Focus Electric

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
LamB_17
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 568
Registrován: 24.07.2010 22:59
Bydliště: skoro BRNO

Re: Focus Electric

Příspěvek od LamB_17 » 20.01.2011 18:59

potencial to urcite ma, ale ted sem zaslechl ze rusove chcou zacit tezit ropu u antarktidy, takze to vidim ze nejaka ropna krize se zase posune o par desitek let do budoucna :D
Ford Focus kombi, 1.6 benzín, rv. 2004, černá panther, dotaženo z NDR :) , fólie SunTek HP15 (už jen vzadu)

Obrázek

Uživatelský avatar
lupo66
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Žimrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus Electric

Příspěvek od lupo66 » 20.01.2011 20:39

No já zatím zůstanu u spalovacího motoru a počkám tak dvacet let co bude.
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 2/2000 - Hatchback - Silver 63 - 0 Rh+
Obrázek
Galeriehttps://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: Focus Electric

Příspěvek od No Name » 28.01.2013 10:15

Jó zase tlačenka, na úkor ekonomický, ekologický i zdravého rozumu, viz níže.

Elektrický Ford Focus je v Americe totální propadák, zlevňuje o čtvrtinu

Jsou to stále tytéž zprávy kolem dokola - o elektromobily zákazníci nestojí ani přes masivní dotace. Tak proč nám je politici nutí stále intenzivněji?
Nevíme, jak Ford hodnotí dosavadní zájem o Focus jako takový. Nás docela zklamal a náročnější klientela to nevidí jinak - jeho prodeje na Starém kontinentu klesají na zlomek úrovně, na které byly před léty. Z celosvětového hlediska je to ale vůbec nejprodávanější auto, neboť se prakticky všude prodává v jediné podobě. Možná to Fordu stačí, možná připravuje zlepšení, to netušíme. Jedním jsme si ale jisti - odbyt Focusu Electric nemůže sám hodnotit jinak než jako propadák.
Vůz se začal v Americe prodávat v listopadu roku 2011, do ledna 2012 se prodalo 12 (dvanáct) kusů. Je třeba říci, že Ford jej začal zprvu oportunisticky nabízet jen v amerických státech s citelnými lokálními dotacemi a dalšími výhodami (California, New York, New Jersey), později ale prodeje rozšířil na další státy tamní Unie. Ještě v lednu šéf Fordu Mulally očekával loňské prodeje okolo 5 000 kusů s tím, že podobného odbytu dosahují konkurenční vozy a Ford po vyšších číslech nepase. Jenže do března 2012 se neprodal ani jeden další Focus Electric a před pár dny byl modelu vystaven účet za celý loňský rok - 685 prodaných kusů.
To je skoro desetina očekávaného počtu, Ford přitom nečekal více jen podle svých mediálních prohlášení. Vyrobil 1 627 aut, skoro tisíc jich tak nyní má na skladě a potřebuje se jich zbavit. Místo dosavadní ceny 39 200 dolarů (cca 745 tisíc Kč) jej tak bude prodávat se slevou 10 750 dolarů (cca 205 tisíc Kč) při tříletém pronájmu. Pro přímý nákup je připravena cena 37 995 dolarů.
Ano, Focus Electric je drahý, je třeba ale kalkulovat také s americkými dotacemi. Třeba při nákupu v Californii vám zbytek daňových poplatníků nedobrovolně odpustí celkem 10 tisíc dolarů z ceny a tím se cena auta dostává blízko na úroveň konvenčního Focusu, který se prodává za cifry mezi 15 a 30 tisíci dolary. Přesto je o něj zájem minimální.
Je to prostě stále tatáž písnička - auto nejenže není levné, má k dispozici akumulátory o kapacitě pouze 23 kWh, což je méně než desetilitrová nádrž benzinu. Dojezd odpovídá (122 km podle americké EPA), doba nabíjení též (do sedmi hodin budete mít z běžné zásuvky “plnou”). Tyhle parametry jednoznačně neodpovídají potřebám zákazníků a platí to nejen pro Focus Electric, ale i třeba pro obecně úspěšnější Leaf - také jeho prodeje jsou zklamáním a nepochybujeme o tom, že i když dnes podstatně zlevňuje (v USA stojí 28 800 USD před započítáním jakékoli dotace), trhák se z něj stejně nestane. Pro většinu lidí zkrátka není odpovědí na položenou otázku, za jakoukoli cenu.
Tato fakta se jeví obzvláště tristně po čtvrtečním zveřejnění záměru EU postavit z našich daní 8 milionů dobíjecích míst po celé Evropě, i když dnes není, kdo by jich využil. Však považte - 129 tisíc plánovaných míst v České republice znamená skoro 10 tisíc míst na každý kraj, to je šílené číslo. Pro srovnání - “benzinek” dnes v Česku není ani 7 tisíc, v celé zemi.
EU si myslí, že tímto zlomí odpor lidí k elektromobilům (nezlomí, problémem jsou sama auta), ale... proč si to vlastně myslí a proč jej chce lámat? Nebylo by na místě uznat, že očekávání byla vzhledem k aktuálním možnostem techniky prostě nereálná? Nebylo by to racionální, logické, efektivní? Tedy přesně to, co by Evropa pro zlepšení zejména své ekonomické situace potřebovala především? Jsme přesvědčeni, že bylo (toto není věc náklonnosti nebo odporu k elektromobilům, jen zdravý rozum), ale děje se pravý opak a je třeba ptát se, proč politici volí takto agresivní postup.
Už nechceme věřit tomu, že jsou bruselští hloupí, nebo nekonečně idealističtí. Na mysl se krade otázka, kdo si zaplatil za to, aby dané plány byly naplněny, aby pro nechtěnou techniku vznikla poptávka. Však proč některé automobilky stále vyvíjejí a vyrábí elektromobily, o které nikdo nestojí? Každému rozumnému člověku musí být už pěkných pár pátků zřejmé, že se současnými akumulátory to prostě nepůjde a spásou nebude stlačený vzduch ani palivové články. Úložiště elektřiny efektivně použitelné pro automobilky dnes neexistuje a žádné se ani nerýsuje. Někteří ale zkrátka počítají s tím, že to půjde (a nemusí jít nutně o automobilky, zainteresován je leckdo od výrobců elektřiny až po producenty akumulátorů), mají to ve svých plánech, do kterých nainvestovali spoustu peněz a možná by ani nepřežili, kdyby tyto investice neuplatnili na trhu podle původních záměrů.
Paranoia? Možná, brzy se tomuto tématu budeme věnovat podrobněji. Po stránce faktické ale tento týden nepřinesl nic nového - elektromobily jsou dále nežádaným zbožím a snaha je protěžovat na úkor jiných řešení neutuchá, právě naopak.
Ford Focus Electric u zákazníků propadl, jako ostatně všechny dosud nabízené produkční elektromobily. Snahu politiků prosazovat utopické plány na jejich rozšíření to ale v pozitivním smyslu neovlivňuje

Zdroj: Detroit News
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Focus Electric

Příspěvek od Eidž » 28.01.2013 21:01

S tímto
"se současnými akumulátory to prostě nepůjde"
nezbývá než 100% souhlasit.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus Electric

Příspěvek od Dr.Romca » 28.01.2013 21:07

Souhlas, akumulátory, které potřebujou lithium, kterého je nedostatek a těží se za hrůzostrašně mizivé účinnosti, podle mého nejsou to pravé ořechové jako něco, co má zlepšit životní prostředí...

A jak poznamenal tehdá Jeremy Clarkson v Top Gearu, hybridní motory, které mají při dobíjení dost podobnou spotřebu jako lepší diesely a zabíjí děti na silnici, které je neslyší přijíždět, moc perspektivy nemají... celé je to jen taková zelená póza...

Před barákem máme dobíjecí stanici PRE, už přes půl roku a ještě nikdy jsem tam neviděl žádné auto :dih:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Focus Electric

Příspěvek od Eidž » 29.01.2013 16:44

Tak jsou nové baterie, nové technologie, takže rozvoj bude :-)
Smůlou je, že v jiných zemích EU lze získat dotaci na pořízení hybridu nebo elektro mobilu. Jako dotace není o tom, že to bude masově dostupné. Ale že to bude dostupnější.

Jinak samozřejmě, že nejdřív musí vyrůst dobíjecí stanice, aby vůbec někdo byl ochoten koupit vehikl, který má dojezd 200 km. Bez topení a klimatizace. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus Electric

Příspěvek od Dr.Romca » 29.01.2013 16:54

Akumulátor, co by byl schopen utáhnout auto, neměl paměťový efekt (kvůli rekuperaci) a není založen na lithiu jsem tedy ještě neviděl, ale netvrdim, že jsem viděl všechno...

Podle mýho je spíš cesta k lepšímu prostředí vodíkový motor...

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Focus Electric

Příspěvek od Eidž » 29.01.2013 18:09

V pořadu Auto mag na TV Fanda byl představen autobus, co měl baterie na jiném principu, snad oxidy železa. Nevěnoval jsem tomu pozornost. Ale byly zabudované do stěn a bus měl dojezd 300 km (!) a dobití do 80% bylo snad za půl hodiny...

Nechytejte mě přesně za slovo, nedělal jsem si poznámky.

Ale jde o to, že výrobci jdou různými cestami, jak zlepšit kapacitu baterií a zkrátit čas nutný na nabíjení.

Vodíkový motor existuje, funguje. Potíž je právě v tom vodíku - volně v přírodě se nevyskytuje, nejde tedy těžit. A výroba vodíku je ekonomický nesmysl. Sice jeho "spálením" vznikne H20, ale aby vodík vzniknul, máme buď jaderný odpad nebo popílek... :-(

Na provozní náklady je super elektromobil, bohužel investiční náklady jsou mimo dosah. :-(
Sice jsme ve vlákně Focus, ale elektro ochtávka je boží. Asi dnes nejlepší elektromobil. Bohužel není sériová výroba a je asi jen 10 ks testovacích vozů. :-( Přeji Škodovce, aby rozjeli výrobu co nejdřív a cena byla lidová. Jestli bude výroba za deset let, tak to bude propadák.
Od léta by už konečně měla být i distribuční sazba na elektromobil, takže dobíjení doma bude ještě výhodnější. Už teď na jednosazbu vychází 1 km 0,85 Kč v D02d. Na dvojsazbu to půjde ještě dolů. Jen kde vzít ten elektromobil. Ojeté eauta jsou nesmysl, protože mají v háji baterky. A nové jsou drahé. :-(
Hybridy ujedou čistě elektricky tak 2-3 km, takže taky nic moc.

Skůtry a kola na elektřinu jsou fajn, jenže když prší...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Focus Electric

Příspěvek od Sobull » 29.01.2013 19:19

Eidž píše:Smůlou je, že v jiných zemích EU lze získat dotaci na pořízení hybridu nebo elektro mobilu. Jako dotace není o tom, že to bude masově dostupné. Ale že to bude dostupnější.
Hybridy jsou nehorázně drahý. Já si to dovolit nemůžu, tak že bych jako na to přispěl aspoň těm, co si to dovolit můžou, jo? Děkuju nechci.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Focus Electric

Příspěvek od Eidž » 29.01.2013 20:23

Toyota Yaris:
Benzin, ne ten nejslabší, cca 300 tis. Kč.
Diesel 365 tis. Kč.
Hybrid 385 tis. Kč.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Focus Electric

Příspěvek od Sobull » 29.01.2013 20:53

Lexus LS600h: 2 689 000 :D
Opravdu bysme jeho majiteli měli přispívat na pořízení?
Ta toyota naopak ukazuje, že to jde i bez dotací.
Ale je to jako s každou jinou dotací, ať má kdokoli jakýkoli důvod si to koupit, nevím proč bych mu to měl platit.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Focus Electric

Příspěvek od Eidž » 30.01.2013 21:10

Protože toyota s dotací by znamenala, že si hybrida koupí víc lidí.
A jestli jde EU o 20-20-20, tak to hold jde bez dotací asi nepůjde. A navíc už teď dotuje výrobu z obnovitelných zdrojů, kterou pak platíme my všichni ze své kapsy...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Focus Electric

Příspěvek od Sobull » 31.01.2013 08:26

A co já mám z toho, že si hybrida koupí víc lidí? Ani za 385 to pro mě není dostupný. V podstatě si nový auto asi nikdy nekoupím. A tady se mi nějakej ouřada bude snažit vnutit, abych jezdil v ojetým nafťáku (kterej mimichodem vyprodukuje asi míň CO2 než většina hybridů) a zároveň přispíval jiným na nová auta? :irre:
Tohle mi připomíná úsporný žárovky, kde mi taky pár chytrých hlav z Brusele nadiktovalo, že normální žárovku už si nekoupím, protože se to asi nějaký skupině výrobců hodilo.
Tohle má prostě rozhodnout spotřebitel. Lidi umí počítat a když zjistí, že se jim hybrid nebo úsporka vyplatí, tak si je začnou kupovat sami. Nepotřebuju aby mi někdo říkal, co je pro mě dobrý a ještě na to ze mě tahal prachy.
PS: Nevím co je 20-20-20 :oops:
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: Focus Electric

Příspěvek od No Name » 31.01.2013 15:45

20-20-20 další nesmysl EU...
Focus Electric v USA po slevě a dotacích je po přepočtu na naše "již od" 559.900,-Kč, to asi není tak strašné.
Až budu mít jeden pořádný cesťák a přítelkyně taky, tak jí to pořídím na vyzkoušení a aby nehuntovala klasické auto, když jede za roh pro rohlíky...
No, pořádný cesťák teď nemám, přítelkyni se rosypal automat, jo a vlastně už nemám ani jí... :? 8O :roll: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :wallbash: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :nazdravi: :bebng: :beer: :hhura:
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Focus Electric

Příspěvek od Eidž » 31.01.2013 21:25

20-20-20 je dohoda členských států EU, že o 20% sníží vznik emisí do roku 2020, oproti referenčnímu roku.

A cesta jak toho dosáhnout je, že v zemích EU sníží plýtvání elektřinou, neboť, když se jí míň spotřebuje, tak se vyrobí i míň emisí. Ale není to jediný směr, kterým se toho dosáhne.
A proto si už klasickou žárovku 60W nekoupíš, protože z pohledu spotřeby elektřiny je to žrout. A používáš kompaktní zářivku. Která jí spotřebuje míň.
Proto mají elektrospotřebiče ve stanby stavu spotřebu menší jak 1W.
Atd. atd. Prostě soubor hodně věcí, které mají za cíl jediné - abychom se v budoucnu nemuseli venku pohybovat s kyslíkovým batohem...

Proto už několik let jsou automobilky jak jaté, která uvede na trh motor, který má CO2 co nejnižší. Proto Euro5.
A elektromobil je z pohledu emisí dobrá volba.

Ono, v ČR v podstatě neexistuje velké město. Pokud máš možnost cestovat, tak víš, jak vypadá velké město. Když se pak člověk vrací do Prahy, tak má pocit, do jaké že to vesnice přistál...
V případě velkého města je smog problém. Proto čím míň emisí vyrobíš, tím líp.

My to asi už moc neoceníme, ale je to dobrá věc pro ty, co tu budou po nás. Třeba naše děti.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host