Lze "vyradit" EGR u TDCi?
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
xbobcz: Mám už pouze jednu jednotku delphi a kontrolka nesvítí.A myslím,že nejsem jedinej,stačí si přečíst tohle vlákno.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
To řízení lopatek turba je vidět když se podíváš na turbo. Je tam baňka do které jde hadička od podtlaku a od ní jde táhlo k turbu, které reguluje ty lopatky. Tohle řízení musí chodit volně. V případě, že se to zasekne
tak to většinou končí pádem motoru do nouzového režimu ( což není tvůj případ ) protože buď nemůže dosáhnout požadovaného tlaku turba nebo se tlak dostane přes povolený limit a jednotka to odstaví.
JardaK: psal jsem, že záleží i na verzi SW. Jseš schopný zjistit co tam máš za verzi? Původně jsem měl 3M51-12A650-LB, teď tam mám poslední verzi co je k dispozici 5S41-12A650-AA a u obou se to rozsvítilo.
tak to většinou končí pádem motoru do nouzového režimu ( což není tvůj případ ) protože buď nemůže dosáhnout požadovaného tlaku turba nebo se tlak dostane přes povolený limit a jednotka to odstaví.
JardaK: psal jsem, že záleží i na verzi SW. Jseš schopný zjistit co tam máš za verzi? Původně jsem měl 3M51-12A650-LB, teď tam mám poslední verzi co je k dispozici 5S41-12A650-AA a u obou se to rozsvítilo.
Focus II 1.8 TDCi
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Nevím jaké má označení verze SW co tam mám,ale když jsem byl ve fordu na diagnostice asi před rokem,tak mi tvrdili,že tam mám nejnovější verzi SW.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 06.09.2008 19:27
- Bydliště: Ostrava
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Tak diagnostika je za mnou a byl to EGR technik vymazal chybu tak doufám,že se to už nebude svítit


Ford Focus Mk I FL HB 1.8 TDCi 74kw nar.10/2004
- Patula
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 13.09.2010 13:58
- Bydliště: Teplice
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
AHOJ VŠEM,
dnes jsem zaslepil EGR ventil. Auto jede lépe, nekouří, více akceleruje. Všem doporučuji. Při zaslepování jsem zjistil, že vedle EGR ventilu jsou podtlakové ventilky a ten úplně vpravo si pochrochtává. Je to na závadu? Jestli ano, jaké jou možnosti, např. vyčistit ap.? Díky za rady. Jó, já tam mám jen dva, a na fóru jsem viděl foto se třema. Nemám ten úplně vlevo. Před tím, tam byl motor 74 kW.
dnes jsem zaslepil EGR ventil. Auto jede lépe, nekouří, více akceleruje. Všem doporučuji. Při zaslepování jsem zjistil, že vedle EGR ventilu jsou podtlakové ventilky a ten úplně vpravo si pochrochtává. Je to na závadu? Jestli ano, jaké jou možnosti, např. vyčistit ap.? Díky za rady. Jó, já tam mám jen dva, a na fóru jsem viděl foto se třema. Nemám ten úplně vlevo. Před tím, tam byl motor 74 kW.
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Ten ventil napravo je řízení natáčení lopatek turba. Mě taky chrochtá, ale nepozoruju, že by to mělo na něco vliv. Nevypadá, že by se na něm dalo něco servisovat. Výměna je možná buď za 4000 oba do Focuse nebo si koupit
jen ten pravý do Mondea asi tak za 2500 a nebo vrakáč. Zvažuju, že pokud bude někde na vrakáči rozumná cena tak ho zkusím vyměnit, jestli se auto bude chovat jinak. Pokud by se ten ventil zaseknul tak záleží v jaké poloze,
buď to auto nebude dávat spravný tlak za turbem nebo půjde tlak přes limit a jednotka to odstaví do LIMP módu.
jen ten pravý do Mondea asi tak za 2500 a nebo vrakáč. Zvažuju, že pokud bude někde na vrakáči rozumná cena tak ho zkusím vyměnit, jestli se auto bude chovat jinak. Pokud by se ten ventil zaseknul tak záleží v jaké poloze,
buď to auto nebude dávat spravný tlak za turbem nebo půjde tlak přes limit a jednotka to odstaví do LIMP módu.
Focus II 1.8 TDCi
- Patula
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 13.09.2010 13:58
- Bydliště: Teplice
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Díky, a co to znamená , že odstaví do LIMP módu? Dá se s tím jezdit?
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
LIMP je nouzový režim jednotky při kterém ti bliká kontrolka žhavení. Záleží na příčině, buď se to přepne do režimu omezeného výkonu, nebo ten motor běží pouze na volnoběh. Při vypnutí motoru se
tento režim deaktivuje. Pokud by se to dělo často tak se s tím moc jezdit nedá. Není to zrovna příjemné když slápneš na plyn a akorát se rozbliká kontrolka žhavení a auto spadne na volnoběh.
tento režim deaktivuje. Pokud by se to dělo často tak se s tím moc jezdit nedá. Není to zrovna příjemné když slápneš na plyn a akorát se rozbliká kontrolka žhavení a auto spadne na volnoběh.
Focus II 1.8 TDCi
- Patula
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 13.09.2010 13:58
- Bydliště: Teplice
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Dík, dej vědět jestli půjdeš na vrakáč, co tam za to chtěj. Zatím to řešit nebudu. Auto jezdí v pohodě, ale čeká mě dovolená a nerad bych někde zůstal.
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Já bych se toho nebál, že někde zůstaneš. Že mě to chrochtá jsem si všiml asi tak před 25t km a auto jezdí normálně, ze začátku mě to trochu znervózňovalo, když jsem pořádně nevěděl co to je.
Focus II 1.8 TDCi
- Patula
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 13.09.2010 13:58
- Bydliště: Teplice
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Tak to jsem hned klidnější. Pozoruju to asi tak dva měsíce.
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 21.03.2010 10:39
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Není tady někde návod s fotkama jak EGR ventil vyřadit. Hledal jsem tady ale nic jsem nenašel. A nebo aspoň fotku kde ten EGR ventil najdu. Díky moc.
- Patula
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 13.09.2010 13:58
- Bydliště: Teplice
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
na straně 3 tohoto tématu, třetí fotka ten stříbrnej klobouk. Od něho dolů vede trubka ke spojce a mezi tu dáš záslepku.
FORD MONDEO 2.0 TDCI Titanium 132 kW r.v. 2016, kombi, black
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 21.03.2010 10:39
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Díky a moc a eště bych se chtěl zeptat, které hadičky mám zkontrolovat, co ovládají naklápění lopatek turba. Mám FF 1.8TDci 85 kw 2001 a když mu naložím plný plyn tak spadne do nouzáku a rozsvítí se kontrolka žhavení. Díky moc za rady.
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Lze "vyradit" EGR u TDCi?
Když se podíváš na víko ventilů tak na něm budeš mít 3 ventily. Ten úplně napravo je ovládání lopatek. Vede od něj hadička do baňky přímo u turba. Můžeš zkusit zahýbat táhlem,
které jde z té baňky jestli to naklápění chodí volně. Hlavně by to chtělo zjistit příčinu proč to jde do nouzáku, nemusí to být regulací turba, ale můžou to být vstřikovače nebo
čerpadlo. Pokud propouštějí vstřikovače moc přepadem, tak to při plné zátěži nemusí stíhat dodávat palivo. Nebo to může být i vydřené čerpadlo, že už nedává tolik kolik by mělo.
které jde z té baňky jestli to naklápění chodí volně. Hlavně by to chtělo zjistit příčinu proč to jde do nouzáku, nemusí to být regulací turba, ale můžou to být vstřikovače nebo
čerpadlo. Pokud propouštějí vstřikovače moc přepadem, tak to při plné zátěži nemusí stíhat dodávat palivo. Nebo to může být i vydřené čerpadlo, že už nedává tolik kolik by mělo.
Focus II 1.8 TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů