše:Spis objem - turbo maj spolehlive vsechny TDCi
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Tomu STcku sa nedivim, ma brutalny vykon a krutiak hned odspodu. Velmi ma prekvapila zhoda 1.6i 74 kW s 1.6TDCI 66kW a 2.0i 107 kW s 2.0TDCI 100 kW. Je jasne vidiet, ze napriek par kW navyse nie su rozdiely.
Dalsia zaujimavost je porovnanie 1.8TDCI a TiVCT. Oba vozy s rovnakym teoretickym vykonom, no stary Kent vyhrava o viac ako 2 dlzky a 0.5 sekundy napriek tomu, ze TiVCT ma koncovu rychlost vyssiu o 4km/h. Opat je zjavne, ze uradoval "turbokopanec" a benzin ziska vyhodu jedine ak je vytoceny az na obmedzovac, co sa prejavilo v realite, ked tu ktosi urobil sprinty TiVCT vs Kent a TiVCT o chlp vyhral. Myslim, ze dana simulacia dost dobre objasnuje, ze s dieslom sa jazdi prijemnejsie nez s benzinom a aby mal benzin dynamiku porovnatelnu s dieslom, musi mat o par koni viac ako jeho super na naftu.
Dalsia zaujimavost je porovnanie 1.8TDCI a TiVCT. Oba vozy s rovnakym teoretickym vykonom, no stary Kent vyhrava o viac ako 2 dlzky a 0.5 sekundy napriek tomu, ze TiVCT ma koncovu rychlost vyssiu o 4km/h. Opat je zjavne, ze uradoval "turbokopanec" a benzin ziska vyhodu jedine ak je vytoceny az na obmedzovac, co sa prejavilo v realite, ked tu ktosi urobil sprinty TiVCT vs Kent a TiVCT o chlp vyhral. Myslim, ze dana simulacia dost dobre objasnuje, ze s dieslom sa jazdi prijemnejsie nez s benzinom a aby mal benzin dynamiku porovnatelnu s dieslom, musi mat o par koni viac ako jeho super na naftu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Comu konkretne neveris ?MK2 píše:Nevěřím tomu
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
tomu že 1,8 turbokachle je rychlejší než 1,8i


to je individuální, já se radši vytočím. A v zimě když to netopí tak nevím jestli je to příjemějšíV12 píše:.. s dieslom sa jazdi prijemnejsie nez s benzinom

2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
MK2 :
... a toto je dovod, preco foki tak casto meni rozvodove kolecka TiVCT motorov
, resp. preco niektore benzinaky zeru viac oleja ako benzinu 
Ono s tym kurenim 1.6TDCI a 2.0TDCI to nie je az take zle, ze by sa to nedalo vydrzat. Tento problem je iba s 1.8TDCI, ktory doplaca na liatinu.
... a toto je dovod, preco foki tak casto meni rozvodove kolecka TiVCT motorov


Ono s tym kurenim 1.6TDCI a 2.0TDCI to nie je az take zle, ze by sa to nedalo vydrzat. Tento problem je iba s 1.8TDCI, ktory doplaca na liatinu.
Naposledy upravil(a) V12 dne 04.03.2011 12:11, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
a ja ešte raz napíšem že už aj na tomto fore bolo dokázané, že autá s rovnakým výkonom a s rovnakými max. rýchlostiami (tomu zodpovedajúce príslušné rýchlostné stupne pre daný motor, otáčky, krútiaci moment atd.) majú:
úplne rovnaké parametre zrýchlovania... (a to je z reálnej skúšky nie z výpočtov...)
konkrétne to bolo myslím 115 konový benzín vs. 115 koňový diesel... ak sa dobre pamätám...
takže tak... turbokopanec alebo neturbokopanec (je len pocitový efekt...
) (a kde je turbodiera pri preradovaní
s tou sa asi nerátalo...)
úplne rovnaké parametre zrýchlovania... (a to je z reálnej skúšky nie z výpočtov...)
konkrétne to bolo myslím 115 konový benzín vs. 115 koňový diesel... ak sa dobre pamätám...
takže tak... turbokopanec alebo neturbokopanec (je len pocitový efekt...




------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ale ratalo, ved som to pisal. Ked porovnam 2.0TDCI zrychlenie z 80 na 120 z 3 a naslednym radenim na 4 a ciste iba na 4, rozdiel je 0.1 sekundy v prospech radenia. Aj ja som sa tomu cudoval. Treba si uvedomit dve podstatne veci :
1. vyrazna turbodiera je iba pri pevnych turbach, VGT maju tento efekt dost dobre potlaceny
2. ked diesel vytocis az k obmedzovacu, po naslednom preradeni su otacky stale dostatocne vysoke, takze je aj dostatok vyfukovych plynov a turbodiera je aj vdaka VGT takmer nulova.
Napriek obom tymto skutocnostiam moj fyzikalny model penalizuje kazde radenie diesla turbodierou 0.7 sekundy bez ohladu na otacky, kedy sa radi.
EDIT :
rozbeh 2.0TDCI zo 70 na 130 je pri radeni 3->4 rovnako rychly, ako na 4. bez radenia... A este jedna poznamka - TiVCT 85 kW sa s TDCI 85 kW porovnaval v sprinte 0-100 a pruznom zrychleni 50-100 a to je kua rozdiel, ako 80-cca 120, ked odprevodovanie benzinaku nezabezpecuje maximalne vyuzitie vykonoveho potencialu motora, pretoze na dvojke da benzinak okolo 90 km/h, takze pre 10 km/h (od 80 do 90) je radenie strata casu. Kdezto diesel vdaka turbokopu ziska naskok, ktory nestihne v turbodiere pri radeni stratit, pretoze dalsie zrychlovanie trva iba kratko. Napr. pre 2.0 TDCI mi vyslo, ze relativnych 46 metrov a ukoncenie predbiehania dosiahne pocas radenia z III na IV a aj napriek tomu je to o spomenutu desatinku rychlejsie, ako predbiehat bez radenia na stvorke.
1. vyrazna turbodiera je iba pri pevnych turbach, VGT maju tento efekt dost dobre potlaceny
2. ked diesel vytocis az k obmedzovacu, po naslednom preradeni su otacky stale dostatocne vysoke, takze je aj dostatok vyfukovych plynov a turbodiera je aj vdaka VGT takmer nulova.
Napriek obom tymto skutocnostiam moj fyzikalny model penalizuje kazde radenie diesla turbodierou 0.7 sekundy bez ohladu na otacky, kedy sa radi.
EDIT :
rozbeh 2.0TDCI zo 70 na 130 je pri radeni 3->4 rovnako rychly, ako na 4. bez radenia... A este jedna poznamka - TiVCT 85 kW sa s TDCI 85 kW porovnaval v sprinte 0-100 a pruznom zrychleni 50-100 a to je kua rozdiel, ako 80-cca 120, ked odprevodovanie benzinaku nezabezpecuje maximalne vyuzitie vykonoveho potencialu motora, pretoze na dvojke da benzinak okolo 90 km/h, takze pre 10 km/h (od 80 do 90) je radenie strata casu. Kdezto diesel vdaka turbokopu ziska naskok, ktory nestihne v turbodiere pri radeni stratit, pretoze dalsie zrychlovanie trva iba kratko. Napr. pre 2.0 TDCI mi vyslo, ze relativnych 46 metrov a ukoncenie predbiehania dosiahne pocas radenia z III na IV a aj napriek tomu je to o spomenutu desatinku rychlejsie, ako predbiehat bez radenia na stvorke.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Jinak este mne zaujal rozdil mezi 1.8 benzin a nafta, a stejne vysledky u 2.0. Cekal bych ze doping turbem bude mit u 2.0 alespon nejaky efekt.
Jinak mi vychazi, ze v praxi je skoro jedno co mate, pokud to neni ST
Jinak mi vychazi, ze v praxi je skoro jedno co mate, pokud to neni ST

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Mno, 2.0TDCI nie je zly motor, len je zle naladeny - ostra spicka krutiaku na 2000 rpm a potom relativne rychla smrt je dovod nuloveho rozdielu medzi nim a 2.0i. Treba si ale uvedomit, ze 2.0i ma o 7 kW viac a je nejake to kilecko lahsi, nez 2.0TDCI.Cowley píše:Jinak este mne zaujal rozdil mezi 1.8 benzin a nafta, a stejne vysledky u 2.0. Cekal bych ze doping turbem bude mit u 2.0 alespon nejaky efekt.
Jinak mi vychazi, ze v praxi je skoro jedno co mate, pokud to neni ST
V praxi je rozdiel 27 metrov (cca 6 dlzok auta) hodne velky, za istych okolnosti to moze byt aj otazka zivota a smrti, alebo na semafore otazka prestize (upozornujem, ze ktorykolvek FFII na semaforoch spolahlivo prehra s malym Ticom - doplati na svoju velku hmotnost, Tico vytoci 50tku na jednotke s piskajucimi a dymiacimi gumami - velakrat odskusane k velkej nelibosti majitelov koncernovych TDiiiiiciek vsetkeho druhu). Takze s tazkym vozom na krizovatke neserte malych a lahkych japoncov (Ignis, Swift atd.), do cca 60 km/h zrychluju ako raketa. A viac ako 50 sa v meste nesmie

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
27 metru muze vypadat hodne, ale jde o cca 1s a predjizdet s takovouhle rezervou mi v beznem provozu pripada docela riskantni. Ale koukam ze uz jsme se od %subj% dostali dost daleko 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti