Výměna nelakovaných dílu za lakované

Odpovědět
Uživatelský avatar
GTmaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.08.2012 18:46

Výměna nelakovaných dílu za lakované

Příspěvek od GTmaster » 04.08.2012 18:24

Zdravím, krom výměny kol, bych na svým FoFo II chtěl udělat hlavně jednu věc a to je výměna nelakovaných dílů za lakované... jenže nevím jak na to, nevím jakým způsobem toho docílit. :nixw:
Bohužel mám asi nějakou základnější výbavu, která vypadá přesně takto:

Obrázek

chtěl bych docílit přesně tohodle:

Obrázek

dají se nalakovat vůbec?
dají se potáhnout stříbrnou fólií?
nebo ví někdo o havarovaném stříbrném?


Jestli je možné vše, co je nejlepší volba a co nejlevnější, nemáte někdo zkušenost prosím?

Předem děkuji za každou odpověď :o

Uživatelský avatar
vijaCZEk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1864
Registrován: 01.08.2009 22:25
Bydliště: Šumperk

Re: Výměna nelakovaných dílu za lakované

Příspěvek od vijaCZEk » 05.08.2012 18:00

Lakování klik a lišt je tady celkem běžná věc, prolez si galerky a určitě něco najdeš, ale výměna kus za kus je určitě možná taky..a nevím jak to je na tomhle focusu jeslti jsou lišty jen nalepený, ale jestli jo tak je stačí sundat a bude to taky určitě lepší :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Miri
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2836
Registrován: 11.03.2010 16:47
Bydliště: PRAHA / Kladno

Re: Výměna nelakovaných dílu za lakované

Příspěvek od Miri » 05.08.2012 19:50

tak předně, jestli ten horní obrázek je tvé auto, tak je to předFL (facelift), ten spodní obrázek je poFL který má jiné nárazníky (méně nelakovaných částí) a boční lišty nemá vůbec už z výroby.

EDIT: oba jsou předFL

ispiraci najdeš zde: http://www.ford-focus.cz/forum/viewforum.php?f=95 kde bych doporučoval založit si vlastní galerii ať Ti můžem auto chválit a případné detaily řešit tam.

vše lze nalézt odborně popsané v publikaci "JAK NA TO: Ford Focus II , C-Max," - ke stažení zde: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 53&t=11711

K demontáži dílů:

přední nárazník:
- spodek (podnárazník) se na krajích (u podběhů) odšroubuje a ještě pokud máš spodní kryt motoru, tak musíš sundat spojovací šrouby i tam. Následně opatrným páčením oddělíš od lakovaného zbytku nárazníku - lépe začít na stranách
- kryty okolo mlhovek - mají 2 části - nejdříve se sundavá ta vrchní - lehkým páčením a tím samým způsobem pak spodní část

boční lišty:
- jsou přilepené, tzn. nití, nebo opatrným páčením lze oddělit - na několika místech jsou ještě zapušteny do děr ve dveřích

kliky:
- návod tu někde je - osobně jsem neměl dole, ale z vnitřku dveří je šroub a po povolení by měla jít klika vytáhnout.

zadní nárazník:
- spodek (podnárazník) - stejné jako u předního nárazníku
- lišta na hraně nárazníku - lehkým páčením od krajů lze odmontovat

lišta nad SPZ:
- je nutné sundat vnitřní tapecírung v kufru (pod madly jsou šrouby) a pak z vnitřku odšroubovat - je ještě nutné vymontovat osvětlení SPZ

stříška / křídlo:
- pokud neměníš za větší ST stříšku, tak ta malá se dá sundat opět po sundání vnitřního tapecírungu na vrchu pátých dveří a pak povolit 5 šroubů a dávat pozor na odpojení hadičky ostřikovače a kabel k třetímu brzdovému světlu

zrcátka - kryty by měly by jít také jen vycvaknout ven

maska: - někde je tu návod, musí se odšroubovat z vrchu motorového prostoru

k lakování:
- samozřejmě doporučím předat vše profesionálům z ověřené lakovny - podle typu vozu by si měli umět zjistit odstín barvy (najdeš ho i zde: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 10&t=17352 - na místě by si pak ještě měli přeměřit lak na autě kvůli vyšisování atp.
- počítej s nemalou investicí

- pokud si chceš lakovat sám, tak návodů je na googlu spousta
Naposledy upravil(a) Miri dne 05.08.2012 20:03, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Výměna nelakovaných dílu za lakované

Příspěvek od Marťas » 05.08.2012 20:00

Spodni je taky pred FL, jen bude mit zahlazene diry po listach. Predni naraznik ma z CC...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Miri
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2836
Registrován: 11.03.2010 16:47
Bydliště: PRAHA / Kladno

Re: Výměna nelakovaných dílu za lakované

Příspěvek od Miri » 05.08.2012 20:02

jaj tak to sorry, zmátl mne ten cc nárazník a dál jsem to nestudoval.

ještě bych dodal, že u Tvé barvy bude nutné lakování, jelikož folii těžko seženeš stejný odstín.
Navíc odborné firmy, které foliování provádějí nechtějí potahovat nelakované díly, jelikož jsou drobně pórézní a ne tak hladké a tudíž nedokáží garantovat, že to po roce nesleze.

Folie má samozřejmě cenu třetinovou oproti laku, ale je s tím "sraní" a životnost se udává jen kolem 6ti let.

Sám jsem to předloni podstoupil a všechny zmíněné díly jsem folioval doma z nakoupené folie, ale měl jsem výhodu, že u černé je rozdíl znát jen u opravdu blízkého zkoumání - více viz galerie http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=75 . Folie zatím drží, ale podruhé už bych se s tím babrat nechtěl a raději dal na lak.

Uživatelský avatar
GTmaster
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.08.2012 18:46

Re: Výměna nelakovaných dílu za lakované

Příspěvek od GTmaster » 04.09.2012 21:41

Miri píše:jaj tak to sorry, zmátl mne ten cc nárazník a dál jsem to nestudoval.

ještě bych dodal, že u Tvé barvy bude nutné lakování, jelikož folii těžko seženeš stejný odstín.
Navíc odborné firmy, které foliování provádějí nechtějí potahovat nelakované díly, jelikož jsou drobně pórézní a ne tak hladké a tudíž nedokáží garantovat, že to po roce nesleze.

Folie má samozřejmě cenu třetinovou oproti laku, ale je s tím "sraní" a životnost se udává jen kolem 6ti let.

Sám jsem to předloni podstoupil a všechny zmíněné díly jsem folioval doma z nakoupené folie, ale měl jsem výhodu, že u černé je rozdíl znát jen u opravdu blízkého zkoumání - více viz galerie http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=75 . Folie zatím drží, ale podruhé už bych se s tím babrat nechtěl a raději dal na lak.

Díky moc za vyčerpávající rady, opravdu se mi hodí a pustím se do toho! díky moc... Dám vědět jak to dopadne!

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host