Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
doncamillo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od doncamillo » 14.08.2008 12:48

Chcel by som sa spytat, ci je spravanie mojho Focusa bezne, alebo ani nie. Vsimol som si, ze len tazko dokaze jazdit na dvojke v nizkych otackach. Myslim tym situacie, ked napriklad parkujete, prichadzate do krizovatky alebo v inej situacii sa pohybujete takmer krokom – spojka v bode zaberu, otacky okolo 1000. Co som zvyknuty z Oktavie 1,9 TD – ta nemala s takymto niecim problem – podradovat do jednotky som musel, az ked som napr. parkoval v kopci, alebo podobne. Zvysol zvladla na dvojke, len sa clovek hral so spojkou. Proste riadiaca jednotka tam sama dala dost paliva, aby motor nezdochynal.
S mojim Fokusom je to vsak ine. Ak sa chcem hybat na parkovisku – musim podratit do jednotky. Na dvojke to dava len obtiazne – treba sa poriadne vyhrat so spojkou a plynom, aby nezdochol. Ak sa chcem pohnut z krizovatky na dvojke (ked auto este nestoji, ale pomaly sa pohybuje), musim ho najskuor vytocit na nejakych 2000 az potom zacat uvolnovat spojku. Inak zdochyna. Da sa s tym jazdid, ale je to otravne. Furt podradzovat, alebo vytacat motor pred uvolnenim spojky. Myslim, ze ani tej spojke sa to moc nepaci...
Mimo tejto zalezitosti jazdi bezchybne. Dobre taha, dlhodoba spotreba 5,6 l/100 km. Co si o tom myslite? Spravaju sa takto Focusy bezne, alebo s tym mojim daco je?
Mondeo MK4, 2.0 TDCi (120kW), r.v. 2011, combi
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od vitut » 14.08.2008 18:29

Kdyz jsem presedlal z TDDi na TDCi tak jsem se stydel skoro na kazde krizovatce ... Mam uz druheho a dela to porad, rozjezd na dvojku pri dojezdu na krizovatku je hodne velka citovka, ale zvlada to uz i pritelkyne. Nevidel bych to jako problem, nafta od VW jsou v podstate zemedelsky stroje, ale co vim, tak taky byvaji docela nachylny ke zhasinani. Jak rikal kdysi muj ucitel v autoskole: "problem je mezi volantem a sedadlem". Neber osobne :-)
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

powermax
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Krompachy

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od powermax » 15.08.2008 15:24

Predpokladam ze si jazdil s klasickou TDi, pretoze novsia TDi PD zdochyna presne ako fofo TDCi, mozno este horsie.
bude
Galaxy 2.0TDCi 2018
je
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW titanium 2013
Bol
Focus combi 1,8TDCi 85kW GHIA 2002

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od vitut » 15.08.2008 15:30

powermax píše:Predpokladam ze si jazdil s klasickou TDi, pretoze novsia TDi PD zdochyna presne ako fofo TDCi, mozno este horsie.
Jj, TDi s rotacnim cerpadlem (66 kW)
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od Boban » 15.08.2008 20:08

vitut píše:.....Jak rikal kdysi muj ucitel v autoskole: "problem je mezi volantem a sedadlem". Neber osobne :-)
Nebyl to Pavel Krpálek :idea: :mrgreen:
každý motor má jiný vlastnosti :idea: srovnávat octávku a fordí motor jde jen z těží, je to taky hodně i o převodovce.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od pelen » 15.08.2008 20:30

Kdyz mam zarazenou dvojku a motor by normalne zhasnul, tak mi ridici jednotka prida a ja poskocim dopredu. Poprve se mi to stalo, kdyz jsem jel do kopce, kde se stazi vyhnou dve auta a ja jsem jen ubral plyn, abych vzapeti pribrzdil. Jednotka byla rychlejsi a mezitim pridala. I do kopce jsem vyrazil kupredu. Ted uz jsem chytrejsi a pro jistotu vymacknu spojku.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od vitut » 15.08.2008 21:27

Boban píše:
vitut píše:.....Jak rikal kdysi muj ucitel v autoskole: "problem je mezi volantem a sedadlem". Neber osobne :-)
Nebyl to Pavel Krpálek :idea: :mrgreen:
každý motor má jiný vlastnosti :idea: srovnávat octávku a fordí motor jde jen z těží, je to taky hodně i o převodovce.
Nee, delal jsem autoskolu v Jihlave, pan Smetana - dneska dela sefa odboru dopravy magistratu.
Je jasny, ze motory nelze srovnavat, ale prece jen 1,8 TDDi ma hodne podobny vlastnosti s 1,9 TDi (teda obe verze s rotacnim cerpadlem). TDCi uz je kolem volnobeznych otacek hodne citlivy ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
jur
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.02.2008 19:42
Bydliště: NM SK

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od jur » 15.08.2008 21:45

Suhlasim s Powermaxom. Tak isto by som povedal ze TDI PD je este daleko horsie. S tymto motorom som sa zzival mesiac az som sa naucil rozbiehat. Myslim ze TDCI od forda je na tom hodne lepsie ale bohuzial je to common rail takze ide o podobny vysokotlaky system ktory sa v tomto paramere neda porovnat s klasikou.
FF Combi 1.8 TDCI 74kW 2004
Obrázek

Uživatelský avatar
sogi456
Junior
Junior
Příspěvky: 278
Registrován: 23.06.2008 19:51
Bydliště: Bratislava

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od sogi456 » 15.08.2008 22:11

Ahoj, moj nazor je, ze je to o zvyku. Jazdim na benzine z podpisu ale na dovolenku do chorvatska som siel na fofoII 1,8 TDCi a musim priznat farbu, ze mi to zhaslo tiez ;o)
Este som skusal myslim ze to bola felicia/fabia (neviem, nejaka skodovka) diesel...rozbehol som sa na dvojke bez plynu. Na tomto focuse to neslo bez plynu...urcite by sa niekto nasiel, kto by to zvladol, ale ...
Horsi bol navrat spat na benzin, som si zvykol na nizke otazky. A par krat som isiel predbiehat s 2200 otackami a cudoval som sa, co sa deje ;o)
Zvlast ked "mas problem" len tento, ze to nekape casto, tak je to ok.
Ford Focus, r.v. 2003, 1,6 74kW, K&N air filter, Eibach Pro Kit, 195/60R15 ;o)
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od tomason » 15.08.2008 23:37

jjjj mě to chciplo asi třikrát ,ale už sem si zvyk rozjezd je těžší se zaplou klimou jinak je to docela v pohodě co mě točí sou rychlosti na pětku se nedá pomalu jet 70 na čtyřku to šolicham 60 bojim se ,abych neodrovnal setrvák na trojku se vrham do zatáček 50 abych nemusel dávat dvojku .Nejhorší je jet za těma brzdama provozu co neuměj řadit a nebo to podtáčej .Pak řadim jak šílenej 3 a 2 ,dokola3 a 2 :evil: s Octávkou to TDI známej tak jezdí běžně 1200 otáček ale můj Focus se ozývá ten motor to nemá prostě rád :|
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od pelen » 18.08.2008 22:26

Poslouchas dobre motor. FoFo si rika minimalne o 1400 otacek pri mensim zatizeni.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od risomas » 19.08.2008 09:33

Ja som presedlal z Formana na FoFo a jednotka aj dvoje su podstatne dlhsie. Na formane sa na jednotke v podstate nedalo jazdit ani na parkovisku na fokuse mi prijde dvojka dost dlha. Par krat mi to pri rozbehu zhaslo ale je to iba sila zvyku. Na dvojke pri posuvani mi to nikdy nezdochlo len to je take pridusene. Na 5 ke sa v meste vpodtate neda jazdit. Na formane som dal 5ku a bez preradenia som presiel po okreskach aj 100km.
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

gave123
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 28.07.2008 22:10

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od gave123 » 19.08.2008 22:14

Podobna skusenost, sa bavim s kolegom ze diesle v pohode zvladnu 1100 otacok, ale fofo sa mi hlasi uz pri podlezeni 1400 ot., a to plati pri kazdom prevodovom stupni.
FOFO II, 1,8TDCi, 85 kW, 12/2005

Uživatelský avatar
doncamillo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od doncamillo » 20.08.2008 11:02

Dik za vase odpovede. Uz som si zacinal mysliet, ze s tym mojim daco nie je v poriadku. Ale ako vidim, je to proste tak... Uz som si na to zvykol, len sa mi to vzdy pripomenie, ked znova sadnem do Oktavky :)

Uživatelský avatar
CODY
Junior
Junior
Příspěvky: 364
Registrován: 24.08.2008 19:58
Bydliště: Prostějov

Re: Jazda na 2ke pri nizkych otackach

Příspěvek od CODY » 23.09.2008 13:03

Taky si mylím, že to není nic vyjimečného, stává se mi to taky. Ze začátku, než jsem si zvykl, tak celkem často, teď už jsem na to připraven :D a raději dávám jedničku, nebo se snažím dojíždět ke křižovatce tak, abych podřazovat nemusel.
A to co píše pelen se mi párkrát stalo taky. Teď už vím, čím to bylo. Já vůl si myslel, že jsem zmáčkl zároveň s brzdou i plyn :D
Ford Focus 1.8 TDCI Combi 74kW, vyr. 10/2004 prov. 1/2005, modrá-metal
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti