FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Odpovědět
goblinN82
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 21.05.2014 13:00

FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od goblinN82 » 29.05.2015 07:46

Zdravím,

jsem majitelem fofo 1.6 ti-vct po fl r.v.2008 (85kW) a předtím jsem měl VW Polo 1.6 6N1 r.v. 1995 (55kW) a oproti staršímu Polu mi přijde Focus nějakej línej...Když jsem ho koupil tak jsem si říkal že se to třeba nějak srovná a nebo že si to jenom namlouvám, ale fakt když jsem sedl znovu do Pola a přidám plyn, tak to vystřelí jako raketa...Focus je takovej šnek oproti němu. Když jsem vybíral focuse tak jsem raději zvolil silnější 1.6ku právě kvůli tomu aby to trochu jelo ale tohle mě trochu zklamalo no...pořádně to zabírá až od 4000 otáček...jinak taková volná a laxní jízda, zádný žihadlo který se zvedne i od 2000 otáček...V práci máme Ochcávku 1.6 74kW r.v.2007 a to je taky jak Polo, i od nižších otáček až do vysokých to prostě jede a akceleruje mnohem líp...já nevím :( možná hledám chyby tam kde nejsou :(
Ford Focus II 1.6 Ti-VcT 2008 Titanium

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od Andymaniac » 29.05.2015 08:17

Nevím, o 1,6 tady všichni tvrdí, že je to líné ... Ale třeba kamarádovi odešlo čidlo klepání motoru. Nevěděl o tom a tak s tím leta jezdil. Teď po výměně říkal, že má nové auto ;-)
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4962
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od fofok » 29.05.2015 08:43

Starej pravěkej koncernovej osmiventil se chová trochu jinak než ostatní motory.Dole jede a pak umírá,kdežto 16 ventily se probouzejí kolem 3t ot./min takže víc točit a pojede to.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 659
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od finsa » 29.05.2015 08:45

Srovnáváš úplně jiná auta a motory, VW 1.6 55 kw je prehistorickej ingot s dlouhým zdvihem a má charakter skoro jako diesel, táhne od 1500 otáček ale nad 3500 už je úplně mrtvej. Navíc staré polo zřejmě váží kolem tuny i s řidičem. Ta VW 1.6 74 kw 8V je něco podobného - více síly v nižších otáčkách ale ve vyšších už se mu moc nechce.
Subjektivně jsou fordí motory oproti VW daleko živější, rychleji reagují na plyn, jdou lépe do otáček a v nich také lépe jedou. (přímé srovnání 1.6 ve focusu II a ochcávii II)
Ber to tak že kolem 2 tis. je to tak na udržování rychlosti či pozvolné zrychlování, pro svižnější svezení se budeš muset podívat nad 3 tis otáček, je to prostě dané charakterem motoru a není to na závadu :-)
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

goblinN82
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 21.05.2014 13:00

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od goblinN82 » 29.05.2015 09:30

Tak super :) moc děkuji za názory, a je to tak jak říkáš no, Polo nad 3,5t otáček zrychluje už jenom setrvačností z hodně velkýho kopce :) Ale zase naopak u Focusu (alespoň tedy u Ti-Vct) když se dostanu k 4000ot, tak to vystřelí jak kdyby seplo turbo :D takže bych to shrnul asi tak že 2000ot je na klidnou jízdu s ohledem na spotřebu a 3500 a výše je na sportovnější jízdu a vyškolení machýrků co jedou s rádoby tuněným starým střepem co má místo výfuku rouru od kotle :) (už se mi několikrát povedlo).
Ford Focus II 1.6 Ti-VcT 2008 Titanium

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od stano. » 29.05.2015 09:32

Odmeraj si 0-100km/h a potom pruzne zrychlenie 80-120km/h. Ak si priblizne v tabulkovych hodnotach, je to normalne. Ak stracas vyse 2 sekundy, nieco asi nie je v poriadku
Motor ma obmedzovac niekde cez 6000otacok. Takze pri meraji radit cez 5000, aby vyssi stupen chytil aspon nejakych 3300 otacok. Na stovku to pojde aj na trojke.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od V12 » 06.08.2015 08:51

Opat dalsie potvrdenie mojej starej tezy, ze Focus II tazky takmer 1.3 tony je s atmosferickou 1.6kou podmotorizovany a trhne ho aj kdejaky muzealny crep, alebo Clio 0.9TCE (viem, je to turbo). A je uuuplne jedno, ci to je klasicka 1.6i, alebo TiVCT, ktory ma navrch az od 4000 otacok, kam sa ale musi najprv dostat :mrgreen:

Pridam zopar vypocitanych udajov pre TiVCT - pruzne zrychlenie 80-120 bez radenia na :
patke : 15.7 sekund
stvorke : 10.9 sekundy
trojke : 8.1 sekundy

pre celkovu hmotnost auta 1360 kg (auto plus 75 kg sofer plus 25 kg palivo)
Uvedene hodnoty sa celkom dobre kryju s hodnotami na http://www.automobile-catalog.com, cize ta moja letita simulacia ukazuje, ze je OK.

Pre porovnanie udam to iste pre 2.0i, ktory je ale o cosi tazsi :
patka 14.2 s(efekt dlhej patky)
stvorka 10 s
trojka 6.6 s

... a pre vylepsenie nalady FFII ST 166kW :
patka 6 s
stvorka 4.7 s :shocked:
trojka 3.6 s :shocked: :shocked:

Pre porovnanie Mondeo 2.5T s rovnakym, ale inak ladenym motorom ako Focus, o takmer 300 kg tazsie :
sestka 10.4 s
patka 8.2 s
stvorka 6.5 s
trojka 4.8 s
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od Blackhawk » 06.08.2015 11:52

V12 píše:Opat dalsie potvrdenie mojej starej tezy, ze Focus II tazky takmer 1.3 tony je s atmosferickou 1.6kou podmotorizovany a trhne ho aj kdejaky muzealny crep, alebo Clio 0.9TCE (viem, je to turbo).
:bebng: Nesranduj, testovane zrychlenie z 0-100 toho Clia je 12,2 sekundy, s Focusom som mal 10,7.

EDIT: este pridam, ze ten cas Focusu by bol este lepsi keby bola dvojka o nieco dlhsia, tesne pred 100 treba dat trojku.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od V12 » 07.08.2015 11:58

OK, to TCE som trochu prehnal :mrgreen:
Nie rozbeh 0-100, ale pruzne zrychlenie treba merat. Sprint z nuly je pre machrujucich smarkacov z Hornej - Dolnej jazdiacich v cmudiacich turbokachliach, alebo v polorozpadnutych hrdzavych Civicoch. Normalne jazdiaceho sofera zaujima prave pruznost a o tu tu ide. Napr. EB125 HP je pruzny takmer rovnako ako 2.0i :
5 - 14.3 (odmerane cez OBDII a Torque)
4 - 10.1 (odmerane cez OBDII a Torque)
3 - 7.5 (http://www.automobile-catalog.com)- az vo vysokych otackach ma atmosfericky 2.0i navrch, do 4000 rpm ide ta turbokosa minimalne rovnako dobre, ako raz tak objemna atmosfera :shocked: A za beznych okolnosti sa jazdi 95% casu do 4000 rpm, kde je turbokosa uspornejsia, ako atmosfera, co je zakladny princip fukaneho downsizingu...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

goblinN82
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 21.05.2014 13:00

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od goblinN82 » 07.08.2015 13:21

Rozhodně bude něco na tom že ve focusu ta 1,6 byť s 85kW co mám třeba já je na tak těžký auto prostě málo...A abych jezdil pořád kolem 3000-3500 otáček aby to mělo nějakou slušnou pružnost tak to bude pak žrát kolem 9l na 100...
Ford Focus II 1.6 Ti-VcT 2008 Titanium

roman_tt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 21.05.2014 09:55

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od roman_tt » 08.08.2015 22:23

krasne napisane V12 , sam mam FF2 po FL 1.6 Ti - VCT 85kw a ta vaha je citit a dost. Auto mam pol roka a cakal som od toho troska viac, aj ked je pravda, ze ked tam clovek kopne 3ku tak to ide no + to auto drzi sakra dobre na vozovke - obute R17 conti sport. Pocit z jazdy a podvozok predbieha motor asi 2krat.

To porovnanie s 2.0 krasne ukazuje, ze tie rozdiely su neni az take medzi 1.6 85kw, 1.8 a 2.0. U mna vyhrala nadstardantna vybava nad motorom, kedze v case kupy nebolo nic vyssie ako 1.6 dostupne

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od V12 » 25.08.2015 13:42

FFII 2.0i je od vyrobcu pokazeny blbou prevodovkou. Stvorka a patka je tak dlha, ze pruznostou sa ten dvojliter prepada na uroven 1.8i. Ina situacia je na trojke, ktora je zasa o cosi kratsia, k comu ked sa prida citelne vacsi krutiak, auto ide ako raketa. Kdesi som tu maturoval nad prevodovkou a vyslo mi, ze keby mal 6 kvaltov, tak by to bol poriadny narez - 3,4,5 kratsie nez v 5 stupnovej prevodovke IB5, 6-tka rovnaka, resp. o chlp dlhsia ako patka v MTX75. To by bola zlata kombinacia. A prave nieco take aj existuje, ale iba v Mondeu 1.8 SCI. Prave preto som sa zapodieval myslienkou na prerabku, stroskotalo to na mojich chutkach na 2.5T, ktory je okrem ineho 6 kvalt :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Jajar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 21.03.2012 16:31

Re: FOFO po FL 1.6 Ti-Vct (2008) Pružnost motoru

Příspěvek od Jajar » 21.09.2015 18:40

V12 píše: Nie rozbeh 0-100, ale pruzne zrychlenie treba merat. Sprint z nuly je pre machrujucich smarkacov z Hornej - Dolnej jazdiacich v cmudiacich turbokachliach, alebo v polorozpadnutych hrdzavych Civicoch...
Tak třeba pro mě je celkem důležitý i to zrychlení. Možná až se budeš každý ráno snažit vecpat z vedlejší okresky na přeplněnou státovku Prah-Mělník, tak tě zrychlení na cca 80-90 začne zajímat taky :mrgreen: . A to Ti-VCT to (v jednom člověku) dává celkem obstojně a stačí na to 1. a 2. kvalt :mrgreen: do cca 6400ot/min pořád "tahá", pak stačí nechat spadnout otáčky a rovnou za 5.
Všichni přece víme, že záleží kam jezdíme. Moje 14km trasy do práce jsou pro 1.6 pohoda, dálnice jednou, max. dvakrát do roka taky dá i ve třech s plným kufrem na stabilních 130km/h s mírně těžší nohou a občas nějaký to předjetí na 160km/h a dá se to i za 7.4l (480km Neratovice -> Senec). Jezdit dálnice, nebo delší cesty denně, tak asi 1.6 neberu, ale jak píšu, na těch 14km tam a 14km zpátky pro jednoho živočicha stačí v pohodě. I na to svižný předjetí kloboučníka, ten třetí, no někdy i druhej kvalt si tam na tu chvilku klidně kopnu a fofik celkem i vystřelí :mrgreen: ona ta 1.6 má ty převody celkem pěkně udělaný na tu kombinaci "výkonu" a váhy. Akorát je tam cejtit každej člověk navíc.
goblinN82 píše:Rozhodně bude něco na tom že ve focusu ta 1,6 byť s 85kW co mám třeba já je na tak těžký auto prostě málo...A abych jezdil pořád kolem 3000-3500 otáček aby to mělo nějakou slušnou pružnost tak to bude pak žrát kolem 9l na 100...
Při 95km/h (tachometrových) mám u Ti-VCT cca 2800 otáček a dává to cca 5.6l/100km (pokud vynuluju palubák). Na dálnici při 130km/h cca 7.5l/100km. Cestou z práce při cpaní se z vedlejší na hlavní tah se rozjíždim kolikrát na 1 a 2 do cca 5000-6300ot, občas si zablbnu v zákrutách a dlouhodobka zhruba od 6.5 do cca 8.5 (v létě, v zimě to tolik netočím páč se mi motor dostává na provozní teplotu cca ve 3/4 cesty do práce :mrgreen: ale i tak mám vyšší spotřebu - bohatší směs studenýho motoru).

Každej si musí sám vybrat podle toho, kam má v plánu jezdit a v kolika lidech. Mě by se taky líbilo 2.5T, ale to bych mohl po třetí zimě s mým nájezdem měnit foukátko :D.
Focus II 1.6 Ti-VCT, 3 dv.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host