volnoběžný ventil

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od stano. » 08.03.2013 16:21

No. Skusim to teda predsalen vymenit.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 08.03.2013 16:27

jj..vymen..stoji par korun a prace i s vypitim kafe max pul hodinky.. Ja mnel upadlou tu podkovo co drzi ten teplotni bazmek a trosku ohnutou tu klapku(nechapu)...kupoval jsem termostat tusim do 2 stovek..vic to nebylo jooo a dal jsem ten teplejsi..tusim 95 stupnu..jeste byl studenejsi asi 90 stupnu
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Fofan » 08.03.2013 18:50

Ja si vzpominam kdyz sem mel toho foka chvilu tak sem menil termostat s tim ze se driv ohreje ze bude asi ten termostat spatnej,ale je to porad stejni ten 2litr se tak ohriva,takze mam nekde nahradni protoze s nim nic nebylo
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 09.03.2013 10:42

Jakmile se motor ohřeje, u benzínu pak nemůže padat teplota, i když se jede v zimě z kopce bez plynu. Leda by musela být velká zima a dlouhý kopec, kdy se motor dost chladí i proudem vzduchu kolem něj a taky topení v kabině motor dost ochlazuje.
Doporučuji zkontrolovat termostat, může otevírat při správné teplotě, ale zavírat nízko (nebo nedovře, případně drhne - potom se sice otevře, ale na zavření to má vliv) - to obvykle způsobuje podobné problémy s padající teplotou. Tohle vím ze zkušenosti s termostaty na různých autech. Jinak po špatných zkušenostech s druhovýrobou kupuju termostaty Ford a s nimi jsem neměl nikdy problém a cena srovnatelná s druhovýrobou.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od stano. » 10.03.2013 09:44

Dobre, vymenim ho! :D
Je tam od vyroby, uz ma na to narok.

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 10.03.2013 12:25

Je dobré ho prověřit ve vařící vodě (v knížce je to popsané) - zavěsit na provázek do hrnce s vodou a ohřívat jí, na termostatu vyražená teplota je začátek otevírání termostatu. Je možné nechat vodu dojít k varu (kolem 96-97°C), kdy termostat asi zcela neotevře, ale to nevadí (chladící soustava je pod tlakem, takže tam se vyskytují teploty přes 100°C, tam teprve termostat otevře naplno). Pak nechat vodu chladnout a sledovat teplotu, kdy zase termostat zavře, nemělo by to být o moc méně (pár °C), než teplota otevírání. Jednou jsem (ještě do Escorta) koupil termostat z druhovýroby a ten sice otevíral správně, ale zavíral hrozně nízko (o nějakých 10°C), pak v autě kolísala teplota. A to na Escortu byl budík teploty přímo řízený svým termistorem, takže byly vidět i minimální výkyvy teploty. U Focusu (a vůbec všech novějších aut bez ohledu na výrobce) budík ovládá ŘJ, takže věřte tomu, že i poměrně velké kolísání teploty ŘJ ignoruje a hýbe s budíkem až při fakt velkých výkyvech teploty.

P.S.: Je to téma o Volnoběžném ventilu, takže už nebudu víc psát off-topic o termostatu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Nonid » 15.03.2013 16:52

U me nejspis vyreseno, vadne cidlo rychlosti, dodava uplne sahle informace RJ a ta pak blbe drzi otacky. Zbytek zpusoben spatnym nastavenim lambda sondy v RJ a jejim nezresetovanim po vymene podtlakovy hadicky...

EDIT: A co se tyce ŘJ, tak ted jsem mel moznost vyzkouset dobu zabehu po resetu a je to priblizne tech 100km s prvnimi a poslednimi 10ti nejhorsimi... Cukani, nulova akcelerace, spotreba jak prokopnuty.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od kiblik » 18.03.2013 15:37

Nazdar panove,

tak si tady ctu, ze nejen ten muj modrej strep ma problem s propadanim volnobehu pri dobrzdovani na neutral. Jsem sice mimo moji motorovou sekci (nafta 2003-2008), ale problemy maji nekteri z vas uplne stejny.

A ja si myslel, ze bych k vuli tomu musel vymenit snad dvouhmotu nebo co. To jsem se teda pekelne spletl. :puke_r:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
Stork
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Gorazdowicze

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Stork » 19.03.2013 14:16

karlkox píše:ahoj,nechcu zakládat nové téma.Mám problém na mém Focusu 1,8 16v r.v. 99. Když je venku krásně,vysoké teploty tak mi můj focus při dojíždění ke křižovatce téměř vždy chcípne,musím vždy při vyřazení rychlosti rychle šlápnout po plynu,někdy to stihne chcípnout i při podřazování,otáčky jdou nezadržitelně rychle dolu.Když je venku chladnějí,nebo prší tak je vše v pořádku občas motor při vyhození rychlosti zavibruje ale otáčky se hned srovnají okolo 750/min .Minulý týden bylo auto ve Fordu,řekli že ventil volnoběhu tohle určitě nedělá,pro jistotu závadu ani nehledali. Netušíte čím by to mohlo být? díky
Téměř stejný problém jsem včera vyřešil ve Fordu Valoušek - mně to chcípalo nejen při dojíždění ke křižovatce, ale třeba i během popojíždění v koloně na pár málo metrech, případně i při couvání do řady stojících vozidel, všechno vždy za "ani ne jízdy", kdy jsem se jen rozjel a hned jsem musel brzdit, sundal nohu z plynu a než stačil vykvaltovat, tak to chcíplo (vždy za tepla). Za studena to nedělalo, otáčky se držely na ca. 1000ot. a s tím tenhle problém nebyl. Ale jakmile se už motor trochu ohřál, začalo to dělat. Už mě to sralo, že jsem to dal do servisu - výsledek je úžasný - vyčištění obtokového ventilu+škrtící klapky, závada odstarněna (cena 770,-Kč za práci)
Ford Focus combi 1,8 16V ZETEC E 85kW r.v. 1999

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od gargulakj » 21.03.2013 10:27

Stork píše: obtokového ventilu

co to je a kde to je? :D
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od stano. » 21.03.2013 10:46

Obtokovy ventil, obtokovy kanal skrtiacej klapky. Nazyvany ako volnobezny ventil. Alebo krokovy ventil. Pripadne to volaju aj krokovy motor.

sykoracek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.01.2013 11:29

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od sykoracek » 22.03.2013 16:20

Zdravím Focusáci,
také jsem se stal majitelem s kolísajícíma otáčkama, což by mi sice štvalo, ale dalo by se to přežít. Ovšem čtvrt roku od koupení otáčky nejenže kolísají, ale na volnoběh se drží na cca 350... Vždy to spadne dolů, auto se zatřese a zase to trochu vyskočí nahoru a takhle pořád. Výměna filtrů a volnoběžného ventilu nepomohla. Navíc před týdnem mi to chcíplo na křižovatce a už nešel nastartovat. Když jsme ho chtěli odtáhnout do servisu, tak jsem se ho ještě pokusil nastartovat, kupodivu šel, ale ujel jsem jen cca 1km a zas zdechnul. Při tom mi ze začátku nešel tacháč a začal fungovat po asi 500m. Verdikt zněl že se totálně vysypal katalyzátor a tacháč to od tý doby už neudělal.
Také s ohledem na video, co jsem někdo nedávno dával se mi nezdá spotřeba na volnoběh, která kolísá cca 0,8 - 1,2l. Hadičky od klikovky se mi zdají v pořádku, ale nemůžu to říct určitě.
Nenapadá někoho co by s tím asi mohlo být? Strašně mi to s... Díky moc.
Ford Focus Combi 1.6 16V Zetec 74kW, r.v.2003,najeto 150tis km

Uživatelský avatar
Bany121
Junior
Junior
Příspěvky: 332
Registrován: 07.03.2011 16:42
Bydliště: Tesarske Mlynany - SK

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bany121 » 22.03.2013 17:18

sykoracek píše: Také s ohledem na video, co jsem někdo nedávno dával se mi nezdá spotřeba na volnoběh, která kolísá cca 0,8 - 1,2l. .. Díky moc.
mne spotreba na volnobehu kolise 0,6 - 0,9l/h ale rucicka otackomera drzi pevne - ani sa nezakolise.
:nixw:
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od stano. » 22.03.2013 18:34

na studenom moze aj 1,2-1,5. o kolisani sa tu popisalo dost.

sykoracek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.01.2013 11:29

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od sykoracek » 22.03.2013 19:14

To, že kolísá mi nepřekvapuje, jen se mi zdá, že si to bere toho benzínu víc. To video sem dával jaroslavvik a je na str. 38. Jemu to kolísá mezi 0,5 a 0,9 a má taky 1.6.
A přístrojovka mi v diagnostickym módu ukázala 969e, jenže jsem nikde nenašel, co to znamená.
stano.: Asi budeš mít pravdu, jen se mi zdálo, že to s tím souvisí, když se mi vysypal ten katalyzátor.
Ford Focus Combi 1.6 16V Zetec 74kW, r.v.2003,najeto 150tis km

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host