Úprava převodovky na 6 stupeň

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od stano. » 09.09.2016 18:15

To je nieco ako s iPhone. Aj keby tam je s prepacenim nasrane, bude to super a budu to ludia chvalit a kupovat.

K vykonovej rezerve - na 5. stupni taha dialnicne stupania pod Tatrami s plnym autom. V mensich kopcoch pri slapnuti na podlahu este zrychluje. Takze nech tu nikto netvrdi, ze trase Bratislava-Zarnovica, kde najvyssi kopec je vlna na asfalte, by to na 6tke netahalo aj pri podstatne nizsich otackach. Ze by to na spotrebu nemalo vplyv, alebo by v kopcoch bolo treba radit 5 - no a co? Nech je 5 taka, aka je. A 6tka posunuta o kusok dalej, ako rychlobeh. Aby to pri 140km/h netocilo okolo 4000otacok, ale nieco cez 3000. Rozdiel v hluku je VYRAZNY. Neviem ako je na tom FF2 predFL s aerodynamickym hlukom. Ale ked v 140-150km/h vyradim, tak aerodynamicky hluk je uplne v poriadku. To len motor reve (teda aspon 1.8 ). Keby som pri kupe vedel, ze si tolko rokov to auto necham, pod pristrojovku a nad vyfuk by som uz vtedy napchal izolaciu :wallbash:

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 329
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od LeonardoTM » 12.09.2016 11:47

stano. píše:To je nieco ako s iPhone. Aj keby tam je s prepacenim nasrane, bude to super a budu to ludia chvalit a kupovat.

K vykonovej rezerve - na 5. stupni taha dialnicne stupania pod Tatrami s plnym autom. V mensich kopcoch pri slapnuti na podlahu este zrychluje. Takze nech tu nikto netvrdi, ze trase Bratislava-Zarnovica, kde najvyssi kopec je vlna na asfalte, by to na 6tke netahalo aj pri podstatne nizsich otackach. Ze by to na spotrebu nemalo vplyv, alebo by v kopcoch bolo treba radit 5 - no a co? Nech je 5 taka, aka je. A 6tka posunuta o kusok dalej, ako rychlobeh. Aby to pri 140km/h netocilo okolo 4000otacok, ale nieco cez 3000. Rozdiel v hluku je VYRAZNY. Neviem ako je na tom FF2 predFL s aerodynamickym hlukom. Ale ked v 140-150km/h vyradim, tak aerodynamicky hluk je uplne v poriadku. To len motor reve (teda aspon 1.8 ). Keby som pri kupe vedel, ze si tolko rokov to auto necham, pod pristrojovku a nad vyfuk by som uz vtedy napchal izolaciu :wallbash:
Máš pravdu, ta hlučnost byla i mém případě důvod, proč jsem to v tomto vlákně řešil. Nakonec jsem zkusil 2 věci:

- odhlučnění kapoty - to částečně pomohlo s hlukem:
moje auto - http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 3#p1102013
jiní uživatelé - http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... #p=1100625

- test "větších" pneu 205/60R16 místo 205/55R16
http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?s ... _pneu_a=16
To srazilo otáčky z 4000 na 3850 ot./min. při cca 130 km/h (rozdíl cca 3% v obvodu, záleží také na tom, jestli se porovnávají nové pneu s 8mm nebo už částečně ojeté třeba s 4mm).
Spotřeba zůstala při mém stylu jízdy stejná, tj. efektivně klesla o ty 3%, tj. cca o 0,2 l/100km.
Vím, že s tím na technické asi neprojdu, takže to na další sezónu přezuju zpět na originál,
ale za ten test to určitě stálo. Pozoroval jsem také obvyklý efekt lepšího tlumení nerovností z důvodu vyšší pneu. Ohledně ovladatelnosti je to stále OK, subjektivně lepší odezva na pokyny volantu, než u těch standardních 195/65R15.

- vlastně jsem zkusil ještě 3 věc - mix N95 a E85
Důvodem byla menší hlučnost na E85 při vyšších otáčkách. To opravdu mohu potvrdit, to jsem také pozoroval. Dokud byl E85 výrazně levnější, bylo to i finančně zajímavé. Aktuálně se mi to jeví jako finančně neutrální (vyšší spotřeba kompenzuje nižší cenu paliva, takže parametr Kč/km vychází stejně jako na normální N95, což je vlastně E5 a za pár měsíců bude E10...).
Negativa jsou horší studené starty, horší starty po delší odstávce (akumulace vody v palivu), menší dojezd kvůli zvýšené spotřebě. Nakonec i ta trocha experimentování s optimálním poměrem (jak natankovat část N95 a k tomu vhodnou část E85), protože FFII bez úpravy nezvládá čistou E85 bez protestů. Jelo to vždycky na jakýkoliv poměr, ale když byl poměr lihu vyšší, než cca 50%, tak se rozsvítila žlutá kontrolka motoru (asi nebylo možné uregulovat optimální směs vzduchu a paliva pro feedback z lambdy). Po vyjetí části další nádrže na čistý N95 to opět zhaslo.

Omlouvám se za "zamoření" tohoto vlákna tématem alternativní pneu a E85, která jsou určitě velmi podrobně rozebrány i jinde, ale diskuze o vysokých otáčkách k tomu prostě vede...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od jarod72pm » 12.09.2016 11:56

Já jen dodám že tiší auto u variabilu je s N98 u N95 to víc klapalo a s tím E85 jsem tankoval taky 50/50 a rozsvítila se kontrolka motoru tedy si s E85 moc nesedí auto bylo takové divné...
U pneu jsem taky měnil z 195/65 R15 na u mě povolených 205/60 R15 a auto je konečně v zatáčkách jistější a klidnější a není to jen pocit.
Taky se omlouvám za tu vsuvku protože mě to zaujalo ty informace.
ps: co se týče hluku právě pro to že je 85kW víc slyšet než 74kW a ten zvuk motoru prostě žeru i když pro mě je i v 4000otáčkách stále "decentní "a to bych musel jezdit nezdravě furt kolem 5000-6000ot
mít možnost lehké úpravy výfuku na to brumlání a vědět že na STK to projde jdu do toho hned i když to je kombík :D
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od V12 » 12.09.2016 12:29

stano. píše:K vykonovej rezerve - na 5. stupni taha dialnicne stupania pod Tatrami s plnym autom. V mensich kopcoch pri slapnuti na podlahu este zrychluje. Takze nech tu nikto netvrdi, ze trase Bratislava-Zarnovica, kde najvyssi kopec je vlna na asfalte, by to na 6tke netahalo aj pri podstatne nizsich otackach.
Neporovnavaj svoj FFI a FFII. Okrem toho, ze je lahsi, Tvoj 1.8 ma citelne viac krutiaku, ako 1.6i v FFII. To stupanie na Zamarovce (nie Zarnovica) je sice kratke, ale dost strme, hlavne od Ilavy. 2.0i a 4 ludia v aute a pri 130 podla GPS bol na hrane bez rezervy vykonu a ochoty na zrychlenie. Zrovna tak isto, ako 80 kW P307 SW 1.6HDI bez FAP, ci OII 1.6 TDI CR, Fabia 1.4 TDI PD udrzi 130 podla GPS iba solo bez dalsich clenov posadky, s 2 ludmi uz rychlost zlahka straca. Toto mam odskusane a overene. Z pocutia a komentarov 2 majitelov mam to, ze SX4 4x4 88kW s 2 ludmi na palube tam rychlost straca vyrazne. FFII 1.6i 74kW ja plus jedna osoba a 140 na tacho je hranica bez ochoty dalsieho zrychlenia, skor by som povedal, ze uz zlahka stracal rychlost. Takze keby dostal sestku 130/3500, rychlost by na 100% stracal. O 130/3000 ani nehovorim.

Ohladom hluku je dramaticky rozdiel - FFII je odhlucneny podstatne lepsie, ako FFI. Tiez som volakedy hovoril, ze na dialnicu jedine 2.0i, pretoze s IB5 je v dosledku vysokych otacok hlucny. Ked som si ten dvojliter obstaral, hluk motora pri 130 ma trochu prekvapil, ocakaval som, ze bude podstatne tichsi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od stano. » 12.09.2016 12:45

Kvoli zopar dialnicnym stupaniam nedavat 6tku je hlupost. Vravim, nech by bola 5ka rovnako ako je a potom este potiahnuta 6ka. Pojdem 1,5 hodiny so zaradenou 6 a potom pred kopcom tam zaradim 5. To je az take diskomfortne? Ked bude tych stupani viac za sebou, nech zostane zaradena 5 (co teraz aj musi, kedze dalsi stupen nie je).
Akykolvek diskomfort s radenim je podla mna velmi prevazeny nizsim hlukom. Radsej pojdem 1,5hodiny pri nizsich otackach a potom preradim, ako ist 2 hodiny bez radenia ale s huciacim motorom.

Ze sa neda porovnavat FF1 1.8 a FF2 1.6 je mi jasne. Ale preco nemaju 1.8 a 2.0 6rychlostnu s dlhsou 6kou, tomu nerozumiem. Asi sa setrilo...

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Ferino » 12.09.2016 16:39

V12 píše: Ohladom hluku je dramaticky rozdiel - FFII je odhlucneny podstatne lepsie, ako FFI.
Dovolím si nesouhlasit, moje FF2 1.8 i po tlumení kapoty a přepážky motor-kabina, je stále hlučnější než FF1 1.6 (nic jsem netlumil), hlavně v záběru motoru s plynem. Když přesednu z FF2 do FF1 tak pocitově motor neslyším...

Jinak 100% souhlas se Stano. :palec_nahoru:
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od stano. » 12.09.2016 17:28

Ferino:
Ked porovnam FF1 1.8 a FF2 poFL 1.8, tak FF1 je horsie odhlucneny.
FF1 1.8 pred FL je horsie ako FF2 1.8 poFL.
Vraj FF2 pred FL je horsie ako FF2 poFL (toto ale nemam odskusane).
FF2 1.6 huci motor menej ako vo FF2 1.8.
A tiez je velky rozdiel FF1 1.6 a FF1 1.8 v neprospech 1.8. Tie Fordacke 1.8 dost revu, hlavne v otackach. Ci je to vyfukom alebo preco :nixw:
A to by som povedal, ze FF1 1.6 by mala byt na tom horsie. Napriklad u 1.6 ide vyfuk od motora rovno pod kabinu, az tam je katalyzator a prvy tlmic. Zvody ma rovno za motorovou prepazkou. Kdezto u 1.8 su zvody vpredu, tam je kat a potom sa vyfuk toci pod motor a ide dozadu. Co by malo byt tichsie riesenie.
U 1.8 cez 3500otackok je to pekny zvuk. Ale kratkodobo, pri plyne na podlahe. Nie mordovat to par hodin po dialnici.

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 12.09.2016 17:31

U 1.8 ale proste rve motor, vyfuk s tim uz moc nenadela, bohuzel. Je ale hodne velkej rozdil mezi vybavama... Jel jsem ted Ghiou a ta je mnohem prijemnejsi, jak muj holobyt.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od stano. » 12.09.2016 17:40

Mam Ghiu. To ta potom lutujem.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24580
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od ZaQik » 12.09.2016 18:55

a jak to souvisi s tematem?!?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Fofan » 12.09.2016 21:41

Husty poctenicko :D precetl sem to skoro cely a prijde mi to jako tlachani o nicem ale i tak si rejpnu: kazdej s tema 1.6tkama proste jezdit neumi :P
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od jarod72pm » 12.09.2016 23:00

Že není 6 stupeň na 1.6 to ještě pochopím - už je to na hraně či pod ní pokud člověk jede sám nebo naložený , ale proč není na 1.8 nebo 2.0 ? Tam by snad už výkon měl utáhnout plynule 6 na dálnici při 2500 - 3000rpm.
TeĎ jsem se díval na Mondeo 2.0i rv.2007 107kW ! a nemá 6 přitom ten výkon na ni tam je...
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Kombík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 02.01.2009 18:42
Bydliště: Přerov

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Kombík » 12.09.2016 23:16

Fofan máš pravdu 1.6 je točivej motor, někdo si myslí, že jde zrychlovat z 80 km/hod na 5 ku jo jedině s kloboukem na hlavě, techniku jízdy musím přizpůsobit autu, čím slabší auto, tím musím víc řadit.Ford si volbu zpřevodovvání u F ll hodně zjednodušil u obou motorizací by stačilo ubrat 500 otáček bylo by to v pohodě.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Fofan » 13.09.2016 00:01

Zvlastni jak vetsina lidi uvazuje opacne nez ja :D ja bych spis snesl delsi jednicku a kratsi ostatni kvalty tzv speru jako u rally, sestku nechci jezdim rad zatacky v lesich atd takze na prd dalsi kvalt,ja sem ale docela s ib5tkou i s mtx75 spokojenej. Asi moc zeru to rally..
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Kombík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 02.01.2009 18:42
Bydliště: Přerov

Re: Úprava převodovky na 6 stupeň

Příspěvek od Kombík » 13.09.2016 09:23

To co říkáš nemá logiku 6 stupňů by bylo těsněji poskládáno než 5 a lépe by vyhovělo na sportovní jízdu.Jednička musí utáhnout v testech plně naložené auto + vozík s maximální váhou do určitého stoupání :D tudy cesta nevede.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host