Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anduril » 18.07.2010 19:19

Mozna by stalo za to tuhle vedeckou debatu presunout. S motory 1-6 uz to ma pramalo spolecneho :wink:
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 18.07.2010 19:57

Uz som skoncil. Odvadzat veci akoze rychlost je prva a zrychlenie druha derivacia drahy a dalsie vedecke teorie sa mi vazne nechce ani tu, ani inde :)

BTW, ako TiVCT znasa extremne caste vytacanie az k obmedzovacu ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 18.07.2010 20:31

Ok
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
bertikcertik
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 27.03.2010 16:07

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od bertikcertik » 18.07.2010 21:56

A koho unavují derivace :lol: , může si přečíst celkem laicky podaný článek na toto téma. Článeček má velmi drobné terminus-technicus chybičky, ty však nemají vliv na vztažnost výkon versus kroutící moment :palec_nahoru: . Hezky zpracovaný http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje- ... kon-teorie
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 18.07.2010 22:11

certik : precital som to cele, supr clanok, vrelo odporucam precitat ! :palec_nahoru:
z neho vypliva jedine - ze to ako rychlo auto pojde je podstatny vykon, nie Nm. :idea:

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 18.07.2010 22:15

V12 píše:BTW, ako TiVCT znasa extremne caste vytacanie az k obmedzovacu ?
pochybujem ze ti niekto odpovie, nikto z nas casto nejazdi az po obmedzovac. ja som bol na obmedzovaci mozno 5x za cele 4 roky co mam auto, snazim sa preradit este pred obmedzovacom.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anduril » 18.07.2010 22:19

V12 nechce porad pochopit..ze nemusi vytacet do omezovace..staci jen do pasma otacek, kde je nejlepsi kroutak a vykon. A to neni v omezovaci :)
A imho pokud je motor zdravy, tak mu to nemuze nijak vadit.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 18.07.2010 22:26

obmedzovac zasahuje tak plus mínus 500 otáčok za max výkonom.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 18.07.2010 22:36

tu je moj graf. 1,6tivct ma vyhodu, ze krivka Nm je v celom spektre otacok pomerne linearna a vykon rastie tiez dost linearne, takze nema nejake hluche miesta a taha (v ramci svojich papierovych moznsti) velmi prijemne a konstantne.

pre bezne jazdenie preradujem pod 3000 ot. kde je krutak skoro na maxime a vykon zacina narastat. tieto otacky stacia na pohodlne zrychlovanie aj plne nalozeneho auta.

pre rychlejsiu jazdu preradujem niekde medzi 4000 a 5000 ot. (samozrejme az ked je motor plne zohriaty) kde je motor v plnej sile, ale este ma rezervu kedze neni na maxime. toto pouzivam v 99% ked chcem rychlo zrychlit, auto ide dobre, ale spotreba neni tak vysoka a motor sa setri.

vynimocne ak proste potrebujem maximum, tak tocim az do cca 6500 ot., tam to citit ze motor taha taha a taha. akoby mal motor len jednu rychlost. obmedzovac zasahuje cca pri 6700 ot., ak by som potom nepreradil a nechal auto trapit na obmedzovaci, auto by odrazu prestalo zrychlovat a slo konstantnou rychlostou.

Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 19.07.2010 18:50

Misoo :
Ten priebeh krutiaku je fantasticky ! Mas ten motor nejako upraveny ? Ak sa krutiak neprepada o viac ako 10%, ziadne vadnutie motora necitit. Skoda, ze uz nemam pristup k SimuLinku, tato Tvoja krivka by si zasluzila zapracovat do analyzy zrychlenia. Niekedy vecer popracujem na simulacnom softe, musim ale co najpodrobnejsie natabelovat grafy pre rozne motory. Ked to dokoncim, hodim sem grafy zrychlenia, najzaujimavejsie budu urcite pre diesle z dovodu ich slavneho "bozskeho zatahu odspodu".
Moja predstava je nasledovna :
- 3 simulacie : zrychlenie od cca 1500 rpm az po 100 km / h na 3, 4 a 3 + 4 s radenim, ktore bude penalizovane 1 sekundovou oblastou s nulovym zrychlenim (0.5 sec radenie, 0.5 sec turbodiera)
- tazna sila sposobujuca akceleraciu bude vypocitavana z krutiaceho momentu a otacok (poznam prevodove pomery, priemer 205/55 R16 je 63 cm) minus odpor prostredia Fd=0.5*S*cx*v^2 minus konstantna sila pasivnych odporov kolies, lozisk, prevodov atd., ktoru musim niekde vygooglit, alebo na svojom Fofe odmerat.
- integracna konstanta bude 0.2 sekundy, takze v t=0 bude pocitana pociatocna rychlost zodpovedajuca 1500 rpm, v case t=t+delta t sa rychlost zvysi o delta v vypocitanej z F=m*delta t/delta v, otacky do nasledujuceho prechodu cyklu budu zvysene prave o prepocet zo zodpovedajucej hodnoty delta v
- krutiaci moment sa bude urcovat podla otacok
- vysledok simulacie bude graf rychlosti, z ktoreho bude zrejma miera zrychlenia

Jadro problemu je v co najpresnejsom ziskani funkcie priebehu krutiaceho momentu ci uz regresnou analyzou, alebo otrockou tabelaciou po 100 otackach z existujucich grafov. Drzte palce...

Sorry za off-topic, viem, povedal som, ze uz koncim :dih:
Naposledy upravil(a) V12 dne 19.07.2010 20:12, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

bbj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 14.08.2009 17:02

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od bbj » 19.07.2010 19:22

Dostal jsem se k tématu až teď, tak nevím, jestli už není vyčerpáno :-)

Každopádně mám doma dvě kombi: FFI 1,6 a FFII 1,6Ti-VCT a zkušenosti asi trochu odlišné od toho, co tu doposud zaznělo (i když všechno jsem nečetl, ufff).

Pokud to ještě někoho zajímá, budu pokračovat :-)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 19.07.2010 20:09

Ten clanok v autorevue je fajn, no hned na zaciatku je hruba chyba svedciaca o autorovej nevedomosti - zdvihanim bremena pracu nekonam ! Uplny vztah na vypocet prace je nasledovny :

A=F*cos(alfa)*s

kde :
alfa je uhol vektora taznej sily
s je draha, na ktorej sila posobi
F je posobiaca ("pracujuca") sila

A pre 90 stupnov (sila posobi vertikalne) je cos(alfa)=0. V tomto pripade menim potencial, co je o niecom inom, aj ked plati, ze zmena potencialu za jednotku casu sa da povazovat za vykon...

bbj :
Ake mas skusenosti ? Popis.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
jack-3d
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 602
Registrován: 30.01.2010 20:37
Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jack-3d » 19.07.2010 20:42

Misoo: To máš chipnuté, nebo sis to jen nechal změřit? Kolik jsi měl najetých kilometrů, když ti to měřili? Nešel by ten obrázek zvětšit?

bbj: Pokračuj, rádi bychom věděli porovnání, máš tu výhodu, že máš oba motory hned po ruce.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od TripleJay » 19.07.2010 20:48

ono porovnavacka bude zas nie velmi presna, nakolko FFII je priblizne +/- o 100kg tazsi ako FFI pri rovnakej motorizacii :nixw:

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od georgi » 19.07.2010 21:17

V12 píše:... zdvihanim bremena pracu nekonam...
Ale konas, konas ;). Pracu nekonas, ked ho drzis v jednej vyske /paradoxne, pretoze ruky z toho aj tak bolia/, ale ak ho dvihas, dodavas mu polohovu energiu - posobis silou po drahe inak povedane vykonavas pracu.

Ja viem, ze som s krizom po funuse, ale benzin vs diesel vs krutak vs vykon sme tu uz asi 5x prebrali a vzdy som sa pri tom dobre odreagoval, takze len par myslienok na zmierenie:

Ako bolo povedane, vykon (aktualny) je linerane zavisly od sucinu krutiaceho momentu a rpm, takze je uplne jedno o ktorom sa bavime. Inac povedane riesit, ci som zrychlil preto, ze ma vysoky krutiaci moment velkou silou potlacil vpred, alebo preto, ze mi vysoky vykon dodal vela kinetickej energie je ako riesit, ci som bazen napustil rychlo preto, lebo som mal v hadici velky prietok, alebo preto, ze som mal vzhladom na hrubku hadice vysoky tlak vody.

Akurat si treba byt vedomy, o ktorej velicine je rec, obe su totizto zradne... a hlavne krutak. Pretoze co je rozhodujuce pre zrychlenie nie je krutak na motore, ale na kolese, ktory zavisi od aktualneho prevodoveho stupna, cim sa dostavame k preradovaniu:
V12 píše:Tocit treba iba tolko za spicku maximalneho krutiaku, aby po preradeni zostal motor v oblasti jeho maximalneho narastu
Nie. Treba ho tocit do okamihu za maximom, ked po preradeni na vyssi rychlostny stupen dosiahnem rovnaky krutiaci moment na kolese. Ak take nenastane, tak az po obmedzovac. Subjektivne vodic za vrcholom moze pocitit, ze auto uz netaha tak, ako pred tym, ale keby v tom okamihu preradil, realny krutak na kolese bude mensi. No a kedy pre jednotlive motory tento okamih nastava?

Tuto zasadnu otazku nam najlepsie zodpovie vcedulove vlakno, v ktorom si dal tu pracu preratat co sa deje na kolese pri jednotlivych rychlostiach na prislusnych rychlostnych stupnoch:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?p=184331

Pri pohlade na grafy je jasne, ze benzin je daleko najvyhodnejsie tocit az po obmedzovac. U diesla sa oplati radid uz pred obmedzovacom, je to vsak sakramentsky bliizko ;-).
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti