Praveze sa snazim neporovnavat zrychlenie atd., je nad slnko jasnejsie, co je silnejsie. Preco ale preboha zabijat podstatne slabsi a beznadejne zastarany atmosfericky motor s nulovym zatahom zospodu prevodmi dlhymi ako ma 2.5T ?
Apropo - prinos v podobe mensieho hluku pri odprevodovani na 3600 otacok je mizerny, strata na dynamike velka. Toto nie je o rozdiele krutiaku v 3500 a 4000 otackach, kde je az na par Nm rovnaky, ale v rozdiele krutiaku na kolesach. A tam je rozdiel poriadny. Focus II by bol tichy pri 130 na 3000 otackach. Ale pri takmer nulovej rezerve vykonu. Cize nepouzitelne.
Dam to este inak :
1.6i 74 kW ma :
teoreticky pri 3500 rpm na klukovke 145 Nm, na kolesach pri 130 km/h potom cca
476 Nm
prakticky 4000 rpm na klukovke 150 Nm, na kolesach pri 130 km/h potom cca
518 Nm co je o 9% viac
3500 rpm ale vobec neriesi problem s hlukom FFII pri 130 km/h (2 roky dennodenne overovane na 2.0i), bolo by potrebne ist dolu az na 3000 rpm, tam ma potom 1.6i k dispozicii na klukovke cca 140 Nm, pri 130 je ale pri tychto otackach na kolesach iba
387 Nm, zrychlovanie z 80 na 120 trva 28 sekund, co svedci o minimalnej vykonovej rezerve. Vsetky zvysene odpory by bolo treba riesit podradovanim. Prave preto som nekupil 88kW SX4 (a to som ju taaaak velmi chcel), ktora ma zle poskladanu prevodovku a na patke to trva neskutocnych 26 sekund.
jarod72pm
TiVCT ma priaznivejsi priebeh krutiaceho momentu od 4000 rpm hore, takze tam tych 170 moze mat. 74 kW motor ale po 4000 otackach krutiak prudko straca.
Karel2 :
Ludi mozno oklames, sam seba asi tiez, no fyzika je neuprosna - auto s redukovanym celnym profilom 2.26 m2 a koeficientom Cx=0.32 potrebuje pri 200 km/h len na prekonanie odporu vzduchu 77 kW
na kolesach, v tom dokonca nie su zaratane straty v prevodoch a valivy odpor pneumatik, co dohromady obvykle cini okolo 10 az 15%, cize na klukovke potom musi byt minimalne 85kW. Motor 1.6i dava 74 kW pri 6000 otackach, ked ma pri 130 4000 rpm, pre 200 km/h to potom je cca 6200 rpm, cize uz za vykonovou spickou. Takze ta Tvoja dvojstovka bola teda dole kopcom a(lebo) s poriadnym vetrom v chrbte
Kombik :
Co su optimalne otacky ? Niekto to moze chapat ako tie otacky, kde je maximum krutiaku, iny zasa otacky s najnizsou specifickou spotrebou. Ktore su potom optimalne otacky pre 1.6i ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO