Servis mi doporučil výměnu kus za kus (cca 4 tisíce), čištění starého prý může udělat víc škody než užitku (poškodit vnitřní mechanismus), jak jste to řešili vy? Dočetl jsem se, že to lidi zaslepují, ale také že pak musí nahrát do ŘJ nový SW který s touto úpravou umí pracovat, ale že pak řízení funguje podle normy Euro II. a ne Euro IV. jako je nyní. Tak nevim co je lepší. Dávat takový peníze za nějaký zbytečný eko kurvítko se mi nechce, na straně druhý pokud ten motor je na to uzpůsoben jak HW tak SW, tak to nějak znásilňovat se mi taky nechce.
EGR ventil 2.0i 107kW
- speleo
- Nováček

- Příspěvky: 124
- Registrován: 13.10.2014 13:20
- Bydliště: Praha
EGR ventil 2.0i 107kW
Ahoj, rozsvítila se mi kontrolka "poruchy motoru", resp. "závady systému řízení emisí" a po připojení diagnostiky ve Fordím servisu se ukázalo, že prý za to může vadný EGR ventil (stejně tak prý za poškubávání a kolísání volnoběžných otáček při delším popojíždění např. v koloně). Co se s tím dá účinně dělat?
Servis mi doporučil výměnu kus za kus (cca 4 tisíce), čištění starého prý může udělat víc škody než užitku (poškodit vnitřní mechanismus), jak jste to řešili vy? Dočetl jsem se, že to lidi zaslepují, ale také že pak musí nahrát do ŘJ nový SW který s touto úpravou umí pracovat, ale že pak řízení funguje podle normy Euro II. a ne Euro IV. jako je nyní. Tak nevim co je lepší. Dávat takový peníze za nějaký zbytečný eko kurvítko se mi nechce, na straně druhý pokud ten motor je na to uzpůsoben jak HW tak SW, tak to nějak znásilňovat se mi taky nechce.
Servis mi doporučil výměnu kus za kus (cca 4 tisíce), čištění starého prý může udělat víc škody než užitku (poškodit vnitřní mechanismus), jak jste to řešili vy? Dočetl jsem se, že to lidi zaslepují, ale také že pak musí nahrát do ŘJ nový SW který s touto úpravou umí pracovat, ale že pak řízení funguje podle normy Euro II. a ne Euro IV. jako je nyní. Tak nevim co je lepší. Dávat takový peníze za nějaký zbytečný eko kurvítko se mi nechce, na straně druhý pokud ten motor je na to uzpůsoben jak HW tak SW, tak to nějak znásilňovat se mi taky nechce.
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Ford Escort VII. kombi 1.6 16V 66kW 1996 Ghia
Ford Escort VII. kombi 1.6 16V 66kW 1996 Ghia
- djdekl
- Test driver

- Příspěvky: 4036
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- speleo
- Nováček

- Příspěvky: 124
- Registrován: 13.10.2014 13:20
- Bydliště: Praha
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
Mám si nechat dát ten starej, nebo je to k ničemu?
Že bych ho třeba za dlouhých zimních večerů rozebral (pokud to nějak vůbec jednoduše jde) a vyčistil. Ovšem pokud vydržel současný 122 tis. km, tak to nenajedu ani za padesát let, takže to je asi stejně možná šumák a škoda času
Že bych ho třeba za dlouhých zimních večerů rozebral (pokud to nějak vůbec jednoduše jde) a vyčistil. Ovšem pokud vydržel současný 122 tis. km, tak to nenajedu ani za padesát let, takže to je asi stejně možná šumák a škoda času
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Ford Escort VII. kombi 1.6 16V 66kW 1996 Ghia
Ford Escort VII. kombi 1.6 16V 66kW 1996 Ghia
- djdekl
- Test driver

- Příspěvky: 4036
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- speleo
- Nováček

- Příspěvky: 124
- Registrován: 13.10.2014 13:20
- Bydliště: Praha
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
Mám to u Frolíka a Rataje, tak uvidím jaká s nima bude domluva.
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Ford Escort VII. kombi 1.6 16V 66kW 1996 Ghia
Ford Escort VII. kombi 1.6 16V 66kW 1996 Ghia
- speleo
- Nováček

- Příspěvky: 124
- Registrován: 13.10.2014 13:20
- Bydliště: Praha
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
Tak to dopadlo přesně tak jak naznačil djdekl, starej si nechali na kauci na repasi za 1350,- a to odečetli od ceny nového, takže o to jsem to měl levnější. Příjemný bonus 
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Ford Escort VII. kombi 1.6 16V 66kW 1996 Ghia
Ford Escort VII. kombi 1.6 16V 66kW 1996 Ghia
- Dimi3
- Nováček

- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.08.2017 19:30
- Bydliště: NR kraj
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
Možno moja otázka vyznie hlúpo(doteraz som jazdil iba kachle = dízle
) ale nedá sa mi nespýtať.
Nedá sa jednoducho ten EGR pri benzínoch zaslepiť a v RJ odstaviť?
Ono pri nafte to problém nebol, beztak to EGR iba zas*****o motor.
(Ja viem toto je benzín, no chystám sa na kúpu a zisťujem čo a ako)
Jediné negatívum čo to malo za následok bolo že sa auto neskôr zohrievalo a trochu bolo tie nespálené častice cítiť(smrad).
Nedá sa jednoducho ten EGR pri benzínoch zaslepiť a v RJ odstaviť?
Ono pri nafte to problém nebol, beztak to EGR iba zas*****o motor.
(Ja viem toto je benzín, no chystám sa na kúpu a zisťujem čo a ako)
Jediné negatívum čo to malo za následok bolo že sa auto neskôr zohrievalo a trochu bolo tie nespálené častice cítiť(smrad).
EX: VW Golf II 1.6 TD
EX: AR 159 2.4JTDM @250PS
Aktuálne: VW Bora 1.9TDI @135PS
Vo výhľade: FFII FL 2.0 LPG
EX: AR 159 2.4JTDM @250PS
Aktuálne: VW Bora 1.9TDI @135PS
Vo výhľade: FFII FL 2.0 LPG
- carmelo
- Nováček

- Příspěvky: 40
- Registrován: 20.02.2012 21:26
- Bydliště: JČ
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
Měl jsem obdobný problém s rozsvícenou kontrolkou motoru. Na diagnostice zjištěno vada EGR a následně smazáno, po měsíci se zase rozsvítila...Zkusil jsem koupit VIF a přidávám k benzínu. Po ujetí jedné nádrže kontrolka zhasla a zatím několik měsíců bez rozsvícení.... Nevím jak moc tohle pomohlo, ale za zkoušku to stojí.
FORD Focus II 2,0i
-
MichalFoFo
- Nováček

- Příspěvky: 23
- Registrován: 29.08.2018 16:30
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
Zdravím. Příspěvek sice starej jak Jeruzalém, ale kolik si mám tak +- připravit,když díl stojí 3,5 tak kolik si řeknou za práci ve Fordu, 1500? Hodinka dvě práce? Nevím jestli budou něco kódovat skrz diag nebo tak..
Je: Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost 2011
Byl: Ford Focus Mk2.5 1.8 Duratec 2008
Byl: Ford Focus Mk2.5 1.8 Duratec 2008
- ZaQik
- Admin

- Příspěvky: 24890
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
pricti si i praci za diagnostiku - nejprve si overi chybovy kod a pak musi diagnostikou znovu nastavit u EGR kraji dorazy ... sice je to prace max. na 5 minut, ale vetsinou se uctuje zapocata (pul)hodina
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
MichalFoFo
- Nováček

- Příspěvky: 23
- Registrován: 29.08.2018 16:30
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
Jo v klidu, cena Za všechno necelejch 5 tis, u nás v Chrudimi mají akce na auta starší 10let, na práci a jelikož už jsem tam s něčím by, tak i 6% na materiál.
Je: Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost 2011
Byl: Ford Focus Mk2.5 1.8 Duratec 2008
Byl: Ford Focus Mk2.5 1.8 Duratec 2008
- DK_Focus
- Příspěvky: 1
- Registrován: 31.05.2025 17:33
Pokles otáček a ztráta výkonu při jízdě
Zdravím Vás Forďáci,
měl bych na Vás dotaz, protože jsem už krapet zoufalý. Mám Focuse mk2 po FL s 2.0l továrním LPG.
Asi před třemi měsíci jsem měnil p. čerpadlo s tím pak i p. filtr a před cca. měsícem mi začali další problémy. Problém nastává už u samotného startu, kdy nemohu ani za boha nastartovat, vždy tomu musím dopomoci sešlápnutím pedálu, tehdy mi to naskočí. Skoro mi to připadá jako bych měl ucpaný přívod. Každopádně benzín, tak plyn jde do jednoho svodu, takže to má jen jednu jednotku, což mě napadlo hned potom, že by tam mohl zůstat zbytek plynu, ale i to jsem vyvrátil nakonec.
Každopádně se následně začaly nabalovat další problémy jako rožnutí kontrolky motoru, která svíti po celý čas jízdy a ani po znovunastartování nezmizí, což mi hází podle diagnostiky chybu EGR (P0400). Dále se potýkám s poklesem otáček pod 1000, když klidně stojí. Nejvíc to i pokuckává při trojce, když se to snažím poslat přes 3500 a jízda na dálnici bývá utrpením, protože se stěží dostanu na 130. Všímám si i že mi to více pokuřuje, což se mi nikdy nestávalo.
Dnes se mi k tomu rozsvítila kontrolka ESP v průběhu jízdy aniž by z mojí strany proběhlo vypnutí, tak nevím či to je jen snímač a nebo něco jiného.
Nakonec jsem ještě zkusil jednu variantu, že jsem přestal jezdit teď nějakou dobu na plyn a zkusil teď čistě jezdit jen na benzín (mol evo 100) či průběh bude stejný a prakticky je to furt stejné. Kdysi mi stačilo benzínem ten plyn vždy propálit, že jsem za ten měsíc tak 3x jezdil týden na benál, ale už ani teď beze změny. Nehledě na to jsem v kabině dnes ucítil zápach spáleniny, takže už si fakt nevím rady.
Proto budu rád za každou radu, Díky.
měl bych na Vás dotaz, protože jsem už krapet zoufalý. Mám Focuse mk2 po FL s 2.0l továrním LPG.
Asi před třemi měsíci jsem měnil p. čerpadlo s tím pak i p. filtr a před cca. měsícem mi začali další problémy. Problém nastává už u samotného startu, kdy nemohu ani za boha nastartovat, vždy tomu musím dopomoci sešlápnutím pedálu, tehdy mi to naskočí. Skoro mi to připadá jako bych měl ucpaný přívod. Každopádně benzín, tak plyn jde do jednoho svodu, takže to má jen jednu jednotku, což mě napadlo hned potom, že by tam mohl zůstat zbytek plynu, ale i to jsem vyvrátil nakonec.
Každopádně se následně začaly nabalovat další problémy jako rožnutí kontrolky motoru, která svíti po celý čas jízdy a ani po znovunastartování nezmizí, což mi hází podle diagnostiky chybu EGR (P0400). Dále se potýkám s poklesem otáček pod 1000, když klidně stojí. Nejvíc to i pokuckává při trojce, když se to snažím poslat přes 3500 a jízda na dálnici bývá utrpením, protože se stěží dostanu na 130. Všímám si i že mi to více pokuřuje, což se mi nikdy nestávalo.
Dnes se mi k tomu rozsvítila kontrolka ESP v průběhu jízdy aniž by z mojí strany proběhlo vypnutí, tak nevím či to je jen snímač a nebo něco jiného.
Nakonec jsem ještě zkusil jednu variantu, že jsem přestal jezdit teď nějakou dobu na plyn a zkusil teď čistě jezdit jen na benzín (mol evo 100) či průběh bude stejný a prakticky je to furt stejné. Kdysi mi stačilo benzínem ten plyn vždy propálit, že jsem za ten měsíc tak 3x jezdil týden na benál, ale už ani teď beze změny. Nehledě na to jsem v kabině dnes ucítil zápach spáleniny, takže už si fakt nevím rady.
Proto budu rád za každou radu, Díky.
Ford Focus mk2 FL 2.0 lpg 107 kW r. 2009
- ZaQik
- Admin

- Příspěvky: 24890
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Pokles otáček a ztráta výkonu při jízdě
pokud to hlasi chybu EGRu, nebylo by dobre zacit reseni od nej?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- gecko-x
- Pokročilý

- Příspěvky: 778
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: EGR ventil 2.0i 107kW
Me stacilo EGR vyčistit.
Ale tobe doporucim nechat změřit ventilove vůle. Problemy, co popisujes jsem mel taky. Podpaleny 2 ventily (200tkm)
Taky sundej a vycisti benzinovou vstrikovaci lištu.
A zajima me ten palivovej filtr....na 100% tam z vyroby neni, tak by me zajimalo, co jsi měnil....
Ale tobe doporucim nechat změřit ventilove vůle. Problemy, co popisujes jsem mel taky. Podpaleny 2 ventily (200tkm)
Taky sundej a vycisti benzinovou vstrikovaci lištu.
A zajima me ten palivovej filtr....na 100% tam z vyroby neni, tak by me zajimalo, co jsi měnil....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

