Zdravím, mám zvláštní problém: Po výměně rozvodů (cca 2 měsíce zpět) se mi asi po 100 km objevil únik oleje z motoru (přišel jsem na to nikoli tak že by olej ubýval na měrce, to jsem nikdy neměl potřebu nějak často kontrolovat, ale prostě to smrdělo hlavně při stání na neutrál až do kabiny a servisák identifikoval lehký únik oleje) - kapalo/stékalo to na odněkud drobně na výfuk a od toho ten smrad.
Protože neobjevili žádný jiný únik než pod ventilovým víkem, vyměnili těsnění. Po ujetí cca 100 km byl smrad zpátky a mizelo mi asi 1dl oleje na 100 km. Takže všechno znovu, plus výměna ventilového víka - údajně tam může být nějaká mikrotrhlinka/prasklinka která není ani vidět, ale utažením se rozevře a pak je problém. Po této výměně bylo autu celkem dost naloženo v městském provozu, aby se otestovalo, zda je to OK. Vše se také zdálo být OK - když mi auto předávali. Jenže po ujetí zase cca 100 km opět smrad v kabině a hlava zas od oleje. Prakticky po celém obvodu tam kde je v kontaktu s víkem. Zítra tedy znovu volám servismanům.
Měl byste někdo nějaký nápad, myšlenku, zkušenost?
Nějak se nemůžu zbavit pocitu, že za to může něco co mechanici zadrbali právě při výměně tech rozvodů. Ale co, jak a proč, to nevím.
Díky za případné reakce! O.
Ventilové víko - netěsní (?)
- ondraZ
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 13.05.2008 13:56
- Bydliště: Praha
Ventilové víko - netěsní (?)
ford focus II turnier 1.6 16V 74kW rv 2005, najeto cca 100tkm
- ondraZ
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 13.05.2008 13:56
- Bydliště: Praha
Re: Ventilové víko - netěsní (?)
Ještě dodávám, že ten olej je na motoru (hlavě) samozřejmě i níže, ne jenom u ventilového víka. Že by to nějak vyvzlínalo odjinud? Ve vodě olej myslím není, motor táhne jak má, žádná změna ve výkonu, nic. Ten úbytek oleje možná není až 1dl/100 km, ale spíše méně.
ford focus II turnier 1.6 16V 74kW rv 2005, najeto cca 100tkm
- ondraZ
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 13.05.2008 13:56
- Bydliště: Praha
Re: Ventilové víko - netěsní (?)
Tak jsem najel dalších téměř 1.000 km, běžný jízdní režim, většinou auto spíše šetřím, jen semtam mu naložím. Pro jistotu kontroluji měrku každých cca 200km a úbytek oleje odhaduji na cca 1dl/1000km, víc to nebude. To by mohl být možná i standard, nevím, v životě jsem do žádného svého vozu olej neměl potřebu mezi výměnami dolévat. Jenže kurnik proč to pořád tak smrdí? Projevuje se to od výměny rozvodů (cca 2.000 km).
ford focus II turnier 1.6 16V 74kW rv 2005, najeto cca 100tkm
- ondraZ
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 13.05.2008 13:56
- Bydliště: Praha
Re: Ventilové víko - netěsní (?)
tak, po čtvrtém pokusu o nápravu v servisu (první byla výměna těsnění, druhá vyměna ventilového víka, třetí a čtvrtá už jen odstrojit, prověřit, projezdit a pak na chvíli "vše ok") problém trvá. Když mi auto v servisu po 3 dnech vracejí, je hlava čistá, s tím, že s autem najedou testovacích minimálně 100 km, a tedy že případná netěsnost by se projevila. Já ujedu dalších 100 a mezi víkem a hlavou to zase prosakuje a v kabině při zastavení auta a puštěném větráku to zase smrdí. Olej na měrce prakticky neubývá, jen odhadem těch cca 1dl na 1000km. Nechce se mi věřit, že jediní "neznačkoví forďáci", (jinak ale profíci kteří vědí kam sáhnout) v okolí na to nepřijdou, ale je to zřejmě tak. Neměl by pls někdo nějaký nápad nebo podobnou zkušenost? Motor jede jak má, žádné ztráty výkonu nebo cokoli jiného. Díky! O.
ford focus II turnier 1.6 16V 74kW rv 2005, najeto cca 100tkm
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13433
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Ventilové víko - netěsní (?)
Já bych tam asi z nouze zkusil nacpat nějaký ten silikon na těsnění motorů a převodovek.Shodit víko, vše vyčistit a odmastit, namazat silikonem, dát těsnění, druhou styčnou plochu taky namazat, dát na hlavu a lechce dotáhnout, počkat půl hoďky a dotáhnout kolik je třeba.Pokud to opravdu teče zpod víka, tak není boh, aby to zas začlo.
http://pemi.cz/cs/detail-zbozi/silikony ... 18433.html

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- OndraMT
- Zkušený
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14.11.2012 20:53
- Bydliště: Olomouc Nova Ulice
Re: Ventilové víko - netěsní (?)
Taky jsem to musel tesnit silikonem. Kdyz sem nechal jeste na starem focusu menit u znameho rozvody tak nechal dekl ventilu na starem tesneni a bez silikonu a vychcalo mi tam pri jizde velky mnozstvi oleje ktery stekal na pravou poloosu ktera ho hezky distribuovala po celem motorovem prostoru
a vzduch pod autem ho dotah po podvozku az na zadni naraznik. Koupe noveho original tesneni taky az tak uplne nepomohla takze ted to radeji pojistuju silikonem od soudalu a vse pekne suche

Ford Kuga ST-Line X 1.5 Ecoboost 110kW 240Nm "poloviční šestiválec" 
...
Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon po FL, Eibach, Chip
Ford Focus II Trend 1.6 74kW Red Tango před FL

...
Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon po FL, Eibach, Chip
Ford Focus II Trend 1.6 74kW Red Tango před FL
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host