Jak Vám topí focus?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13497
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Jak Vám topí focus?
Mna napada:
Mas vymeneny pelovy filter? Ak je zapchany, tak nejde cez neho dostatok vzduchu.
Rucicka teplomera ukazuje v zvislej polohe? Alebo je naklonena dolava a motor je podchladeny?
Otvara dobre prepinaciu klapku studeny/teply?
Mas dostatok kvapaliny v chladiacej sustave?
Mas vymeneny pelovy filter? Ak je zapchany, tak nejde cez neho dostatok vzduchu.
Rucicka teplomera ukazuje v zvislej polohe? Alebo je naklonena dolava a motor je podchladeny?
Otvara dobre prepinaciu klapku studeny/teply?
Mas dostatok kvapaliny v chladiacej sustave?
- georginek
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 14.04.2012 21:29
- Bydliště: Rašovice - Jižní Morava
Re: Jak Vám topí focus?
Ahoj pylový filtr mám 3 měsíce nový, ručička je svisle kapaliny je dostatek a na tu klapku budu muset kouknou díky za typy aspoň někdo tu se mnou komunikuje ale já vím každý tu nemůže sedět.
Kouknu na to zítra ránko ale myslím fakt že je to nějak bloklý aby moc netopil díky Jura :O)
Kouknu na to zítra ránko ale myslím fakt že je to nějak bloklý aby moc netopil díky Jura :O)
Ford S-max 2.0 TDCI 103kW r.v. 2007
Ford Focus combi 1,8 TDDi r.v. 2000 Ghia
Ford Focus combi 1,8 TDDi r.v. 2000 Ghia
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13497
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Jak Vám topí focus?
Klapku zistis aj opticky.
Neviem, ci staci sposob jedna, alebo treba sposob dva.
1)
Vycvakni lavy prieduch, ktory je nad radiom (ide to normalne vycvaknut von; pozor potom, srobovakom neohlodaj palubovku).
2)
Otvor kastlik spolujazdca (uplne ho vyklop). Potom vytiahni dva prieduchy, ktore su nad radiom (ide to normalne vycvaknut von; pozor potom, srobovakom neohlodaj palubovku). Do tych prieduchov idu take parohy z makkeho plastu. Tie vytiahnes cez kastlik spolujazdca.
V tej diere budes vidiet smerom dopredu vyparnik. A smerom k tebe sa musi hybat klapka. Vzduch od ventilatora ide cez vyparnik vzdy. A potom ta klapka ho podla potreby presmeruje do vymennika s teplou vodou. Takze ked kolecko teploty otocis doprava (na teply vzduch), ta klapka ti musi vyparnik uplne zakryt (nemozes ho vidiet) a musi zapadnut do hornej polohy.
Neviem, ci staci sposob jedna, alebo treba sposob dva.
1)
Vycvakni lavy prieduch, ktory je nad radiom (ide to normalne vycvaknut von; pozor potom, srobovakom neohlodaj palubovku).
2)
Otvor kastlik spolujazdca (uplne ho vyklop). Potom vytiahni dva prieduchy, ktore su nad radiom (ide to normalne vycvaknut von; pozor potom, srobovakom neohlodaj palubovku). Do tych prieduchov idu take parohy z makkeho plastu. Tie vytiahnes cez kastlik spolujazdca.
V tej diere budes vidiet smerom dopredu vyparnik. A smerom k tebe sa musi hybat klapka. Vzduch od ventilatora ide cez vyparnik vzdy. A potom ta klapka ho podla potreby presmeruje do vymennika s teplou vodou. Takze ked kolecko teploty otocis doprava (na teply vzduch), ta klapka ti musi vyparnik uplne zakryt (nemozes ho vidiet) a musi zapadnut do hornej polohy.
- georginek
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 14.04.2012 21:29
- Bydliště: Rašovice - Jižní Morava
Re: Jak Vám topí focus?
díky moc ránko jdu na to 

Ford S-max 2.0 TDCI 103kW r.v. 2007
Ford Focus combi 1,8 TDDi r.v. 2000 Ghia
Ford Focus combi 1,8 TDDi r.v. 2000 Ghia
- kami
- Nováček
- Příspěvky: 63
- Registrován: 02.10.2008 17:12
- Bydliště: Vysočina
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak Vám topí focus?
Máš diesel. Pokud tam nemáš elektrický ohřev, tak díky vyšší účinnosti dieselu, máš i menší tepelné ztráty, než benzin. Tím pádem ohřev chladícího okruhu trvá déle. Obávám se, že 10-20 km bude normální. Nicméně, test, jestli jde teplá voda do chladiče je strašně jednoduchý, stojí 0 Kč a máš indikaci, jestli je špatný termostat nebo ne.georginek píše:Ahoj FOFÁci dočetl jsem se v jednom topicu že forďáci z jižních krajů mají nastavený topení jinak, aby tolik netopilo. Koupil jsem na jaře FFI 1,8 TDDI rv.2000 a najedu třeba 20 30 40 km a pořádně netopí máte někdo s tím zkušenosti?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- kami
- Nováček
- Příspěvky: 63
- Registrován: 02.10.2008 17:12
- Bydliště: Vysočina
Re: Jak Vám topí focus?
Já mám jinou zkušenost. Máme v rodině benzín 1,6 a diesel 1,8 tddi.
Diesel topí rychleji a mnohem více.
Proto jsem se georgineka ptal, jak dopadl. Já čistil výměník a nechal udělat celkovou kontrolu topení a vše je OK. Přesto 1,6 benzín netopí moc dobře.
Diesel topí rychleji a mnohem více.
Proto jsem se georgineka ptal, jak dopadl. Já čistil výměník a nechal udělat celkovou kontrolu topení a vše je OK. Přesto 1,6 benzín netopí moc dobře.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13441
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Jak Vám topí focus?
Tak potom musí nedovírat termostat, jinak to nevidím.
Já jak vyjedu z garáže a než zavřu vrata, tak už fouká vlažný vzduch. Topit začne na první křižovatce po cca 300 metrech.
Kámoš s FF 1,8 TDCi ještě po pěti kilometrech škrábe okna zevnitř.
Já jak vyjedu z garáže a než zavřu vrata, tak už fouká vlažný vzduch. Topit začne na první křižovatce po cca 300 metrech.
Kámoš s FF 1,8 TDCi ještě po pěti kilometrech škrábe okna zevnitř.

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak Vám topí focus?
a u pumpy má min. o 1 l na 100 km menší spotřebu, než benzin - proto Ti benzin topí dřív, protože tento tepelný stroj (což je každý spalovací motor), má vyšší tepelné ztráty a nedokáže přeměnit tolik energie na mechanickou....
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak Vám topí focus?
nevím jak u forda dnes, ale v minulosti byl elektrický předehřev za příplatek (mám a super, diesel bez elektrického ohřevu je nesmysl)
služební Fábka, diesel 1,6 55 kW, super autíčko - topí do 1 km, do 3 km zhasne kontrolka studeného motoru - prostě elektrický ohřev asi standardně, plus vyhřívaný filtr, super autíčko... (nevím, jestli to byla příplatková výbava, ale pochybuji, že by to koupili)
služební Fábka, diesel 1,6 55 kW, super autíčko - topí do 1 km, do 3 km zhasne kontrolka studeného motoru - prostě elektrický ohřev asi standardně, plus vyhřívaný filtr, super autíčko... (nevím, jestli to byla příplatková výbava, ale pochybuji, že by to koupili)
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 29.05.2012 13:29
Re: Jak Vám topí focus?
Ahoj všichni, v autě mám předehřev topení (ty tři patrony) , ale zajímalo by mě kdy a za jakých podmínek se spíná, pohoha přepínačů teplota atd. Jak poznám že mi předehřev opravdu topí? Auto mi začne topit až tak po 6km a to jenom vlažně a to je zatím jenom kolem 0° Díky
FF kombi rv. 2002 TDDi 66kw, Ghia
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Jak Vám topí focus?
Vlaznejsi vzduch jde tak po 2km, teplejsi asi po 4km, a rucicka teplomeru se vyrazne pohne tak po 10km.
Predehrev netusim a proto ani neresim.
Nekdy drive jsem psal nejake presnejsi hodnoty, ale ted to nedohledam.
Naftovy focus proste netopi dobre, protoze ma velmi usporny motor.
Predehrev netusim a proto ani neresim.
Nekdy drive jsem psal nejake presnejsi hodnoty, ale ted to nedohledam.
Naftovy focus proste netopi dobre, protoze ma velmi usporny motor.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak Vám topí focus?
Princip je stejný, jako žhavení. Nemám to ověřené, ale myslím si, že předehřev funguje i v létě, aby se chladící směs dřív ohřála. Jsou zapojené 2 a 1 a podle teploty chladící směsi to sepne buď všechny nebo jen část.martin-tddi píše:Ahoj všichni, v autě mám předehřev topení (ty tři patrony) , ale zajímalo by mě kdy a za jakých podmínek se spíná, pohoha přepínačů teplota atd. Jak poznám že mi předehřev opravdu topí? Auto mi začne topit až tak po 6km a to jenom vlažně a to je zatím jenom kolem 0° Díky
Mně to zhruba po 2-3 km začne pouštět vlažný vzduch a tak do 5 km mám teplotu na začátku pracovní oblasti. Zobrazení teploty je různé pro MKI a MKII. MKII má stupnici s čísly, MKI má jen bílé pole, pracovní oblast a červené pole.
Ve Fordu umí dát jen nový komplet, cena 3 nebo 5, už nevím, znechutilo mě to. Chtěl jsem nechat vyměnit jen ty žhavičky, ale to neumí...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 29.05.2012 13:29
Re: Jak Vám topí focus?
Takže zapínání těch žhavičů se řídí teplotou a poloha ovladače topení na to vliv nemá? Někde jsem četl, že se to zapíná až při topení na max. Budu muset teda nějak proměřit ty žhaviče jestli jsou funkční. Přijde mi že to topí jako by tam nebyly.
FF kombi rv. 2002 TDDi 66kw, Ghia
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Jak Vám topí focus?
Tak to nevím, mám celoročně 22C.
Nicméně, v létě se teplota chladící směsi ohřívá stejně, tj. do 3 km v pracovní oblasti a to mi přijde na diesel podezřele rychlé.
Nicméně, v létě se teplota chladící směsi ohřívá stejně, tj. do 3 km v pracovní oblasti a to mi přijde na diesel podezřele rychlé.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti