sportovní filtr

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 13:31

neodees píše:
StreetPro píše:jj, sportovní filtr běžně zlomí i vaz, když to nečekáš :-) protože je i prodávám (beru to jen jako koníček, nemám potřebu někomu lhát jak malej jaryn), mám výsledek z pokusu na brzdě... u 170PS auta provedeno měření před/po (auto stálo na brzdě, odbrzdilo se, vyměnil filtr a znova)... rozdíl činil 3PS ve prospěch filtru :-) každý at si to přebere jak chce :-) tím neříkám, že se nedá jet někde 100 a druhej den 140 (nebo i víc, nebejt toho uječeného omezovače) :-)
Někde se to už tady řešilo, a podle přiloženýho grafu bylo jasný že filtr na výkonu nepřidá, a pokud ano tak jen mizivé procento
filter na vykone vzdy pridat musi (ak je dobry), lebo doda viac vzduchu... ale pravda je, ze len minimalne... chce to turbo :)
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
PetrS
Junior
Junior
Příspěvky: 314
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Uherské Hradiště; (kousek vedle)

Příspěvek od PetrS » 04.07.2007 13:35

Já bych to řekl spíš tak, že nepřidá na výkonu, ale zploští křivku kroutícího momentu, takže ten výkon je dostupný dřív, v nižších otáčkách.
je: Focus II FL 1,8 16v Ghia 7/08
byl : Focus 1,6 16v 74kW, 1/02 s drobnými úpravami

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 13:37

PetrS píše:Já bych to řekl spíš tak, že nepřidá na výkonu, ale zploští křivku kroutícího momentu, takže ten výkon je dostupný dřív, v nižších otáčkách.
to by chcelo krivku pred a krivku po.... ale urcite to musi mat vplyv aj na priebeh vykonu a krutaku, nie len na max. hodnoty. Otazka je, ci je ten vplyv podstatny alebo nie.... Nemam, neviem posudit ;) :roll:
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
neodees
Junior
Junior
Příspěvky: 458
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od neodees » 04.07.2007 13:42

omik píše:
neodees píše:
StreetPro píše:jj, sportovní filtr běžně zlomí i vaz, když to nečekáš :-) protože je i prodávám (beru to jen jako koníček, nemám potřebu někomu lhát jak malej jaryn), mám výsledek z pokusu na brzdě... u 170PS auta provedeno měření před/po (auto stálo na brzdě, odbrzdilo se, vyměnil filtr a znova)... rozdíl činil 3PS ve prospěch filtru :-) každý at si to přebere jak chce :-) tím neříkám, že se nedá jet někde 100 a druhej den 140 (nebo i víc, nebejt toho uječeného omezovače) :-)
Někde se to už tady řešilo, a podle přiloženýho grafu bylo jasný že filtr na výkonu nepřidá, a pokud ano tak jen mizivé procento
filter na vykone vzdy pridat musi (ak je dobry), lebo doda viac vzduchu... ale pravda je, ze len minimalne... chce to turbo :)
Takže asi takhle, každé auto má určený kroutící moment a tomu odpovídající výkon. já mám 1,8 16v a tam to je kroutící moment myslím 160Nm a výkon 115 koní. Ted příklad, mám obyčekný seriový filtr- jedu na trojku , mám na tachometru 3000 ot/min a šlápnu to na doraz. než se dostanu na hodnotu 5800 ot/min to je omezovač tak uplyne řekněme 12 vteřin ( je to čistě teoreticky) A ted mám tam sportovní filtr, a zase jedu na trojku, 3000 ot/min a šlápnu na to. na těch 5800 ot/min se dostanu za 9 vteřin ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
1,8 16v 99" kombi Supersport 40/40, Green Twister

Obrázek

Uživatelský avatar
neodees
Junior
Junior
Příspěvky: 458
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od neodees » 04.07.2007 13:44

zrychlý se průběh kroutícího momentu ale výkonově to je na stejné rovině.
1,8 16v 99" kombi Supersport 40/40, Green Twister

Obrázek

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 13:53

neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:

Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace (vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon :).

Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
FOCKI
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2219
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havířov/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FOCKI » 04.07.2007 14:00

omik píše:
neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:

Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace (vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon :).

Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?
:lol: :lol:
je: Ford ,,Matýsek,, Mondeo Titanium kombi 02/2008,2.0 TDCi 103kw
Obrázek

byla: Ford Focus 1.4 16V Zetec rv.10/98, hatchback, červená beruška - Respect!
Obrázek

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 04.07.2007 14:26

neodees píše: ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
omg :-) tohle je vostrý :-) prozradim ti tajemstvi: rychlost spalování je daná použitým palivem (doporučuju MTFCH tabulky) a v omezné míře kompresním poměrem (reps tlakem ve válci na konci koprese) + mírou rozptýlení paliva

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 14:35

StreetPro píše:
neodees píše: ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
omg :-) tohle je vostrý :-) prozradim ti tajemstvi: rychlost spalování je daná použitým palivem (doporučuju MTFCH tabulky) a v omezné míře kompresním poměrem (reps tlakem ve válci na konci koprese) + mírou rozptýlení paliva
neni to co si opisal rychlost horenia? nebudu to nahodou dve rozne veci? lebo na druhej strane musis pripustit, ze bez toho kyslika sa v tom motore nezapali vobec nic....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
StreetPro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pha/CL/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od StreetPro » 04.07.2007 14:50

klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek) :-)

Uživatelský avatar
neodees
Junior
Junior
Příspěvky: 458
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od neodees » 04.07.2007 14:59

StreetPro píše:klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek) :-)
Ano- přesně
1,8 16v 99" kombi Supersport 40/40, Green Twister

Obrázek

Uživatelský avatar
neodees
Junior
Junior
Příspěvky: 458
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od neodees » 04.07.2007 14:59

omik píše:
neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:

Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace
(vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon :).

Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?
musíš to číst pořádně, psal jsem čistě teoreticky
1,8 16v 99" kombi Supersport 40/40, Green Twister

Obrázek

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 04.07.2007 15:00

StreetPro píše:klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek) :-)
len sa pytam... neodpovedal si na otazku... kyslik pri horeni ulohu zohrava, ci chces, ci nie.

rychlost horenia moze byt (MOZE byt, nevravim, ze je) rychlost akou sa siri ohen v nejakom priestore. spalovani je rychlejsi by napriklad mohlo znamenat, ze za jednotku casu spalis vacsie mnozstvo paliva (pri rovnakej efektivite horenia). Tu je jasna uloha kyslika. Bez vacsieho mnozstva kyslika nie si schopny spalit vacsie mnozstvo paliva tak, aby toto horenie bolo "dokonale"...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
UcuLeLembo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1646
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UcuLeLembo » 15.10.2007 18:56

Zima se blíží a proto bych se chtěl zeptat jestli sundaváte kit na zimu :?: a nebo ne :?: Jestli ano tak jakej to má vliv na spotřebu a jestli to motoru třeba neublíží když nasává ledovej vzduch.Výměna je otázka pouze na pár minutek,ale rád si poslechnu vaše názory.Díkes :wink:
Obrázek
bylo fofo 1,8i 115k,r.v.99,5-dv.hb
je Kia Ceeď 1,4 cvvt

KUTY

Příspěvek od KUTY » 15.10.2007 19:07

Ja ho tam nechavam aj cez zimu. Motor potrebuje chladny vzduch a myslim, ze nebude az taky ladovy, ked v motorovom priestore koluje aj teplo od motora. Takze prudiaci vzduch bude podla mna chladny, nie ladovy.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti