volnoběžný ventil
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
ja mam ventil 13 let starej a po vycisteni uz druhej rok chodi bez problemu....
Naposledy upravil(a) vitr73 dne 29.01.2013 18:17, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: volnoběžný ventil
Presne jak rika vitr a crasher, podtlakovy hadice se serou mnohem castejs... Tu je jak ta hadicka vypada http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=60 a kde je umistena 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- prechmichal
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 16.02.2012 16:02
- Bydliště: Sedlice
Re: volnoběžný ventil
jo u esca sem nato prisel raz dva...stejny jak u fofa jen to vedeni je k tomu pristom na damske prirození..esco chcipalo pri staru atd nakonec to dopadlo ze se musel odpojit volnobezak protoze to pri startu vystrelilo za studena do 4000 ot.(volnobezak byl funglovka)a takhle tatik jezdil 2 roky....v sobotu sem vyndal ten podtlakač pročistil a je po chcipani....ale budu muset jeste vyndat ten volnobezak a vycistit protoze se ted projevuje toto
nastartuju za studena = volnobeh 1100 = pak 900´= po proslapnuti plynu se otacky vraci dolu na 900 ale na 1500 se zaseknou tak na 4s a pak teprve klesaji...
a pri jizde po vyrazeni nespadnou pod 1500 az kdyz se auto uplne zastavi spadnou na 900..
bud to typuju na zasranej volnobezak kterej byl 2 roky mimo provoz a nebo ten podlakovej ventil budu muset dat novej... hadicky sou ok mel sem je venku... reset jednotky sem delal...
nastartuju za studena = volnobeh 1100 = pak 900´= po proslapnuti plynu se otacky vraci dolu na 900 ale na 1500 se zaseknou tak na 4s a pak teprve klesaji...
a pri jizde po vyrazeni nespadnou pod 1500 az kdyz se auto uplne zastavi spadnou na 900..
bud to typuju na zasranej volnobezak kterej byl 2 roky mimo provoz a nebo ten podlakovej ventil budu muset dat novej... hadicky sou ok mel sem je venku... reset jednotky sem delal...
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: volnoběžný ventil
Ja jenom informuju, ze u me to byly zamrzly teplotni cidla pravdepodobne. Dneska jsem po tejdnu, kdy to bylo odstaveny, vyjel a naprosto bez problemu 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: volnoběžný ventil
tiez som vol.ventil vedel iba precistit,,ale otacky lietali stale,dokonca mi trosicka pri tom lietani zablikala elektronika a pri mrazoch to niekedy nechcelo nastartovat,cistenie pomohlo mozno na mesiac to bol len dojem.Obetoval som 100e na orig.ventil a sanka dole
to auto nepoznavam otacky pri jazde na neutral pekne drzia na neclych 1000ot. a ako dobrzdujem pekne sa ustalia na 750ot. ani sa nepohnu a preblikavanie elektroniky zmizlo
neveril som tomu ze to pomoze ale je to tak 



- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: volnoběžný ventil
ahoj....tak ja som po vyčistení ventilu, klapky, dokonca vstrekovače boli čistené...auto naštartujem, či je mráz, či okolo nuly a v pohode..sytičové otáčky (myslím teda vyššie, než to trošku tepla chytí...teda okolo 1100), zohrieva sa, všetko ide jak má...ale nedajbože je námraza a ja pustím na automatickej klíme ten rozmrazovací program (klíma + ohrev predného okna + ohrev zadného okna a zrkadiel), teda zaťažím motor a otáčky sa rozkolíšu jak blbé, dokonca raz mi to vyhodilo aj prasiatko motora...ale vypnem ten program a otáčky zas v pohode...čo vy na to? Čím to môže byť?
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: volnoběžný ventil
Mne se dneska zase stalo to, co jsem psal na predchozi strance... Rano jsem v pohode dojel do skoly(15km+-, prumerna cca 70km/h), behem toho se motor bez obtizi ohral. 3h potom jsem odjizdel a po cca 10min nonstop jizdy 20-55km/h jsem zacal hledat misto na parkovani, zastavil jsem, rozjel se(odbocovani z hlavni a tuna debilu na silnici) a v tu chvili se mi motor zacal nehorazne cukat na nizsich otackach(teplota v 1/4), pomohlo az vetsi seslapnuti plynu(1/2-2/3). Po zaparkovani jsem se k autu vratil za asi 30min, nastartoval, vyjel a po minute pri ceste do kopce se mi to na 4ku zacalo skubat pri 55km/h, coz normalne nedela... Par minut potom se motor plne ohral a vsechno bylo zase oukej. Nutno dodat, ze spousta veci na aute je Starline, nemam prehled kolik ale, nejsem puvodni majitel...
Zkontrolovat ty teplotni cidla, ci to muze byt neco jineho? Pokud nikde nezastavim, nez se motor kompletne zahreje, tak auto jede jak drak, kdyz je pres den nad nulou, tak se tenhle problem vubec nevyskytuje...
Zkontrolovat ty teplotni cidla, ci to muze byt neco jineho? Pokud nikde nezastavim, nez se motor kompletne zahreje, tak auto jede jak drak, kdyz je pres den nad nulou, tak se tenhle problem vubec nevyskytuje...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
To Miroslav K: Když je námraza nebo sníh na autě tak to já to dělám stylem, nastartuju a nepouštím žádný spotřebič a jdu se toho sněhu nebo trochy námrazy zbavit a než obejdu cely auto, tak se trochu ohřeje, a pak sednu do vnitř a pustim vyhřev předního okna+ofuk okna na 3rychlost a rádio a sedím a čekám než to rozmrzne a to už mi motor nezdechne ani otáčky neklesnou, ba naopak řídící jednotka si i přidá takže mám z 900ot/min 1100ot/min takže pohoda. No a až je přední čistý, odjíždím a pouštím výhřev zadního okna. Kdežto když sednu do zamrzlyho auta, nastartuju a zapnu výhřev a ofuk tak auto hned zdechne. Prostě ten odběr je tak velkej že to neutahne....toď moje rada. Řešení asi jediný co sem psal jak to dělám já.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: volnoběžný ventil
já mám poznatek, že otáčky se mi propadají
za 1, při jízdě na neutrál(např. z kopce), pohasínaj venkovní světla, podsvícení palubky
za 2, při dojíždění ke křižovatce na neutrál
za 3, zpravidla při ohřátym motoru...při studenym motoru(stojim na místě) řídící jednotka drží otáčky v normálnim rozmezí(1100-1200), ikdyž přidám plyn, otáčky se při padání nepropadnou. Jakmile se motor ohřeje na provozní teplotu(stojim na místě), problémy jsou tu( po přidání plynu se při padání otáček propadnou, auto zavibruje a posléze se otáčky srovnají. Někdy problikne ikonka baterky na palubní desce. Už sem neměl daleko do chcípnutí motoru, ale zatim se to ještě nestalo.
Pár dnů zpátky se vyměnila podtlaková hadička (takový to téčko), ovšem beze změny. Včera jsem zkusil prohodit volnoběžný ventil z mamčiného focuse(ten má volnoběh v pohodě) a u mě problém pořád setrvával. Tak už nevim
za 1, při jízdě na neutrál(např. z kopce), pohasínaj venkovní světla, podsvícení palubky
za 2, při dojíždění ke křižovatce na neutrál
za 3, zpravidla při ohřátym motoru...při studenym motoru(stojim na místě) řídící jednotka drží otáčky v normálnim rozmezí(1100-1200), ikdyž přidám plyn, otáčky se při padání nepropadnou. Jakmile se motor ohřeje na provozní teplotu(stojim na místě), problémy jsou tu( po přidání plynu se při padání otáček propadnou, auto zavibruje a posléze se otáčky srovnají. Někdy problikne ikonka baterky na palubní desce. Už sem neměl daleko do chcípnutí motoru, ale zatim se to ještě nestalo.
Pár dnů zpátky se vyměnila podtlaková hadička (takový to téčko), ovšem beze změny. Včera jsem zkusil prohodit volnoběžný ventil z mamčiného focuse(ten má volnoběh v pohodě) a u mě problém pořád setrvával. Tak už nevim
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: volnoběžný ventil
Ten plastovy ventilek pod Teckom si cistil/menil?
- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: volnoběžný ventil
ten se dával nový spolu s hadicema
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Stejné problémy jako jaroslavik mám roky taky, proběhla výměna T-hadic + ventilek, volnoběžný ventil taky nový. Nic nepomohlo. Řekl bych že je to závislé na počasí někdy totiž otáčky drží krásně. Takže jedině mě napadá nějaké čidlo teploty... ale kde a jaké ...
a nebo ještě MAP sensor... ale k němu je zase pitomý přístup a ještě jsem tu nikoho neviděl že by ho někdo rozdělával a čistil..

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: volnoběžný ventil
Tak dneska 2 hodiny ježdění po Kladně v -3stupních a volnoběh držel krásně, jak při dojíždění ke křižovatce, tak při prošlápnutí plynu při stání na místě..při padání spadli na krasných 750ot/min a tam drželi jak přibytý. Ani světla nepohasínala, když sem stál proti skleněný výloze u obchodu tak sem se koukal a svítila stabilně..Jediné co mě napadá je to, že sem teď dost často odpojoval baterku, takže několikrát došlo ke smazání dat v řídící jednotce. Tak jestli to opravdu nechce najet dost kilometrů aby se to stabilizovalo...Uvidim časem
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Nechci tě strašit, ale možná se to vrátí po pár km. U mě je po resetu řj vše ok, ale jen do najetých 60km, pak se problém vrátí.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- jaroslavvik
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 08.04.2012 17:43
- Bydliště: Kladenské zákoutí
Re: volnoběžný ventil
u mě to ale proběhlo přesně opačně. po resetu to zlobilo a dnes byl klid. tak uvidim. možná se to vrátí, to nevyvracim.
edit: Tak strašák se nevrátil
Provedeno vyčištění ventilu a výměna podtlakových "T hadic" spolu s plastovým ventilem.
edit: ještě přidávám dnes pořízené video
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WN8NUlLGTyU[/youtube]
edit: Tak strašák se nevrátil

edit: ještě přidávám dnes pořízené video
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WN8NUlLGTyU[/youtube]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti