Spotreba pri 80kW

Odpovědět
chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od chillik » 19.11.2009 20:57

Ja 2500 len pri predbiehani inac do resp okolo 2000 chodim a zatial mi to vyhovuje.a nemyslim ze by som fofika trapil :)

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od richisan » 19.11.2009 22:04

pavel28: Vidno, ze vnimas a pocuvas ten motor, lebo podla mna radis uplne idealne a aspon ti motor nezlenivie+nehrozi predcasna unava niektorych komponentov (napriklad uz spominany dvojhmotnak, ktory zvykne pri dedkovskom radeni odchadzat ako prvy a je to otazka cca 350€ len diel). Ja radim zhruba tak isto :D Ale ked predbieham, tak ho krasne pretiahnem do tych 4000, lebo nielen zienky treba pretahovat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od chillik » 19.11.2009 22:35

Uff tak 4k sa mi zda uz dost:) ja mam vyskusane ze po 3500 otackach uz to tak netaha.ale asi mam to zlenivele auto :)naj mi taha od tych 2200 do 3200.ale to je len moj subjektivny pocit.

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od Raada » 20.11.2009 09:00

richisan píše:pavel28: Vidno, ze vnimas a pocuvas ten motor, lebo podla mna radis uplne idealne a aspon ti motor nezlenivie+nehrozi predcasna unava niektorych komponentov (napriklad uz spominany dvojhmotnak, ktory zvykne pri dedkovskom radeni odchadzat ako prvy a je to otazka cca 350€ len diel). Ja radim zhruba tak isto :D Ale ked predbieham, tak ho krasne pretiahnem do tych 4000, lebo nielen zienky treba pretahovat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hele proc najednou tvrdis, ze tyhle otacky jsou v pohode, kdyz me jsi tvrdil, ze pujde dvouhmotak do kopru :-). Ja jezdim vetsinou otacky kolem 1750-2200, a pak jsou tu vyjimecne situace pri predjizdeni, kdy treba do kopce vytacim rychlosti do 4tis. ot. a naopak po rovince treba ve meste jezdim na 1500 ot. Niz nejdu. Nizka spotreba neni jenom o otackach, je to hlavne o skladbe tras, ktery jezdis, o zatizeni auta a hodne o lehke noze na plynu. Uz jsem psal asi 3x: 4,2 je extrem, je to extrem, je to extrem. Normalne jezdim za 5,2, normalne jezdim za 5,2, normalne jezdim za 5,2 :mrgreen: . I pri te spotrebe 4,2 jsem v pohode predjizdel (dokonce i v kopcich), musel jsem motor vytocit skoro ke 3tis. ot. Nebyl jsem rozhodne nejaka brzda provozu. Proste se to da. Navic u 1,6 mas sanci se dostat na nizsi spotrebu oproti 1,8. Mrkni se do technickych udaju kolik maji tyto motory zrat - ja jsem porad vyrazne nad tovarnimi udaji.

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od richisan » 20.11.2009 09:22

Raada píše: Hele proc najednou tvrdis, ze tyhle otacky jsou v pohode, kdyz me jsi tvrdil, ze pujde dvouhmotak do kopru :-).
Nepleties si ma s niekym? :roll: :lol: Pri radeni pri tychto otackach neni ani najmensi dovod, aby nastal problem s dvojhmotnakom, kazdy, kto jazdil viac tdci ti napise zhruba nieco v tom duchu. A ked mas kratke prevody na verzii trend/sport (F2) tak si auto doslova o to ziada. Apropos, mne je lauter jedno, kto ma aku spotrebu na okti som spravil uz raz aj 3,8 :mrgreen: ale na to nepotrebujem focusa, aby som mal nizku spotrebu, lebo potom je veskery zazitok z jazdy a la kochajuci sa vodic krasnym prostredim :mrgreen: Pre mna je cas vzacny a jazdim tak, aby mi cesta netrvala dlhsie nez musi.

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od Raada » 20.11.2009 09:30

No reagoval jsem na ty tvoje a tomassonovo hlasky ohledne nizkych otacek: Lebo jazdite furt v nizkych otackach, inac by ste taketo spotreby nemohli mat ani omylom, chlapi

Je jsem chtel reagovat, ze jezdim proste normalni otacky a motor urcite nepodtacim. O octavii TDI idealne s 66kW je znamo, ze tam se da jezdit za neskutecny spotreby a ze ji nevadi velmi nizky otacky treba kolem 1200otacek. Jsem cumel jak radi kamos kdyz jsem s nim jel. Ja autem jezdim lehce nad povoleny limity, nehonim se za kazdou cenu abych musel letet po okresce 120-130. Zjistil jsem, ze na 120km trase od rodicu do Prahy najedu maximalne 10minut ale to uz musim jet treba dalnici 160 a kolem tech 110-120 okreska. To si radsi uzivam v zatackach, ktery muzu jet vyrazne rychleji nez zbyly auta. Proto jsem si koupil diesla abych mohl jezdit v nizsich a strednich otackach a uzivat si kroutaku. Pokud bych chtel zavodit tak si koupim 2.0 benzin.

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od Dav » 20.11.2009 09:48

Tady je treba rozlisovat mezi motorem 1,8TDci a 1,6TDci. U tech 1,8 se pod 1500ot/min zacne trast cele auto a motoru to urcite nesvedci, proto to dava jasne najevo. U 1,6 motor vubec neprotestu ani kolem 1250ot/min. Co jsem slysel, odchazeji setrvaky vetsinou na motorech 1,8.
Jezdim priblizne jak Raada a mozna i nize, klidne v obci na rovince nebo z kopce 1250ot/min. Kdyz pridam, tak motor krasne tahne uz od 1250ot/min. Ale to je asi tim, ze jsem si nechal odstranit DPF, ted jezdim bezne kolem 4,9L/100km i na kratsi trasy :) Radim na vyssi rychlostni stupen uz od 2000ot/min, dle terenu, v kopcich 2250ot/min, aby otacky klesly na 1500ot/min. Nad 3000ot nejezdim ani pri predjizdeni a to vetsinou auta predjizdim.
Je treba poslouchat motor, kdyby mu to vadilo, dal by to najevo :wink:
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od richisan » 20.11.2009 09:52

Raada: Ano, VAG PD tdi nevadia extremne nizke otacky a ked to vodic kombinuje s ochranou sluchu á la navigator z "Vesnicko ma strediskova", je to OK :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Znova, ked pavel28 pisal, ze jazdi v intervale 1750-2500, tak to nepovazujem ani nahodou za nizke otacky na beznu jazdu. Neviem, ci by som ale pri predbiehani radil pri 2500, lebo tam neni ani zdaleka max.vykon a tak sa on pripravim. Navyse by sa mne osobne nechcelo ist pri predbiehani cez 3 rychlostne stupne, ked obieham viac aut sucasne :idea: Ja som pisal len svoj pohlad, nikomu ho nevnucujem - kazdy si jazdi ako uzna za vhodne ale to ze je krutiak na diesli posadeny nizko neznamena, ze sa ma radit tam, kde dosiahne svoje maximum :lol: A su ludia, ktori to tak robia (nemyslim teraz teba)...

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od Raada » 20.11.2009 10:00

Myslim si, ze tady na foru jsou vsichni normalni a maji citeni k autu v poradku. Proto apeluji na tomassona: odvolej poznamku o niceni setrvaku!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odvolej! Pac my tady zadnej setrvak neku.vime :-). Na to mame svy auticka moc radi a chceme aby jezdila co nejdyl.

A kdyz tady napisu, ze jsem se pri maximalne defenzivni jizde s cilem o nejnizsi spotrebu mimo mesto dostal na hodnotu 4,2 tak to neni za cenu niceni cehokoliv. Je to dosazeno v normalnich otackach, je to dano jinymi vecmi, ktere jsem zminoval v predchozich prispevcich. Ted budu mit pojezdy po Praze tak to zase vyleti vyse a sam jsem zvedavej kam se dostanu s realkou na celou nadrz. Zatim mi ale BC moc oproti realu nekeca - muzete se vsichni presvedcit proklikem na mou spotrebu, kde mam v poznamce vzdy uvedenu spotrebu co ukazuje palubak.

chillik
Junior
Junior
Příspěvky: 392
Registrován: 07.05.2009 22:54
Bydliště: Bratislava,Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od chillik » 20.11.2009 11:33

dnes som siel z roboty po dialnici...na 2000 otackach ....90km/hod alebo trosku nad a spotreba sa mi ustalila na 3,7 podla bc...ale kedze pol litra pridavam tak mohla byt tak 4,3 co je celkom mozne...:o))

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od BobTDCi » 20.11.2009 19:20

pavel28 píše:Tak já jezdím v otáčkách 1700 až 2500 ot/min.samozřejmě,při předjíždění je to uplně někde jinde a spotřebu mám 5,8l/100km.
Akorát nevím,jestli tyto otáčky mému motoru vyhovují a nezakládam si na nějaký malér.
Ja si myslím,že je to v pohodě.
Jasné že je to v pohode - ak by si jazdil pod 1500ot/min tak by si si "šetril" na nový dvojhmotový zotrvačník - ale ak máš "cit" pre auto, pre jazdu - tak vieš kedy ide motor už v otáčkach - ktoré sa mu "nepáčia" - kedy už dochádza k chveniu rotujúcich častí - k ich rezonanciám - teda k ich "vibráciám". :roll: :roll: 8O
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od stand » 20.11.2009 19:55

Kdes prisel na 1500otacek?
To je zas nesmysl, chjo :roll:

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od BobTDCi » 20.11.2009 20:30

stand píše:Kdes prisel na 1500otacek?
To je zas nesmysl, chjo :roll:
Hovorím o trvalom jazdení a zaťažovaní motora (hovorím o 1.6TDCI) - ak by menej ako 1500otáčok bolo "bežné prevádzkové" pásmo - tak si môžeš založiť prasiatko na zotrvačník...
Chceš povedať že nie?
Samozrejme najhoršie je napríklad nechať auto "dôjsť" do zastavenia a zdochnutia motora na povedzme 4ke či 3ke...teda bez vyradenia kvaltu či vymačknutia spojky - napríklad zabrzdením na križovatke.
Asi 10 takýchto "zastavení" a máme "mŕtvy" zotrvačník čo klepe už stále...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od pavel28 » 20.11.2009 20:46

Dav píše:Tady je treba rozlisovat mezi motorem 1,8TDci a 1,6TDci. U tech 1,8 se pod 1500ot/min zacne trast cele auto a motoru to urcite nesvedci, proto to dava jasne najevo. U 1,6 motor vubec neprotestu ani kolem 1250ot/min. Co jsem slysel, odchazeji setrvaky vetsinou na motorech 1,8.
Jezdim priblizne jak Raada a mozna i nize, klidne v obci na rovince nebo z kopce 1250ot/min. Kdyz pridam, tak motor krasne tahne uz od 1250ot/min. Ale to je asi tim, ze jsem si nechal odstranit DPF, ted jezdim bezne kolem 4,9L/100km i na kratsi trasy :) Radim na vyssi rychlostni stupen uz od 2000ot/min, dle terenu, v kopcich 2250ot/min, aby otacky klesly na 1500ot/min. Nad 3000ot nejezdim ani pri predjizdeni a to vetsinou auta predjizdim.
Je treba poslouchat motor, kdyby mu to vadilo, dal by to najevo :wink:
Omlouvám se,malinko odskočím od tématu pro Dav,jak dlouho máš PDF vanku,a kolik už jsi najel bez PDF a co technická,je vše OK. :?: :?:
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Spotreba pri 80kW

Příspěvek od Dav » 20.11.2009 21:24

No zatim vyjizdim druhou nadrz, tak sbiram zkusenosti. Dosud vse v pohode :D Spotreba, vykon parada, motor se stisil, tahne skvele od spodu, ventilator po vypnuti motoru uz netoci, ale nechci nic zakriknout :wink:
Emise neresim a pry to ma projit bez problemu.
Prej ten DPF odstranuje jen NOx a ty se nemeri. Kourivost je na emisich dana kolem 1, tak mi to bylo receno a vyjit to vyjde i s rezervou.
Kdyz ne, tak si nejak poradim, mam jeste 1,5 roku cas, nebal bych se toho, z vyfuku mi nekouri.
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti