focus RS

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od killerhammer » 11.09.2009 11:19

rozumiem, ale preco v nissane ked ma tvrdsi podvozok (pisali) a bude asi aj mat nizsie tazisko (predpokladam) ? preco je focus lepsi? :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od killerhammer » 11.09.2009 11:22

inac, musim priznat, ze mne sa to RSko zacina pozdavat
najprv mi vadilo ze neni 4kolka, potom ta sialena cena
ale ked sa na to pozrem ze o 2-3 roky budu jazdenky za par ecok a dostanes normalne auto do prace s ktorym mozes chodit na okruhy a nestratis sa tam :idea:
zacina sa mi to RS ako sportove auto do rodiny velmi pozdavat 8)
navyse, ked napisali, ze ho mozu soferovat aj horsi soferi :mrgreen:
da sa ladit do 350 koni, este pritvrdzovat
co by xcel clovek viac 8)
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 11.09.2009 11:25, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od vcedula » 11.09.2009 11:25

misoo, ked sa rozbiehas z 0 km/h, tak velka cast vahy sa ti presunie na zadne kolesa. Ale cim vacsia je rychlost, z ktorej startujes, tym viac sa to vyrovnava. Na to, aby si pri rychlosti povedzme 100 km/h dosiahol taky prenos vahy na zadne kolesa ako pri akceleracii 100 HP auta z 0, na to by si podla mna potreboval tak asi 500 HP.
V zakrute nejde o zrychlenie, ale o bocny grip. To su limity pneumatik. Jednoducho v zakrute viac ako 90% gripu nechas na bocnom vedeni a len tych 10% je na rozbeh, co je zanedbatelne. A hladat v tych 10% rozdiel medzi prednym a zadnym nahonom, to nema zmysel. Tu je skor vyhoda 4-kolky, ze v takychto situaciach dokaze bez problemov potiahnut cez 4 gumy, nie len cez 2 (je jedno ci vpredu alebo vzadu).

RS podla mna dokazal to, na co bol konstruovany. Rychla predokolka, ktora poprehana aj GT (ako pise KH), plus bezpecnejsie auto ako hociktore GT za nasobne ceny Focusu RS.

misoo: zadne dvere :P , to najdes len na ST :cry:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od vcedula » 11.09.2009 11:29

chlapi, nissan ma motor vpredu a pohom vzadu !

Jednoducho citis, ako ti predok taha do stran a lahky zadok sa ti utrhava, citis, ze to auto nechce ist dopredu, aj keby mohlo. Preto (okrem ineho) maju supersporty motory vzadu, lebo veka cast vahy je na zadnych kolesach a predok len tak plava.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od TripleJay » 11.09.2009 11:34

jedine supersporty s motorom vzadu je Porsche, nie? Ostatne su skor v strede (Lambo, R8, Ferrari...)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od vcedula » 11.09.2009 11:37

no, aj ameriky maju motory vzadu. Ale chcel som povedat, ze motor vpredu najdes u maloktorych supersportov, ktore maju zadny nahon. 4x4 je uz nieco ine, tam nema zmysel mat to vzadu, najlepsie je vpredu.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od misoo » 11.09.2009 11:38

to je jedno kde mas motor, dolezite je rozlozenie hmotnosti predsa... skoda ze to tam neuviedli a nechce sa mi to hladat...

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od TripleJay » 11.09.2009 11:42

to je fakt... Narp. Corvette ZR1, Nissan GT-R, Ferrari California... Motory vpredu a nikto nepovie ze slabota :lol: (sice GT-R je stvorkolka).
Inac zas mat supersport s motorom vzadu/vstrede, kurna, nechcel by som hodit celovku 8O

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od misoo » 11.09.2009 11:47

ale zas by si bol sakra motorista - posledna vec co ti preleti hlavou bol motor ! :lol:

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od TripleJay » 11.09.2009 11:48

:lol: Tomu vravim entuziasta

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od vcedula » 11.09.2009 14:06

misoo píše:to je jedno kde mas motor, dolezite je rozlozenie hmotnosti predsa... skoda ze to tam neuviedli a nechce sa mi to hladat...
a motor nema hmotnost, alebo co ? Ved to je najdolezitejsia vec, ako dokazes rozlozit hmotnost v aute - umiestnenim motora.
Inak vo WRC s prichodom Peugeotu 206 (ale zda sa mi, ze uz Impreza 00 to mala) sa zacala znizovat hmotnost auta hlboko pod minimalnu hmotnost (tusim 1270 kg) a na podlahu sa zacali srobovat ocelove tabule, ktore sa pohybovali dopredu ci dozadu tak, aby sa co najlepsie vyvazilo auto. A to nehovorime o hmotnosti motora, ktory je brutalne tazky oproti tym ocelovym tabuliam...
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od TripleJay » 11.09.2009 14:17

No sak prave preto ze motor ma najvacsiu hmotnost tak idealne rozlozenie dosiahnes pri motore vpredu a pohone cisto zadnych kolies, nie? Resp. motor vzadu a pohon prednych (kua, to je napad, preco to nikto nevyskusal 8O :mrgreen: ).
Ked mas motor vzadu a pohon zadku, mas kua lahky predok (na to trpeli stare 911 a prezyvali sa "widow maker", boli bez upozornenia prudko pretacave :mrgreen: )
Takze suhlasim s dolezitostou rozdelenia hmotnosti na napravu, bez ohladu na umiestnenie motora ci pohonu....

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od misoo » 11.09.2009 14:22

jasne ze som myslel vysledne rozlozenie hmotnosti bez ohladu na motor. toto by mal byt pri standardnych sportovych aut samorzejmy standard... ked uz obycajne trapne civilne bmw toto maju v zaklade :)
jj to s tymi widow makermi poznam, to musi byt pecka motor aj pohon vzadu. zvlast starsie 911 bez elektroniky co maju motor dokonca za zadnou napravou, to musel byt adrenalit to jazdit :lol:

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od TripleJay » 11.09.2009 14:24

jj, asi RAZ by som sa zviezol :lol:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: FOFO RS - 5-ti válec

Příspěvek od vcedula » 11.09.2009 14:27

jj, aj 120 bola "widow maker" :mrgreen:
Ale zase na snehu to bola aka parada, to stacilo trocha prudsie pridat (nejlepsie este so sekom spojky) a hodiny jak vysite, to bolo hrave auto :!: :idea: :mrgreen:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti