zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 18.04.2013 14:43

gerome..............já bych ještě zkusil vypustit chladící směs z motoru, dal tam vodu (přeci jen je řidší než fridex a lépe se odvzdušní) , odvzdušnil motor a zkusil to zase projet . Pak bych změřil hustotu vypuštěné chl.směsy a naředil na asi -25°C .( Pokud je více koncentrovaná, způsobuje problémy).
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

gerome
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 02.02.2013 00:27

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gerome » 18.04.2013 14:45

Tak právě jsem zjistil docela zajímavou věc, opravte mě, ale myslím si, že všechno souvisí se vším a tak i tohle může způsobovat všechny zmíněné problémy. Dneska po cca 40 kilometrech jsem vystoupil z auta a koukám jak se divně vlní vzduch. Zjištění mě zarazilo, protože auto nikam netahá, ale je to jasný. Přestal chodit pravý brzdový třmen, a kolo i když není seklý úplně, tak odpor má asi šílený. Na omak má kolo po jízdě cca 130°C což je hodně. Zkusim večer tu brzdu rozebrat a uvidím, jestli všechno souvisí se vším a jestli takováhle věc může způsobovat cukání při akceleraci a blbnutí teploty. jinak asi nezbyde, než ten bypass. každopádně díky za rady :]
Focus I 1,6 16v 74kw
předtím: Peugeot 206 1,9D 51kw

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Jardak » 18.04.2013 20:43

Podle mě váznoucí brzda nemůže způsobit ani jednu z tvých závad. Pouze bude trochu línější...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

edik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 07.06.2013 07:22

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od edik » 24.06.2013 13:18

Dobrý den, vyřešil tady někdo tu záhadu přehřívání motoru? Mě ani bypass nepomohl.. pořád to dělá když jedu do kopce.. mam tam novy termostat na 82 C. Pomohl by ten 74 C ?? Má to někdo vodzkoušený? Dík za info.
FF 1.6 16V 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13501
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 24.06.2013 15:28

A co vodna pumpa? Ta je menena?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13448
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 24.06.2013 17:14

:!: Dopsat do podpisu typ auta a motorizaci, ať víme o čem se bavíme :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

edik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 07.06.2013 07:22

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od edik » 24.06.2013 22:48

Vodní pumpa v pohodě.. a stejně to blbne.. po bypassu se to o hodne zlepšilo.. ale i tak jakmile je to dyl v zatahu tak to proste zacne skákat do cervenyho a musim ubrat..
FF 1.6 16V 2002

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 25.06.2013 06:55

edik píše:Dobrý den, vyřešil tady někdo tu záhadu přehřívání motoru? Mě ani bypass nepomohl.. pořád to dělá když jedu do kopce.. mam tam novy termostat na 82 C. Pomohl by ten 74 C ?? Má to někdo vodzkoušený? Dík za info.
edik..............vítáme Tě na fóru a přečti si to zde od str. 19
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

edik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 07.06.2013 07:22

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od edik » 28.06.2013 12:29

Matys... díkas... přečetl.. objednal.. až dorazí dám vedět jestli ten 74 C dovyřešil moje "přehřívání" i po nainstalování bypassu..
FF 1.6 16V 2002

edik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 07.06.2013 07:22

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od edik » 03.07.2013 10:39

No další postřeh.. bypass proveden, termostat 74C nainstalovan.. ale bohužel.. jakmile jedu cca kolem 120-130km/h tak teplota stejne zacne stoupat do cerveneho pole.. uz vazne netusim co s tim.. je to teda 100x lepsi nez před touhle "skládačkou" (ventilátory se spinaji uz jen občas, ne jako dřív když jeli nepretrzite minutu po nastartovani motoru) když jedu 90-100 tak to drzi.. ale stejne.. vic proste jet nemuzu.. ještě zkusim dat jinou chladici kapalinu.. ale jinak uz fakt nevim..

Overheating Edik.
FF 1.6 16V 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13501
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 03.07.2013 13:00

Skusit kvapalinu vymenit a priadne odvzdusnit.
Aj ty mozes mat problem s hlavou. Prasknuta hlava v okoli vyfukovych ventilov, alebo podpaleny/prasknuty ventil. Uz to tu niekto pisal.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13448
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 03.07.2013 14:25

Co mám zkušenost, tak tyhle motory se samy dost blbě odvzdušňují. Vždy mi pomohlo to nechat zahřát na volnoběh a pak tomu párkrát šlápnout až k 5-ti tisícům. Zůstane tam někde bublina a pak to dělá neplechu...ovšem to tu již je popisováno.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

fomacus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 25.02.2013 22:51

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od fomacus » 03.07.2013 22:59

ahoj tu , mam focus první generace , kombi , po FL Zetec 1.6 SE 74kW LPG a problém řekl bych typický

sednu do studenýho auta , ujedu 4-6 km rychlostí 100 - 120 km/h na 5ku a skokově vyletí teplota na maximum za červený pole , rozsvítí se kontrolky , vypne to zapalko a stačí na minutu až dvě vypnout motor , nastartovat a teplota je v půlce a jedu dál , když to necham běžet na volnoběh s "přehřátou" ručičkou tak to trvá dýl ale taky se vrátí na polovinu , rozjedu se a po 1-2 km se to opakuje , motor nevaří , systém neni přetlakovanej hadice malej okruh horký (auto topí perfekt) velkej okruh jsou o něco málo studenější , dá se říct že je to nepříjemná závada

co sem dělal: vodní pumpa vyndaná , zkontrolovaná , v pořádku , termostat půl roku novej origo (myslim 82°C) ale zkoušel sem dávat znova fungl novej origo a beze změny , chladič jsem profukoval pusou a bez odporu , systém podle mě odvzdušněnej (začlo to dělat z ničeho nic , předtim se na motoru nic nedělalo) čidlo teploty mezi svíčkama zkoušený měnit z jinýho auta beze změny , zejtra čekam nový ale nevěřim že to tim bude , obě jetý fungujou normálně, co se týče LPG už je tam nějakej ten pátek a předtim taky bez problému , chladící kapalina je tam červená/růžová (kdo jak chce) a nezdálo se mi že by byla moc koncentrovaná a hustá - zejtra změřim , dělá to stejně v horku i chladnu (zkoušel sem to když bylo 10°c i těch 30°C )

takže jsem zvědavej čim to nakonec bude , a jestli opravdu udělali soudruzi někde chybu

edik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 07.06.2013 07:22

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od edik » 04.07.2013 09:25

stano. píše:Skusit kvapalinu vymenit a priadne odvzdusnit.
Aj ty mozes mat problem s hlavou. Prasknuta hlava v okoli vyfukovych ventilov, alebo podpaleny/prasknuty ventil. Uz to tu niekto pisal.
Praskla hlava.. to by mi to zralo nejaky kapaliny.. ne? Nic neubejva.. ani olej.. ani chladici kapalina..
FF 1.6 16V 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13501
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 04.07.2013 09:44

Nemusi. Netlakuje ti system? Ked auto stoji a je studene, otvor viecko nadrzky kvapaliny, nech sa vyrovna tlak. Okolo neho, TESNE k viecku, nejako prilep servitky/kuchynske utierky, aby si zachytil, ci nepovoluje pretlak poistny ventil vo viecku. Ten odfukuje spodnou obrubou viecka. Potom jazdi tak, aby sa motor prehrial. Odstav auto a skus na hadiciach, ci nie su tvrde (pretlakovane). Pozor na vyssiu teplotu vody, nech sa nepopalis! Zober handru do ruky a tak skusaj. Mali by byt trosku tvrdsie, nie ako blato. No nesmu byt nabombovane. A zaroven pozri, ci neprepustilo kvapalinu cez viecko.
Moze ti tlacit vyfuk do systemu, ale voda ubudat nemusi. Mozes mat trosku prasknute tesnenie alebo hlavu a do vody sa ti dostane vysoky tlak plynov, ale relativne nizky tlak kvapaliny opacnym smerom neprejde.

A to odvzdusnenie skus ako miki pisal.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti