
1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8449
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
No trochu se řetízek ozývá, ale nevím jestli zrovna tenhle zvuk může udělat. Proto bádám nad tím napínákem. Kdyby byl mechanický tak bude tlačit stále a nemělo by se to ozvat a zase zmizet. Ale jestli je ovládanej tlakem oleje, tak bych to chápal. Kdo dělal napoví 

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 08.05.2013 21:56
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
Zdravim. Mam tento problem uz asi rok. Posledne mesiace si studujem detaily, zaoberam sa myslienkou ze si tie ozubene kolesa vymenim sam spolu s rozvodmi. Robil to tu uz niekto? mal by som nejake otazky, vdaka.
FF MK2 r.v.2006 1.6 Ti-VCT combi
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
Myslim ze Miri, pokud se nepletu
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
miri si to nechaval delat , sam pokud nemas pripravky kola nenastavis .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 08.05.2013 21:56
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
To mi je jasne. Tieto vacky ako som videl maju na sebe 6-hrany. Nasiel som na internete
ako si chlap pripravil z kusu plechu diel ktory potom nasunul na obidve vacky zhora
a tym ich zafixoval. Toto by som si chcel pripravit vopred jeden den zlozim kryt vackovych
hriadelov a pripravim to. Pri tom chcem zlahka skusit potocit vackami ci nahodou nezacitim
zapadnutie vyskocenej aretacie na niektorej z nich aby som vedel ze sa pozeram na
aretovanu polohu. Fixacne body maju aj tie ozubene kolesa maju na sebe take jamky ktore
by mali byt obidve zhodne v polohe 12 hodin ked je zrejme 1 piest v hornej uvrati.
Zaujima ma ale sposob demontaze/montaze tych ozubenych kolies.
V servisnom dokumente som ich nasiel rozkreslene ale nie som si celkom isty ako sa
odmontuju.
ako si chlap pripravil z kusu plechu diel ktory potom nasunul na obidve vacky zhora
a tym ich zafixoval. Toto by som si chcel pripravit vopred jeden den zlozim kryt vackovych
hriadelov a pripravim to. Pri tom chcem zlahka skusit potocit vackami ci nahodou nezacitim
zapadnutie vyskocenej aretacie na niektorej z nich aby som vedel ze sa pozeram na
aretovanu polohu. Fixacne body maju aj tie ozubene kolesa maju na sebe take jamky ktore
by mali byt obidve zhodne v polohe 12 hodin ked je zrejme 1 piest v hornej uvrati.
Zaujima ma ale sposob demontaze/montaze tych ozubenych kolies.
V servisnom dokumente som ich nasiel rozkreslene ale nie som si celkom isty ako sa
odmontuju.
FF MK2 r.v.2006 1.6 Ti-VCT combi
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
nechapu proc si lidi komlikujou zivot
tejden to clovek bude resit , prosedi hodiny na netu , pak bude vymyslet pripravky , aretace atd . misto toho aby vzal 1500 dal je nekomu kdo to nastavi a ten usetreny cas se venoval rodine .

Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 08.05.2013 21:56
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování

pre mna je to konicek, chcem sa v tom proste hrabat a osahat si to.
FF MK2 r.v.2006 1.6 Ti-VCT combi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 08.05.2013 21:56
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
Zdravim po uspesnej vymene rozvodov a casovacich jednotiek. Trvalo mi to cca. 8 hodin,
hrkotanie pri startovani je prec, motor slape ako hodinky. Potreboval som specialnu aretacnu sadu
a este jeden tool na pridrzanie kolesa remenice pri odkrucani skrutky, ktory som si ale nakoniec urobil sam z pantov kupenych v hornbachu. Vymenil som pri tom tiez vodnu pumpu. Jediny
problem bol prave pri odkrucani skrutky remenice, kde mi momentovy kluc aj po aplikacii pripravku na odtahovanie skrutiek skocil pri momente 200Nm aj tak som to ledva povolil.
Rozobral som aj stare casovacie jednotky dufajuc ze zistim pricinu ale nic konkretne som nezistil. Diagnostika nasvedcovala ze problem bol v jednotke nasavania ale aretacna zapadka vyzera byt v poriadku aj material ok. Moj zaver je ze problem nastava ked sa po case v jednotke nasavania nahromadi spina z oleja (interny filter napajania casovacich jednotiek musi byt vzdy prietokovy cize ked sa upcha obteka aby bol vzdy tlak oleja v systeme) a jednotka sa zrejme koli uviaznutej spine nedostava vporiadku do aretovanej polohy.
Jednotka vyfuku ma pruzinu ktora ju do tejto polohy vracia takze tam zrejme problem nastava zriedka alebo neskor. Pripajam par fotiek. Opravu odporucam ozaj len nadsencom ktori maju chut
si nastudovat postup (odtlakovat palivo, odpojit bateriu, alternator, vzduchovy filter, skrtiacu klapku, nasavacie potrubie, starter, zavesenie motora, kryt vackov, atd.).
Na fotkach uz osadene nove jednotky a novy rozvodovy remen


Jednotka nasavania

Jednotka vyfuku

hrkotanie pri startovani je prec, motor slape ako hodinky. Potreboval som specialnu aretacnu sadu
a este jeden tool na pridrzanie kolesa remenice pri odkrucani skrutky, ktory som si ale nakoniec urobil sam z pantov kupenych v hornbachu. Vymenil som pri tom tiez vodnu pumpu. Jediny
problem bol prave pri odkrucani skrutky remenice, kde mi momentovy kluc aj po aplikacii pripravku na odtahovanie skrutiek skocil pri momente 200Nm aj tak som to ledva povolil.
Rozobral som aj stare casovacie jednotky dufajuc ze zistim pricinu ale nic konkretne som nezistil. Diagnostika nasvedcovala ze problem bol v jednotke nasavania ale aretacna zapadka vyzera byt v poriadku aj material ok. Moj zaver je ze problem nastava ked sa po case v jednotke nasavania nahromadi spina z oleja (interny filter napajania casovacich jednotiek musi byt vzdy prietokovy cize ked sa upcha obteka aby bol vzdy tlak oleja v systeme) a jednotka sa zrejme koli uviaznutej spine nedostava vporiadku do aretovanej polohy.
Jednotka vyfuku ma pruzinu ktora ju do tejto polohy vracia takze tam zrejme problem nastava zriedka alebo neskor. Pripajam par fotiek. Opravu odporucam ozaj len nadsencom ktori maju chut
si nastudovat postup (odtlakovat palivo, odpojit bateriu, alternator, vzduchovy filter, skrtiacu klapku, nasavacie potrubie, starter, zavesenie motora, kryt vackov, atd.).
Na fotkach uz osadene nove jednotky a novy rozvodovy remen


Jednotka nasavania

Jednotka vyfuku

FF MK2 r.v.2006 1.6 Ti-VCT combi
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
Nevyzera to velmi ponicene. V kazdom pripade ale chyba niekde bola, ked Ti to teraz uz nerobi. Celkom ma serie, ze to odchadza uz po 70k km, pritom poznam zopar korejskych 1.4CVVT, ktore vdaka ustavicnemu prehananiu na vysoke otacky (lebo nizke otacky = 110 Nm, co je na auto tazke skoro 1.3 tony zalostne malo) zeru viac oleja ako benzinu, no s variabilom nema problem ani jeden. Touto chorobou trpi aj Renault, ale napr. Suzuki opat problem nema, pricom pouziva na chlp rovnaky system.
Ballu ma pravdu ked pise, ze 90% dovodov problemov s motormi treba hladat v oleji. Ten fordacky Formula F 5W-30 A1/B1 asi nebude to prave orechove pre tento inak japonsky motor...
Ballu ma pravdu ked pise, ze 90% dovodov problemov s motormi treba hladat v oleji. Ten fordacky Formula F 5W-30 A1/B1 asi nebude to prave orechove pre tento inak japonsky motor...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
Zamkněte to tu někdo, dyť se to řeší jinde... a mě to cvaká asi od 60 k km a neřeším to, nemá se tam co rozbít a po těch dvou vteřinách to funguje. Nehodlám to měnit dřív, než bude interval na rozvody, teď tam mám natočeno něco málo přes 85 k km.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 08.05.2013 21:56
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
Na ktorom vlakne sa to este riesi?
Chcel som este dodat k tomu: mne to cvaka uz dlhsie a vobec to neriesim...
Mne to tiez cvakalo viac nez rok a ked som potom videl v akom stave je ozubeny remen bol som prekvapeny.
Po 135000 km , 7 rokoch ploche remene vyzerali naozaj ako nove. A pri tom mi ich este nemenili.
Ozubeny remen mal za KAZDYM zubom na vonkajsej strane uz drobne trhliny, rozmyslal som ci to prave
nemohlo vzniknut tou neustalou namahou pri startovani lebo servisny interval je az 160000km.
Ale nechcem zbytocne strasit lebo je mozne ze to bol adekvatny stav toho remena.
Skoda uz som ho vyhodil bol by som spravil fotku.
Chcel som este dodat k tomu: mne to cvaka uz dlhsie a vobec to neriesim...
Mne to tiez cvakalo viac nez rok a ked som potom videl v akom stave je ozubeny remen bol som prekvapeny.
Po 135000 km , 7 rokoch ploche remene vyzerali naozaj ako nove. A pri tom mi ich este nemenili.
Ozubeny remen mal za KAZDYM zubom na vonkajsej strane uz drobne trhliny, rozmyslal som ci to prave
nemohlo vzniknut tou neustalou namahou pri startovani lebo servisny interval je az 160000km.
Ale nechcem zbytocne strasit lebo je mozne ze to bol adekvatny stav toho remena.
Skoda uz som ho vyhodil bol by som spravil fotku.
FF MK2 r.v.2006 1.6 Ti-VCT combi
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: 1,6 Ti-VCT - krátký hlasitější zvuk při startování
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host