Zde chci pro všechny kdo nechtějí utrácet za mechanika a nebojí se do toho pustit, viz níže posílám dále svoje poznámky z demontáže prevodovky a následné přestavby z dvouhmoty na jednohmotu.  Ušetřil jsem cca 20-25000,-.
Spojka postup demontáže, montáž pozpátku. 
Jelikož jsem nechtěl utrácet za dvouhmotový setrvačník, tak jsem zvolil přestavbovou sadu od Valeo 835165 s jednohmotovým setrvačníkem. 
Zde zjednodušený postup. 
Kdyby někdo chtěl poradit, rád se podělím o zkušenosti. Zabralo mi to 3 dny, ale výsledek luxusní. Nikam jsem nespěchal. 
Vzduchovy box
Baterka
Kastlik k nemu primontovany 2x rele a lpg jedn.
Kola dolů 
Čepy 
Poloosy jsem vyndal jen z tripodů. 
Lista u stěračů a podpera
Drzak prevodovky spodni
Drzak prevodovky horni
Konektor zpatecky. 
Odpojit drzak tahel 2 matky jsou na šroubech
Drzak prevodovky primo na prevodovce pozor kostru nejdriv na 1dnom sroubu
Sroub prevodovky nad hydr hadici vlevo kostra
Drzak dlouhe poloosy 2 matky a 3 srouby
Vypadla poloosa, nutno zasunout zpět-pozn. dlouhá poloosa nedrží na pojistném kroužku.
Vypustit před vyndáním poloosy převodový olej. 
Sundana převodovka 
Vymena pritlacneho loziska
Vymena lamely a pritl talíře 
Vymena setrvacniku za jednohmotu
Tady pár foto
			
													Výměna spojky, prestavba dvouhmota za jednohmotu focus mk2 2.0 lpg 2008
- 
				Lipan
 - Nováček

 - Příspěvky: 12
 - Registrován: 02.06.2013 13:37
 
Výměna spojky, prestavba dvouhmota za jednohmotu focus mk2 2.0 lpg 2008
					Naposledy upravil(a) Lipan dne 26.05.2020 12:43, celkem upraveno 3 x.
									
			
									FF 2008 2.0 LPG
						- TomFocus
 - Test driver

 - Příspěvky: 8239
 - Registrován: 12.05.2013 17:06
 - Bydliště: Praha
 
Re: Výměna spojky, prestavba dvouhmota za jednohmotu focus mk2 2.0 lpg 2008
Až ujedes cca 50-100k km pisni co na pevnej setrvak říkají rozvody, ale hlavně převodovka ... zajímá mě to.
			
									
									
						- 
				Lipan
 - Nováček

 - Příspěvky: 12
 - Registrován: 02.06.2013 13:37
 
Re: Výměna spojky, prestavba dvouhmota za jednohmotu focus mk2 2.0 lpg 2008
Abych řekl pravdu, kdybych nevěděl, že ten setrvák je vyměněnej, tak bych nepoznal absolutně rozdíl v chování auta. Se všemi co jsem to konzultoval, pro benzínový auto je dvouhmota trochu zbytečná. Na prestavbove sadě je lamela odpružená, takže z části kompenzuje dvouhmotu. Origo lamela byla pevná. Auto má už 270000km,takže se mi fakt nechtělo investovat takovou pálku za dvouhmotu.
			
													
					Naposledy upravil(a) Lipan dne 26.05.2020 13:03, celkem upraveno 1 x.
									
			
									FF 2008 2.0 LPG
						- TomFocus
 - Test driver

 - Příspěvky: 8239
 - Registrován: 12.05.2013 17:06
 - Bydliště: Praha
 
Re: Výměna spojky, prestavba dvouhmota za jednohmotu focus mk2 2.0 lpg 2008
Kmity vyváženost... někde se ubere (dimenze mat. rozvodů, převodovky) a někde se přidá...
na setrvaku. Výrobci moc dobře ví co je levnější řešení.
No ušetřil jsi... škoda, že na to nepřišel i výrobce?
Ať slouží
			
									
									
						na setrvaku. Výrobci moc dobře ví co je levnější řešení.
No ušetřil jsi... škoda, že na to nepřišel i výrobce?
Ať slouží
- 
				Lipan
 - Nováček

 - Příspěvky: 12
 - Registrován: 02.06.2013 13:37
 
Re: Výměna spojky, prestavba dvouhmota za jednohmotu focus mk2 2.0 lpg 2008
Já netvrdím, že jsem udělal dobře. A že je to pro auto to nejlepší. Pokud ta alternativa na přestavbu existuje, pak ji snad  valeo má nějak odzkoušenou. Pro myho focuse byla k mání, tak šup tam s ní a uvidíme do budoucna.
			
									
									FF 2008 2.0 LPG
						- jenikHK
 - Moderátor

 - Příspěvky: 3140
 - Registrován: 10.03.2008 14:30
 - Bydliště: Praha
 
Re: Výměna spojky, prestavba dvouhmota za jednohmotu focus mk2 2.0 lpg 2008
Podle mého dávali dvouhmotu k Duratecu 2.0 v kombinaci s MTX75 jen kvůli komfortu (aby nebylo slyšet případné kmitání ozubených kol, která nejsou v záběru).
Je to atmosférický nepřímo vstrikovy benzín, krom toho 1.8 Duratec s převodovkou ib5 dvouhmotu nemá z výroby (nazval bych to cost cutting).
V minulosti jsem jezdil Sierru 2.0DOHC, kde byla převodovka MT-75 (shodná konstrukce, ale pro podélnou zástavbu) a dvouhmota žádná, popř. naftový Focus 1.8 TDdi + MTX75 rovněž bez dvouhmoty z výroby.
U Focusu bylo kmitání ozubených kol hlavně za studena výrazně slyšitelné (např. při stání na semaforu) jinak nebyl problém. To auto má kolem 285tis km a pořád jezdí (na 235 tis km měněná spojka - lamela, přitlačím, ložisko).
Jiná situace ohledně torzních kmitů je samozřejmě u primovstrikovych přeplňovaných motorů, hlavně naftových s velmi vysokými tlaky nebo tří- nebo dvouvalců, které jsou postavené, aby jely "odspodu", kde je přirozeně rovnoměrnost chodu nic-moc.
Jak s tím souvisí rozvody? Rozvody jsou na druhém konci kliky, přímo poháněné od kliky...
			
									
									Je to atmosférický nepřímo vstrikovy benzín, krom toho 1.8 Duratec s převodovkou ib5 dvouhmotu nemá z výroby (nazval bych to cost cutting).
V minulosti jsem jezdil Sierru 2.0DOHC, kde byla převodovka MT-75 (shodná konstrukce, ale pro podélnou zástavbu) a dvouhmota žádná, popř. naftový Focus 1.8 TDdi + MTX75 rovněž bez dvouhmoty z výroby.
U Focusu bylo kmitání ozubených kol hlavně za studena výrazně slyšitelné (např. při stání na semaforu) jinak nebyl problém. To auto má kolem 285tis km a pořád jezdí (na 235 tis km měněná spojka - lamela, přitlačím, ložisko).
Jiná situace ohledně torzních kmitů je samozřejmě u primovstrikovych přeplňovaných motorů, hlavně naftových s velmi vysokými tlaky nebo tří- nebo dvouvalců, které jsou postavené, aby jely "odspodu", kde je přirozeně rovnoměrnost chodu nic-moc.
Jak s tím souvisí rozvody? Rozvody jsou na druhém konci kliky, přímo poháněné od kliky...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
 
  
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
						
  Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

