1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od stano. » 12.08.2015 00:14

Dnes som kontroloval Focusa poFL, 1.8 benzin 125k od fokiho, ktoreho ma kamarat. Zistil som, ze:

> Na volnobehu pri podrzani otacok tesne nad 2000 je citit v sedadle vibracie. Motor ide nejako nepravidelne, trasie sa.
> Pri pomalom stlacani plynu a tahani otacok od volnobehu k maximu, pri cca 2800-2900 otackach, vyskoci predstih zapalovania o par stupnov. Na grafe je vidiet viditelny skok hore.
> Pri zabere je citit, ze od 3500 otacok je citelny zatah. Ano, atmosferu treba tocit, ale toto je taky skok. Maly, nie ako zatah turba, ale je tam. Na mojej starej 1.8 to nemam. Je to ako keby variabil prepol vacku, len ziadny tam nie je :D

To tretie je mozno vlastnost. Tie prve dve sa mi ale nepacia.
Inak motor ide v poriadku, na datach z torque som si ine anomalie nevsimol (az na ten predstih). Taha pekne. Stovku s dvomi nie najlahsimi ludmi a 205/55/R16 kolesami dal za nieco cez 12 sekund bez mordovania spojky - 10.3 je papierova, takze OK. Olej nezere, netrha pri zabere.

Nejake napady cim to moze byt?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od V12 » 21.08.2015 13:58

Moj 2.0i - co je v podstate rovnaky motor - sa spraval totozne, tiez v 3500 otackach nahle zabral (zeby tiez dosledok skoku predstihu ?) a tahal niekde az k 5500, potom do 6000 tah mierne ustal a po 6000 az do 6700 uz zacal stracat dych. Ked som pozrel grafy vykonu, aj to takmer sedelo - na grafe maximum krutiaku okolo 4500 - 4700 otacok, mne v realite vychadzal strop niekde okolo 5200 (graf zrychlovania z ScanXL Pro), maximalny vykon v 6000 otackach, potom jeho pozvolny pokles az k obmedzovacu. Narast zatahu moze byt sposobeny prestavenim klapiek v sani, moj dvojliter ich este nemal, tato novsia jedna-osmicka ich tam mozno ma. Takisto nie som si isty, ci novsie Duratec HE nemaju prepinanie kratsej / dlhsej sacej cesty...
Nerovnomernost volnobehu moze byt nevhodnymi svieckami / kablami.

K tej akceleracii - 0-100 je dane sikovnostou / nesikovnostou sofera a stavu spojky. Podstatne lepsiu vypovednu hodnotu ma meranie pruznej akceleracie 80-120 na III, IV a V, Torque Pro na to ma dokonca aj funkciu. Skus odmerat to, odhadnut celkovu vahu, mozem porovnat s fyzikalnym modelom...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13493
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od stano. » 23.08.2015 22:34

Diky, ten skok tahu moze byt vlastnostou.
0-100 mi je jasne, ze nie je uplne smerodatne. Pisal som, ze +120kg a kolesa R16 namiesto R15, oproti tabulkovej hodnote. Navyse, rozbeh bez palenia spojky. Ja som to meral len orientacne. Keby to da az za 15 sekund, to uz by bol problem.
Pruzne zrychlenie mozem skusit zmerat, len auto je teraz niekde pri Zadare. Ked sa k nemu dostanem, vyskusame.
Virive klapky by uz tento motor nemal mat. Pozriem este Microcat a potom aj nazivo.

Cakal som, ze sa uz s tymto niekto stretol. No 1.8/2.0 v benzine v druhej generacii sa u nas nejako nevyskytuju...

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od V12 » 25.08.2015 13:26

Jj, najst fakt pekny FFII 2.0i je docela fuska. Nedavno som na autovia jeden zachytil, ale na druhy den bol prec. Ked si spomeniem, ake litanie mi prednasal vykupca, ze ten moj nebude vediet predat, tak sa tomu smejem. Na 3. den bol prec :)
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

koblajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 25.06.2015 13:20

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od koblajs » 01.10.2015 17:39

Ahoj, tak to máš pravdu s tím, že FF II 1.8 2.0 je hrozně málo. Také jsem dlouho sháněl, nakonec si brácha (blbec) vzpoměl, že má bývalého kolegu, který celý život dělá jen fordy. Máme od něj již 3tího brácha mondo ghiu 2.2tdci silnější verzi. Naši teď C-Max 2014 1.0 ecoboost a konečně já FF II 2007 combi 1.8i 92kw. Úplně super autíčko, super jede, jak píšete, nemám s ním problém bere již od nízkých otáček a jede a jede a táhne. Chod motoru suprový, žádné kolísání, pěkně drží. Interiér mi udělal na zakázku místo tmavého světle béžový a k modré metalíze se super hodí.... najeto mám garantovaných teď 98tkm. Trochu mě tedy akorát na autě zlobí, že mám manuál klimu a když jí zapnu občas cítím úbytek výkonu. Na doporučení toho mechanika používám do benzínu adetivum Vif - benzín, kvůli biosložce v benzínu to samé doporučuje i do nafty a co mi ještě chybí, když jedu dál a po dálnici chtělo by to 6. Při 105km/h točím 3tis.ot Jinak motůrek super, hezky tichý, jako celé auto a kombinovaná spotřeba a jezdím i město a mimo hlavně kopce a serpentýny 5.8l .
Snad se bude tento popis někomu hodit.

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od Zizass » 01.10.2015 18:36

Téměř ve všem s tebou koblajs souhlasím,ale až tak nadšený nejsem,přebytek výkonu teda nepociťuji.
Nepravidelné vibrace tam u mně také jsou.Hlavně ti nevěřím kombinovanou spotřebu 5,8 l/100 :mrgreen:
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

koblajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 25.06.2015 13:20

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od koblajs » 11.10.2015 16:15

fakt jo hele, 5,8l/100

Uživatelský avatar
vykys
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 29.12.2012 21:33
Bydliště: Prahahaha

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od vykys » 11.10.2015 18:38

ja se taky nedostanu pod 8 litru
fofo II HB 2006, 1,8 ffv, 92kW
felda diesel
citroen BX diesel

Uživatelský avatar
croc
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 784
Registrován: 09.07.2012 13:17
Bydliště: Brno

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od croc » 11.10.2015 18:42

5,8 musí být chyba ne ? :D já mám většinou přes 9

Fuzzy_Stone
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 07.03.2015 19:35

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od Fuzzy_Stone » 09.11.2015 20:47

Já to jezdím min za 7,3. Měřeno tankováním.

5,8 to je někde chyba :nnou:
2006 Focus II kombi 1.8 benzin aneb benzínová atmosféra bude vždycky lepší než ropák

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od Nonid » 09.11.2015 21:33

I s mk1 1.8kou se da jezdit za 5.8 a to je to horsi motor... Nevidel bych to tak uplne nerealne zas
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Venca FF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14.12.2012 08:45

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od Venca FF » 16.03.2016 15:46

Tuším, že od 3500 ot/ min se otevírají vířivé klapky v sání, tak jestli nebude problém tam
FF - 2.0i duratec HE - lpg 2009

Uživatelský avatar
Skodax
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 544
Registrován: 02.12.2012 22:01
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od Skodax » 16.03.2016 19:26

Většinou se naráží na podtlakovou ragulaci do sání, buď vypadlá nebo naopak...
Obrázek
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW

Uživatelský avatar
rony27
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11.09.2014 19:24

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od rony27 » 21.03.2016 09:09

Ahojte, nechci zakládat nové vlákno a nikde jsem to tu nenašel (nebo jsem možná blbě hledal). Jaký máte na focusu (rv 2008) s motorem 1,8 92kW volnoběžné otáčky po nastartování studeného motoru? Mě to točí nějakých 1300ot. a to pár minutách to klesne na nějakých 1100ot, po úplném zahřátí (cca 50km jízdy) se stále pohybují kolem 1000. Je to normální? Mě to přijde nějak moc..., diagnostika žádnou chybu nehlásí.

Díky za případné postřehy.

edit: Jestli je venku -10° nebo +20°, je to pořád stejné :wallbash:

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 benzin, nelinearne spravanie motora

Příspěvek od Wizzy008 » 25.03.2016 11:37

Venca FF píše:Tuším, že od 3500 ot/ min se otevírají vířivé klapky v sání, tak jestli nebude problém tam
A ony se do Focusů ty vířivé klapky dávaly?
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů