Elektricky predohrev motora
- focusik
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 09.12.2008 18:49
Re: Elektricky predohrev motora
Ohrieva to pod +4°C, aby sa hlavne skor odmlzilo, alebo odmrazilo celne sklo, preto je to na vstupe do vymennika kurenia. Keby to malo ohriat motor, tak to bude na vystupe z vymennika kurenia v blizkosti bloku motora, aby ohriata voda isla do bloku.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
- focusik
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 09.12.2008 18:49
Re: Elektricky predohrev motora
Mam inak na teba este otazku, ty cez leto, ked je +30°C jazdis s otvorenym ventilom kurenia ? Ked to ohrieva aj pri +30°C, kam potom prudi ta ohriata voda z ohrievaca, ked je to vsadene pred vstupom do vymennika kurenia ??? Ked sa logicky nad tym zamyslis a poznas system chladenia motora a vykurovania auta, tak to nie je mozne, aby to ohrievalo cez leto pri zavretom ventile kurenia.Eidž píše:Lepší fotky, než z toho odkazu co máš ve svém příspěvku neudělám. (PL)Hop377 píše:No konecne som nasiel niekoho kto to ma.Mohol by si pripadne hodit foto ak budes mat niekedy cas?
Tam to mají vymontované.tj. je to vidět úplně super.
A jak focusik správně opravil - není to předehřev, ale ohřev. Tj. funguje až po nastartování motoru a výrazně zkracuje čas, kdy začne topení foukat teplý vzduch do kabiny a zkracuje dobu, než motor má pracovní teplotu. Funguje to vždy, ať je -15 nebo +30. Zap a vyp je dle teploty chladící směsi motoru.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Elektricky predohrev motora
Asi se každý bavíme o něčem jiném.
Elektrický ohřev, co mám origo z výroby, ohřívá chladící směs, v okruhu motoru. Topení je jiný okruh. Ohřev je tam proto, že diesel má menší ztrátové teplo a toto mu pomáhá dosáhnout pracovní teplotu rychleji.
Ale ještě chvilku a už mě přesvědčíš, že to tam nemám

Elektrický ohřev, co mám origo z výroby, ohřívá chladící směs, v okruhu motoru. Topení je jiný okruh. Ohřev je tam proto, že diesel má menší ztrátové teplo a toto mu pomáhá dosáhnout pracovní teplotu rychleji.
Ale ještě chvilku a už mě přesvědčíš, že to tam nemám



Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8464
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Elektricky predohrev motora
Kolega má v c-maxovi onen přídavný ohřev, ale není to na ohřev okruhu, ale asi někde v systému vedení vzduchu, protože když to zapne během pár sekund mu začne foukat horký vzduch, ale ručičku teploměru má pořád na 0.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- focusik
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 09.12.2008 18:49
Re: Elektricky predohrev motora
A kde mas umiestneny ten origo ohrev ? Pises, ze mas ohrev na 3 zhavice a ten je v okruhu topenia.Eidž píše:Asi se každý bavíme o něčem jiném.
Elektrický ohřev, co mám origo z výroby, ohřívá chladící směs, v okruhu motoru. Topení je jiný okruh. Ohřev je tam proto, že diesel má menší ztrátové teplo a toto mu pomáhá dosáhnout pracovní teplotu rychleji.
Ale ještě chvilku a už mě přesvědčíš, že to tam nemám![]()
![]()
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Elektricky predohrev motora
Viz. můj příspěvek na str. 1 tohoto vlákna, z 15.11.2011 06:58.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- focusik
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 09.12.2008 18:49
Re: Elektricky predohrev motora
Ved som to uz pisal, ze ak mas tento origo ohrev, tak to ohrieva vodu do vymennika topenia a nie okruh motora, takze vyhrieva okruh TOPENIA !!! ( ty pises, ze okruh topenia je iny okruh ).
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Elektricky predohrev motora
Webasto je můj favorit ale jen se spínacími hodinami. Na dálkáč nemám.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- focusik
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 09.12.2008 18:49
Re: Elektricky predohrev motora
Ked nevies co s peniazmi, tak aj to je volba ...
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza
-
- Junior
- Příspěvky: 227
- Registrován: 27.09.2009 11:42
Re: Elektricky predohrev motora
caute.
neviete niekto da sa tento el.ohrev(trojzubec) nastavit,aby sa aktivoval aj pri vyssej vonkajsej teplote ako 4 stupne?
mam 1.8 TDDI 2004 a funguje pod 4 stupne.
dakujem
neviete niekto da sa tento el.ohrev(trojzubec) nastavit,aby sa aktivoval aj pri vyssej vonkajsej teplote ako 4 stupne?
mam 1.8 TDDI 2004 a funguje pod 4 stupne.
dakujem
- denerson
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.08.2014 21:28
- Bydliště: Košice
Re: Elektricky predohrev motora
Dnes som začal s montážou elektrického ohrevu chladiacej kvapaliny. Zimu som ešte s Focusom nezažil, no keď mu teraz trvá dosť dlho kým sa zohreje, nechcem zistiť čo to bude v mrazoch. Z vrakoviska som si kúpil teliesko s dvoma žhavičmi, z ktorých bol funkčný len jeden. Našťastie tam pasuje žhavič zo starého Escorta 1.6D, ktorý som mal ešte odložený v šuflíku. Je síce o pár mm kratší, ale hreje rovnako, ak nie lepšie... má rovnaký závit a neprepúšťa chladiacu zmes. Stihol som akurát tak prispôsobiť konzolu a namontovať ohrievač do okruhu.... káblovačka s termostatom ma ešte čaká koncom týždňa. Mám však dilemu. Nezapojil som to náhodou do výstupu z radiátora? Nie žeby som motor ohrieval zytočne, ale teplo by som chcel mať hlavne v kabíne
Nikde som nevedel nájsť popis hadíc... ktorá z nich je vstup a ktorá výstup. Nerád by som to prerábal, ale ak je to opačne, tak budem musieť 


Ford Focus II 2005 1.6 TDCi 66kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13586
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Elektricky predohrev motora
Dobra praca
Prehadzovat to podla mna nemusis. Teplotny rozdiel na vstupe a vystupe toho ohrievaca je podla mna minimalny. Ide o to, ze zohreje celu napln vody. Takze ci je na vstupe alebo vystupe radiatora, nespravi nejaky rozdiel.

Prehadzovat to podla mna nemusis. Teplotny rozdiel na vstupe a vystupe toho ohrievaca je podla mna minimalny. Ide o to, ze zohreje celu napln vody. Takze ci je na vstupe alebo vystupe radiatora, nespravi nejaky rozdiel.
- denerson
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.08.2014 21:28
- Bydliště: Košice
Re: Elektricky predohrev motora
Máš pravdu, že sa zohrieva celá náplň. Ide mi skôr o to, že ohrev sa spustí až po naštartovaní motora a keby voda z ohrievača putovala najprv do studeného bloku, tak to nemá taký efekt pre rozmrazenie okien a posádky ako keď pôjde rovno do radiátora. Dopomohlo by sa ním o niečo zvýšiť teplotu vlažnej vody z motora. Neviem či teoretizujem správne 

Ford Focus II 2005 1.6 TDCi 66kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13586
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Elektricky predohrev motora
Nemyslim si, ze vykon toho je tak velky, aby bol rozdiel teploty na vstupe-vystupe viac ako stupen-dva. Preto to poxla mna musi prave zohriat vodu a motor, az potom sa to prejavi. Na teply zduch do kabiny je PTC. Toto je skor na zohriatie vody kvoli motoru ako pre posadku.
Zober si, kolko trva 2000W konvici zohriat liter vody o dvadsat stupnov. Toto ma kolko, 200W? A ta voda neustale cirkuluje.
Zober si, kolko trva 2000W konvici zohriat liter vody o dvadsat stupnov. Toto ma kolko, 200W? A ta voda neustale cirkuluje.
- denerson
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.08.2014 21:28
- Bydliště: Košice
Re: Elektricky predohrev motora
Asi budes mat pravdu... najprv musim zohriat celok a potom cakat teply vzduch. 2 zhavive maju spolu odber 45A a pri cca 14V mi vychadza, ze prikon bude 630W. Kvoli stratam sa tolko vode neodovzda, ale nieco to urobit musi
Pockam si na chladnejsie rano a vyskusam aky to ma efekt
Nechcem hned rezat kazdu hadicu ktoru mam pod kapotou
Doplietol ma ten valec za EGR ventilom, na ktory je napojeny vodny okruh... a dodnes neviem ci sluzi na ohrev vody vyfukovymi plynmi, alebo na chladenie vyfukovych plynov vodou
Pocul som uz obe verzie. Kedze som bol v tom ze vodu zohrieva, tak som elektricky ohrievac zapojil hned zanho. EGR mam ale uz par mesiacov zaslepeny, preto vyfukove plyny nic nerobia s chladiacou zmesou. Som uz z toho jelen 





Ford Focus II 2005 1.6 TDCi 66kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host