filter na vykone vzdy pridat musi (ak je dobry), lebo doda viac vzduchu... ale pravda je, ze len minimalne... chce to turboneodees píše:Někde se to už tady řešilo, a podle přiloženýho grafu bylo jasný že filtr na výkonu nepřidá, a pokud ano tak jen mizivé procentoStreetPro píše:jj, sportovní filtr běžně zlomí i vaz, když to nečekášprotože je i prodávám (beru to jen jako koníček, nemám potřebu někomu lhát jak malej jaryn), mám výsledek z pokusu na brzdě... u 170PS auta provedeno měření před/po (auto stálo na brzdě, odbrzdilo se, vyměnil filtr a znova)... rozdíl činil 3PS ve prospěch filtru
každý at si to přebere jak chce
tím neříkám, že se nedá jet někde 100 a druhej den 140 (nebo i víc, nebejt toho uječeného omezovače)
sportovní filtr
- omik
- Pokročilý

- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- PetrS
- Junior

- Příspěvky: 314
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Uherské Hradiště; (kousek vedle)
- omik
- Pokročilý

- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to by chcelo krivku pred a krivku po.... ale urcite to musi mat vplyv aj na priebeh vykonu a krutaku, nie len na max. hodnoty. Otazka je, ci je ten vplyv podstatny alebo nie.... Nemam, neviem posuditPetrS píše:Já bych to řekl spíš tak, že nepřidá na výkonu, ale zploští křivku kroutícího momentu, takže ten výkon je dostupný dřív, v nižších otáčkách.
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- neodees
- Junior

- Příspěvky: 458
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
Takže asi takhle, každé auto má určený kroutící moment a tomu odpovídající výkon. já mám 1,8 16v a tam to je kroutící moment myslím 160Nm a výkon 115 koní. Ted příklad, mám obyčekný seriový filtr- jedu na trojku , mám na tachometru 3000 ot/min a šlápnu to na doraz. než se dostanu na hodnotu 5800 ot/min to je omezovač tak uplyne řekněme 12 vteřin ( je to čistě teoreticky) A ted mám tam sportovní filtr, a zase jedu na trojku, 3000 ot/min a šlápnu na to. na těch 5800 ot/min se dostanu za 9 vteřin ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejšíomik píše:filter na vykone vzdy pridat musi (ak je dobry), lebo doda viac vzduchu... ale pravda je, ze len minimalne... chce to turboneodees píše:Někde se to už tady řešilo, a podle přiloženýho grafu bylo jasný že filtr na výkonu nepřidá, a pokud ano tak jen mizivé procentoStreetPro píše:jj, sportovní filtr běžně zlomí i vaz, když to nečekášprotože je i prodávám (beru to jen jako koníček, nemám potřebu někomu lhát jak malej jaryn), mám výsledek z pokusu na brzdě... u 170PS auta provedeno měření před/po (auto stálo na brzdě, odbrzdilo se, vyměnil filtr a znova)... rozdíl činil 3PS ve prospěch filtru
každý at si to přebere jak chce
tím neříkám, že se nedá jet někde 100 a druhej den 140 (nebo i víc, nebejt toho uječeného omezovače)
- omik
- Pokročilý

- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace (vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon
Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- FOCKI
- Test driver

- Příspěvky: 2219
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havířov/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
omik píše:asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace (vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon.
Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?
- StreetPro
- Nováček

- Příspěvky: 51
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pha/CL/Brno
- Kontaktovat uživatele:
omgneodees píše: ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
- omik
- Pokročilý

- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
neni to co si opisal rychlost horenia? nebudu to nahodou dve rozne veci? lebo na druhej strane musis pripustit, ze bez toho kyslika sa v tom motore nezapali vobec nic....StreetPro píše:omgneodees píše: ale ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejšítohle je vostrý
prozradim ti tajemstvi: rychlost spalování je daná použitým palivem (doporučuju MTFCH tabulky) a v omezné míře kompresním poměrem (reps tlakem ve válci na konci koprese) + mírou rozptýlení paliva
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- StreetPro
- Nováček

- Příspěvky: 51
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pha/CL/Brno
- Kontaktovat uživatele:
klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek)
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek)
- neodees
- Junior

- Příspěvky: 458
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
Ano- přesněStreetPro píše:klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek)
- neodees
- Junior

- Příspěvky: 458
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumperk
musíš to číst pořádně, psal jsem čistě teoretickyomik píše:asi mame trosku iny pojmovy slovnicek. ked to co si opisal prelozis do nejakeho fyzikalneho deja v motore, tak dostanes toto:neodees píše:...ne proto že by mi stoupl výkon tím filtrem ale proto že se mi dostává do motoru víc vzduchu a spalování je rychlejší
Samotne spalovanie je premena chemickej energie v benzine na kineticku energiu. Spalovanie je rychlejsie, to znamena, ze za menej casu dokazes spalit rovnaky objem paliva (pri relativne rovnakej efektivite spalovania). To je ekvivalentne s tym, ze za rovnaky cas dokazes spalit viac paliva. To znamena, ze za rovnaky cas premenis viac energie na pohyb, co znamena, ze motor ma vacsi vykon! Vykon zdanlivo narastie iba o N koni, lenze to je maximalna hodnota a vo svojej podstate nevravi nic o tom, aky je priebeh a ake celkove mnozstvo prace
(vykonu) dokaze motor vyprodukovat.... Takze ten filter predsalen zvysuje vykon.
Otazka je ale ako moc ho zvysi. Tie tri sekundy na trojke z 3000otacok do obmedzovaca si meral?? To by bolo nahodou aj vcelku dost....Alebo to bol len priklad?
- omik
- Pokročilý

- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
len sa pytam... neodpovedal si na otazku... kyslik pri horeni ulohu zohrava, ci chces, ci nie.StreetPro píše:klidne si to necham vysvetlit .-) "rychlost hoření" je:
"spalování je rychlejší" znamená:
bez emocí, jediné co reálně sport filtr u rozumně navrženého motoru přinese je cool zvuk a možnost jej vyprat, čímž hypoteticky vrátí za určitý proběh km svojí cenu úsporou za papír vložky (v praxi však nevrátí, protože platíš za impreg a čistící přípravek)
rychlost horenia moze byt (MOZE byt, nevravim, ze je) rychlost akou sa siri ohen v nejakom priestore. spalovani je rychlejsi by napriklad mohlo znamenat, ze za jednotku casu spalis vacsie mnozstvo paliva (pri rovnakej efektivite horenia). Tu je jasna uloha kyslika. Bez vacsieho mnozstva kyslika nie si schopny spalit vacsie mnozstvo paliva tak, aby toto horenie bolo "dokonale"...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- UcuLeLembo
- Zkušený

- Příspěvky: 1646
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
-
KUTY
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti





