volnoběžný ventil

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Pastovic » 19.05.2011 21:09

No to se mi ale zase vratí ten volnoběh zpět do původního stavu ne? Nebo to zůstane tak jak je to nastaveno? Je pravda že po tom nastavení volnoběhu sem baterku už neodpojil.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od matys » 19.05.2011 21:43

Pastovic..........zkus to restartovat jak navrhuje - petulak - .Tím se načtou nastavené tovární hodnoty .

Restart řídící jednotky

- na 1 hodinu odpojit baterii(stačí 1 pól)
-připojit,nastartovat,nechat běžet 3 minuty volnoběh
-2 minuty držet 1200 otáček/min.(mírně zvýšený volnoběh)
-najet 8-10km,nejlépe v městském provozu(rozjíždět se,zastavovat,podřazovat,řadit-všechny režimy jízdy)
-celý cyklus bez vypnutí motoru
-další km běžným provozem
POZOR
Po připojení baterie se ale musí opět odkodovat autorádio a automatické zavírání el.oken po zamčení .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Pastovic » 19.05.2011 23:19

No jenže to já právě nechci. Chci aby to bylo tak jak to je teď bez toho aby se mi řj přizpůsobovala okamžité jízdě (klima, jízda nad cca 150km/hod po dobu hodiny). Když odpojím baterku tak mi to bude lítat ke 3000 na stopro protože mám matičku na klapce a dokud ji nesundám tak to bude delat (už sem to zkousel po výměně nového volnoběhu). No a pak to bude ok ale budu mít otáčky pod 700 a vibruje to a pri jízde po vyřazení rychlosti mi to hned poletí pod 700 a to nechci. Chci aby se to pekne drzelo na te 1000 dokud nezastavím. No jenze se mi zdá pokud si dobre pamatuju z tech x stránek o volnobehu ze po nastavování se má odpojit baterka, a to sem neudelal, tak jestli neni chyba zde. Jenze to zas vylucuje ta predchozi veta moje ze po výmene volnobehu a odpojení baterky lítaly otácky dokud sem nesundal maticku z klapky. Tak ted babo raď?
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 20.05.2011 16:57

Zkus tu baterku, a uvidíme.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Hal9000 » 20.05.2011 17:00

Ale moc od toho nečekej. U mě byl výsledek nula :wallbash:

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Pastovic » 20.05.2011 17:45

No právě že se toho obávám, a moc se mi do toho nechce protože bych zas musel honem za kamošem co to šteloval na garaž a on má problémy s časem :wallbash: takže jen tak se mi to odpojovat nechce ale budu muset no. Alespoň to zkusit. Ale zas pak poslouchat jak řve motor na křižovatce :bebng:
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

odass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 12.03.2011 13:22
Bydliště: Holíč SR

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od odass » 20.05.2011 18:54

dnes som si nechal vycistit volnobezny ventil a bol pekne zasrany.
a zistili sme ze uz dlho nevydrzi, naliali sme don tech benzin a po case to zacalo zo spodnej casti kvapkat.
Kupime novy a bude po probleme.

Chalanisko ho mal za 2 min vonku a robil to zo spodu.

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 21.05.2011 13:26

Kapat tam, jak je takovej kovovej klobouček? Totiž u tohoto provedení ventilu elektromagnet neovládá jenom ten hlavní velkej pístek, co je vidět, ale uvnitř je další menší pístek, který ovládá přisávání vzduchu přes nějakej filc po tím kovovým klouboučkem. Proto ti zřejmě benzín vytékal tudy, je to propojené z komůrky od toho hlavního pístku.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

odass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 12.03.2011 13:22
Bydliště: Holíč SR

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od odass » 21.05.2011 20:04

Foto 1: do tych dvoch otvorov (su prepojene) sme naliali tech benzin

Obrázek


Foto 2: Z tej gulatej casti na vrchu (vtedy na spodu) nesmie zacat nic pretekat-kapkat.
No po chvili zacalo. Takze sa bude musiet kupit novy. Ale vycistenie dost pomohlo. Este to chvilu vydrzi

Obrázek

Zdenule
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 10.04.2009 16:28

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Zdenule » 29.05.2011 22:33

Ahoj kluci. Tak jsem tady zase po dlouhe dobe. Procitam tady forum a mam podobny problem. Nastartuju, auto chcipne, nastartuju podruhe, zkusim trochu pridat plyn a ono to drzi, pustim nohu z plynu a chcipne to. Nastartuju po treti a normalne to nabehne, nechcipne, i kdyz nemam nohu na plynu. Muze to byt take tim ventilem, o kterem tady pisete? A pak jsem se chtela zeptat, jestli jste si to nekdo zkousel vycistit sam, jestli byste mi mohli popsat, kde ten ventil je :-). Nebojte, sama se v tom vrtat nehodlam, ale mam sikovneho kamarada :-))). Moc diky za odpovedi. Uz jste mi nekolikrat pomohli, tak jeste jednou diky.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 30.05.2011 17:44

Čístili ho tady hafo lidí. A kde ten ventil je? Když napíšeš,co máš za motor, tak ti někdo odpoví!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Hurvajs » 06.06.2011 14:45

Zdarec všichni, kdo máte problémy s volnoběhem, takže všichni :D Pročetl jsem všechna možná vlákna, ale nenašel jsem přesně můj případ, tak se zkusím zeptat tady. :( Můj problém s volnoběhem spočívá v tom, že když je teplota cca +- 5st. kolem 0 nebo i když je velký mráz, auto bez plynu vůbec nenastartuji. Ono sice chytne "na škrtnutí" ale okamžitě zase chcípne. Musím potom při dalším startu dát trošku plynu a auto chytne okamžitě, ale jakmile plyn pustím, hned zase chcípne. Stojím tedy na místě a držím si plynem třeba 1000 ot. dokud se v motoru "něco nechytne" a motor náhle ožije a drží si volnoběh sám. Někdy to trvá 1min. někdy i 10min. než se to chytne. Už jsem to řešil i tak, že jsem s tím normálně jel, ale auto je mnohem méně živé a navíc si musím při každém přeřazení sám přidat plyn a při dojíždění ke křižovatce je to docela honička, někdy si přibržďuju ručkou a přidávám si do toho plyn a někdy střídám pravou nohu na brzdě a plynu, aby to nechcíplo. Pak třeba normálně během jízdy najednou cítím jak motor ožije a to je známka toho, že už je vše O.K. Může tohle taky dělat volnoběžný ventil, že by třeba v té zimě zůstával nějak "přilepený" ? Na jaře a v létě, když jsou teploty dejme tomu nad +10 st. je vše v naprostém pořádku. Tedy až na to pomalejší padání otáček při řazení, ale to koukám řeší kdekdo. Co vy na to? Když tady čtu jak někteří vyhodili 2tis. za nový volnoběžný ventil a výsledek =0, tak se mi do toho moc nechce. Navíc si říkám, že pokud by byl nějak zanesený nebo jinak poškozený, dělalo by to pořád a ne jenom když je zima, ne? Díky za každou radu :wink:
P.S.: Já na ten problém přes jaro léto a podzim vždycky nějak zapomenu a začnu ho řešit až s přicházejícími nízkými teplotami. Teď jsem se náhodou začetl do tohoto vlákna, tak jsem se přidal se svou trochou do mlýna :)
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od matys » 06.06.2011 15:04

Hurvajs............když si počteš v tomto vlákně , najdeš i možnosti Tvého problému a návody k odstranění . (Volnob.ventil vyndat , vyčistit , promazat WDčkem a namontovat zpět).
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 06.06.2011 16:28

hurvajs--- méně živé auto bude. Jelikož si ŘJ, bere udáje od tohoto ventilu. / předstih, dávku paliva atd./ tak neváhej a kup novej!! :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od matys » 06.06.2011 16:44

petulak píše:hurvajs--- méně živé auto bude. Jelikož si ŘJ, bere udáje od tohoto ventilu. / předstih, dávku paliva atd./ tak neváhej a kup novej!! :mrgreen:
Zdravím...........pročístěním ventilu (není to náročná práce) pozná , jestli se odstranil problém a pak může začít šetřit na nový volnob.ventil .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 1 host