ZlínZaQik píše:odkud jsi?
Přední stěrač a GEM modul
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.11.2011 08:17
Re: Přední stěrač a GEM modul
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24729
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přední stěrač a GEM modul
... tak tam nikoho "ochotneho" neznamdolezalp píše: Zlín
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.11.2011 08:17
Re: Přední stěrač a GEM modul
Odmontoval jsem GEM a odebral vrchní kryt - s těmi rychloupínacími šrouby. Vevnitř jsou nad sebou dvě desky plošných spojů, které se mi nedaří nijak vyjmout. Nějaké relátka tam jsou, v místě, kde je na druhé straně výstupek s tím menším čárovým kódem. Také jsou nějaké relátka přístupné z venku, na GEMu.ZaQik píše:ty jsou uvnitr GEMuAdow píše:dvě relátka pro přední stěrače
- nevím jak dostat ven ty plošňáky - poradí někdo ?
- kde se dají sehnat taková relé?
- nejsem si jist že jsou špatné, když projíždím páčku stěrače pod volantem všchny polohy, tak relátka asi cvakají, slyším je, ale může být, že spínají ale na výstupu je nějaký problém s kontaktem, to bych asi odhalil při demontáži
- nedaří se mi sehnat nějaký GEM z druhé ruky, má někdo tip na zdroj?, můžu to poptávat na tomto fóru?, má to vůbec smysl?
- auto řeším po havárii na předek - jen plechy a sklo, je možné, že by problém se stěrači a GEMem byl důsledkem havárie nebo chyby při montáži?
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Přední stěrač a GEM modul
Já bych teda napřed na autě proměřil, jestli mi tam na výstupu z GEMu něco leze, než bych se v tom takhle vrtal. Schéma jsem ti sem dával...
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.11.2011 08:17
Re: Přední stěrač a GEM modul
[quote="ZaQik"]Najdi si nekoho v okoli, kdo ma auto jako Ty (FoFo II pred FL, benzin) a pujc si od nej GEM. Dej ho do sveho auta, klicky do polohy II a zkus sterace:
1. nebezi - chyba neni v GEMu
2. bezi - chyba je mimo GEM
Dal jsem tam jiný GEM, použitý , se stejným typovým číslem. Zatím bez výměny dat. Stěrač funguje a vše ostatní také, ovšem s vyjímkou dálkového klíče, také asi nejde imobilizér a kontrolka otevřených dveří svítí stále. Je to problém GEMu , mám shánět jiný , nebo to po zkopírování dat zmizí?
1. nebezi - chyba neni v GEMu
2. bezi - chyba je mimo GEM
Dal jsem tam jiný GEM, použitý , se stejným typovým číslem. Zatím bez výměny dat. Stěrač funguje a vše ostatní také, ovšem s vyjímkou dálkového klíče, také asi nejde imobilizér a kontrolka otevřených dveří svítí stále. Je to problém GEMu , mám shánět jiný , nebo to po zkopírování dat zmizí?
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Přední stěrač a GEM modul
Imobilizér ti budou muset (podle mě) naprogramovat v servise, dálkové ovládání můžeš spárovat sám doma. Ty "otevřené dveře" budou možná kapota - možná je na GEMu aktivována funkce alarmu a ty nebudeš mít spínač zámku kapoty. Bude to jen tím přeprogramováním...
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 26.11.2012 12:50
Re: Přední stěrač a GEM modul
Dolezalp, ak chces usetrit CZK tak skus sam nahodit povodne Transmitter ID do GEM-u.dolezalp píše:ZaQik píše:Najdi si nekoho v okoli, kdo ma auto jako Ty (FoFo II pred FL, benzin) a pujc si od nej GEM. Dej ho do sveho auta, klicky do polohy II a zkus sterace:
1. nebezi - chyba neni v GEMu
2. bezi - chyba je mimo GEM
Dal jsem tam jiný GEM, použitý , se stejným typovým číslem. Zatím bez výměny dat. Stěrač funguje a vše ostatní také, ovšem s vyjímkou dálkového klíče, také asi nejde imobilizér a kontrolka otevřených dveří svítí stále. Je to problém GEMu , mám shánět jiný , nebo to po zkopírování dat zmizí?
Akurat vcera som sa hral s nastavovanim auta pomocou modifikovaneho ELM327 kabla a programu ELMConfig (vid. http://www.fordownersclub.com/forums/to ... 2-program/) - pri nastaveniach GEM-u je na prvej stranke moznost zadat "RKE Transmitter ID" - az pre 8 klucov..
Postup nasledovny - zo starej GEM nacitaj udaje RKE Transmitter ID (ktore sedia s tvojimi klucmi), sprav si screenshot alebo si ich uloz a nasledne nahraj/prepis v novom GEM-e, vsetko to ide pomocou ELMConfig a celkovo cena 10 EUR a trosku pajkovania kablu

Myslim ze by to malo fungovat takto..
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Přední stěrač a GEM modul
RKE je Remote Keyless Entry - otevírání dálkovým ovládáním. To jde přiřadit (naprogramovat) i bez diagnostiky. Jde spíš o imobilizér a tam si nejsem úplně jistej, jestli tohle ELM Config umí...
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.11.2011 08:17
Re: Přední stěrač a GEM modul
Ano, klíč už mám připojený, jde to i bez diagnostiky, našel jsme to v příručce ze servisního školení.Adow píše:RKE je Remote Keyless Entry - otevírání dálkovým ovládáním. To jde přiřadit (naprogramovat) i bez diagnostiky. Jde spíš o imobilizér a tam si nejsem úplně jistej, jestli tohle ELM Config umí...
Ale tam se taky píše, že je nutné nahrát data do nového GEM kvůli imobilizéru. Pokud to neumí ELM Config, tak jak se to udělá?
Taky mi tam pořád svítí kontrola otevření dveří, otázka je zda se to vyřeší dokonfigurováním GEMu. Bylo to bourané na předek, takže jako laik si říkám, že tam je čidlo na otevření kapoty zničené z té havarie nebo zásahem karosářů..
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Přední stěrač a GEM modul
To čidlo tam normálně není - pokud nebylo auto vybavené z výroby alarmem.. A pokud máš GEM z auta, které alarm mělo a byl aktivovaný, tak to bude aktivované a bude svítit kontrolka. To jde nastavit v pohodě (a nebo přemostit a bude ti fungovat alarm
). S tím imobilzérem nevím, myslím že to půjde jen u Forda.

Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24729
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přední stěrač a GEM modul
1. nactes si puvodni GEM a udelas si printscreeny obrazovek
2. vymenis GEM, zmenis mu VIN a podle printscreenu vyplnis ostatni
-----------
imobilizer je v HEC a PCM, to se Te pri vymene GEMu netyka
2. vymenis GEM, zmenis mu VIN a podle printscreenu vyplnis ostatni
-----------
imobilizer je v HEC a PCM, to se Te pri vymene GEMu netyka
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Přední stěrač a GEM modul
No myslel jsem si, že to je v budíkách.. Ale proč immo teda nejede?
Ono možná jede, ale bude chybka někde v nastavení GEMu, co?
Ono možná jede, ale bude chybka někde v nastavení GEMu, co?

Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24729
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přední stěrač a GEM modul
on psal "také asi nejde imobilizér" ... takze az udela, co jsem mu poradil, tak pak muzeme postoupit dal 

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.11.2011 08:17
Re: Přední stěrač a GEM modul
-------------ZaQik píše:1. nactes si puvodni GEM a udelas si printscreeny obrazovek
2. vymenis GEM, zmenis mu VIN a podle printscreenu vyplnis ostatni
-----------
imobilizer je v HEC a PCM, to se Te pri vymene GEMu netyka
Jaký nejlépe použít kabel a SW? Dá někdo odkaz na levný kabel pro USB? Nebo je to nějaký standard RS..? JohnySk doporučoval ELM327. Předpokládám, že se to napíchne na konektor pod volantem. Dá se GEM nějak napojit i demontovaný?
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Přední stěrač a GEM modul
Kabel ELM327 - nejlépe USB (jsou i BT, Wifi atd. varianty, ale nedoporučoval bych kvůli stabilitě). Musíš ho přepájet na jiný zapojení nebo přidat přepínač. Auto má 2 sběrnice CAN-BUS - vysokorychlostní HS a středněrychlostní MS. Kabel je v originálním zapojení jen HS a zrovinka GEM je na MS sběrnici. Kabel seženeš za pár šupů na eBayi apod. - nebo Aukro, ale už s čecháčkovskou přirážkou.
Např: http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-OBD ... 2574dc97f7
SW ELM FF2 nebo ElmConfig - dá se najít na netu. Přímo na GEM to nenapíchneš - přes diag zásuvku auta.
Např: http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-OBD ... 2574dc97f7
SW ELM FF2 nebo ElmConfig - dá se najít na netu. Přímo na GEM to nenapíchneš - přes diag zásuvku auta.
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti