Nabíjení baterií

Moderátor:foki
Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Radekjo » 30.12.2012 14:12

miki21 píše:Pokud se s autem pravidelně jezdí a dobíjí jak má, tak nabíječku netřeba. Moje leží pod několika letou vrstvou prachu v garáži. :mrgreen:
:nnou: nemáš pravdu miki21 :nnou:
I baterie potřebuje občas nabít. :palec_nahoru:
Edit:Akumulátory ještě jsem to nedočetl ale i tak zajímavé. :palec_nahoru:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Wolodyjowsski » 04.01.2013 16:33

Radekjo píše:
miki21 píše:Pokud se s autem pravidelně jezdí a dobíjí jak má, tak nabíječku netřeba. Moje leží pod několika letou vrstvou prachu v garáži. :mrgreen:
:nnou: nemáš pravdu miki21 :nnou:
I baterie potřebuje občas nabít. :palec_nahoru:
Edit:Akumulátory ještě jsem to nedočetl ale i tak zajímavé. :palec_nahoru:

Tak tak... já pod vlivem článku

http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/c146 ... ka-vzkrisi

jsem si ten zázrak koupil a nelituju...

Videjko k novějšímu typu

http://youtu.be/LdomQ4rRftA

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od C-Maxis » 05.01.2013 08:07

Priznavam, ze se mi skoro 3k za nabijecku dat nechce. 8O
EDIT:
Aha, to je ta CTEK MULTI XS 7000 12V, 7A, ta je drazsi.
CTEK MULTI XS 4003, 12V, 4A je kolem 1.600,- a to uz je OK.
EDIT: zacina me intenzivne lakat CETEK MXS 5.0 - cca. 1700,-
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Ma.rt » 03.02.2013 17:25

Ahoj, chci se zeptat, jestli mam pruser nebo ne :)
chtel jsem nabit autobaterii. A pripravil si konektor do 12V zasuvky s 9V baterii, kterou jsem zapojil plusem na prostredni konektor (+ je podle meho mereni na prostrednim konektoru :) ), abych mel udrzovaci napeti, az baterku odpojim (aby se nevymazala RJ, radio a dojezdy oken)
Takze jeste nez jsem odpojil baterii, dal jsem do 12V zasuvky ten konektor s 9V baterii a najednou se zablesklo :) tak jsem to radeji vyndal ven a zkusil, co nefunguje, zda se, ze funguje vsechno, i auto nastartovalo. Tak jsem tu 9v baterii zapojil znovu a uz bez blesku... no jsem nervozni jako krava, jestli jsem neco nepohnojil :( nabijecka samozrejme zapojena jeste nebyla.
co myslite?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od stano. » 03.02.2013 17:49

Ta 9V bateria musi byt zapojena cez diodu, aby nebola "nabijana" na 12V. Tu malu baterku poskodilo, mozno je uz po nej. Autu sa na 99,9% nic nestalo.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Ma.rt » 03.02.2013 17:54

no kez by... to me taky napadlo, ale na te 9V je porad napeti, vypada to, ze to prezila :)
to zablesknuti mi prislo jako pod pristrojovkou, ale mozna to byl jen odlesk od blesku od 9V baterky, to nevim... no vzdycky jsem nabijel pripojenou baterku v aute, ted jsem se docetl, ze se ma odpojovat. Tak jsem si vyrobil tenhle pametovy kabel, snad jsem fakt nic nepo... :?
ale jak rikam, zda se, ze funguje vse, i auto nastartovalo...
kazdopadne moc diky za odpoved :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13510
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od stano. » 03.02.2013 17:56

V zapalovaci je napatie? Ze by si odpraskol poistku (ta by mala byt ale inde). Inak to bol asi fakt iba odlesk alebo ina civilizacia :D

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Ma.rt » 03.02.2013 18:00

aha, tak to zjistim... ted jsem teda nakonec baterku odpojil a uz nabijim, ale az ji zapojim do auta, zkusim zmerit napeti v zasuvce... kdyby mela bejt jen praskal pojistka, to by byla docela dobra dan za blbost :) doufam, ze pri jizde nezjistim neco, ze nefunguje... no taky si rikam, ze 9V baterka neprepolovana by nemela nic udelat, ale to zablesknuti se nedalo prehlednout :( jeste zkontroluju ty ufony :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Ma.rt » 03.02.2013 19:24

tak maler neni tak velky, jen spalena 15A pojistka na cigaretaku... Uff, no to mi spadl kamen ze srdce :)
takze na cigaretak nezapojovat 9V baterii! Kdyby se tu nahodou nasel takovej blbec jako ja :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Jardak » 03.02.2013 19:25

Podle mě si tam měl nějakej zkrat na tom vedení,nebo zásuvce k tý 9voltovce. Já ji jako záložní zdroj používám běžně a nic jí 12 V ještě neudělalo. Kdysi jsem dělal pokus kolik snese a začala bublat až asi při 15V. Navíc k zapalovači je 15A pojistka - to by dřív bouchla naž odpálila pojistku.
Naposledy upravil(a) Jardak dne 03.02.2013 19:55, celkem upraveno 1 x.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Ma.rt » 03.02.2013 19:44

no, to co pises, dava logiku... Ale ja mam na koliku s 9V nejakych 9,8V, tak nevim, jestli jsem tam ten zkrat mohl nejak udelat... Ale nechce se mi to zkouset znovu :) ten kabel sis vyrabel sam? Mas tam nejakou diodu, nebo neco jineho?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Jardak » 03.02.2013 19:56

Jj kabel jsem si dělal sám a žádnou diodu jsem tam nedával.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14#p677814
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Ma.rt » 03.02.2013 20:57

Hezký, tak to mám tak nějak stejně, baterka, dva dráty a konektor do zapalovače... no docela mi to vrtá hlavou... byla by to šikovná vychytávka, ale jak říkám, u mě hromy a blesky :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od Stehnak » 03.02.2013 22:01

Dnes se mi podarilo CTEKem :gott: ozivit sousedovic gelovou auto-baterii, na ktere sem venku na mrazu nameril 1,2 V :blee: . Zahrali jsme ji (jak neni podstatne, ze :mrgreen: ), takze se trocha vzpamatovala a dala 8 Voltu, no a pak CTEK na 8 hodin a uz se vesele startuje...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Nabíjení baterií

Příspěvek od C-Maxis » 04.02.2013 08:29

Cela baterie davala 1,2V? To je napeti 1 clanku. Neverim, ze ta baterie muze startovat treba po 2 dnech. Nebo byl nejaky problem s merenim.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Technické informace + diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti