Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Jardak » 17.04.2011 12:29

xbobcz: Mám už pouze jednu jednotku delphi a kontrolka nesvítí.A myslím,že nejsem jedinej,stačí si přečíst tohle vlákno.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od xbobcz » 17.04.2011 12:37

To řízení lopatek turba je vidět když se podíváš na turbo. Je tam baňka do které jde hadička od podtlaku a od ní jde táhlo k turbu, které reguluje ty lopatky. Tohle řízení musí chodit volně. V případě, že se to zasekne
tak to většinou končí pádem motoru do nouzového režimu ( což není tvůj případ ) protože buď nemůže dosáhnout požadovaného tlaku turba nebo se tlak dostane přes povolený limit a jednotka to odstaví.

JardaK: psal jsem, že záleží i na verzi SW. Jseš schopný zjistit co tam máš za verzi? Původně jsem měl 3M51-12A650-LB, teď tam mám poslední verzi co je k dispozici 5S41-12A650-AA a u obou se to rozsvítilo.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Jardak » 17.04.2011 13:48

Nevím jaké má označení verze SW co tam mám,ale když jsem byl ve fordu na diagnostice asi před rokem,tak mi tvrdili,že tam mám nejnovější verzi SW.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Pitris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 06.09.2008 19:27
Bydliště: Ostrava

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Pitris » 18.04.2011 10:39

Tak diagnostika je za mnou a byl to EGR technik vymazal chybu tak doufám,že se to už nebude svítit
:lol:
Ford Focus Mk I FL HB 1.8 TDCi 74kw nar.10/2004

Uživatelský avatar
Patula
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 13.09.2010 13:58
Bydliště: Teplice

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Patula » 09.05.2011 13:45

AHOJ VŠEM,
dnes jsem zaslepil EGR ventil. Auto jede lépe, nekouří, více akceleruje. Všem doporučuji. Při zaslepování jsem zjistil, že vedle EGR ventilu jsou podtlakové ventilky a ten úplně vpravo si pochrochtává. Je to na závadu? Jestli ano, jaké jou možnosti, např. vyčistit ap.? Díky za rady. Jó, já tam mám jen dva, a na fóru jsem viděl foto se třema. Nemám ten úplně vlevo. Před tím, tam byl motor 74 kW.
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od xbobcz » 15.05.2011 15:01

Ten ventil napravo je řízení natáčení lopatek turba. Mě taky chrochtá, ale nepozoruju, že by to mělo na něco vliv. Nevypadá, že by se na něm dalo něco servisovat. Výměna je možná buď za 4000 oba do Focuse nebo si koupit
jen ten pravý do Mondea asi tak za 2500 a nebo vrakáč. Zvažuju, že pokud bude někde na vrakáči rozumná cena tak ho zkusím vyměnit, jestli se auto bude chovat jinak. Pokud by se ten ventil zaseknul tak záleží v jaké poloze,
buď to auto nebude dávat spravný tlak za turbem nebo půjde tlak přes limit a jednotka to odstaví do LIMP módu.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Patula
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 13.09.2010 13:58
Bydliště: Teplice

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Patula » 15.05.2011 19:03

Díky, a co to znamená , že odstaví do LIMP módu? Dá se s tím jezdit?
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od xbobcz » 15.05.2011 19:33

LIMP je nouzový režim jednotky při kterém ti bliká kontrolka žhavení. Záleží na příčině, buď se to přepne do režimu omezeného výkonu, nebo ten motor běží pouze na volnoběh. Při vypnutí motoru se
tento režim deaktivuje. Pokud by se to dělo často tak se s tím moc jezdit nedá. Není to zrovna příjemné když slápneš na plyn a akorát se rozbliká kontrolka žhavení a auto spadne na volnoběh.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Patula
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 13.09.2010 13:58
Bydliště: Teplice

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Patula » 15.05.2011 19:45

Dík, dej vědět jestli půjdeš na vrakáč, co tam za to chtěj. Zatím to řešit nebudu. Auto jezdí v pohodě, ale čeká mě dovolená a nerad bych někde zůstal.
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od xbobcz » 15.05.2011 19:57

Já bych se toho nebál, že někde zůstaneš. Že mě to chrochtá jsem si všiml asi tak před 25t km a auto jezdí normálně, ze začátku mě to trochu znervózňovalo, když jsem pořádně nevěděl co to je.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
Patula
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 13.09.2010 13:58
Bydliště: Teplice

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Patula » 15.05.2011 21:04

Tak to jsem hned klidnější. Pozoruju to asi tak dva měsíce.
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black

DanielPrusek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 21.03.2010 10:39

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od DanielPrusek » 19.05.2011 13:22

Není tady někde návod s fotkama jak EGR ventil vyřadit. Hledal jsem tady ale nic jsem nenašel. A nebo aspoň fotku kde ten EGR ventil najdu. Díky moc.

Uživatelský avatar
Patula
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 13.09.2010 13:58
Bydliště: Teplice

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od Patula » 19.05.2011 13:38

na straně 3 tohoto tématu, třetí fotka ten stříbrnej klobouk. Od něho dolů vede trubka ke spojce a mezi tu dáš záslepku.
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black

DanielPrusek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 21.03.2010 10:39

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od DanielPrusek » 20.05.2011 08:21

Díky a moc a eště bych se chtěl zeptat, které hadičky mám zkontrolovat, co ovládají naklápění lopatek turba. Mám FF 1.8TDci 85 kw 2001 a když mu naložím plný plyn tak spadne do nouzáku a rozsvítí se kontrolka žhavení. Díky moc za rady.

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?

Příspěvek od xbobcz » 20.05.2011 09:23

Když se podíváš na víko ventilů tak na něm budeš mít 3 ventily. Ten úplně napravo je ovládání lopatek. Vede od něj hadička do baňky přímo u turba. Můžeš zkusit zahýbat táhlem,
které jde z té baňky jestli to naklápění chodí volně. Hlavně by to chtělo zjistit příčinu proč to jde do nouzáku, nemusí to být regulací turba, ale můžou to být vstřikovače nebo
čerpadlo. Pokud propouštějí vstřikovače moc přepadem, tak to při plné zátěži nemusí stíhat dodávat palivo. Nebo to může být i vydřené čerpadlo, že už nedává tolik kolik by mělo.
Focus II 1.8 TDCi

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host