volnoběžný ventil
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
No to se mi ale zase vratí ten volnoběh zpět do původního stavu ne? Nebo to zůstane tak jak je to nastaveno? Je pravda že po tom nastavení volnoběhu sem baterku už neodpojil.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
Pastovic..........zkus to restartovat jak navrhuje - petulak - .Tím se načtou nastavené tovární hodnoty .
Restart řídící jednotky
- na 1 hodinu odpojit baterii(stačí 1 pól)
-připojit,nastartovat,nechat běžet 3 minuty volnoběh
-2 minuty držet 1200 otáček/min.(mírně zvýšený volnoběh)
-najet 8-10km,nejlépe v městském provozu(rozjíždět se,zastavovat,podřazovat,řadit-všechny režimy jízdy)
-celý cyklus bez vypnutí motoru
-další km běžným provozem
POZOR
Po připojení baterie se ale musí opět odkodovat autorádio a automatické zavírání el.oken po zamčení .
Restart řídící jednotky
- na 1 hodinu odpojit baterii(stačí 1 pól)
-připojit,nastartovat,nechat běžet 3 minuty volnoběh
-2 minuty držet 1200 otáček/min.(mírně zvýšený volnoběh)
-najet 8-10km,nejlépe v městském provozu(rozjíždět se,zastavovat,podřazovat,řadit-všechny režimy jízdy)
-celý cyklus bez vypnutí motoru
-další km běžným provozem
POZOR
Po připojení baterie se ale musí opět odkodovat autorádio a automatické zavírání el.oken po zamčení .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
No jenže to já právě nechci. Chci aby to bylo tak jak to je teď bez toho aby se mi řj přizpůsobovala okamžité jízdě (klima, jízda nad cca 150km/hod po dobu hodiny). Když odpojím baterku tak mi to bude lítat ke 3000 na stopro protože mám matičku na klapce a dokud ji nesundám tak to bude delat (už sem to zkousel po výměně nového volnoběhu). No a pak to bude ok ale budu mít otáčky pod 700 a vibruje to a pri jízde po vyřazení rychlosti mi to hned poletí pod 700 a to nechci. Chci aby se to pekne drzelo na te 1000 dokud nezastavím. No jenze se mi zdá pokud si dobre pamatuju z tech x stránek o volnobehu ze po nastavování se má odpojit baterka, a to sem neudelal, tak jestli neni chyba zde. Jenze to zas vylucuje ta predchozi veta moje ze po výmene volnobehu a odpojení baterky lítaly otácky dokud sem nesundal maticku z klapky. Tak ted babo raď?
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Ale moc od toho nečekej. U mě byl výsledek nula 

- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
No právě že se toho obávám, a moc se mi do toho nechce protože bych zas musel honem za kamošem co to šteloval na garaž a on má problémy s časem
takže jen tak se mi to odpojovat nechce ale budu muset no. Alespoň to zkusit. Ale zas pak poslouchat jak řve motor na křižovatce 


FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 12.03.2011 13:22
- Bydliště: Holíč SR
Re: volnoběžný ventil
dnes som si nechal vycistit volnobezny ventil a bol pekne zasrany.
a zistili sme ze uz dlho nevydrzi, naliali sme don tech benzin a po case to zacalo zo spodnej casti kvapkat.
Kupime novy a bude po probleme.
Chalanisko ho mal za 2 min vonku a robil to zo spodu.
a zistili sme ze uz dlho nevydrzi, naliali sme don tech benzin a po case to zacalo zo spodnej casti kvapkat.
Kupime novy a bude po probleme.
Chalanisko ho mal za 2 min vonku a robil to zo spodu.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Kapat tam, jak je takovej kovovej klobouček? Totiž u tohoto provedení ventilu elektromagnet neovládá jenom ten hlavní velkej pístek, co je vidět, ale uvnitř je další menší pístek, který ovládá přisávání vzduchu přes nějakej filc po tím kovovým klouboučkem. Proto ti zřejmě benzín vytékal tudy, je to propojené z komůrky od toho hlavního pístku.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 12.03.2011 13:22
- Bydliště: Holíč SR
Re: volnoběžný ventil
Foto 1: do tych dvoch otvorov (su prepojene) sme naliali tech benzin

Foto 2: Z tej gulatej casti na vrchu (vtedy na spodu) nesmie zacat nic pretekat-kapkat.
No po chvili zacalo. Takze sa bude musiet kupit novy. Ale vycistenie dost pomohlo. Este to chvilu vydrzi


Foto 2: Z tej gulatej casti na vrchu (vtedy na spodu) nesmie zacat nic pretekat-kapkat.
No po chvili zacalo. Takze sa bude musiet kupit novy. Ale vycistenie dost pomohlo. Este to chvilu vydrzi

-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 10.04.2009 16:28
Re: volnoběžný ventil
Ahoj kluci. Tak jsem tady zase po dlouhe dobe. Procitam tady forum a mam podobny problem. Nastartuju, auto chcipne, nastartuju podruhe, zkusim trochu pridat plyn a ono to drzi, pustim nohu z plynu a chcipne to. Nastartuju po treti a normalne to nabehne, nechcipne, i kdyz nemam nohu na plynu. Muze to byt take tim ventilem, o kterem tady pisete? A pak jsem se chtela zeptat, jestli jste si to nekdo zkousel vycistit sam, jestli byste mi mohli popsat, kde ten ventil je
. Nebojte, sama se v tom vrtat nehodlam, ale mam sikovneho kamarada
)). Moc diky za odpovedi. Uz jste mi nekolikrat pomohli, tak jeste jednou diky.


- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Čístili ho tady hafo lidí. A kde ten ventil je? Když napíšeš,co máš za motor, tak ti někdo odpoví!!




FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: volnoběžný ventil
Zdarec všichni, kdo máte problémy s volnoběhem, takže všichni
Pročetl jsem všechna možná vlákna, ale nenašel jsem přesně můj případ, tak se zkusím zeptat tady.
Můj problém s volnoběhem spočívá v tom, že když je teplota cca +- 5st. kolem 0 nebo i když je velký mráz, auto bez plynu vůbec nenastartuji. Ono sice chytne "na škrtnutí" ale okamžitě zase chcípne. Musím potom při dalším startu dát trošku plynu a auto chytne okamžitě, ale jakmile plyn pustím, hned zase chcípne. Stojím tedy na místě a držím si plynem třeba 1000 ot. dokud se v motoru "něco nechytne" a motor náhle ožije a drží si volnoběh sám. Někdy to trvá 1min. někdy i 10min. než se to chytne. Už jsem to řešil i tak, že jsem s tím normálně jel, ale auto je mnohem méně živé a navíc si musím při každém přeřazení sám přidat plyn a při dojíždění ke křižovatce je to docela honička, někdy si přibržďuju ručkou a přidávám si do toho plyn a někdy střídám pravou nohu na brzdě a plynu, aby to nechcíplo. Pak třeba normálně během jízdy najednou cítím jak motor ožije a to je známka toho, že už je vše O.K. Může tohle taky dělat volnoběžný ventil, že by třeba v té zimě zůstával nějak "přilepený" ? Na jaře a v létě, když jsou teploty dejme tomu nad +10 st. je vše v naprostém pořádku. Tedy až na to pomalejší padání otáček při řazení, ale to koukám řeší kdekdo. Co vy na to? Když tady čtu jak někteří vyhodili 2tis. za nový volnoběžný ventil a výsledek =0, tak se mi do toho moc nechce. Navíc si říkám, že pokud by byl nějak zanesený nebo jinak poškozený, dělalo by to pořád a ne jenom když je zima, ne? Díky za každou radu
P.S.: Já na ten problém přes jaro léto a podzim vždycky nějak zapomenu a začnu ho řešit až s přicházejícími nízkými teplotami. Teď jsem se náhodou začetl do tohoto vlákna, tak jsem se přidal se svou trochou do mlýna



P.S.: Já na ten problém přes jaro léto a podzim vždycky nějak zapomenu a začnu ho řešit až s přicházejícími nízkými teplotami. Teď jsem se náhodou začetl do tohoto vlákna, tak jsem se přidal se svou trochou do mlýna

Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
Hurvajs............když si počteš v tomto vlákně , najdeš i možnosti Tvého problému a návody k odstranění . (Volnob.ventil vyndat , vyčistit , promazat WDčkem a namontovat zpět).
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
hurvajs--- méně živé auto bude. Jelikož si ŘJ, bere udáje od tohoto ventilu. / předstih, dávku paliva atd./ tak neváhej a kup novej!! 

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
Zdravím...........pročístěním ventilu (není to náročná práce) pozná , jestli se odstranil problém a pak může začít šetřit na nový volnob.ventil .petulak píše:hurvajs--- méně živé auto bude. Jelikož si ŘJ, bere udáje od tohoto ventilu. / předstih, dávku paliva atd./ tak neváhej a kup novej!!
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů