
2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
- dub
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 11.11.2010 15:39
- Bydliště: Týn nad Bečvou
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Mám namontovaný holadnský systém Prins vsi1 k tomu origo přímaz valve care a nějaké škubání, dodatečné seřizování a jiné závady jsem ještě neměl a nepotřeboval. Od května mám najeto na lpg 28tkm a jediné, s čím jsem byl v servise je výměna plynového filtru. Při té příležitosti napíchlé na diagnostiku, ta neukázala žádnou závadu, takže čím to asi bude? Jezdím jednou měsíčně na otočku německo, takže mám zkušenosti s tánkováním plynu jak v CZ tak PL a v DE a nepozoruji žádný rozdíl v kvalitě. Omlouvám se že píši do 2,0litru já mám 1,8čku 92kw ale myslím, že v motorech to není, někeré firmy by to měly mít zakázané vůbec na ty motory pohlédnout, natož tam ještě něco montovat. 

Ford C Max 1,8 92kw r.v.2008, LPG Prins VSI+ Valve Care
Ford C Max 2,0 TDCi r.v.2005
Škoda octavia 1,6 55kw r.v.1998
Škoda 125 5kv.1,3 r.v. 1994
Ford C Max 2,0 TDCi r.v.2005
Škoda octavia 1,6 55kw r.v.1998
Škoda 125 5kv.1,3 r.v. 1994
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Jak jsou na tom svíčky



Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- dub
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 11.11.2010 15:39
- Bydliště: Týn nad Bečvou
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Zdravím, svíčky jsem koupil po doporučení na netu http://autodily.lkauto.cz/svicky-bosch-pro-lpg. Zatím mám najeto na lpg svíčky 20tkm ale podotýkám v dálničním provozu a zatím bez problému. Nikdy jsem nepoznal rozdíl mezi jízdními vlastnostmi jak na benzín, tak i na lpg(cukání v urč. ot. benzín, tak na plyn). Dnes už je investice zpět, takže jezdím hodně levně. Když všude čtu, jakým směrem se ubírají automobilky, tak skoro poslední auta co se budou moct předělat na lpg, budou japonská.
Ford C Max 1,8 92kw r.v.2008, LPG Prins VSI+ Valve Care
Ford C Max 2,0 TDCi r.v.2005
Škoda octavia 1,6 55kw r.v.1998
Škoda 125 5kv.1,3 r.v. 1994
Ford C Max 2,0 TDCi r.v.2005
Škoda octavia 1,6 55kw r.v.1998
Škoda 125 5kv.1,3 r.v. 1994
- Maximus87
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 24.11.2009 17:43
- Bydliště: Brno-venkov
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Tak dnes jsem byl v tom servisu kde mi montovali LPG, no a neví
prý mám zkusti jiný svíčky a diagnostiku u forda
a pak zase přijet. Tak začnu těma svíčkama poradí mi někdo přesně tedy jaký typ tam mám dát. Co tyhle ? http://www.originaldilyford.cz/mondeo-m ... -2005.html ?


- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Ty jsou pro motory sci.Kup si beru z-209,mám je a jsou dobrý,nejsou drahý.
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Jimme vždyť v poznámce je, že nejsou na sci?
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
protože jsem slepej kokot
omlouvám se a beru zpět.

ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
- Maximus87
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 24.11.2009 17:43
- Bydliště: Brno-venkov
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Ahoj, tak nakonec jsem tam dal na doporučení platinový NKG, chod motoru a jízda nad 2000 otáček je o 100% lepší jede to na pohodu necuká, ale problém, mezi 1300-2000 otáčkama přetrvává, pořád to cuká a střílí do výfuku, při postupný zrychlování na 1/2 plynu je to ok, ale jak dám podlahu, tak motor vypadá že vyskočí z auta a já se zakousnu do volantu, musím říct tedy, že to cuká od spodu i na benzín, jen né v takové míře. Mechanik to ladil za jízdy a házelo mu to moc bohatou nebo zase moc chudou směs, lítalo to nahoru dolů. Takže mě ted odkázali na diagnostiku a zkontrolování lambda sondy, myslíte, že může být lambda KO,že to bude tím? Pozdá diagnostika ve fordu špatnou lambdu? i když je třeba načatá? Nebo nechat proměřit eletrikářem? nebo máte ještě někdo nějakej jinej typ? Už jsem z toho plynu dost otrávenej, pořád se to nedaří vyladit 

- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Ještě zkusit konektor lambda sondy ,rozpojit a vyčistit konektor,ještě zkus restartovat baterku(na 15min vypojit).jestli pořád ti to potom bude blbnout tak na diagnostiku 

ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
- MH30
- Nováček
- Příspěvky: 130
- Registrován: 04.03.2010 12:58
- Bydliště: Frydek-Mistek
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Maximus87: Přečet jsem si tvoje příspěvky i na minulé stránce, abych viděl trochu vývoj problému. Před montáží LPG to teda bylo v pořádku, je to tak?
1) Jak už jsem psal, že ti tam dali Brisky za 60 Kč a kabely starline, to bych jim za to šel podpálit barák! To je hrůza, každej, kdo tyto motory trochu zná, tak ví, jak jsou citlivé na zapalovací soustavu. To tam prostě nepatří.
2) Dals tam NGK, platinové, ok, ty by měly být dobré.
3) Stále cuká v 1300-2000 ot. I na benzín. Tzn. bude to zapalování. a) kabely buď stojí za hovno nebo se odpálily díky briskům, tzn. dej tam původní kabely nebo nové motorcraft. Pokud to bude dobré, fajn, pokud ne, je možné, že se poškodila zapalovací cívka. Vtom případě bych tak dlouho nejezdil nebo se mohou poškodit i ty nové kabely (originální). Že to cuká více na plyn je logické, LPG je náročnější na zápal, takže pokud není zapalování v pořádku, obvykle se to projevuje výrazněji při jízdě na plyn.
4) Máš to v záruce. Požaduj opravu a uvedení do provozuschopného stavu. Požaduj, ať ti tam dají původní svíčky a kabely (může už ale být pozdě, pokud je problém v cívce)
1) Jak už jsem psal, že ti tam dali Brisky za 60 Kč a kabely starline, to bych jim za to šel podpálit barák! To je hrůza, každej, kdo tyto motory trochu zná, tak ví, jak jsou citlivé na zapalovací soustavu. To tam prostě nepatří.
2) Dals tam NGK, platinové, ok, ty by měly být dobré.
3) Stále cuká v 1300-2000 ot. I na benzín. Tzn. bude to zapalování. a) kabely buď stojí za hovno nebo se odpálily díky briskům, tzn. dej tam původní kabely nebo nové motorcraft. Pokud to bude dobré, fajn, pokud ne, je možné, že se poškodila zapalovací cívka. Vtom případě bych tak dlouho nejezdil nebo se mohou poškodit i ty nové kabely (originální). Že to cuká více na plyn je logické, LPG je náročnější na zápal, takže pokud není zapalování v pořádku, obvykle se to projevuje výrazněji při jízdě na plyn.
4) Máš to v záruce. Požaduj opravu a uvedení do provozuschopného stavu. Požaduj, ať ti tam dají původní svíčky a kabely (může už ale být pozdě, pokud je problém v cívce)
- Maximus87
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 24.11.2009 17:43
- Bydliště: Brno-venkov
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
V první řadě díky za vaše rady, situace je taková, že jak píše MH30 tak to můžou být možná zase kabely
Když to namontovali poprvý tak to jelo na pohodu, pak po nějakých 14 dnech začalo cukání a postupně se zhoršovalo až se na ten plyn nedalo jet vůbec, tím pádm si myslím, že odešli svíčky a od svíček kabely (to by vysvětlovalo tu kontrolku motoru) a ted když jsem tam dal ty NKG tak je to o 100% lepší, ale pořád je to blbý. LPG servis mě prostě naférovku řekl že neví, což je teda pecka, když to montují
takže jsme se domluvili, že zkontrolujem lambdu. Nicméně jsem volal do Carentu - tam chtějí 1500,- a v Rašinu 1000,- za diagnostiku a auto minimálně na 1/2 dne, v Rašinu mě řekl že lambda to nebude a diagnostiku dělat nemám a nechtěl si to nechat vymluvit. Takže asi stejně je jistější to nechat proměřit někde osciloskopem tu lambdu. Pak teda uvidím. Sice to budu ještě testovat, ale dnes jsem zkoušel asi 6x a na úplně studeným motoru to necuká, jede to od spodu cca 1300 až 2000 bez cukání, jak se to zahřálo na nějakých těch 40C tak se to přeplo na plyn a cukání začalo, stejně to cukalo i na benzín když jsem to hned zkusil, i když o trochu mín. Takže ta teplota tam hraje důležitou roli asi... takže myslíte, že mám ještě zkusit ty kabely, abych si to nedal ještě jednou dokola celý že? svíčky, kabely, cívku
Jak bude otestována lambda zase dám vědět, snad tahle story brzy skončí. A ještě abych dodal, tak před montáží jestli to bylo v pořádku si 100% jist nejsem, ale problémy jsem nepocitoval, běžně nedávám podlahu když mám 1300 otáček, to asi podřadím když potřebuju výkon.

Když to namontovali poprvý tak to jelo na pohodu, pak po nějakých 14 dnech začalo cukání a postupně se zhoršovalo až se na ten plyn nedalo jet vůbec, tím pádm si myslím, že odešli svíčky a od svíček kabely (to by vysvětlovalo tu kontrolku motoru) a ted když jsem tam dal ty NKG tak je to o 100% lepší, ale pořád je to blbý. LPG servis mě prostě naférovku řekl že neví, což je teda pecka, když to montují


- tym
- Test driver
- Příspěvky: 3746
- Registrován: 20.05.2011 21:49
- Bydliště: Pilsner Urquell
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Máš přesně ten samý problém co jsem měl já a jeho vznik a následky přesně popsal před tebou MH30 v bodu 3. Takže si po své zkušenosti taky myslím, že skončíš výměnou cívky. A pak koupí originálních kabelů.
- Maximus87
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 24.11.2009 17:43
- Bydliště: Brno-venkov
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Ahoj tak příběh pokračuje, dnes to celý prověřil eletrikář, lambda zkontrolována jak diagnostikou tak osciloskopem. Proměřeny kabely,cívka a celý zapalování,reset ŘJ. Eletrikář říkal, že všechny hodnoty jsou úplně v pořádku, dokonce použil slovo perfektní(jestli to teda měřil
)
A taky jak to prý projížděl, tak na benzín i po zahřátí to necukalo a jak to přepl na plyn tak to začalo. Takže ještě asi zkusím odpojit tu ŘJ plynu a pak vyresetovat ŘJ auta a jezdit na benzín zda se to bude projevovat, protože prý ŘJ auta si bere informace z ŘJ i plynu i když na plyn zrovna nejede, takže by se to auto i když jede na benzín mohlo naučit cukat i na benzín od té špatné jízdy na plyn? i v případě, že tam nikde žádný problém není
Nebo mám zkusit vyměnit ještě ty kabely Starline za bosche? i když se mě nechce zbytečně investovat 1800,- (ale zase 300,- vs 1800,- starline tam musí na něčem ušetřit, není možný aby tam byl takovej cenovej rozdíl jen tak) i když to tím není, ale co když si s těma kabelama auto nerozumí stejně jak s těma svíčkama předtím. Nebo myslíže, že by to mohlo být čidlo teploty motoru pod cívku,nebo jetě něco jinýho? Takže v pondělí jdu znova do LPG servisu ať čarují, uvidíme co vymyslí, ale pomalu se vzdávám myšlenky, že mě to bude ještě někdy jezdit normálně, to jsem to teda vyhrál
Nenapadá ještě někoho něco co podniknout? Asi další krok bude změnit ten lpg servis za někoho jinýho, ale to se mi moc nechce když to zfušovali oni a já teď poběžím to řešit někam jinam

A taky jak to prý projížděl, tak na benzín i po zahřátí to necukalo a jak to přepl na plyn tak to začalo. Takže ještě asi zkusím odpojit tu ŘJ plynu a pak vyresetovat ŘJ auta a jezdit na benzín zda se to bude projevovat, protože prý ŘJ auta si bere informace z ŘJ i plynu i když na plyn zrovna nejede, takže by se to auto i když jede na benzín mohlo naučit cukat i na benzín od té špatné jízdy na plyn? i v případě, že tam nikde žádný problém není

Nebo mám zkusit vyměnit ještě ty kabely Starline za bosche? i když se mě nechce zbytečně investovat 1800,- (ale zase 300,- vs 1800,- starline tam musí na něčem ušetřit, není možný aby tam byl takovej cenovej rozdíl jen tak) i když to tím není, ale co když si s těma kabelama auto nerozumí stejně jak s těma svíčkama předtím. Nebo myslíže, že by to mohlo být čidlo teploty motoru pod cívku,nebo jetě něco jinýho? Takže v pondělí jdu znova do LPG servisu ať čarují, uvidíme co vymyslí, ale pomalu se vzdávám myšlenky, že mě to bude ještě někdy jezdit normálně, to jsem to teda vyhrál


Nenapadá ještě někoho něco co podniknout? Asi další krok bude změnit ten lpg servis za někoho jinýho, ale to se mi moc nechce když to zfušovali oni a já teď poběžím to řešit někam jinam

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
Kabely starline pro Forda je sebevrazda a v kombinaci s plynem dvojita. To se doctes na kazdem foru. A jakakoli spatna vec zapalovani muze odpravit dosud funkcni vec, takze muzes mit vadne svicky, kabely i civku v libovolne kombinaci. Dal bych jedine origo vsechno. Experimenty vedou ve vetsine pripadu (nerikam ve vsech) presne tam, kde jsi ted ty. Jo a jeste se u origo svicek a LPG doporucuje zmensit odtrh na 1,1mm. Staci pocist ostatni fora a vlakna, kde se to resi.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- sitalik
- Nováček
- Příspěvky: 111
- Registrován: 21.08.2012 09:05
- Bydliště: České Budějovice
Re: 2.0 DURATEC HE - máte někdo předělaný na LPG?
@Maximus87: v rychlosti jsem tu procetl tvuj problem a prijde mi, ze to bude v nastaveni LPG ridici jednotky. System Stag4 neznam, nevim co vsechno se tam da nastavit, ale pravdepodobne to dava prilis plynu, je to moc bohaty a to az tak, ze to neni zapalitelny. RJ plynu a motoru se vzajeme ovlivnuji, resp. RJ LPG pouzije vstupni hodnoty z RJ motoru a podle toho nadavkuje plyn, RJ motoru pak zkoriguje delku vstrikovani podle lambdy. Na vnejsi care(seslapnuty plny plyn) to ale neni regulovany lambdou, takze to tam vstrikuje podle toho co je nastaveno a kdyz je to moc, tak to muze cukat. Ostatni rezimy jsou regulovany lambdou a proto asi nezlobi.
Dobre by bylo naject alespon 500km na benzin, nejlepe pred tim zresetovat RJ motoru, a kdyz by problemy zmizely, bude to nejspis nastavenim LPG. Jestlize to na benzin otestujes napr.20km po dlouhodobem jezdeni na LPG, tak nic nepoznas, RJ motoru se nestihne "naucit" tak rychle zpet.
LPG je narocnejsi na zapaleni, jak tady ostatni pisi, ale pokavad je zapalovaci soustava v "normalnim" stavu, nemelo by to takhle extreme zlobit. Maximalne by stacilo snizit odtrh a muselo by to pomoct. Nicmene delam v automobilovym prumyslu, tak vim jak to chodi, a je dost mozny, ze ta zapalovaci soustava neni moc predimenzovana.
Dobre by bylo naject alespon 500km na benzin, nejlepe pred tim zresetovat RJ motoru, a kdyz by problemy zmizely, bude to nejspis nastavenim LPG. Jestlize to na benzin otestujes napr.20km po dlouhodobem jezdeni na LPG, tak nic nepoznas, RJ motoru se nestihne "naucit" tak rychle zpet.
LPG je narocnejsi na zapaleni, jak tady ostatni pisi, ale pokavad je zapalovaci soustava v "normalnim" stavu, nemelo by to takhle extreme zlobit. Maximalne by stacilo snizit odtrh a muselo by to pomoct. Nicmene delam v automobilovym prumyslu, tak vim jak to chodi, a je dost mozny, ze ta zapalovaci soustava neni moc predimenzovana.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti