Mám pro mě nemilou zprávu ohledně svého Focus combi 1.6 zetec (RV 2002).
Na úvod řeknu, že nejsem úplně typ člověka, co by se v autě hodně vyznal. Když mám problém, dám to do servisu, když problém nemám, pravidelně dám vyměnit co je třeba (olej, kapaliny, ..., když se někde něco rozsvítí...).
Teď byla kontrolka motoru (oraznžová), trochu kuckající zvuk v nízkých otáčkách, neklidný běh (začalo to po delší jízdě na dálnici).
Výsledek je, že jeden válec je KO - měřila se komprese, ve třech válcích ok, v jednom KO. Motor tedy běží na 3 válce.
Je cítit trochu palivo (asi to nespálené), jede to (v nízkých otáčkách trochu líně a přidušeně, od 1500 - 2000 otáček by člověk moc nepoznal rozdíl (3 válce to utáhnou v pohodě).
Varianta 1 - řešit, nechat otevřít, nechat měnit pístní kroužky, ..., kdoví, co se u toho objeví.
Varianta 2 - nový (starý) motor, výměna
Varianta 3 - auto prodat na náhradní díly a kupovat nové
Skoro bych řekl, že je rozhodnuto pro variantu 3. Nechce se mi do auta cpát peníze s nejistým výsledkem kolik to nakonec bude stát. Odhady jsou podle mě tak 20+, spíše třeba 30. Auto už má svůj věk, nemám moc čas a zkušenosti/znalosti si na tom nějaké opravy dělat sám. Nemám ani někde nějaký malý servis, kde by se tomu nějaký fanda mohl věnovat.
Řešil jsem i se servisákem z Fordu - i když neviděl, podle informací v podstatě potvrdil, že nemá cenu tohle "opravovat"
Otázka 1 na vás: Ještě byste s tím něco zkoušeli dělat na mém místě?
Otázka 2: Pokud skončím s tím, že auto je na odpis, co s ním pak? Přijde mi, že jsem na něm za poslední dva tři roky nechal vyměnit celkem dost věcí. Z těch posledních - komplet svíčky, cívka, nějaké kabely, lambda, postupně celý výfuk (včetně té sběrné části u motoru - svody?), ...
Pochopil jsem, že z toho nedostanu žádné velké peníze, ale prodej nějakému "fandovi", který si dokáže rozebrat a nějaké díly použít by mě potěšil. Jak tím, kdybych dostal nějakou korunu za reálně použitelné díly, tak tím, že bych věděl, že někomu ještě poslouží. Poslední možnost je asi směr vrakoviště, kde s tím udělají podobné, ale možná většina dílů zůstane ležet a nepoužije se...
PS.: Auto - cca 190 tisíc najeto, výroba 2002, 2 nové letní pneu, 4 skoro nové zimní pneu
Auto je momentálně zatím pojízdné celkem bez problémů.
Díky za názory.
Jeden válec KO, auto na odpis?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 635
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Jeden válec KO, auto na odpis?
Nejlevnější řešení je sehnat shnilý auto s dobrým motorem za odvoz (stejný typ motoru!), přehodit motory a tamto poslat do výkupu příp. si z něj ještě očesat často potřebný díly. Práce na den a nic extra složitýho to neni, je dobrý rovnou udělat rozvody, přípravky za 300,- + dodržet postup a taky to neni složitý..
Oprava jedině pokud si to uděláš sám a záleží co tam je. Pokud podpálenej jeden ventil tak ho opravit... Jinak to je ekonomicky nesmysl.
Oboje má smysl pokud ještě nemáš shnilou kastli / nápravnice a chvíli by to ještě jezdilo..
Jezdit s tim nedoporučuju - nespálený benzín zničí katalyzátor (hoří až v katu = spálí ho)
Oprava jedině pokud si to uděláš sám a záleží co tam je. Pokud podpálenej jeden ventil tak ho opravit... Jinak to je ekonomicky nesmysl.
Oboje má smysl pokud ještě nemáš shnilou kastli / nápravnice a chvíli by to ještě jezdilo..
Jezdit s tim nedoporučuju - nespálený benzín zničí katalyzátor (hoří až v katu = spálí ho)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Jeden válec KO, auto na odpis?
Romik by měl mít skladem můj motor z červeného. Tak mu zkus napsat jestli ještě má.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti