volnoběžný ventil
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: volnoběžný ventil
No. Skusim to teda predsalen vymenit.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
jj..vymen..stoji par korun a prace i s vypitim kafe max pul hodinky.. Ja mnel upadlou tu podkovo co drzi ten teplotni bazmek a trosku ohnutou tu klapku(nechapu)...kupoval jsem termostat tusim do 2 stovek..vic to nebylo jooo a dal jsem ten teplejsi..tusim 95 stupnu..jeste byl studenejsi asi 90 stupnu
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Fofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 27.01.2013 07:31
Re: volnoběžný ventil
Ja si vzpominam kdyz sem mel toho foka chvilu tak sem menil termostat s tim ze se driv ohreje ze bude asi ten termostat spatnej,ale je to porad stejni ten 2litr se tak ohriva,takze mam nekde nahradni protoze s nim nic nebylo
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Jakmile se motor ohřeje, u benzínu pak nemůže padat teplota, i když se jede v zimě z kopce bez plynu. Leda by musela být velká zima a dlouhý kopec, kdy se motor dost chladí i proudem vzduchu kolem něj a taky topení v kabině motor dost ochlazuje.
Doporučuji zkontrolovat termostat, může otevírat při správné teplotě, ale zavírat nízko (nebo nedovře, případně drhne - potom se sice otevře, ale na zavření to má vliv) - to obvykle způsobuje podobné problémy s padající teplotou. Tohle vím ze zkušenosti s termostaty na různých autech. Jinak po špatných zkušenostech s druhovýrobou kupuju termostaty Ford a s nimi jsem neměl nikdy problém a cena srovnatelná s druhovýrobou.
Doporučuji zkontrolovat termostat, může otevírat při správné teplotě, ale zavírat nízko (nebo nedovře, případně drhne - potom se sice otevře, ale na zavření to má vliv) - to obvykle způsobuje podobné problémy s padající teplotou. Tohle vím ze zkušenosti s termostaty na různých autech. Jinak po špatných zkušenostech s druhovýrobou kupuju termostaty Ford a s nimi jsem neměl nikdy problém a cena srovnatelná s druhovýrobou.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: volnoběžný ventil
Dobre, vymenim ho! 
Je tam od vyroby, uz ma na to narok.

Je tam od vyroby, uz ma na to narok.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Je dobré ho prověřit ve vařící vodě (v knížce je to popsané) - zavěsit na provázek do hrnce s vodou a ohřívat jí, na termostatu vyražená teplota je začátek otevírání termostatu. Je možné nechat vodu dojít k varu (kolem 96-97°C), kdy termostat asi zcela neotevře, ale to nevadí (chladící soustava je pod tlakem, takže tam se vyskytují teploty přes 100°C, tam teprve termostat otevře naplno). Pak nechat vodu chladnout a sledovat teplotu, kdy zase termostat zavře, nemělo by to být o moc méně (pár °C), než teplota otevírání. Jednou jsem (ještě do Escorta) koupil termostat z druhovýroby a ten sice otevíral správně, ale zavíral hrozně nízko (o nějakých 10°C), pak v autě kolísala teplota. A to na Escortu byl budík teploty přímo řízený svým termistorem, takže byly vidět i minimální výkyvy teploty. U Focusu (a vůbec všech novějších aut bez ohledu na výrobce) budík ovládá ŘJ, takže věřte tomu, že i poměrně velké kolísání teploty ŘJ ignoruje a hýbe s budíkem až při fakt velkých výkyvech teploty.
P.S.: Je to téma o Volnoběžném ventilu, takže už nebudu víc psát off-topic o termostatu.
P.S.: Je to téma o Volnoběžném ventilu, takže už nebudu víc psát off-topic o termostatu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: volnoběžný ventil
U me nejspis vyreseno, vadne cidlo rychlosti, dodava uplne sahle informace RJ a ta pak blbe drzi otacky. Zbytek zpusoben spatnym nastavenim lambda sondy v RJ a jejim nezresetovanim po vymene podtlakovy hadicky...
EDIT: A co se tyce ŘJ, tak ted jsem mel moznost vyzkouset dobu zabehu po resetu a je to priblizne tech 100km s prvnimi a poslednimi 10ti nejhorsimi... Cukani, nulova akcelerace, spotreba jak prokopnuty.
EDIT: A co se tyce ŘJ, tak ted jsem mel moznost vyzkouset dobu zabehu po resetu a je to priblizne tech 100km s prvnimi a poslednimi 10ti nejhorsimi... Cukani, nulova akcelerace, spotreba jak prokopnuty.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- kiblik
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 01.05.2012 14:57
- Bydliště: CR
Re: volnoběžný ventil
Nazdar panove,
tak si tady ctu, ze nejen ten muj modrej strep ma problem s propadanim volnobehu pri dobrzdovani na neutral. Jsem sice mimo moji motorovou sekci (nafta 2003-2008), ale problemy maji nekteri z vas uplne stejny.
A ja si myslel, ze bych k vuli tomu musel vymenit snad dvouhmotu nebo co. To jsem se teda pekelne spletl.
tak si tady ctu, ze nejen ten muj modrej strep ma problem s propadanim volnobehu pri dobrzdovani na neutral. Jsem sice mimo moji motorovou sekci (nafta 2003-2008), ale problemy maji nekteri z vas uplne stejny.
A ja si myslel, ze bych k vuli tomu musel vymenit snad dvouhmotu nebo co. To jsem se teda pekelne spletl.

KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba

Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km
- Stork
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Gorazdowicze
Re: volnoběžný ventil
Téměř stejný problém jsem včera vyřešil ve Fordu Valoušek - mně to chcípalo nejen při dojíždění ke křižovatce, ale třeba i během popojíždění v koloně na pár málo metrech, případně i při couvání do řady stojících vozidel, všechno vždy za "ani ne jízdy", kdy jsem se jen rozjel a hned jsem musel brzdit, sundal nohu z plynu a než stačil vykvaltovat, tak to chcíplo (vždy za tepla). Za studena to nedělalo, otáčky se držely na ca. 1000ot. a s tím tenhle problém nebyl. Ale jakmile se už motor trochu ohřál, začalo to dělat. Už mě to sralo, že jsem to dal do servisu - výsledek je úžasný - vyčištění obtokového ventilu+škrtící klapky, závada odstarněna (cena 770,-Kč za práci)karlkox píše:ahoj,nechcu zakládat nové téma.Mám problém na mém Focusu 1,8 16v r.v. 99. Když je venku krásně,vysoké teploty tak mi můj focus při dojíždění ke křižovatce téměř vždy chcípne,musím vždy při vyřazení rychlosti rychle šlápnout po plynu,někdy to stihne chcípnout i při podřazování,otáčky jdou nezadržitelně rychle dolu.Když je venku chladnějí,nebo prší tak je vše v pořádku občas motor při vyhození rychlosti zavibruje ale otáčky se hned srovnají okolo 750/min .Minulý týden bylo auto ve Fordu,řekli že ventil volnoběhu tohle určitě nedělá,pro jistotu závadu ani nehledali. Netušíte čím by to mohlo být? díky
Ford Focus combi 1,8 16V ZETEC E 85kW r.v. 1999
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Stork píše: obtokového ventilu
co to je a kde to je?

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: volnoběžný ventil
Obtokovy ventil, obtokovy kanal skrtiacej klapky. Nazyvany ako volnobezny ventil. Alebo krokovy ventil. Pripadne to volaju aj krokovy motor.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.01.2013 11:29
Re: volnoběžný ventil
Zdravím Focusáci,
také jsem se stal majitelem s kolísajícíma otáčkama, což by mi sice štvalo, ale dalo by se to přežít. Ovšem čtvrt roku od koupení otáčky nejenže kolísají, ale na volnoběh se drží na cca 350... Vždy to spadne dolů, auto se zatřese a zase to trochu vyskočí nahoru a takhle pořád. Výměna filtrů a volnoběžného ventilu nepomohla. Navíc před týdnem mi to chcíplo na křižovatce a už nešel nastartovat. Když jsme ho chtěli odtáhnout do servisu, tak jsem se ho ještě pokusil nastartovat, kupodivu šel, ale ujel jsem jen cca 1km a zas zdechnul. Při tom mi ze začátku nešel tacháč a začal fungovat po asi 500m. Verdikt zněl že se totálně vysypal katalyzátor a tacháč to od tý doby už neudělal.
Také s ohledem na video, co jsem někdo nedávno dával se mi nezdá spotřeba na volnoběh, která kolísá cca 0,8 - 1,2l. Hadičky od klikovky se mi zdají v pořádku, ale nemůžu to říct určitě.
Nenapadá někoho co by s tím asi mohlo být? Strašně mi to s... Díky moc.
také jsem se stal majitelem s kolísajícíma otáčkama, což by mi sice štvalo, ale dalo by se to přežít. Ovšem čtvrt roku od koupení otáčky nejenže kolísají, ale na volnoběh se drží na cca 350... Vždy to spadne dolů, auto se zatřese a zase to trochu vyskočí nahoru a takhle pořád. Výměna filtrů a volnoběžného ventilu nepomohla. Navíc před týdnem mi to chcíplo na křižovatce a už nešel nastartovat. Když jsme ho chtěli odtáhnout do servisu, tak jsem se ho ještě pokusil nastartovat, kupodivu šel, ale ujel jsem jen cca 1km a zas zdechnul. Při tom mi ze začátku nešel tacháč a začal fungovat po asi 500m. Verdikt zněl že se totálně vysypal katalyzátor a tacháč to od tý doby už neudělal.
Také s ohledem na video, co jsem někdo nedávno dával se mi nezdá spotřeba na volnoběh, která kolísá cca 0,8 - 1,2l. Hadičky od klikovky se mi zdají v pořádku, ale nemůžu to říct určitě.
Nenapadá někoho co by s tím asi mohlo být? Strašně mi to s... Díky moc.
Ford Focus Combi 1.6 16V Zetec 74kW, r.v.2003,najeto 150tis km
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: volnoběžný ventil
mne spotreba na volnobehu kolise 0,6 - 0,9l/h ale rucicka otackomera drzi pevne - ani sa nezakolise.sykoracek píše: Také s ohledem na video, co jsem někdo nedávno dával se mi nezdá spotřeba na volnoběh, která kolísá cca 0,8 - 1,2l. .. Díky moc.

Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: volnoběžný ventil
na studenom moze aj 1,2-1,5. o kolisani sa tu popisalo dost.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.01.2013 11:29
Re: volnoběžný ventil
To, že kolísá mi nepřekvapuje, jen se mi zdá, že si to bere toho benzínu víc. To video sem dával jaroslavvik a je na str. 38. Jemu to kolísá mezi 0,5 a 0,9 a má taky 1.6.
A přístrojovka mi v diagnostickym módu ukázala 969e, jenže jsem nikde nenašel, co to znamená.
stano.: Asi budeš mít pravdu, jen se mi zdálo, že to s tím souvisí, když se mi vysypal ten katalyzátor.
A přístrojovka mi v diagnostickym módu ukázala 969e, jenže jsem nikde nenašel, co to znamená.
stano.: Asi budeš mít pravdu, jen se mi zdálo, že to s tím souvisí, když se mi vysypal ten katalyzátor.
Ford Focus Combi 1.6 16V Zetec 74kW, r.v.2003,najeto 150tis km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti