
Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 20.06.2022 21:18
- Bydliště: Zlín
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
Díky moc za popis. Mám ho uložený z jiné/ých diskuzí. 

FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA 280tis.km
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13439
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
Dviha ti LOAD. Servo? Klima? Altik (sahara)?
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 20.06.2022 21:18
- Bydliště: Zlín
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
Takže teorie s potenciometrem vyvrácena. Nemá vliv na funkci rostlináře. Sahary jsou off jak AC tak chlazení.
Foto 1: S zátěží světla, ventilace na 2 pohyb volantu. AC - off odpojený potenciometr klapky.
Foto 2: Bez světel , ventilace OFF a bez pohybu volantu , ACC - off
Jinak řečeno pokud půjdeme po této teoretické lince. Jaký je normální stav zatížení na motoru který je prohřáty. Jaké PIDy sledovat. Má tady někdo tuto motorizaci ok před FL? Je ochoten zaslat nachodit data. A pro ty co vladnou diagnostice se ptám co sledovat.
Vím moc otázek ale kdo se ptá moc se dozví. Lína huba hotové neštěstí.
Všem díky již předem.
Milan

FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA 280tis.km
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4024
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
Adaptace mas jaky ? Co PCV ventil a hadicky kolem sani ?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13439
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
Mna tam zaujalo hlavne vyskocenie LOAD v grafe.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 20.06.2022 21:18
- Bydliště: Zlín
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
To zvýšení jsem udělal já dva krát jsem klepnul na pedál plynu. Jestli si to ventil nahodou neprovede koreci.
FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA 280tis.km
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 20.06.2022 21:18
- Bydliště: Zlín
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
Adaptace dnes nahraji. Ale mazal jsem je asi 3-4 krát a najižděl je cca po 150-200km město mimo město. Zlín je samý semafor a mám už trasu kde jen radíš brzdíš atd. 50-70-90 pak to vezmu dálnice. Ale jak říkam. Jak pojedu dnes na oběd , nahraji sem k posouzení. Volnoběžný ventil nový (Pierburg), hadičky odvětraní nové , ventil na odětrání nový.Hadice odvětrání nádže ok. Hadice na posilovač utěsněna. Záslepka pokd klapkou volný vývod utěsněn.
Tady problém asi nebude. Jediné co mne příde je tá klapka. Proč si to myslím. Teď je venku kosa 13 stupnů a jezdil jsem po městě no 20km a volnoběžné otáčky ok. Popojížděl jsem kolem zlína a až ve Vizovicích se motor prohrál a otačky viz. foto hezky 850-900 atd.
Logicky mne příde. Ad jedna jelikož to má zavyslost s tepelnou roztažností materialu. A jediné v čem se se vrtal byla klapka. A jelikož jsem odstranil tu tesnící vrstvu ze škrtící klapky. Takže při pokojové teplotě neboli jinak dokud se klpaka neprohřeje. Tedy těleso klapky jakš takš těsní. Jak se prohřeje plast se mírně roztáhne a přisává si to vzduch. Toliko moje teorie. Jeiné na co jsem kolem nešáhl je těsnění pod sáním. To je původní.
Ale taky to může být něčím jiným. Můžu se plést.
Milan
FoFO Mk1 Combi 1.6 74kW 1999 FYDA 280tis.km
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
Kdysi jsem klapku čistil, dělal jsem i návod. Jestli tu je netuším, už do nich nemám přístup.
Každopádně klapka musí být těsná, při jejím zavření musí jít do motoru vzduch jen přes volnoběžný ventil. Těsnost jsem zkoušel nalitím technického benzínu na klapku, teprve po minutě se objevil průsak na druhé straně. Pokud je těsnění klapky pryč, volnoběžný ventil už nedokáže zregulovat přístup vzduchu do motoru. Asi nejjednodušší řešení je na vrakovišti sehnat jinou klapku s těsněním na obvodu a vyměnit. To si myslím že pomůže.
Každopádně klapka musí být těsná, při jejím zavření musí jít do motoru vzduch jen přes volnoběžný ventil. Těsnost jsem zkoušel nalitím technického benzínu na klapku, teprve po minutě se objevil průsak na druhé straně. Pokud je těsnění klapky pryč, volnoběžný ventil už nedokáže zregulovat přístup vzduchu do motoru. Asi nejjednodušší řešení je na vrakovišti sehnat jinou klapku s těsněním na obvodu a vyměnit. To si myslím že pomůže.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13387
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Zvýšené otáčky po prohřáti motoru. Čištění škrtící klapky.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů