Smysl naftového motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od tomason » 16.11.2009 12:23

To je teď ,ale do budoucna se to zase obrátí,jak poroste kamionová doprava :wink: Benzín tobě ještě se chce trochu v tom povozit :wink:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 16.11.2009 13:29

ja beriem benzin ako urcity komfort za ktory si zatial rad priplacam :idea: :wink:
ako ked ti nevadia tie dizlove motory svojim prejavom tak si kludne dizel kup, usetris na palive.
aspon nasledujuce roky urcite a ak trafis nekazivy jazdeny dizel, tak ta uspora su urcite dost vysoke realne peniaze :idea:

ja som bol nuteny minule absolvovat 400 km v 10 rocnej oktavii 1.9 tdi 81 kW a priatelia, musim sa priznat, ze v zavere cesty mi prislo zle od hluku motora a skoro som sa pogrcal :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od stand » 16.11.2009 13:31

KH, ty seš ale kecka :lol: i když jestli byla hodně rozvrkočená, tak to je i možné..

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 16.11.2009 13:36

ono ci dizel alebo benzin
podla mna najvacsi rozdiel v spotrebe je ked na to slapes, cize na dizel ked slapes ta spotreba stupne ale nie o vela, na benzine naopak, stupne ohromne :idea:

cize, aj na benzine mozes jazdit lacno a usporne, ak mas lahku nohu.
tam ti potom ten dizel az taky rozdiel v spotrebe neurobi, budes chodit na 1.6 benzine za 7 a na 1.6 dizly mozno za 5-6
ale ako nahle nato zacnes dupat, a cim castejsie dupes, tak ten rozdiel bude vacsi, na 1.6 dizly ti stupne povedzme na 6-7 ale na benzine pri tom istom style budes mat za 10-11 :mrgreen:

je to podla mna individualna otazka, kazdy si na nu musi odpovedat sam
ja dizel nejazdim... :!:
...pokial mam na benzin :idea: 8)
kazdy to ale moze vidiet inak :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od stand » 16.11.2009 13:41

Já jsem si na naftu přivykl u předešlé Astry, a když sem pak vybíral jiné auto, svezl sem se s kde čím v benzínu i naftě, ale k naftě sem přirostl s nafťáky mam cca 200tis, naučil sem se sní správně jezdit a tak sem u ní zůstal. Ale ne vždy sem naftu měl, s 1,8benzín mam 100tis.
Spíš si myslim že je to otom se naučit využívat výkon a správně řadit.

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 16.11.2009 13:50

este moja oblubena statistika zo spritmonitor.de:

1.6 tdci 66kW diesel - 83 vozidiel - priemer 5,69 l/100km
1.6 tdci 80kW diesel - 300 vozidiel - priemer 5,91 l/100km
1.6 74 kW benzin - 209 vozidiel - priemer 7,90 l/100km

vidis ten rozdiel je okolo 2l na 100km, tak si to zrataj kolko je to na 10 000 km a ci ti ta uspora za ten motor stoji :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od stand » 16.11.2009 13:57

Úspora je 50h na litru tzn rozdíl 50000kč na 100000km na phm.
Ale jsou lidi jako já, kteří maj diesel rádi, a nejde jim jen o usporu.

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 16.11.2009 14:10

stand píše:Já jsem si na naftu přivykl u předešlé Astry, a když sem pak vybíral jiné auto, svezl sem se s kde čím v benzínu i naftě, ale k naftě sem přirostl s nafťáky mam cca 200tis, naučil sem se sní správně jezdit a tak sem u ní zůstal. Ale ne vždy sem naftu měl, s 1,8benzín mam 100tis.
Spíš si myslim že je to otom se naučit využívat výkon a správně řadit.
ja si skorej myslim, ze dizle boli preto tak v oblube lebo mali turbo (viac moderneho vyvoja na nich, cize boli efektivnejsie) a hospodarska politika v krajinach EU ich roky dotovala (nizsou spotrebnou danou na naftu) :idea:
pozri napr. na US trh, kde sa jazdi hlavne benzin lebo US dotuje benzin :!: :wink:

je preto logicke, ked si ludia kupovali dizle, dostali modernejsi motor, nizsiu spotrebu a vyssie vykony.
vela ludi predpokladam, ze aj ty, presli z atmosferickeho benzinu na dizel a boli ocareny krutiakom v nizkych otackach.
zdali sa im tie motory pocitovo silnejsie a jazdili lacnejsie, to je objektivna pravda
cize ten argument bol jasny a akceptovatelny :idea:

ale polozme si otazku, aku vlastnost ma dnesny preplnany dizlovy motor lepsiu ako moderny preplnany motor benzinovy ?
okrem spotreby (ktora ale vyvojom efektivnejsich benzinovych motorov sa tiez postupne vyrovnava) , naozaj uz absolutne ziadnu :idea:

dnesny dizlovy motor pri rovnakom objeme v porovnani s benzinovym turbo motorom je vo vsetkych vlastnostiach horsi:
ci uz vo vyuzitelnosti plneho krutiaku, jeho max hodnote, max vykone, a teda celkovej dynamike, ci kultivovanosti prejavu
navyse je konstrukcne zlozitejsi, pracuje s nasobne vyssimi tlakmi a teda nachylnejsi na zlyhanie :idea:

len na porovnanie najmodernejsi stvorvalec od VW 2.0 tdi cr poslednej generacie, proti 2.0 tfsi poslednej generacie
2.0 tdi - objem 1968 cm3 - vykon 125 kW / 350Nm od 1750-2500 ot
2.0 tfsi - objem 1984 cm3 - vykon 195 kW / 350Nm od 2500-5000 ot

samozrejme, dnes stale v EU plati, ze za dobry benzinovy motor si musis priplacat na benzine, ale ziskas zato z daneho objemu aj ovela lepsie vlastnosti :idea:
a v buducnosti pri harmonizacii (vyrovnani) spotrebnych dani na naftu a benzin v EU (je to schvalene EU komisiou do roku 2012), by ten rozdiel medzi nimi mal byt este mensi :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od richisan » 16.11.2009 14:21

killerhammer píše:...a ak trafis nekazivy jazdeny dizel...
A presne o tom to je. Kazive su aj benziny. Vsetko to je o tom, aky kus mas, t.j. o stasti :D Ja mam rad td hlavne pre pruzne zrychlenie, ktore som na hladkom benzine porovnatelnej kubatury nikdy nezaregistroval. A nemusim radit -2 ale staci vacsinou -1 :lol: Jazdim vacsinou rychlostne ako prasa za 6-6,5L :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od stand » 16.11.2009 14:23

Ale jdi a kup své vybrané auto v turbo benzínu :!:
Kolik jich je v inzerátech,a jestli se vůbec pro to vysněné auto tyto motory prodávaly?

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 16.11.2009 14:27

ja nehovorim, ze je blbost dnes kupit dizel
doba dizlov stale trva, cize stale je ten argument, kupit dizel, logicky aj dnes

ak kupujes teraz auto na dalsie 3 roky, kludne si kup dizel. to je fuk, aj nafta bude lacna kym sa spamataju hospdarstva, kym sa vyrovnaju dane atd, atd

ale myslim si, ze v kratkej buducnosti (do 5-7 rokov) nas caka doba benzinova, ktora rychlo prejde na hybridnu a elektricku :wink:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od richisan » 16.11.2009 14:31

Otazka je, kedy sa to prejavi u nas v praxi, t.j. na cestach, ono myslim, ze s tou podporou tychto alt.pohonov by sa dalo este mnoho spravit a SR je v tomto uplne za opicami, takze myslim ze tych 7-10 rokov moze byt taky vychodiskovy horizont, ked sa to zacne nejako badatelne prejavovat.

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 16.11.2009 14:36

richisan píše:
killerhammer píše:...a ak trafis nekazivy jazdeny dizel...
A presne o tom to je. Kazive su aj benziny. Vsetko to je o tom, aky kus mas, t.j. o stasti :D
ano, ale objektivne musis priznat, kedze dizel voci atmosferickemu benzinu je ovela modernejsia a zlozitejsia konstrukcia (vysokotlakove vstreky, cerpadlo, turbina, elektronicky plyn atd atd.), tak porucha na dizly znamena vacsinou vacsi problem ako na benzine :idea:

preto sa na forach ludia roky hadaju, ze ci su vyssie naklady na udrzbu diesla alebo nie. subjektivne je to vzdy aj o stasti.

ale objektivne, statisticky, viac sa kazia zlozitejsie veci (dizel) ako jednoduche (atmosfericky benzin), to su proste murphyho zakony a tie neokasles :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 16.11.2009 14:41

richisan píše:Otazka je, kedy sa to prejavi u nas v praxi, t.j. na cestach, ono myslim, ze s tou podporou tychto alt.pohonov by sa dalo este mnoho spravit a SR je v tomto uplne za opicami, takze myslim ze tych 7-10 rokov moze byt taky vychodiskovy horizont, ked sa to zacne nejako badatelne prejavovat.
neska podla mna, musi aj slepy vidiet nastup preplnanych benzinov (tzv. downsizing) :idea:
tzn, ze sa zacali do vyvoja benzinovych motorov pumpovat velke peniaze, podobne ako to bolo 10 rokov dozadu u dizlov :idea:
benzinove motory, teda, na jednej strane budu modernejsie, efektivnejsie a budu (uz som uviedol dnesny realny priklad) lepsie vo vsetkych vlastnostiach voci dizlom :!:
na druhej strane ale zacnu sa aj viacej kazit, pretoze konstrukcne budu rovnako zlozite ako dizle :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od richisan » 16.11.2009 14:49

Krasne napisane :mrgreen: Suhlasim :!: :D

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host