Výběr motorizace u Focusu III

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
horča
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 31.05.2012 09:32

Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od horča » 31.05.2012 09:43

Zdravím,

po dlouhém přemýšlení nad Octavii II-III nebo lehce ojetém Focusu II jsem se nakonec rozhodl jít do úplně nového vozidla. V současné době jezdím služební Octavií II 1.9 TDI 4x4, která je v zimě super, ale tím s ní končí veškerá legrace. Se servisem Škoda také nejsem moc spokojený, takže jsem se už skoro rozhodl pro Ford Focus ve výbavě Trend. Nyní mám ale dilema, zda vzít nejzákladnější 1.6 TDCI 70kW nebo sáhnout po silnější 85kW. Rozdíl v ceně je přesně 30kKč, což se dá přežít. Moje otázka ale zní, jak bude např. za 4 roky auto prodejné se silnějším motorem, u kterého předpokládám větší poruchovost díky složitější stavbě? Jen dodám, že budu auto pořizovat s 5 letou zárukou, ale toho motoru se zkrátka bojím. Dodám, že ročně počítám s nájezdem 15-20 tis. km.
Je něco dalšího, co může být u tohoto auta problematické a nejsem na to jako "škodovkář" zvyklý? Budu brát úplně nejzákladnější výbavu, takže předpokládám, že tam v elektronice nic moc problematické není. Asi je to hloupá otázka pro fórum Fordu, ale není vhodnější za stejnou cenu raději vzít 2.0 tdi 81kw octávku, která zřejmě neztratí tak na ceně?

Díky za názory! :)

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od pbjun » 31.05.2012 10:59

Vem 1,6 ecoboost... Na naftaka se vykasli, co usetris na palivu to prodelas na servisu, navic ty nove 1,6 ecoboost zerou docela malo jak sem koukal :)

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od Sobull » 31.05.2012 11:40

U novýho auta na servisu neprodělá nic. Je tu někde kalkulačka, kde si můžeš spočítat jestli benzín nebo nafta. Při nájezdu 15-20tis bude za 4 roky prodejný velmi dobře. Octávka 2,0 81kW? Co je to za model?
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

horča
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 31.05.2012 09:32

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od horča » 31.05.2012 12:25

je to edice Champion a výbava Ambiente. Stejný motor, jako se dává do Yetiho.

Nad benzínem moc nepřemýšlím, protože je jen asi o 20k Kč levnější a to si už myslím, že se nafťák vyplatí...

Uživatelský avatar
rybi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 01.04.2011 00:47
Bydliště: Plzeň

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od rybi » 31.05.2012 12:46

Tady ti asi nikdo doporucovat octavii nebude. Samozrejme ma svoje kvality, ale focus bude v jizdnich vlastnostech lepsi. Jaky je rozdil ceny OII a FoFo III pri ekvivalentnich vybavach? Toho silnejsiho dieselu bych se nebal, spis naopak bych ho vyhledaval. Vetsi vykon a kroutak se vzdycky hodi. Nebudes to muset tolik tocit a pojedes stejne rychle s minimalnim rozdilem ve spotrebe. 70 kw na tak tezke auto je malo. Ja bych byl pro 1.6 ecoboost 110 kw.
Ford Focus 1.6 16v, 2002
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od V12 » 31.05.2012 13:55

Vsetko zle. Idealny je FFIII 2.0TDCI 160Hp - cize ten silnejsi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od tomason » 31.05.2012 14:17

:lol: nech toho bavíme s o novém autě se zárukou 100 tisíc to dá mrknutím oka za mně silnější verze a ta Octavka je dokonce levnější a má silnější motor pokud nemá tak příšerné sedačky jako měla.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od V12 » 31.05.2012 14:20

Presne. Octavka s 1.6TDI 77kW CR chodi velmi slusne. Zatacat sice nevie, ale ako priblizovadlo na dennodenne normalne jazdenie je velmi dobra. Bohuzial tiez uz ma DPF. Prave preto ja nemozem kupit ziadny novy diesel, pretoze DPF by som relativne rychlo znicil. Takze som odkazany iba na benzinaky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

horča
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 31.05.2012 09:32

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od horča » 31.05.2012 15:18

No ceny se mají takto:

Focus 70kW: 340kKč (základní Trend + 5let)
Focus 85kW: 375kKč (základní Trend + 5let)
Octavia 81kW: 400kKč (střední výbava, elektrony i když 15", digiklima, velké rádio, tempomat, mlhovky + 4 roky záruka / 120.000km)

Nejslabší verzi Focuse jsem už asi vyřadil. Ještě pokukuju po Citrónu C4/C5 s 1.6 HDi, které se dají poměrně snadno sehnat do 320/360kKč...

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od V12 » 31.05.2012 19:51

horča píše: Nejslabší verzi Focuse jsem už asi vyřadil...
Dobre robis, 90 koni v prevedeni EURO V je na auto tazke takmer 1.4 tony trochu malo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6875
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od Karel2 » 31.05.2012 20:24

V12 píše: Bohuzial tiez uz ma DPF. Prave preto ja nemozem kupit ziadny novy diesel, pretoze DPF by som relativne rychlo znicil.
Proc?Psal jsi tusim taky vetsi najezd,takze zadne couracky.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od V12 » 31.05.2012 21:25

Tych mojich 15 tisic km do roka je najma dennodenne na kratkych trasach v dlzke do 15 km na jazdu. To ako vsetci dobre vieme, DPF velmi neprospieva. Mozno v buducnosti, ked bude eliminacia bordelu z vyfuku riesena inak, bude diesel schodne riesenie aj pre mna. Teraz jedine kachle dole bez, alebo benzinak.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
rybi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 01.04.2011 00:47
Bydliště: Plzeň

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od rybi » 01.06.2012 13:49

Je jasný, že bude lepší dvoulitrovej diesel, ale on zmiňoval jenom 1.6.
Ford Focus 1.6 16v, 2002
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od Blackhawk » 01.06.2012 14:22

ja by som tiez isiel radsej do Ecoboostu.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Výběr motorizace u Focusu III

Příspěvek od Anduril » 01.06.2012 15:27

Taky bych bral ecoboost. Neni problem jezdit do 7l/100km s lepsi dynamikou a za ty usetrene penize proti dieslu muzes najet spoustu kilometru na benzin "zadarmo" a nebo pridat nejakou vybavu.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 6 hostů