dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 25.07.2007 17:50

trosku OT, ale neda se nereagovat:

ale motor (nejaka zasadnejsi porucha) stoji vic nez 40 tis, ne? A to pocitam, ze si koupis obe nohy :D

No, mozna to cenove vyjde na stejno, kdyz tak nad tim premyslim. Tak teda asi budu do kopce jezdit jednou na neutral, jednou se zarazenou rychlosti, podle toho jak me budou svrbet nohy :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od Ferino » 25.07.2007 18:05

Prostě je jasný, že zadarmo ještě žádný auto nejezdí a každá sranda něco stojí. :lol:
I když možná služební auto by zadarmo mohlo jezdit. :wink:
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 25.07.2007 18:40

Pri jizde se venujte rizeni. Pokud chcete nejak ovlivnit spotrebu, tak:
- kontrolujte tlak v pneu
- udrzujte cisty filtr vzduchu
- moc prudce se casto nerozjizdejte, protoze zmena rychlosti smerem
nahoru ma vysokou spotrebu
- vcas preradte na vyssi prevodovy stupen, ale zase netrapte motor
v nizkych otackach, tzn. jezdit na hranici povolene rychlosti
- na vypinani motoru pri jizde z kopce zapomente, prestanou vam brzdit
brzdy
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Stava
Nováček
Nováček
Příspěvky: 128
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stava » 25.07.2007 18:51

Zajimava diskuze. Jelikoz nemam PP, ale mam zkusenosti z Oktavie 1.9TDi, prijde mi ze pravda lezi nekde uprostred.

JASNE:
a. auto pri jizde z kopce a zarazenym stupnem nic nezere
b. auto pri jizde z kopce na neutral zere necely litr/hodinu

Za techto podminek je logicke nevyrazovat. ALE nema smysl mit zarazeno za kazdou cenu. Poslusen rady "vzdy zarazeno" jsem vyjel 2 nadrze a pod 6l/100km jsem se nedostal :evil:

1. Ono totiz na dalnici ve 130km/hod na kopci mam pod kopcem se zarazenym stupnem sotva 90km/hod (brzdi motor, vule, vyrabim teplo). Pak na to musim slapnout, abych rychlost zase nabral. Nejhorsi reseni a nazyvat to nulovou spotrebou je kratkozrake.

2. Aby se tak nestalo, kupodivu, mackam plyn. To uz opravdu o nulove spotrebe take nejde mluvit. Jedu sice za 2-3l/100km, ale ne zadarmo. A to jen udrzuji rychlost. Ekonomicke reseni, zadne prutke zmeny, podle fyziky jedu spravne.

3. Naopak, kdyz vyradim, jedu za spotrebu neutralu, rychlost spise naberu :wink: a jde o vhodny okamzik zarazeni 5ky a pridani plynu pro udrzeni rychlosti. Opet male zmeny, tudiz podle fyziky ekonomicke reseni.

Otazkou zustava, zda pouzit druhe ci treti reseni. Je vyhodnejsi vyradit a platit spotrebu za cas, nebo prislapnout a platit ze kilometry? Jednoznacne zalezi na strmosti kopce.

Pri idealnim kopci, plati reseni jedna, ale takovych kopcu moc neni. Spis jde o dojezd na svetlech ci sjezd k mestu.

Tot muj nazor, Stava
Ford Mondeo Ghia, 2.0TDCi, 2004 MK3, modrá

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 25.07.2007 18:53

hawk
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Enki
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Frýdlant n/Ostr.

Příspěvek od Enki » 25.07.2007 20:51

To Stava: Čteš mi myšlenky. Se zařazenou rychlostí se snažím spíš dojíždět k obcím či křižovatkám, ale pokud je táhlý mírný kopec, je asi lepší vyhodit... je sice nějaká minimální spotřeba, ale dojede se jednak mnohem dál a taky se pak nemusí tolik zrychlovat.

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 25.07.2007 21:08

zewl píše:Kdyz to tady ctu tu diskuzi, tak si nemuzu odpustit jednu otazku: Hosi a jak jezdite do kopce? Taky na neutral, abyste setrili motor? Nebo se zarazenou rychlosti, abyste setrili palivo? Me to do kopce moc nejede a to ani na neutral, ani kdyz brzdim motorem a setrim brzdy
Na ten Tvuj styl jizdy mas dost vysokou spotrebu paliva! Zkus usetrit vhodnou volbou trasy - optimalni je, kdyz cela vede z kopce. Tehdy vyhazuji kvalt a nebrzdim, abych pripadny kopec vyjel setvacnosti. Moje spotreba padne na aerodynamicky odpor a na klimatizaci, protoze se z toho hrozne potim. :!:
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 25.07.2007 23:03

Taky to sem přihodim....Když sem koukal na PP,tak jestliže mám zařazenej kvalt a sundám nohu z plynu,tak spotřeba klesá postupně....tzn.,že nemám hned 0 okamžitou spotřebu.Takže když jedu ve městě na trojku ke křižovatce,kde budu stavět,je úplně jedno jestli z trojky vyšoupnu na neutrál a brzdim nebo podřadim na dva(na jedna snad nikdo jeli normální)a stejně dobrzdim.Je to spíš o tom jízdním stylu.Každej po svym.Ale pokud pojedu 2 kilometry z kopce,tak tam tu trojku čtyřku nechám a bez brzd pojedu....Jestliže pojedu z kopce do doliku a do kopečka pak,tak vyhodim a svezu se.....Ale taky jak kdy.....A dotaz.Je pravda,že u tddi a tdci motrů když klesnou otáčky pod 1500 už auto zase samo přidává????
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 26.07.2007 07:56

Jiri02 píše:
zewl píše:Kdyz to tady ctu tu diskuzi, tak si nemuzu odpustit jednu otazku: Hosi a jak jezdite do kopce? Taky na neutral, abyste setrili motor? Nebo se zarazenou rychlosti, abyste setrili palivo? Me to do kopce moc nejede a to ani na neutral, ani kdyz brzdim motorem a setrim brzdy
Na ten Tvuj styl jizdy mas dost vysokou spotrebu paliva! Zkus usetrit vhodnou volbou trasy - optimalni je, kdyz cela vede z kopce. Tehdy vyhazuji kvalt a nebrzdim, abych pripadny kopec vyjel setvacnosti. Moje spotreba padne na aerodynamicky odpor a na klimatizaci, protoze se z toho hrozne potim. :!:
ja se ale nebavil o sjeti kopce a nasledne vyjeti do kopce :D Ja se bavil o vyjeti do kopce, kdyz pod kopcem mas na tachometru nulu :wink:

A taky vazne: je nesmysl, aby cela trasa vedla z kopce. To jenom naplanuju, kdyz povezu Fofika do srotu nebo do bazaru, protoze se vracet nebudu. Ale protoze se tedka pokazde vratim domu (ja vim, nuda) tak je holy nesmysl uvazovat o trase, ktera povede z kopce, protoze na zpatecni ceste to prevyseni (at uz jedes nekudy jinudy) stejne musis prekonat :idea:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 26.07.2007 08:09

RopakKota píše:Taky to sem přihodim....Když sem koukal na PP,tak jestliže mám zařazenej kvalt a sundám nohu z plynu,tak spotřeba klesá postupně....tzn.,že nemám hned 0 okamžitou spotřebu.Takže když jedu ve městě na trojku ke křižovatce,kde budu stavět,je úplně jedno jestli z trojky vyšoupnu na neutrál a brzdim nebo podřadim na dva(na jedna snad nikdo jeli normální)a stejně dobrzdim.Je to spíš o tom jízdním stylu.Každej po svym.Ale pokud pojedu 2 kilometry z kopce,tak tam tu trojku čtyřku nechám a bez brzd pojedu....Jestliže pojedu z kopce do doliku a do kopečka pak,tak vyhodim a svezu se.....Ale taky jak kdy.....A dotaz.Je pravda,že u tddi a tdci motrů když klesnou otáčky pod 1500 už auto zase samo přidává????
no myslim, ze Stava o par prispevku vyse to vystihl presne...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 26.07.2007 08:58

zewl píše:
RopakKota píše:Taky to sem přihodim....Když sem koukal na PP,...quote]

no myslim, ze Stava o par prispevku vyse to vystihl presne...
Jojo,nic novýho sem do diskuze přinést nemohl,ale zúčastnit sem se musel :wink:
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 26.07.2007 09:30

RopakKota píše:Když sem koukal na PP,tak jestliže mám zařazenej kvalt a sundám nohu z plynu,tak spotřeba klesá postupně....tzn.,že nemám hned 0 okamžitou spotřebu.
Okamzita spotreba = spotreba za nejaky okamzik. Technicky zalezi na delce toho okamziku. Palubni pocitac meri totiz objem paliva, ktery dopravi cerpadlo do valcu za urcity pevne dany casovy okamzik, ktery odhaduji na max. par sekund. Rika se tomu integracni zpusob mereni. Takto zjistena hodnota je prutok v objemovych jednotkach za cas, a s ni pak PP operuje dal. Pokud rychle snizis spotrebu, tak diky popsanemu zpusobu ma udaj PP jistou setrvacnost, tady zpozdeni udaje, plynouci z jiz zapocateho mereni pred snizenim dodavky paliva.
BTW stejne se chova mereni rychlosti pomoci GPS, kde SW pocita zmenu vzdalenosti za urcity cas. Na GPS navigaci (i na nekterych na GPS nezavislych digitalnich tachometrech) lze pozorovat zmínene zpozdeni.
RopakKota píše:.....A dotaz.Je pravda,že u tddi a tdci motrů když klesnou otáčky pod 1500 už auto zase samo přidává????
To, co popisujes je dusledek regulace otacek motoru ridici jednotkou. Aby motor bez plynu nezhasl, RJ mu pri poklesu pod urcite otacky zacne dodavat palivo. Tedy: kdybys jel z kopce tak, ze bys mel i se zarazenym kvaltem otacky motoru treba pod 900 (presneji: pod tou definovanou hranici, kdy RJ zacne pridavat, tedy pod volnobezne otacky Tveho motoru), tak nebudes mit nulovou spotrebu!
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 26.07.2007 09:57

[quote="Jiri02"]Aha aha.Zas o něco chytřejší.Dík za vysvětlení...
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
staroch
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staroch » 26.07.2007 22:50

Foqus píše:nejde to říct všeobecně, ale když pojedeš třeba z 3-kilometrového kopce, je lepší brzdit motorem, pak auto nežere nic, při neutrálu se uvádí cca 1l na hodinu.
Ano, přesně tak jsem to nedávno četl ve světě motorů.
Tzn. když by bylo při brždění motorem spomalování příliš rychlé a ty bys to korigoval mírně sešlápnutým plynem, tak je prý úspornější vyřadit. Ale pokud bzdíš motorem jedeš za 0.
Opravdu dnešní motory při brždění motorem údajně neberou nic. (Bavíme se o fofo ne o Ś 120 L) I přes to, že se motor opravdu točí! to tam ale výslovně nepsali :lol: :lol:
A taky tam psali, že PP je informativní. Nejde o kalibrované měřidlo, a tak má určitou nepřesnost.
FOFO TDDi 1,8 66kw 2001+facelift. fotoweb:https://www.foto-michalek.blog.cz

Obrázek
Život je jen krátký odraz měsíce na kapce vody padající ze zobáku letícího vodního ptáka.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.07.2007 23:06

Svou S105 jsem upravil, aby mi nebrala benzin pri brzdeni motorem. Pri neseslapnutem plynu (polohovy spinac) a soucasne vyssich otackach nez volnobeznych, jsem odpojoval elektromagneticky ventil karburatoru, ktery mel standardne funkci pri vypnuti motoru zabranit samozapalu. :wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host