Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Zdravim všechy místní odborniky : )
Voloběh po 101 aneb snad mě admini nevyhodí. Tady je moje situace:
Historie:
Červen 2017: Nízký volnoběh - při vyřazení padá až někam k 500ot - dávám k řešení do místního neautorizovaného servisu. Vymění děravou "tříramenou" podtlakovou hadici sání a ventilek u ní + vyčištěa škrtící klapka. Vypadá to že vyřešeno, ale problém je po týdnu zpět.
Červenec 2017: Pří další návštěvě vyměnen volnoběžný ventil za neznačkový. Problém nevyřešen. Běžte do Fordu, radí.
Říjen 2017: Autorizovaný servis Ford (Carent Brno) se snaží řešit problém přehrátím SW řídicí jednotky. Výsledek: Nízký volnoběh se změní na vysoký - při vyřazení zůstává volnoběh vistet na cca 1750-2000ot.
Listopad 2017: Při další návštěvě zní závěr Motor OK.
Leden 2018: Vysledoval jsem, že problém vysokého voloběhu se projeví pouze po nastartování teplého motoru. S tímto zjištěním jsem zajel do Fordu. Zjistili neoriginální voln ventil - navrhují vyměnit za značkový. Což by snad na jednu stranu dávalo smysl, ale druhou hromadu peněz za ventil se mi dávat nechtělo. A trochu mi to nesedělo do situace se zahřátým motorem.
Aktuální problém: Po nastarování *zahřátého* motoru zůstává volnoběh po vyřazení, a dokud je auto v pohybu, viset na cca 1800ot. Po zastavení ihned spadne na správných cca 750. Pokud nastaruju *studený* motor, není problém - volnoběh po vyřazení spadne na 750. Auto startuje dobře a pokud stojí, s vonoběhem není problém - bez problémů drží ukázkových 750.
Adptace dlouhodobě ukazuji chudou směs kolem volnoběhu, se zhoršující se tendencí - viz přílohy. (Během doby několikrát proveden jejich reset.)
A co s tím?
Vybaven ForDiagem jsem se jako laik rozhodl zkoumat a studovat fora. Nejpravděpodobnější příčiny: Volnoběžný ventil, přisávání vzuchu, špinavý/nefunkční MAF, přehřívání motoru, TPS/její senzor.
Voln ventil: Původní ventil vymontovaný neautoriz servisem vyčištěn WDčkem a namontován do auta. Výslededk: otáčky už *někdy* nevisí na 1800, ale zde jen chvíli zkolísají a spadnou na cca 1200, kde drží do zastavení. Nevím jestli pomoho vyčištění, nebo aktuální kolísání venkovních teplot. Než zaplatím cca 4500 za nový, značkový, chci vyloučit jiné příčiny.
Přisávání vzduchu: Test s odpojením voln ventilu za chodu motoru vede spolehlivě k jeho chcípnutí. Takže zdá se nepřisává. Tady dotaz: Po odpojení ventilu a chcípnutí motoru je slyšet 2-3 sekundy syčení, ukončené ťuknutím - má to tak být? Je to vzduch v tříramené podtlakové hadici, ukončení dosednutím kuličky ve ventilu? A patří mezi ventilek a motor nějaké těsnění?
MAF: zkusím vymontova a vyčistit, ale nemaje garáž při dnešních teplotách trochu problém.
Teplota motoru: [Viz přiložené screeny z diag.] Ukazatel teploty na přístrojové desce se po cca 3-5km jízdy usadí přesně uprostřed stupnice a už se nehne až do zastavení/vychladnutí motoru. Dotaz: Je tento budík ovládaný jiným čidlem než čidlem teploty motoru mezi válci? Dočetl jsem se něco o čidle na chladiči, je to případ i u tohoto motoru?
Čidlo teploty motoru zdá se funguje (teplota před statem ukazuje zhruba nulu, což by odpovídalo - auto stálo přes noc venku). Přepnutí rozsahu čidla proběhne v necelých 100°, max teplota motoru (dálnice 30min při cca 3000ot, venku zhruba 0°) necelých 110°, jestli to čtu správně. Dotaz: Vidí tam odborníci něco špatně? Jaká je teplota motoru, při které už je problém? Či naopak, jaká je přijatelná provozní teplota? A dále, nespínají se mi větráky u chladiče, při v jakých teplotách mají sepnout (nízké/vysoké otáčky)? (Při testu/zapnutí klimy jedou, takže samotné větráky jsou ok.)
Škrtící klapka: Vyčištěna v mistím servisu, prý je ok. Diagnostika ukazuje při puštěném pedálu plynu otevření 8%, je to problém? Je potřeba nula?
Všem kteří se dočetli až sem gratuluji : ) a pokud by někdo věděl užitečné info plz dejte vědět. Díky.
Voloběh po 101 aneb snad mě admini nevyhodí. Tady je moje situace:
Historie:
Červen 2017: Nízký volnoběh - při vyřazení padá až někam k 500ot - dávám k řešení do místního neautorizovaného servisu. Vymění děravou "tříramenou" podtlakovou hadici sání a ventilek u ní + vyčištěa škrtící klapka. Vypadá to že vyřešeno, ale problém je po týdnu zpět.
Červenec 2017: Pří další návštěvě vyměnen volnoběžný ventil za neznačkový. Problém nevyřešen. Běžte do Fordu, radí.
Říjen 2017: Autorizovaný servis Ford (Carent Brno) se snaží řešit problém přehrátím SW řídicí jednotky. Výsledek: Nízký volnoběh se změní na vysoký - při vyřazení zůstává volnoběh vistet na cca 1750-2000ot.
Listopad 2017: Při další návštěvě zní závěr Motor OK.
Leden 2018: Vysledoval jsem, že problém vysokého voloběhu se projeví pouze po nastartování teplého motoru. S tímto zjištěním jsem zajel do Fordu. Zjistili neoriginální voln ventil - navrhují vyměnit za značkový. Což by snad na jednu stranu dávalo smysl, ale druhou hromadu peněz za ventil se mi dávat nechtělo. A trochu mi to nesedělo do situace se zahřátým motorem.
Aktuální problém: Po nastarování *zahřátého* motoru zůstává volnoběh po vyřazení, a dokud je auto v pohybu, viset na cca 1800ot. Po zastavení ihned spadne na správných cca 750. Pokud nastaruju *studený* motor, není problém - volnoběh po vyřazení spadne na 750. Auto startuje dobře a pokud stojí, s vonoběhem není problém - bez problémů drží ukázkových 750.
Adptace dlouhodobě ukazuji chudou směs kolem volnoběhu, se zhoršující se tendencí - viz přílohy. (Během doby několikrát proveden jejich reset.)
A co s tím?
Vybaven ForDiagem jsem se jako laik rozhodl zkoumat a studovat fora. Nejpravděpodobnější příčiny: Volnoběžný ventil, přisávání vzuchu, špinavý/nefunkční MAF, přehřívání motoru, TPS/její senzor.
Voln ventil: Původní ventil vymontovaný neautoriz servisem vyčištěn WDčkem a namontován do auta. Výslededk: otáčky už *někdy* nevisí na 1800, ale zde jen chvíli zkolísají a spadnou na cca 1200, kde drží do zastavení. Nevím jestli pomoho vyčištění, nebo aktuální kolísání venkovních teplot. Než zaplatím cca 4500 za nový, značkový, chci vyloučit jiné příčiny.
Přisávání vzduchu: Test s odpojením voln ventilu za chodu motoru vede spolehlivě k jeho chcípnutí. Takže zdá se nepřisává. Tady dotaz: Po odpojení ventilu a chcípnutí motoru je slyšet 2-3 sekundy syčení, ukončené ťuknutím - má to tak být? Je to vzduch v tříramené podtlakové hadici, ukončení dosednutím kuličky ve ventilu? A patří mezi ventilek a motor nějaké těsnění?
MAF: zkusím vymontova a vyčistit, ale nemaje garáž při dnešních teplotách trochu problém.
Teplota motoru: [Viz přiložené screeny z diag.] Ukazatel teploty na přístrojové desce se po cca 3-5km jízdy usadí přesně uprostřed stupnice a už se nehne až do zastavení/vychladnutí motoru. Dotaz: Je tento budík ovládaný jiným čidlem než čidlem teploty motoru mezi válci? Dočetl jsem se něco o čidle na chladiči, je to případ i u tohoto motoru?
Čidlo teploty motoru zdá se funguje (teplota před statem ukazuje zhruba nulu, což by odpovídalo - auto stálo přes noc venku). Přepnutí rozsahu čidla proběhne v necelých 100°, max teplota motoru (dálnice 30min při cca 3000ot, venku zhruba 0°) necelých 110°, jestli to čtu správně. Dotaz: Vidí tam odborníci něco špatně? Jaká je teplota motoru, při které už je problém? Či naopak, jaká je přijatelná provozní teplota? A dále, nespínají se mi větráky u chladiče, při v jakých teplotách mají sepnout (nízké/vysoké otáčky)? (Při testu/zapnutí klimy jedou, takže samotné větráky jsou ok.)
Škrtící klapka: Vyčištěna v mistím servisu, prý je ok. Diagnostika ukazuje při puštěném pedálu plynu otevření 8%, je to problém? Je potřeba nula?
Všem kteří se dočetli až sem gratuluji : ) a pokud by někdo věděl užitečné info plz dejte vědět. Díky.
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 635
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Snímač vyšlápnutí spojky mi jednou zapomněli v servis připojit - na volnoběh to vliv nemělo, jen to nezavíralo palivo při brždění motorem (průměrná spotřeba se zvedla asi o 0,2 L/100 km). Bez palubáku s okamžitou spotřebou bych si toho nevšiml (z kopce nebyla nula)...
Spíš ta poloha klapky by při puštěným plynu měla být nula? Dovírá se klapka, je snímač polohy klapky OK? A jinak bych šel hlavně po volnoběžným ventilu, může mít "unavený péro" a ani po vyčitění nemusí fungovat správně... Nedávno jsem tu nabízel komplet motor za odvoz a nikdo to nechtěl. Škoda už je někde v huti, přitom jel bezvadně a oleje žral tak dvě deci na 10 kkm...
Voln. ventil bych nejdřív vyzkoušel - půjčil bezvadný. Až pak bych kupoval z vrakáče nebo nový (4k zdvojnásobí hodnotu vozu
PS a nejspíš jsi měl vyreklamovat "říjen 2017" nový SW to evidentně nevyřešil...
Spíš ta poloha klapky by při puštěným plynu měla být nula? Dovírá se klapka, je snímač polohy klapky OK? A jinak bych šel hlavně po volnoběžným ventilu, může mít "unavený péro" a ani po vyčitění nemusí fungovat správně... Nedávno jsem tu nabízel komplet motor za odvoz a nikdo to nechtěl. Škoda už je někde v huti, přitom jel bezvadně a oleje žral tak dvě deci na 10 kkm...
Voln. ventil bych nejdřív vyzkoušel - půjčil bezvadný. Až pak bych kupoval z vrakáče nebo nový (4k zdvojnásobí hodnotu vozu

PS a nejspíš jsi měl vyreklamovat "říjen 2017" nový SW to evidentně nevyřešil...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
V nižším spektru otáček a ve volnoběhu má motor chudou směs. To je převážně způsobeno přisáváním vzuchu mimo klapku. Vzhledem k tomu, že to je při nízkých otáčkách, nebude přisávání nijak velké, o to hůře se bude identifikovat.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Pár aktuálních poznatků a otázek:
Odpojení volnoběžného ventilu při chodu motoru: Co tento 'test' vlastně říká? Prakticktá zkušenot: Při použití jednoho ventilu se motor dusí, ale nechcípne, při použití jiného během pár sekund vypne. Říká to něco o ventilu, nebo jen to že někde saje vzduch?
TPS: Load 8%, TPS 19 při volnoběhu, noha daleko od plynového pedálu. Tyto čísla dává při 2 různých škrtících klapkách / senzorech polohy škrtící klapky. Je to potřeba řešit? (Screen dole.) TPS test říká Closed při puštěném pedálu, Full při podlaze a Partial Open mezi, což by mělo být ok.
Po resetu ŘJ a pár minutách na volnoběh červené adaptace v oblasti 700ot/25%load. Pokud jsem nešahal na plynový pedál, neměly by se adaptace tvořít spíše ve spodním řádku - hodnoty pro volnoběh? (Screen dole.)
Provozní teplota motoru 110°, je to ok?
A poslední věc, data pro PID 'ENG_TEMP' a 'CHT' pochází ze stejného čidla? Nebo jsou to dvě různé?
Díky
Odpojení volnoběžného ventilu při chodu motoru: Co tento 'test' vlastně říká? Prakticktá zkušenot: Při použití jednoho ventilu se motor dusí, ale nechcípne, při použití jiného během pár sekund vypne. Říká to něco o ventilu, nebo jen to že někde saje vzduch?
TPS: Load 8%, TPS 19 při volnoběhu, noha daleko od plynového pedálu. Tyto čísla dává při 2 různých škrtících klapkách / senzorech polohy škrtící klapky. Je to potřeba řešit? (Screen dole.) TPS test říká Closed při puštěném pedálu, Full při podlaze a Partial Open mezi, což by mělo být ok.
Po resetu ŘJ a pár minutách na volnoběh červené adaptace v oblasti 700ot/25%load. Pokud jsem nešahal na plynový pedál, neměly by se adaptace tvořít spíše ve spodním řádku - hodnoty pro volnoběh? (Screen dole.)
Provozní teplota motoru 110°, je to ok?
A poslední věc, data pro PID 'ENG_TEMP' a 'CHT' pochází ze stejného čidla? Nebo jsou to dvě různé?
Díky
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Trochu monolog, ale stejně se zeptam. Je chyba, že MAF na diagnostice nedává žádnou hodnotu? Motor nastartovaný, volnběh. Nic neukazuje ani když přidám plyn. Zkoušeno vícekrát.
Motor vypadá následovně (fotku jsem si půjčil z tématu o snímačích motoru).
Díky
Motor vypadá následovně (fotku jsem si půjčil z tématu o snímačích motoru).
Díky
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Nemáš MAP? Při připojování motorové jednotky se ve výpisu objeví, jestli máš MAF nebo MAP.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Jak vypada odsavani bloku motoru ?
Pokud nevis, vytahnout z bloku ten ventilek, zavrit ho tesne do igelit.pytliku
a pak sledovat co budou delat adaptace.
Hodnota klapky nemusi byt nuloval, ale zalezi na danem PIDu.
V OBD PIDech je jeden pid, u nejz je v popisu slovicko "relativni" a u tohoto konretniho hodnoty opravdu zacinaji od nuly. U jinych PIDu to takto ale neni.
PIDy ale nemaji hodnotu 0 i presto ze je klapka uplne zavrena a je to takto naprosto spravne.
Navrh obvodu TPS je udelan tak, aby hodnota napeti neklesla uplne k nule - napeti u 0V se povazuje uz za zkrat na kostru. To same pro max. napeti +5Volt. TPS obvykle poskytuje napeti az tak od 0.5Volt do 4.5Volt.
1.6ky se delaly dve verze. S MAF, nebo s MAP.
Pokud nevis, vytahnout z bloku ten ventilek, zavrit ho tesne do igelit.pytliku
a pak sledovat co budou delat adaptace.
Hodnota klapky nemusi byt nuloval, ale zalezi na danem PIDu.
V OBD PIDech je jeden pid, u nejz je v popisu slovicko "relativni" a u tohoto konretniho hodnoty opravdu zacinaji od nuly. U jinych PIDu to takto ale neni.
PIDy ale nemaji hodnotu 0 i presto ze je klapka uplne zavrena a je to takto naprosto spravne.
Navrh obvodu TPS je udelan tak, aby hodnota napeti neklesla uplne k nule - napeti u 0V se povazuje uz za zkrat na kostru. To same pro max. napeti +5Volt. TPS obvykle poskytuje napeti az tak od 0.5Volt do 4.5Volt.
1.6ky se delaly dve verze. S MAF, nebo s MAP.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Snímač polohy škrticí klapky
Stupeň otočení klapky Signální napětí
0 Nedostatečně otevřeno 0,000
10 0,450
13 Zavřeno 0,901
20 ----------- 1,440
30 1,900
40 2,370
50 2,840
60 3,310
70 3,780
80 4,240
84 Plný plyn 4,538
90 Příliš otevřeno 4,538
100 5,00
Stupeň otočení klapky Signální napětí
0 Nedostatečně otevřeno 0,000
10 0,450
13 Zavřeno 0,901
20 ----------- 1,440
30 1,900
40 2,370
50 2,840
60 3,310
70 3,780
80 4,240
84 Plný plyn 4,538
90 Příliš otevřeno 4,538
100 5,00
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
4,538 tam mas dvakrat u ruznych hodnot. Chybka ?
Hodnoty ale beru vzdy jen priblizne. Na zdravem snimaci neni treba nic nastavovat a pokud dava napr. o 0.2Voltu jine hodnoty, nic se nedeje. ECU se "douci"
Hodnoty ale beru vzdy jen priblizne. Na zdravem snimaci neni treba nic nastavovat a pokud dava napr. o 0.2Voltu jine hodnoty, nic se nedeje. ECU se "douci"
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Jo, je tam MAP. 
Díky za info, zítra zkusím zaslepení ventilku.

Díky za info, zítra zkusím zaslepení ventilku.
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.03.2013 15:43
- Bydliště: Jižní morava
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Tak... začíná mě to pořádně sr*t, asi to poletí ze skály.
Poslední zjištění:
Při odpojení voln. ventilu nechcípne, ale běží na cca 400ot. = Přisává to vzduch? Syčení jde někde od klapky. Říká tento test něco o stavu voln. ventilu? Nebo jen že to saje kde nemá? Nedělalo to cca před měsícem. Ale mistni servisak se v tom mezitím vrtal.
Jinak, zaslepení odsávání bloku motoru: Mezi ventilek a hadici jsem přivřel kus igelitu, po pár minutách na volnoběh červené adaptace vylezly z 15 na cca 23. Po odstranění a pár minutách volnoběhu slezly na cca 19. Co to znamená?
Snímač polohy klapky. Který PID ukazuje jeho napětí? Co jsem našel viz screen dole...
A ještě, téma MAP senzor. Ví někdo jak ho zdiagnostikovat bez demontáže? Nenašel jsem jaké hodnoty očekávat. Ale našel jsem tento článek
http://www.edgeoftheworld.cz/2016/09/27 ... ch-a-diag/
... hlavně příklad ke konci článku, to vyloženě sedí na můj případ.
Díky
Poslední zjištění:
Při odpojení voln. ventilu nechcípne, ale běží na cca 400ot. = Přisává to vzduch? Syčení jde někde od klapky. Říká tento test něco o stavu voln. ventilu? Nebo jen že to saje kde nemá? Nedělalo to cca před měsícem. Ale mistni servisak se v tom mezitím vrtal.
Jinak, zaslepení odsávání bloku motoru: Mezi ventilek a hadici jsem přivřel kus igelitu, po pár minutách na volnoběh červené adaptace vylezly z 15 na cca 23. Po odstranění a pár minutách volnoběhu slezly na cca 19. Co to znamená?

Snímač polohy klapky. Který PID ukazuje jeho napětí? Co jsem našel viz screen dole...
A ještě, téma MAP senzor. Ví někdo jak ho zdiagnostikovat bez demontáže? Nenašel jsem jaké hodnoty očekávat. Ale našel jsem tento článek
http://www.edgeoftheworld.cz/2016/09/27 ... ch-a-diag/
... hlavně příklad ke konci článku, to vyloženě sedí na můj případ.
Díky
FF I kombi, 1.6i, rv 2000, cca 200 000 km.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Karburátor do tohoto vzduchu vstříkne pevně dané množství paliva, palivová směs je sacím ventilem nasáta do válce, tam ji karburátor v pravý okamžik na základě pevně nastaveného předstihu zapálí a následné spaliny odcházejí výfukovým ventilem a výfukovým potrubím ven z auta. Ve své podstatě velmi prosté.
to, jako fakt?

to, jako fakt?



FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Poslední zjištění:
Při odpojení voln. ventilu nechcípne, ale běží na cca 400ot. =
no, tak je voln. ventil K.O., nebo ti nedovírá klapka. :mrgreen
Při odpojení voln. ventilu nechcípne, ale běží na cca 400ot. =
no, tak je voln. ventil K.O., nebo ti nedovírá klapka. :mrgreen
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Vysoký volnoběh při zahřátém motoru.
Aktuální problém: Po nastarování *zahřátého* motoru zůstává volnoběh po vyřazení, a dokud je auto v pohybu, viset na cca 1800ot. Po zastavení ihned spadne na správných cca 750.
u Fordu normal. potřebuješ posilovač brzd + řízení.
jezdi,a nelaboruj p....y!

u Fordu normal. potřebuješ posilovač brzd + řízení.

jezdi,a nelaboruj p....y!


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host