Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od ballu » 12.12.2013 10:03

Pro mne osobně by musel někdo tyto obrázky rozklíčovat co ty hodnoty znamenají. Pak se dá teprve laborovat, čím to může být. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
marx2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 16.03.2013 22:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od marx2000 » 12.12.2013 11:17

1. fotka - pohled na PP :)
2. fotka - obohacování směsi
3. fotka - O2 senzor (lambda) první a napravo druhá

Samozřejmě sofistikovanější pohled a komentář by to zasloužilo :)
Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od ballu » 12.12.2013 12:02

Chtělo by to odborný výklad. Laicky, když to vemu selským rozumem, tak obohacení + 5,5% na obou budících dle mého, asi OK, vliv může mít stav vzduchového filtru a stav obou lambd. Ale ty dva budíky od lambd, jedna jak zuby na pilce, druhá skoro vyžehlená. Co je správně, pro funkčnost ta pilová nebo vyžehlená, funkční a nefunkční lambda a nebo první - zubatá dává pokyny do ŘJ , ta upravuje směs a ta druhá lambda jen kontoluje, zda byla úprava udělána OK. Ikdyž ta druhá, dle dedukce , kontrolní, ta tam nějaký zub má. A nyní babo raď. :bebng:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od enjoy » 12.12.2013 12:57

Nevím, jestli je ke konektoru od lambdy tak luxusní přístup, jako u Escorta, ale pokud ano, tak bych jí odpojil a se spotřebou půjdeš určitě dolů a je to nejlevnější řešení.
Pokud se spotřebou dlů nepůjdeš, hledej jinde :)
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
marx2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 16.03.2013 22:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od marx2000 » 12.12.2013 13:05

Odborník v servisu mi měřil lambdy a řekl, že takovýto stav je správně.
Ke konektorům je luxusní přístup. Mohu zkusit odpojit, doufám, že tím něco neposeru nadobro :D
Ještě by to mohlo někde přisávat falešnej vzduch, nebo tak něco.
Nevim.

Každopádně mě znervozňuje, že na volnoběh to žere jako prokopnutý 1.5 l, ale třeba po druhém staru motoru (oboje za tepla a po chvíli) zase 0.8.
Někdy je volnoběh neklidný, takže se vibrace přenášejí do kastle, při jiném startu je naprosto "perfektní" a tichý, že se to tváří jako kdyby auto chcíplo. Proč prostě při každém teplém startu nejsou všechny hodnoty (spotřeba/otáčky) +- stále stejně?? Nevíte někdo? Dík
Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od Ondrej1 » 12.12.2013 13:14

Ty lambdy podle me slapou spravne. Prvni je pred katatem a druha za - pokud by byla i druha zubata tak by byl problem s katalizatorem.
A obohaceni 5% je taky luxus. Ale kazdopadne z takto statickych snimku se nic nepozna. Chtelo by to nejake zive data.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
marx2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 16.03.2013 22:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od marx2000 » 12.12.2013 13:17

Ondrej1 píše:Ty lambdy podle me slapou spravne. Prvni je pred katatem a druha za - pokud by byla i druha zubata tak by byl problem s katalizatorem.
A obohaceni 5% je taky luxus. Ale kazdopadne z takto statickych snimku se nic nepozna. Chtelo by to nejake zive data.
Jen bacha na to, že těch 5% obohacení je v momentě stisknutí spouště. Koukni se na max. hodnotu níže pod rafičkou.....
Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od Ondrej1 » 12.12.2013 13:55

Prave proto pisu, ze to chce nejaka ziva data. Tech 20% muze byt chvilkove pri nejake akceleraci, nebo stundenem motoru.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
marx2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 16.03.2013 22:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od marx2000 » 12.12.2013 14:21

Okej, natočím to na video. Postnu na jutub a dám link.
Natočím postupné přidávání plynu (na neutrál) s pohledem na obohacování.
Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009

Uživatelský avatar
marx2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 16.03.2013 22:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od marx2000 » 12.12.2013 15:58

Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od smoula » 12.12.2013 15:59

Nemáš nějakej vysokej volnoběh? Já mám tak 750 +/-

Uživatelský avatar
marx2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 16.03.2013 22:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od marx2000 » 12.12.2013 16:05

smoula píše:Nemáš nějakej vysokej volnoběh? Já mám tak 750 +/-
Jak jsem již psal: JAK KDY :)
Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od ballu » 12.12.2013 22:10

Asi bych to řešil takto. Domluv se na nějaký den se smoulou, odpojit baterku resetovat ŘJ a po zapojení, ať ti smoula károu projede nějaký úsek a načte ŘJ na svou nohu, co to udělá se spotřebou.Tím se odbourá ta varianta těžké nohy, ale nyní dle videa :?: :?: :?: po 4 minutách, aby byl volnoběh na 1000 ot, je nějak divné.
Ps: beru v potaz že vzduchový filtr je čistý a svíčky mají OK odtrh - zkontroluj i origo bývají v krabičce rozdílné odtrhy a zkusmo si mákni na hadici k chladiči při zahřívání po nastartování. Připadá mě že termostat netěsní, je pootevřený a proto nedosáhneš teploty kdy ŘJ zruší bohatost směsy a tím výši volnoběžných.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
marx2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 16.03.2013 22:41
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od marx2000 » 12.12.2013 23:44

Ok, díky za postřehy. Žere to i s lehkou nohou. Zkoušel jsem řadit max. kolem 2000 ot. Nic. :nixw:
Ve 120tis km byly autorizákem při servisní prohlídce svíčky měněny. Teď je najeto 128 tis km. Žádné chyby. Akorát kvičí řemen než se motor ohřeje (alespoň poznám kdy to je :Dancer: ).
Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC

Příspěvek od smoula » 13.12.2013 08:06

marx200: ty vibrace můžou bejt spojený i stím, že máš vysokej volnoběh. Když mě to točí těch 750 +/- tak to je bez vibrací, ale když máms tudenej motor, nebo teplej a držím plyn cca na těch 1000-1100 otáček, tak to taky lehce vibruje do volantu. Přikláněl bych se k tomu, co píše pan ballu. Protože těch 1000-1100 otáček mi to točí za studena, těsně po nastartování, takže asi máš furt bohatou směs nebo nvm. :|

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host