Úprava převodovky na 6 stupeň
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13489
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Ked pri rovnakych otackach dava motor vacsi vykon (napriklad to drzanie plynu na podlahe), je vyvijany ovela vacsi tlak na mechanicke diely. Preto je pre znizenie tlaku na piestne capy a ojnicne loziska vhodne podradit, dostat otacky vyssie, pri zachovani rovnakeho vystupneho vykonu. Je jedno, ci ma motor rok alebo sto rokov.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Proc to ? Kvuli malemu tlaku/rozstriku oleje ?stano. píše:Lenze pri takom style jazdy ta ojnicne loziska a piestne capy nakopu do prdele. Sice mas lepsiu spotrebu, ale mechanicky nicis motor.
Muzes to prosim trochu fyzikalne popsat ? (jake sily znici loziska ve 2tis. ktere to ale neznici ve 4tis., nebo podobne)
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13489
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Fyzikalne zjednodusene: ak chces z motora dostat 100kW, tak pri 2000ot musia piesty tlacit dvojnasobnou silou ako pri 4000ot.
P=omega*M
Ak je vykon ten isty, je nepriama umera medzi krutiacim a uhlovou rychlostou/otackami.
Rozstrek oleja, vylacanie oleja z dosadacich ploch atd. je uz na polemizovanie.
P=omega*M
Ak je vykon ten isty, je nepriama umera medzi krutiacim a uhlovou rychlostou/otackami.
Rozstrek oleja, vylacanie oleja z dosadacich ploch atd. je uz na polemizovanie.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Jo takhle. Ja myslel ze myslis neco "sofistikovanejsiho" 
Otazka je, jak hodne to motoru bude ublizovat. Ale toho uz se "hospodskou debatou" nemuzem dobrat.
Puvodne jsem chtel napsat neco o tom "ze preci dnesni motory musi byt stavene....", ale pak mi doslo ze je to blbost.


Otazka je, jak hodne to motoru bude ublizovat. Ale toho uz se "hospodskou debatou" nemuzem dobrat.
Puvodne jsem chtel napsat neco o tom "ze preci dnesni motory musi byt stavene....", ale pak mi doslo ze je to blbost.


Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13489
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Cokolvek sofistikovanejsie je prave na tu krcmovu debatu. Napriklad to vytlacanie oleja z ojnicnych lozisk. Co to spravi neviem. Ale toto je dovod, preco preplnovane motory a hlavne naftaky maju kvalitnejsie a tvrdsie piesty, ojnice a ich ulozenia.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Zatazenie od krutiaceho momentu sice klesne na polovicu pri dvojnasobne vyssich otackach. Nepoznam ale hmotnost ojnice a umiestnenie jej taziska, fakt je ale taky, ze namahanie ojnicneho loziska je aj od odstredivych sil, ktore rastu so stvorcom rychlosti a teda istym sposobom aj od stvorca otacok. Prave toto moze sposobit, ze pri dvojnasobnych otackach bude zatazenie ojnicnych lozisk pri dvojnasobnych otackach a polovicnom odberanom krutiaku vyssie, ako pri otackach nizsich, ale 2x vacsom odberanom krutiaku. Zavisi to od hmotnosti ojnice, polohy jej taziska, otacok, zdvihu, maximalnej piestovej rychlosti atd. Nezanedbatelny faktor je aj narast zotrvacnych sil pri vyssich otackach, ten je ale v konecnom dosledku priamo umerny k otackam. Prave toto moze sposobit problemy pri pohybe piestu dole pocas sania na spodnej salke ojnicneho loziska.
Suma sumarum, osobne nie som velky priatel jazdenia v super nizkych otackach s manualnou prevodovkou. Dava to zahul na nie prave najlacnejsiu dvojhmotu. S automatom mi je to jedno, pretoze po sliapnuti na plyn aj tak podradi.
Suma sumarum, osobne nie som velky priatel jazdenia v super nizkych otackach s manualnou prevodovkou. Dava to zahul na nie prave najlacnejsiu dvojhmotu. S automatom mi je to jedno, pretoze po sliapnuti na plyn aj tak podradi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13489
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Ano, vplyv maju aj tieto veci. Pisal som, ze ten dvojnasobok je uplne zjednodusene. Tebou spominane veci ale asi nemaju az taky vplyv, ked vysokootackove motory nemavaju kovane piesty a ojnice. Ale naftaky s vysokym krutakom a nizko nastavenym obmedzovacom ano.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Stano: to uz je ale fakt hospodske videni sveta motoru.
Vysokootackove motory - co to je za skupinu motoru ? Obecne nemivaji kovane vnitrnosti ?
Kovany neplni dnesni pozadavky na emise (jen studeny je neplni z duvodu vetsi roztaznosti,
ale to ty kokoty co "setri" prirodu vymenou aut za nove vyrobene nezajima, ze).
Kovany pist je drahy, lity hypereutecticky je levnejsi.
To jsou jedny z hlavnich duvodu. Hyper ma vetsi tvrdost nez klasicky lity (vydrzi preplnovani),
pritom je ale znatelne krehci nez normalni lity eutecticky.
Ale, protoze kovane neplni emise, v seriich se nepouzivaji. Nikoliv proto, ze by se neosvedcily.
Naopak. Dost dnesnich turbinovych malorazek umre jen proto, ze nepouzivaji kovane pisty.
I kdyz me vzdy detailni debata o motorech bavi, asi jsem tu uz dost OT.
Jestli to moderator tak citi, tak se omlouvam a prosim o presun do jine sekce. Diky.
Vysokootackove motory - co to je za skupinu motoru ? Obecne nemivaji kovane vnitrnosti ?
Kovany neplni dnesni pozadavky na emise (jen studeny je neplni z duvodu vetsi roztaznosti,
ale to ty kokoty co "setri" prirodu vymenou aut za nove vyrobene nezajima, ze).
Kovany pist je drahy, lity hypereutecticky je levnejsi.
To jsou jedny z hlavnich duvodu. Hyper ma vetsi tvrdost nez klasicky lity (vydrzi preplnovani),
pritom je ale znatelne krehci nez normalni lity eutecticky.
Ale, protoze kovane neplni emise, v seriich se nepouzivaji. Nikoliv proto, ze by se neosvedcily.
Naopak. Dost dnesnich turbinovych malorazek umre jen proto, ze nepouzivaji kovane pisty.
I kdyz me vzdy detailni debata o motorech bavi, asi jsem tu uz dost OT.
Jestli to moderator tak citi, tak se omlouvam a prosim o presun do jine sekce. Diky.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13489
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Ze sa kovane uz nepouzivaju kvoli emisiam som veru nevedel. Ale donedavna to tak bolo, nie? Ja som to nepisal ako nejaky moj pocitovy dojem. Len som vychadzal z toho, ze ked to vyrobcovia tak pouzivaju, nieco za tym bude. A aj ty si to potvrdil s tymi preplnovanymi malorazkami. Keby pouzivaju kovane, vydrzali by zvysene tlaky, ktore su pravdepodobne vyvijane pri jazde v nizkych otackach (a dostatocnemu vykonu vdaka preplnovaniu). A tu nie je na vine kompresny pomer, ten nemaju az tak vysoky.
Hej, uz sme mimo temy, nechajme to tak.
Hej, uz sme mimo temy, nechajme to tak.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Tak srouby se utahuji postupne. Kovane maji mnohem vetsi roztaznost a tak trpi "piston slap" problemem kdyz jsou studene. Netesni dobre krouzky.
A jak postupuji EURO normy .... proste se do toho ing. nevejdou pri testech.
Tak nadeli do 1.6 Ecoboostu lite pisty, kazdej si to necha cipnout o XX koni a pak se muze divit ...
viz. https://www.google.cz/search?q=ecoboost ... 78&dpr=0.9
Tlaky u pistu nemaji souvislost s otackami vubec zadnou. Tlak je tlak, bez ohledu na rychlost pohybu soucastek.
Kovane se dnes pouzivaji opravdu jen v hranicnich pripadech (BMW M3 apod.)
Napr. i nase 2.5T ma kovanou kliku + kovane ojnice, ale lite pisty. Nevim jestli RS Focus nema kovane. (To by me docela zajimalo).
Napr. Cosworth YB mel vsechno kovane a nebyl tak problem se seriovym motorem jit na skoro dvojnasobek fabrickych 220koni.
I atmo. Opel C20XE (150 koni) mel v prvnich rocich kovane pisty, po par letech uz ale presli na lite.
Kovane jsou jedine ktere tak-nejak trochu vydrzi i slabsi detonace (silnejsi rozmlati kazdej motor).
Dneska se ovsem pouzivaji ty hyper... = preplnene kremikem. (maji jeste mensi roztaznost nez normalni) + jsou tvrdsi.
Ale detonace nemaji radi vic nez klasicke. A to je ten problem.
Jakmile s temahle pistama cipnes motor na hranu detonaci, mas zadelano na generalku.
A jak postupuji EURO normy .... proste se do toho ing. nevejdou pri testech.
Tak nadeli do 1.6 Ecoboostu lite pisty, kazdej si to necha cipnout o XX koni a pak se muze divit ...

viz. https://www.google.cz/search?q=ecoboost ... 78&dpr=0.9
Tlaky u pistu nemaji souvislost s otackami vubec zadnou. Tlak je tlak, bez ohledu na rychlost pohybu soucastek.
Kovane se dnes pouzivaji opravdu jen v hranicnich pripadech (BMW M3 apod.)
Napr. i nase 2.5T ma kovanou kliku + kovane ojnice, ale lite pisty. Nevim jestli RS Focus nema kovane. (To by me docela zajimalo).
Napr. Cosworth YB mel vsechno kovane a nebyl tak problem se seriovym motorem jit na skoro dvojnasobek fabrickych 220koni.
I atmo. Opel C20XE (150 koni) mel v prvnich rocich kovane pisty, po par letech uz ale presli na lite.
Kovane jsou jedine ktere tak-nejak trochu vydrzi i slabsi detonace (silnejsi rozmlati kazdej motor).
Dneska se ovsem pouzivaji ty hyper... = preplnene kremikem. (maji jeste mensi roztaznost nez normalni) + jsou tvrdsi.
Ale detonace nemaji radi vic nez klasicke. A to je ten problem.
Jakmile s temahle pistama cipnes motor na hranu detonaci, mas zadelano na generalku.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Zajimave poctenicko:
http://www.focusst.org/forum/focus-st-m ... d-142.html
Vypada to, ze 4val Focus ST nebude mit zrovna "ty spravne odolne" pisty
http://www.focusst.org/forum/focus-st-m ... d-142.html
Vypada to, ze 4val Focus ST nebude mit zrovna "ty spravne odolne" pisty

Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Zeby dosledok cutovania costov ???
Davat v serii 250 koni na tak nizke piesty, to sa mi velmi nepaci. Ked sa k tomu prida nejaky ten tuning, hmmm, ktovie, kolko HP v tom mal ten dotycny. Aj dobreho vela skodi.
Davat v serii 250 koni na tak nizke piesty, to sa mi velmi nepaci. Ked sa k tomu prida nejaky ten tuning, hmmm, ktovie, kolko HP v tom mal ten dotycny. Aj dobreho vela skodi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Co vim, tak problem pochazi uz z protikladnych pozadavku.
Na jedne strane co nejvetsi litrovy vykon ("konkurence to ma, tak my ...."),
co nejmensi spotreba (vyska/stycna plocha krouzku atd.),
a v neposledni rade emisni pozadavky - vysoky ringland sice prida na odolnosti pistu,
ale ma negativni vliv na emise. Taky to znamena vyssi a tedy tezsi pist, coz zas odnese spotreba.
Na jedne strane co nejvetsi litrovy vykon ("konkurence to ma, tak my ...."),
co nejmensi spotreba (vyska/stycna plocha krouzku atd.),
a v neposledni rade emisni pozadavky - vysoky ringland sice prida na odolnosti pistu,
ale ma negativni vliv na emise. Taky to znamena vyssi a tedy tezsi pist, coz zas odnese spotreba.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6860
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Takze zacarovanej kruh. 

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 02.01.2009 18:42
- Bydliště: Přerov
Re: Úprava převodovky na 6 stupeň
Otázka je jiná, jaký stálý převod, aby auto jelo 130- 140 a neřvalo u F ll 1.6 se to nepovedlo, nejjednodušį by bylo vėtšį obvod pneu , ale auto nezpůsobilé provozu.Zajímalo by mne jaký je stálý převod u Fll 2.0 i otáčky při 100 km a 130 140 km v hod. Uvažuji o koupi, kdo poradí?Ford se s přizpůsobením převodovky k daným motorům v F ll moc neřešil, řešily ekologii a ne použitelnost na dálnici.
FOCUS 1.6 16V kombi modrá metalíza 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti