Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 04.03.2011 07:42

V noci som mal zle sny na temu jazdenych dieslov a nemohol spat, takze som vyrobil slubenu simulaciu predbiehania kamiona (tahac + prives s celkovou dlzkou 22m) autom dlhym 4m, pricom na zaciatku predbiehania je 10m za nakladiakom a chce sa zaradit svojim zadnym nataznikom 10m pred predny naraznik tiraku. Cize relativna dlzka, ktoru treba prejst pri predbiehani je 46 m (10m odstup + 22m kamion + 10m naskok + 4m dlzka mojho auta), predbiehaci manever zacina pri rychlosti 80 km/h oboch vozidiel. Z vysledku je zrejme, ze 1.6i na to potreboval rovnaky cas aj drahu ako 66kW TDCI. Kedze je pociatocna rychlost 80km/h, auta zrychlovali z trojky, pricom diesle museli radit, pretoze sa dostali na obmedzovac. Napriek tomu radeniu to bolo o 0.1 sek. rychlejsie, ako bez radenia. Vitazom sa podla ocakavania stal ST220 (ako inak), prehral 1.6i 74 kW, ktoremu ani vyssi vykon nepomohol skratit cas co i len o 1/10 sekundy pod cas dosiahnuty 1.6TDCI 66kW.
Přílohy
predbiehanie.png
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Cowley » 04.03.2011 08:44

Pekne provedeno. :palec_nahoru: Takhle od oka to asi i odpovida realite, i kdyz moc nejezdim po trasach kde bych tyhle manevry praktikoval. Zajimavy je, ze (krome ST) je rozdil mezi motorizacemi do 10%. Musim rict, ze treba od dvoulitru jsem cekal vic.
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nicco » 04.03.2011 10:08

Turbo robi svoje
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Cowley » 04.03.2011 10:26

Spis objem - turbo maj spolehlive vsechny TDCi :-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Nicco » 04.03.2011 11:58

Cowley píše:Spis objem - turbo maj spolehlive vsechny TDCi :-)
1.8 turbokachle su rychlejsie nez 1.8i
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od MK2 » 04.03.2011 11:59

Nevěřím tomu :nnou:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 04.03.2011 12:00

Tomu STcku sa nedivim, ma brutalny vykon a krutiak hned odspodu. Velmi ma prekvapila zhoda 1.6i 74 kW s 1.6TDCI 66kW a 2.0i 107 kW s 2.0TDCI 100 kW. Je jasne vidiet, ze napriek par kW navyse nie su rozdiely.
Dalsia zaujimavost je porovnanie 1.8TDCI a TiVCT. Oba vozy s rovnakym teoretickym vykonom, no stary Kent vyhrava o viac ako 2 dlzky a 0.5 sekundy napriek tomu, ze TiVCT ma koncovu rychlost vyssiu o 4km/h. Opat je zjavne, ze uradoval "turbokopanec" a benzin ziska vyhodu jedine ak je vytoceny az na obmedzovac, co sa prejavilo v realite, ked tu ktosi urobil sprinty TiVCT vs Kent a TiVCT o chlp vyhral. Myslim, ze dana simulacia dost dobre objasnuje, ze s dieslom sa jazdi prijemnejsie nez s benzinom a aby mal benzin dynamiku porovnatelnu s dieslom, musi mat o par koni viac ako jeho super na naftu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 04.03.2011 12:03

MK2 píše:Nevěřím tomu :nnou:
Comu konkretne neveris ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od MK2 » 04.03.2011 12:06

tomu že 1,8 turbokachle je rychlejší než 1,8i :D



V12 píše:.. s dieslom sa jazdi prijemnejsie nez s benzinom
to je individuální, já se radši vytočím. A v zimě když to netopí tak nevím jestli je to příjemější :lol:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 04.03.2011 12:08

MK2 :
... a toto je dovod, preco foki tak casto meni rozvodove kolecka TiVCT motorov :mrgreen: , resp. preco niektore benzinaky zeru viac oleja ako benzinu :mrgreen:

Ono s tym kurenim 1.6TDCI a 2.0TDCI to nie je az take zle, ze by sa to nedalo vydrzat. Tento problem je iba s 1.8TDCI, ktory doplaca na liatinu.
Naposledy upravil(a) V12 dne 04.03.2011 12:11, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 04.03.2011 12:10

a ja ešte raz napíšem že už aj na tomto fore bolo dokázané, že autá s rovnakým výkonom a s rovnakými max. rýchlostiami (tomu zodpovedajúce príslušné rýchlostné stupne pre daný motor, otáčky, krútiaci moment atd.) majú:

úplne rovnaké parametre zrýchlovania... (a to je z reálnej skúšky nie z výpočtov...)

konkrétne to bolo myslím 115 konový benzín vs. 115 koňový diesel... ak sa dobre pamätám...

takže tak... turbokopanec alebo neturbokopanec (je len pocitový efekt... :D) (a kde je turbodiera pri preradovaní :D :D :D s tou sa asi nerátalo...)
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 04.03.2011 12:26

Ale ratalo, ved som to pisal. Ked porovnam 2.0TDCI zrychlenie z 80 na 120 z 3 a naslednym radenim na 4 a ciste iba na 4, rozdiel je 0.1 sekundy v prospech radenia. Aj ja som sa tomu cudoval. Treba si uvedomit dve podstatne veci :
1. vyrazna turbodiera je iba pri pevnych turbach, VGT maju tento efekt dost dobre potlaceny
2. ked diesel vytocis az k obmedzovacu, po naslednom preradeni su otacky stale dostatocne vysoke, takze je aj dostatok vyfukovych plynov a turbodiera je aj vdaka VGT takmer nulova.

Napriek obom tymto skutocnostiam moj fyzikalny model penalizuje kazde radenie diesla turbodierou 0.7 sekundy bez ohladu na otacky, kedy sa radi.

EDIT :
rozbeh 2.0TDCI zo 70 na 130 je pri radeni 3->4 rovnako rychly, ako na 4. bez radenia... A este jedna poznamka - TiVCT 85 kW sa s TDCI 85 kW porovnaval v sprinte 0-100 a pruznom zrychleni 50-100 a to je kua rozdiel, ako 80-cca 120, ked odprevodovanie benzinaku nezabezpecuje maximalne vyuzitie vykonoveho potencialu motora, pretoze na dvojke da benzinak okolo 90 km/h, takze pre 10 km/h (od 80 do 90) je radenie strata casu. Kdezto diesel vdaka turbokopu ziska naskok, ktory nestihne v turbodiere pri radeni stratit, pretoze dalsie zrychlovanie trva iba kratko. Napr. pre 2.0 TDCI mi vyslo, ze relativnych 46 metrov a ukoncenie predbiehania dosiahne pocas radenia z III na IV a aj napriek tomu je to o spomenutu desatinku rychlejsie, ako predbiehat bez radenia na stvorke.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Cowley » 04.03.2011 13:16

Jinak este mne zaujal rozdil mezi 1.8 benzin a nafta, a stejne vysledky u 2.0. Cekal bych ze doping turbem bude mit u 2.0 alespon nejaky efekt.

Jinak mi vychazi, ze v praxi je skoro jedno co mate, pokud to neni ST :-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 04.03.2011 13:55

Cowley píše:Jinak este mne zaujal rozdil mezi 1.8 benzin a nafta, a stejne vysledky u 2.0. Cekal bych ze doping turbem bude mit u 2.0 alespon nejaky efekt.

Jinak mi vychazi, ze v praxi je skoro jedno co mate, pokud to neni ST :-)
Mno, 2.0TDCI nie je zly motor, len je zle naladeny - ostra spicka krutiaku na 2000 rpm a potom relativne rychla smrt je dovod nuloveho rozdielu medzi nim a 2.0i. Treba si ale uvedomit, ze 2.0i ma o 7 kW viac a je nejake to kilecko lahsi, nez 2.0TDCI.

V praxi je rozdiel 27 metrov (cca 6 dlzok auta) hodne velky, za istych okolnosti to moze byt aj otazka zivota a smrti, alebo na semafore otazka prestize (upozornujem, ze ktorykolvek FFII na semaforoch spolahlivo prehra s malym Ticom - doplati na svoju velku hmotnost, Tico vytoci 50tku na jednotke s piskajucimi a dymiacimi gumami - velakrat odskusane k velkej nelibosti majitelov koncernovych TDiiiiiciek vsetkeho druhu). Takze s tazkym vozom na krizovatke neserte malych a lahkych japoncov (Ignis, Swift atd.), do cca 60 km/h zrychluju ako raketa. A viac ako 50 sa v meste nesmie :wink:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Cowley » 04.03.2011 14:07

27 metru muze vypadat hodne, ale jde o cca 1s a predjizdet s takovouhle rezervou mi v beznem provozu pripada docela riskantni. Ale koukam ze uz jsme se od %subj% dostali dost daleko :-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti