Elektricky predohrev motora

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od focusik » 18.11.2011 22:53

Ohrieva to pod +4°C, aby sa hlavne skor odmlzilo, alebo odmrazilo celne sklo, preto je to na vstupe do vymennika kurenia. Keby to malo ohriat motor, tak to bude na vystupe z vymennika kurenia v blizkosti bloku motora, aby ohriata voda isla do bloku.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od focusik » 21.11.2011 18:41

Eidž píše:
Hop377 píše:No konecne som nasiel niekoho kto to ma. :D Mohol by si pripadne hodit foto ak budes mat niekedy cas?
Lepší fotky, než z toho odkazu co máš ve svém příspěvku neudělám. (PL)
Tam to mají vymontované. :-) tj. je to vidět úplně super.
A jak focusik správně opravil - není to předehřev, ale ohřev. Tj. funguje až po nastartování motoru a výrazně zkracuje čas, kdy začne topení foukat teplý vzduch do kabiny a zkracuje dobu, než motor má pracovní teplotu. Funguje to vždy, ať je -15 nebo +30. Zap a vyp je dle teploty chladící směsi motoru.
Mam inak na teba este otazku, ty cez leto, ked je +30°C jazdis s otvorenym ventilom kurenia ? Ked to ohrieva aj pri +30°C, kam potom prudi ta ohriata voda z ohrievaca, ked je to vsadene pred vstupom do vymennika kurenia ??? Ked sa logicky nad tym zamyslis a poznas system chladenia motora a vykurovania auta, tak to nie je mozne, aby to ohrievalo cez leto pri zavretom ventile kurenia.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od Eidž » 22.11.2011 05:19

Asi se každý bavíme o něčem jiném.
Elektrický ohřev, co mám origo z výroby, ohřívá chladící směs, v okruhu motoru. Topení je jiný okruh. Ohřev je tam proto, že diesel má menší ztrátové teplo a toto mu pomáhá dosáhnout pracovní teplotu rychleji.
Ale ještě chvilku a už mě přesvědčíš, že to tam nemám :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8464
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od lucky.jack » 22.11.2011 07:39

Kolega má v c-maxovi onen přídavný ohřev, ale není to na ohřev okruhu, ale asi někde v systému vedení vzduchu, protože když to zapne během pár sekund mu začne foukat horký vzduch, ale ručičku teploměru má pořád na 0.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od focusik » 22.11.2011 18:49

Eidž píše:Asi se každý bavíme o něčem jiném.
Elektrický ohřev, co mám origo z výroby, ohřívá chladící směs, v okruhu motoru. Topení je jiný okruh. Ohřev je tam proto, že diesel má menší ztrátové teplo a toto mu pomáhá dosáhnout pracovní teplotu rychleji.
Ale ještě chvilku a už mě přesvědčíš, že to tam nemám :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A kde mas umiestneny ten origo ohrev ? Pises, ze mas ohrev na 3 zhavice a ten je v okruhu topenia.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od Eidž » 26.11.2011 08:02

Viz. můj příspěvek na str. 1 tohoto vlákna, z 15.11.2011 06:58.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od focusik » 27.11.2011 18:51

Ved som to uz pisal, ze ak mas tento origo ohrev, tak to ohrieva vodu do vymennika topenia a nie okruh motora, takze vyhrieva okruh TOPENIA !!! ( ty pises, ze okruh topenia je iny okruh ).
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od Radekjo » 27.11.2011 20:17

Webasto je můj favorit ale jen se spínacími hodinami. Na dálkáč nemám.
Topení.jpg
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od focusik » 29.11.2011 17:55

Ked nevies co s peniazmi, tak aj to je volba ...
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

julius1981
Junior
Junior
Příspěvky: 227
Registrován: 27.09.2009 11:42

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od julius1981 » 20.10.2013 19:50

caute.
neviete niekto da sa tento el.ohrev(trojzubec) nastavit,aby sa aktivoval aj pri vyssej vonkajsej teplote ako 4 stupne?
mam 1.8 TDDI 2004 a funguje pod 4 stupne.
dakujem

Uživatelský avatar
denerson
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 04.08.2014 21:28
Bydliště: Košice

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od denerson » 14.10.2014 20:59

Dnes som začal s montážou elektrického ohrevu chladiacej kvapaliny. Zimu som ešte s Focusom nezažil, no keď mu teraz trvá dosť dlho kým sa zohreje, nechcem zistiť čo to bude v mrazoch. Z vrakoviska som si kúpil teliesko s dvoma žhavičmi, z ktorých bol funkčný len jeden. Našťastie tam pasuje žhavič zo starého Escorta 1.6D, ktorý som mal ešte odložený v šuflíku. Je síce o pár mm kratší, ale hreje rovnako, ak nie lepšie... má rovnaký závit a neprepúšťa chladiacu zmes. Stihol som akurát tak prispôsobiť konzolu a namontovať ohrievač do okruhu.... káblovačka s termostatom ma ešte čaká koncom týždňa. Mám však dilemu. Nezapojil som to náhodou do výstupu z radiátora? Nie žeby som motor ohrieval zytočne, ale teplo by som chcel mať hlavne v kabíne :D Nikde som nevedel nájsť popis hadíc... ktorá z nich je vstup a ktorá výstup. Nerád by som to prerábal, ale ak je to opačne, tak budem musieť :dih:
Přílohy
Resize of ohrev.jpg
Ford Focus II 2005 1.6 TDCi 66kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13586
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od stano. » 14.10.2014 21:21

Dobra praca :palec_nahoru:
Prehadzovat to podla mna nemusis. Teplotny rozdiel na vstupe a vystupe toho ohrievaca je podla mna minimalny. Ide o to, ze zohreje celu napln vody. Takze ci je na vstupe alebo vystupe radiatora, nespravi nejaky rozdiel.

Uživatelský avatar
denerson
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 04.08.2014 21:28
Bydliště: Košice

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od denerson » 15.10.2014 04:10

Máš pravdu, že sa zohrieva celá náplň. Ide mi skôr o to, že ohrev sa spustí až po naštartovaní motora a keby voda z ohrievača putovala najprv do studeného bloku, tak to nemá taký efekt pre rozmrazenie okien a posádky ako keď pôjde rovno do radiátora. Dopomohlo by sa ním o niečo zvýšiť teplotu vlažnej vody z motora. Neviem či teoretizujem správne :D
Ford Focus II 2005 1.6 TDCi 66kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13586
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od stano. » 15.10.2014 08:12

Nemyslim si, ze vykon toho je tak velky, aby bol rozdiel teploty na vstupe-vystupe viac ako stupen-dva. Preto to poxla mna musi prave zohriat vodu a motor, az potom sa to prejavi. Na teply zduch do kabiny je PTC. Toto je skor na zohriatie vody kvoli motoru ako pre posadku.

Zober si, kolko trva 2000W konvici zohriat liter vody o dvadsat stupnov. Toto ma kolko, 200W? A ta voda neustale cirkuluje.

Uživatelský avatar
denerson
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 04.08.2014 21:28
Bydliště: Košice

Re: Elektricky predohrev motora

Příspěvek od denerson » 15.10.2014 10:10

Asi budes mat pravdu... najprv musim zohriat celok a potom cakat teply vzduch. 2 zhavive maju spolu odber 45A a pri cca 14V mi vychadza, ze prikon bude 630W. Kvoli stratam sa tolko vode neodovzda, ale nieco to urobit musi :) Pockam si na chladnejsie rano a vyskusam aky to ma efekt :) Nechcem hned rezat kazdu hadicu ktoru mam pod kapotou :D Doplietol ma ten valec za EGR ventilom, na ktory je napojeny vodny okruh... a dodnes neviem ci sluzi na ohrev vody vyfukovymi plynmi, alebo na chladenie vyfukovych plynov vodou :nixw: Pocul som uz obe verzie. Kedze som bol v tom ze vodu zohrieva, tak som elektricky ohrievac zapojil hned zanho. EGR mam ale uz par mesiacov zaslepeny, preto vyfukove plyny nic nerobia s chladiacou zmesou. Som uz z toho jelen :dih:
Ford Focus II 2005 1.6 TDCi 66kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů