
Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Mozna by stalo za to tuhle vedeckou debatu presunout. S motory 1-6 uz to ma pramalo spolecneho 

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Uz som skoncil. Odvadzat veci akoze rychlost je prva a zrychlenie druha derivacia drahy a dalsie vedecke teorie sa mi vazne nechce ani tu, ani inde 
BTW, ako TiVCT znasa extremne caste vytacanie az k obmedzovacu ?

BTW, ako TiVCT znasa extremne caste vytacanie az k obmedzovacu ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
- bertikcertik
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 27.03.2010 16:07
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
A koho unavují derivace
, může si přečíst celkem laicky podaný článek na toto téma. Článeček má velmi drobné terminus-technicus chybičky, ty však nemají vliv na vztažnost výkon versus kroutící moment
. Hezky zpracovaný http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje- ... kon-teorie


Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
certik : precital som to cele, supr clanok, vrelo odporucam precitat !
z neho vypliva jedine - ze to ako rychlo auto pojde je podstatny vykon, nie Nm.

z neho vypliva jedine - ze to ako rychlo auto pojde je podstatny vykon, nie Nm.

- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
pochybujem ze ti niekto odpovie, nikto z nas casto nejazdi az po obmedzovac. ja som bol na obmedzovaci mozno 5x za cele 4 roky co mam auto, snazim sa preradit este pred obmedzovacom.V12 píše:BTW, ako TiVCT znasa extremne caste vytacanie az k obmedzovacu ?
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
V12 nechce porad pochopit..ze nemusi vytacet do omezovace..staci jen do pasma otacek, kde je nejlepsi kroutak a vykon. A to neni v omezovaci 
A imho pokud je motor zdravy, tak mu to nemuze nijak vadit.

A imho pokud je motor zdravy, tak mu to nemuze nijak vadit.
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
obmedzovac zasahuje tak plus mínus 500 otáčok za max výkonom.
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
tu je moj graf. 1,6tivct ma vyhodu, ze krivka Nm je v celom spektre otacok pomerne linearna a vykon rastie tiez dost linearne, takze nema nejake hluche miesta a taha (v ramci svojich papierovych moznsti) velmi prijemne a konstantne.
pre bezne jazdenie preradujem pod 3000 ot. kde je krutak skoro na maxime a vykon zacina narastat. tieto otacky stacia na pohodlne zrychlovanie aj plne nalozeneho auta.
pre rychlejsiu jazdu preradujem niekde medzi 4000 a 5000 ot. (samozrejme az ked je motor plne zohriaty) kde je motor v plnej sile, ale este ma rezervu kedze neni na maxime. toto pouzivam v 99% ked chcem rychlo zrychlit, auto ide dobre, ale spotreba neni tak vysoka a motor sa setri.
vynimocne ak proste potrebujem maximum, tak tocim az do cca 6500 ot., tam to citit ze motor taha taha a taha. akoby mal motor len jednu rychlost. obmedzovac zasahuje cca pri 6700 ot., ak by som potom nepreradil a nechal auto trapit na obmedzovaci, auto by odrazu prestalo zrychlovat a slo konstantnou rychlostou.

pre bezne jazdenie preradujem pod 3000 ot. kde je krutak skoro na maxime a vykon zacina narastat. tieto otacky stacia na pohodlne zrychlovanie aj plne nalozeneho auta.
pre rychlejsiu jazdu preradujem niekde medzi 4000 a 5000 ot. (samozrejme az ked je motor plne zohriaty) kde je motor v plnej sile, ale este ma rezervu kedze neni na maxime. toto pouzivam v 99% ked chcem rychlo zrychlit, auto ide dobre, ale spotreba neni tak vysoka a motor sa setri.
vynimocne ak proste potrebujem maximum, tak tocim az do cca 6500 ot., tam to citit ze motor taha taha a taha. akoby mal motor len jednu rychlost. obmedzovac zasahuje cca pri 6700 ot., ak by som potom nepreradil a nechal auto trapit na obmedzovaci, auto by odrazu prestalo zrychlovat a slo konstantnou rychlostou.

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Misoo :
Ten priebeh krutiaku je fantasticky ! Mas ten motor nejako upraveny ? Ak sa krutiak neprepada o viac ako 10%, ziadne vadnutie motora necitit. Skoda, ze uz nemam pristup k SimuLinku, tato Tvoja krivka by si zasluzila zapracovat do analyzy zrychlenia. Niekedy vecer popracujem na simulacnom softe, musim ale co najpodrobnejsie natabelovat grafy pre rozne motory. Ked to dokoncim, hodim sem grafy zrychlenia, najzaujimavejsie budu urcite pre diesle z dovodu ich slavneho "bozskeho zatahu odspodu".
Moja predstava je nasledovna :
- 3 simulacie : zrychlenie od cca 1500 rpm az po 100 km / h na 3, 4 a 3 + 4 s radenim, ktore bude penalizovane 1 sekundovou oblastou s nulovym zrychlenim (0.5 sec radenie, 0.5 sec turbodiera)
- tazna sila sposobujuca akceleraciu bude vypocitavana z krutiaceho momentu a otacok (poznam prevodove pomery, priemer 205/55 R16 je 63 cm) minus odpor prostredia Fd=0.5*S*cx*v^2 minus konstantna sila pasivnych odporov kolies, lozisk, prevodov atd., ktoru musim niekde vygooglit, alebo na svojom Fofe odmerat.
- integracna konstanta bude 0.2 sekundy, takze v t=0 bude pocitana pociatocna rychlost zodpovedajuca 1500 rpm, v case t=t+delta t sa rychlost zvysi o delta v vypocitanej z F=m*delta t/delta v, otacky do nasledujuceho prechodu cyklu budu zvysene prave o prepocet zo zodpovedajucej hodnoty delta v
- krutiaci moment sa bude urcovat podla otacok
- vysledok simulacie bude graf rychlosti, z ktoreho bude zrejma miera zrychlenia
Jadro problemu je v co najpresnejsom ziskani funkcie priebehu krutiaceho momentu ci uz regresnou analyzou, alebo otrockou tabelaciou po 100 otackach z existujucich grafov. Drzte palce...
Sorry za off-topic, viem, povedal som, ze uz koncim
Ten priebeh krutiaku je fantasticky ! Mas ten motor nejako upraveny ? Ak sa krutiak neprepada o viac ako 10%, ziadne vadnutie motora necitit. Skoda, ze uz nemam pristup k SimuLinku, tato Tvoja krivka by si zasluzila zapracovat do analyzy zrychlenia. Niekedy vecer popracujem na simulacnom softe, musim ale co najpodrobnejsie natabelovat grafy pre rozne motory. Ked to dokoncim, hodim sem grafy zrychlenia, najzaujimavejsie budu urcite pre diesle z dovodu ich slavneho "bozskeho zatahu odspodu".
Moja predstava je nasledovna :
- 3 simulacie : zrychlenie od cca 1500 rpm az po 100 km / h na 3, 4 a 3 + 4 s radenim, ktore bude penalizovane 1 sekundovou oblastou s nulovym zrychlenim (0.5 sec radenie, 0.5 sec turbodiera)
- tazna sila sposobujuca akceleraciu bude vypocitavana z krutiaceho momentu a otacok (poznam prevodove pomery, priemer 205/55 R16 je 63 cm) minus odpor prostredia Fd=0.5*S*cx*v^2 minus konstantna sila pasivnych odporov kolies, lozisk, prevodov atd., ktoru musim niekde vygooglit, alebo na svojom Fofe odmerat.
- integracna konstanta bude 0.2 sekundy, takze v t=0 bude pocitana pociatocna rychlost zodpovedajuca 1500 rpm, v case t=t+delta t sa rychlost zvysi o delta v vypocitanej z F=m*delta t/delta v, otacky do nasledujuceho prechodu cyklu budu zvysene prave o prepocet zo zodpovedajucej hodnoty delta v
- krutiaci moment sa bude urcovat podla otacok
- vysledok simulacie bude graf rychlosti, z ktoreho bude zrejma miera zrychlenia
Jadro problemu je v co najpresnejsom ziskani funkcie priebehu krutiaceho momentu ci uz regresnou analyzou, alebo otrockou tabelaciou po 100 otackach z existujucich grafov. Drzte palce...
Sorry za off-topic, viem, povedal som, ze uz koncim

Naposledy upravil(a) V12 dne 19.07.2010 20:12, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14.08.2009 17:02
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Dostal jsem se k tématu až teď, tak nevím, jestli už není vyčerpáno 
Každopádně mám doma dvě kombi: FFI 1,6 a FFII 1,6Ti-VCT a zkušenosti asi trochu odlišné od toho, co tu doposud zaznělo (i když všechno jsem nečetl, ufff).
Pokud to ještě někoho zajímá, budu pokračovat

Každopádně mám doma dvě kombi: FFI 1,6 a FFII 1,6Ti-VCT a zkušenosti asi trochu odlišné od toho, co tu doposud zaznělo (i když všechno jsem nečetl, ufff).
Pokud to ještě někoho zajímá, budu pokračovat

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ten clanok v autorevue je fajn, no hned na zaciatku je hruba chyba svedciaca o autorovej nevedomosti - zdvihanim bremena pracu nekonam ! Uplny vztah na vypocet prace je nasledovny :
A=F*cos(alfa)*s
kde :
alfa je uhol vektora taznej sily
s je draha, na ktorej sila posobi
F je posobiaca ("pracujuca") sila
A pre 90 stupnov (sila posobi vertikalne) je cos(alfa)=0. V tomto pripade menim potencial, co je o niecom inom, aj ked plati, ze zmena potencialu za jednotku casu sa da povazovat za vykon...
bbj :
Ake mas skusenosti ? Popis.
A=F*cos(alfa)*s
kde :
alfa je uhol vektora taznej sily
s je draha, na ktorej sila posobi
F je posobiaca ("pracujuca") sila
A pre 90 stupnov (sila posobi vertikalne) je cos(alfa)=0. V tomto pripade menim potencial, co je o niecom inom, aj ked plati, ze zmena potencialu za jednotku casu sa da povazovat za vykon...
bbj :
Ake mas skusenosti ? Popis.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jack-3d
- Pokročilý
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Misoo: To máš chipnuté, nebo sis to jen nechal změřit? Kolik jsi měl najetých kilometrů, když ti to měřili? Nešel by ten obrázek zvětšit?
bbj: Pokračuj, rádi bychom věděli porovnání, máš tu výhodu, že máš oba motory hned po ruce.
bbj: Pokračuj, rádi bychom věděli porovnání, máš tu výhodu, že máš oba motory hned po ruce.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
ono porovnavacka bude zas nie velmi presna, nakolko FFII je priblizne +/- o 100kg tazsi ako FFI pri rovnakej motorizacii 

- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ale konas, konasV12 píše:... zdvihanim bremena pracu nekonam...

Ja viem, ze som s krizom po funuse, ale benzin vs diesel vs krutak vs vykon sme tu uz asi 5x prebrali a vzdy som sa pri tom dobre odreagoval, takze len par myslienok na zmierenie:
Ako bolo povedane, vykon (aktualny) je linerane zavisly od sucinu krutiaceho momentu a rpm, takze je uplne jedno o ktorom sa bavime. Inac povedane riesit, ci som zrychlil preto, ze ma vysoky krutiaci moment velkou silou potlacil vpred, alebo preto, ze mi vysoky vykon dodal vela kinetickej energie je ako riesit, ci som bazen napustil rychlo preto, lebo som mal v hadici velky prietok, alebo preto, ze som mal vzhladom na hrubku hadice vysoky tlak vody.
Akurat si treba byt vedomy, o ktorej velicine je rec, obe su totizto zradne... a hlavne krutak. Pretoze co je rozhodujuce pre zrychlenie nie je krutak na motore, ale na kolese, ktory zavisi od aktualneho prevodoveho stupna, cim sa dostavame k preradovaniu:
Nie. Treba ho tocit do okamihu za maximom, ked po preradeni na vyssi rychlostny stupen dosiahnem rovnaky krutiaci moment na kolese. Ak take nenastane, tak az po obmedzovac. Subjektivne vodic za vrcholom moze pocitit, ze auto uz netaha tak, ako pred tym, ale keby v tom okamihu preradil, realny krutak na kolese bude mensi. No a kedy pre jednotlive motory tento okamih nastava?V12 píše:Tocit treba iba tolko za spicku maximalneho krutiaku, aby po preradeni zostal motor v oblasti jeho maximalneho narastu
Tuto zasadnu otazku nam najlepsie zodpovie vcedulove vlakno, v ktorom si dal tu pracu preratat co sa deje na kolese pri jednotlivych rychlostiach na prislusnych rychlostnych stupnoch:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?p=184331
Pri pohlade na grafy je jasne, ze benzin je daleko najvyhodnejsie tocit az po obmedzovac. U diesla sa oplati radid uz pred obmedzovacom, je to vsak sakramentsky bliizko

FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(
