Srovnání RS a dalších hothatchů
- jack-3d
- Pokročilý
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Srovnání RS a dalších hothatchů
Trochu nám pomluvili RSko. Megane i Civic jsou prý lepší...
http://www.autofun.cz/test-focus-rs-vs- ... -mps-5015/
http://www.autofun.cz/test-focus-rs-vs- ... -mps-5015/
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
- cizaa
- .
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Polná / Praha
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
Tak si můžeš zlepšit náladu tím, že 3.500 čtenářů britskýho Autocaru volilo nejlepší hatchback a výsledky dopadly takto:
Lancia Delta Integrale – 14.3%
Peugeot 205 GTi 1.6 – 7.9%
Ford Focus RS (mk1) – 7.7%
VW Golf GTi (mk1) – 6.8%
Ford Escort Cosworth – 6.5%
Honda Civic Type R (mk1) – 5.8%
Seat Leon Cupra R (mk1) – 5.7%
Peugeot 306 GTi-6 – 5.4%
VW Golf GTi 16v (mk2) – 5.0%
Renault Clio Williams – 4.9%
Takže za deset let můžou bejt CTR s Méganem zase až pod FRS Mk2
A hlavně, co je víc? Názor spousty lidí (v Británii hojně zastoupené i majiteli konkrétních vozů) nebo sebranky novinářů z autofun.cz, kterým se podařilo dát dohromady čtyři ostrá auta, což je v našich podmínkách samo o sobě dost vyčerpávajícím výkonem, takže není divu, že na subjektivní hodnocení nezbylo a šli na to spíš prakticky...
Lancia Delta Integrale – 14.3%
Peugeot 205 GTi 1.6 – 7.9%
Ford Focus RS (mk1) – 7.7%
VW Golf GTi (mk1) – 6.8%
Ford Escort Cosworth – 6.5%
Honda Civic Type R (mk1) – 5.8%
Seat Leon Cupra R (mk1) – 5.7%
Peugeot 306 GTi-6 – 5.4%
VW Golf GTi 16v (mk2) – 5.0%
Renault Clio Williams – 4.9%
Takže za deset let můžou bejt CTR s Méganem zase až pod FRS Mk2

ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii

Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust


Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust
- lucoST
- .
- Příspěvky: 253
- Registrován: 05.04.2008 14:31
- Bydliště: BA-BB / SR
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
a co to ma spolocne s tym testom..?
v poslednom case (podla odbornikov) dava RS-ku na prdel viacero hot hatchov.. zacalo to Meganeom R26R, pokracovalo Sciroccom R a konci (zatial) Meganoem Cup...
autocar - focus RS vs. Scirocco R
http://www.youtube.com/watch?v=9VqbsWzKJMo
EVO - Megane Cup vs. Focus RS
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... art_1.html
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... art_2.html
Fifth Gear - Focus RS vs. Megane Cup vs. Scirocco R
http://www.youtube.com/watch?v=voY2Eu4JzWw
v poslednom case (podla odbornikov) dava RS-ku na prdel viacero hot hatchov.. zacalo to Meganeom R26R, pokracovalo Sciroccom R a konci (zatial) Meganoem Cup...

autocar - focus RS vs. Scirocco R
http://www.youtube.com/watch?v=9VqbsWzKJMo
EVO - Megane Cup vs. Focus RS
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... art_1.html
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... art_2.html
Fifth Gear - Focus RS vs. Megane Cup vs. Scirocco R
http://www.youtube.com/watch?v=voY2Eu4JzWw
Ford Focus ST 2.5T DURATEC 3D electric orange Eibach springs K&N

- Zdwora
- Test driver
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 26.07.2009 15:07
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
Ja myslim ze jakkoliv srovnavat HotHatche je nesmysl, to jsou zdroje zabavy a pod tim si kazdy jedinec predstavi uplne neco jinyho, co se v zadnym pripade neda zmerit ani stopkama, ani metrem, ani akcelerometrem atd ... Nekomu prinasi nirvanu 9k ot/min na budiku, nekomu jinemu perfektne cista stopa, nekomu jinemu nekonecny drift, nekomu turbolag a nasledny neopakovatelny kopanec do ledvin 
PS: Ale stejne bych chlapce z autofun umlatil zadnim viceprvkem
PS2: FORD = fun and racing daily

PS: Ale stejne bych chlapce z autofun umlatil zadnim viceprvkem

PS2: FORD = fun and racing daily

-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
pekne si to povedal a neda sa nesuhlasit 
Az na ten zaver, tam existuje viac alternativ na skratku

Az na ten zaver, tam existuje viac alternativ na skratku

- Zdwora
- Test driver
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 26.07.2009 15:07
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
Fordem tam, vlakem zpatky? Ale to nesedi na pocatecni pismena 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
no celkom frci Fix Or Repair Daily 

- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
presne tak, byt najrychelejsi neznamena mat najviac zabavy.
Mna osobne nezaujima, ci Scirocco je rychlejsie ako ST, pre mna osobne Scirocco je mimo uz len kvoli zvuku.
A s tym, co mam a co ma bavi, sa snazim zajazdit co najviac zazitkov.
Mna osobne nezaujima, ci Scirocco je rychlejsie ako ST, pre mna osobne Scirocco je mimo uz len kvoli zvuku.
A s tym, co mam a co ma bavi, sa snazim zajazdit co najviac zazitkov.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- cizaa
- .
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Polná / Praha
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
Že vítězství či pořadí v testu neznamená pro "fajnšmekry" vůbec nic.lucoST píše:a co to ma spolocne s tym testom..?
Jen namátkou:
- Integrale byla ve své době dobrá, skvělá, ale Quattro bylo lepší. A vzpomene si dneska někdo na Quattro?
- 205 GTi, kousavá bestie, která nejednomu "mistru volantu" ukázala, kdo je tady šéfem. A pořád na ni vzpomíná kde kdo a hltá každý písmenko v dobových či současných recenzích. Přitom by člověk čekal, že když v jejich spárech/dílech kastle zůstalo zaklíněno nesčetně řidičů, bude EU vyhlášena jako tabu

Má to s tím společnýho prostě to, že auta mnohdy zrajou jako víno a čím starší sou, tím víc zpětně doceníš jejich kvalit

A co si budem namlouvat, automobilový průmysl dnes je strašně stejný a mnohdy je vítězství ne o prsa, ale o "měkkost plastů v kabině". No napadlo by někoho před dvaceti lety u "hot hatche" stavět žebříček podle palubní desky, vůně kabiny nebo co já vím kvality audia? Pravý hot hatch si svůj titul zaslouží až s věkem.
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii

Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust


Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust
- Zdwora
- Test driver
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 26.07.2009 15:07
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
Presne taaak, pravy HH zadny radio nepotrebuje, symfonickej orchestr (no spis heavy metalovej band) ma pod kapotou
A mekceny plasty bych nechal obdivu fanousku koncernu 


- lucoST
- .
- Příspěvky: 253
- Registrován: 05.04.2008 14:31
- Bydliště: BA-BB / SR
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
cizaa: uz chapem co si tym chcel povedat 
all: vsak ja nevravim ze je RS-ko horsie
len ma nemilo prekvapuje ze vela novinarov sa zhoduje na tom, ze napr. ten Cup ma vo viacrych smeroch navrch...
takisto suhlasim s tym, ze kazdemu sa na aute paci nieco ine, kazdy od neho aj ine ocakava, takze sa neda objektivne zhodnotit ktory je naj.. len preco potom v tych testoch furt vyhrava Megane??

all: vsak ja nevravim ze je RS-ko horsie

takisto suhlasim s tym, ze kazdemu sa na aute paci nieco ine, kazdy od neho aj ine ocakava, takze sa neda objektivne zhodnotit ktory je naj.. len preco potom v tych testoch furt vyhrava Megane??

Ford Focus ST 2.5T DURATEC 3D electric orange Eibach springs K&N

- cizaa
- .
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Polná / Praha
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
Nikdo neříká, že sou Mégane, MPS, Scirocco R špatný. Mégane je chválenej především s paketem Cup, MPSka je hrozivá v přímce a Scirocco sází na DSG. Ale zase si vem, že Mégane vyhrává i s naprosto gumovým řízením (elektronický "bez zpětné vazby ale přesné") a to je zrovna kritérium, který bych já neskousl.
Jenomže i novinář se musí přizpůsobovat době, z čehož vyplývá, že asi těžko může donekonečna pět ódu na manuální x-kvalt, když generace fofrklacků postupně vymírají a moderní doba si prostě vyžaduje automaty s řazením rychlejším než je vůbec možné. Pokrok nezastavíš, takže auto stavěné v duchu moderní receptury je prostě lepší... a zcela upřímně, použití těžkýho a velkýho 2,5 pětiválce nebyl od Fordu dvakrát moudrej tah...tedy ne moudrej v tom, co se od takovýho auta očekává. Mégane je se čtyřválcem na předku lehčí, přitom má taky přepákovanou nápravu, takže ten výkon přenese ještě líp a nežere přitom tolik gumy... ale to bychom tady mohli analyzovat všechno od úchytných bodů RZ až po M6 matku v zadních dveřích...
O to víc su zvědavej, jaká bude situace za deset dvacet let. Bude v Top Ten figurovat Golf GTi V, Clio Cup, Twingo RS nebo snad Fabia RS?!
V tom vidím pravou kvalitu "hot hatche".
EDIT:
A ještě bych si dovolil poznámečku...označení "hot hatche" zažívá v posledním desetiletí neuvěřitelný boom a používá se prakticky na všechno, co má víc jak 150, 200, 250 koní (navyšuje se s dalším a dalším letopočtem). Podle mě už jsou taková auta na hony vzdálená původní myšlence...z dnešního úhlu pohledu bych do takové kategorie zařadil např. jen Clio, Twingo, Cooper S, prostě malé automobily, ne nižší střední třídu...
Jenomže i novinář se musí přizpůsobovat době, z čehož vyplývá, že asi těžko může donekonečna pět ódu na manuální x-kvalt, když generace fofrklacků postupně vymírají a moderní doba si prostě vyžaduje automaty s řazením rychlejším než je vůbec možné. Pokrok nezastavíš, takže auto stavěné v duchu moderní receptury je prostě lepší... a zcela upřímně, použití těžkýho a velkýho 2,5 pětiválce nebyl od Fordu dvakrát moudrej tah...tedy ne moudrej v tom, co se od takovýho auta očekává. Mégane je se čtyřválcem na předku lehčí, přitom má taky přepákovanou nápravu, takže ten výkon přenese ještě líp a nežere přitom tolik gumy... ale to bychom tady mohli analyzovat všechno od úchytných bodů RZ až po M6 matku v zadních dveřích...
O to víc su zvědavej, jaká bude situace za deset dvacet let. Bude v Top Ten figurovat Golf GTi V, Clio Cup, Twingo RS nebo snad Fabia RS?!
V tom vidím pravou kvalitu "hot hatche".
EDIT:
A ještě bych si dovolil poznámečku...označení "hot hatche" zažívá v posledním desetiletí neuvěřitelný boom a používá se prakticky na všechno, co má víc jak 150, 200, 250 koní (navyšuje se s dalším a dalším letopočtem). Podle mě už jsou taková auta na hony vzdálená původní myšlence...z dnešního úhlu pohledu bych do takové kategorie zařadil např. jen Clio, Twingo, Cooper S, prostě malé automobily, ne nižší střední třídu...
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii

Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust


Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust
- lucoST
- .
- Příspěvky: 253
- Registrován: 05.04.2008 14:31
- Bydliště: BA-BB / SR
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
len ta poopravim, prave riadenie (rizeni) je jedna z tych veci co ma Megane presnejsie a lepsie ako trochu "gumove" na Focuse.. tam pisu ze gumove na Renaulte je radenie (razeni) a ma dlhsie drahy ako by sa patrilo... to len tak medzi recoucizaa píše:Ale zase si vem, že Mégane vyhrává i s naprosto gumovým řízením (elektronický "bez zpětné vazby ale přesné") a to je zrovna kritérium, který bych já neskousl.

Ford Focus ST 2.5T DURATEC 3D electric orange Eibach springs K&N

- cizaa
- .
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Polná / Praha
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
Nemáš co opravovat, ale je rozdíl mezi přesností a zpětnou vazbou...
Přesnost = to, kam volant pošlu, tam to jede
Zpětná vazba = ve volantu cítíš, co se na kolech děje
Já jen řekl, že Mégane má sice přesný řízení, ale absolutně bez citu...takový volně se otáčející kolo na ose...
Přesnost = to, kam volant pošlu, tam to jede
Zpětná vazba = ve volantu cítíš, co se na kolech děje
Já jen řekl, že Mégane má sice přesný řízení, ale absolutně bez citu...takový volně se otáčející kolo na ose...
ST170, ´02, 5D, ATE, TRW, Imperial, projekt postupné restaurace na sérii

Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust


Fiesta 1.4 Titanium ´09, 3D, Squeeze
Fiesta 1.3 ´98, 3D, Modrá
GALERIE
EX: Focus 1.6 ´98, 5D, Moondust
- jack-3d
- Pokročilý
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: Srovnání RS a dalších hothatchů
Mám možná trochu ženský smysl pro auta, ale nesedl bych do ničeho, co se mi nelíbí. A když tu čtveřici vidím vedle sebe, Fokoušek je z nich prostě nejhezčí kára (a navíc ta skvělá modrá...).

Cizaa: Naprosto s tebou souhlasím. Asi nikdo z nás nemůže na vlastní kůži porovnat tato RSka a velmi mě překvapilo, že francouz vyšel lépe (osobně v jakémkoliv Renaultu jsem seděl, bylo to jako o třídu níž než ve Fordu). Civic Type R chápu, je to již pár let Focusův rival, ale například v TopGearu ho Jezza docela splul. BTW dost se těším na nové díly TopGearu a RS 500 test.


Cizaa: Naprosto s tebou souhlasím. Asi nikdo z nás nemůže na vlastní kůži porovnat tato RSka a velmi mě překvapilo, že francouz vyšel lépe (osobně v jakémkoliv Renaultu jsem seděl, bylo to jako o třídu níž než ve Fordu). Civic Type R chápu, je to již pár let Focusův rival, ale například v TopGearu ho Jezza docela splul. BTW dost se těším na nové díly TopGearu a RS 500 test.

Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti