volnoběžný ventil

Odpovědět
Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 04.05.2012 13:52

gargulakj: ..ale stejne jak rikam ..ti zavidim ze to jen! pada a nekdy chcipe....to po zkusenostech s timhle bych uz dneska ani snad neresil :D
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Zatoulanej.pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 15.06.2009 22:18
Bydliště: Olomouc / N.M.n.Met.

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Zatoulanej.pes » 05.05.2012 18:27

vitr73 píše:ahoj..no fakt nevim..ale v jednotce jsem byl a nic zoxidovaneho v ni neni..uz jen proto ze maj plosnak zastrikanej nejakym lakem....ale je fakt co rikas...projevi se to vzdy az po x letech a nejde to nijak dohledat...jestli ti to porad zlobi napis mi na SZ...pretlumocim radu z jineho fora.
Za radu bych byl vděčný. Kdyby jsi náhodou měl fotky vykuchaný jednotky, hoď mi je prosím do mailu. Já si stejně myslím že to bude někde v ní, ale je fakt, že jsem ji rozebranou zatím neviděl.
Ford Focus SDN 1.8 16v Ghia 2000[/b]

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 05.05.2012 19:17

tak to te zklamu...otevrenou jsem ji videl ale nefotil jsem vnitrek....takze ti nepomuzu...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 12.05.2012 12:10

Zdravím,
jako většina z vás mám také problém nejspíš s ventilem, tedy původně jsme si to myslel, teď už jsem trochu na rozpacích. V autě nejprve kolísali sem tam otáčky, v zimě a postupem času už i teď na jaře mi dělá to, že hned jakmile vyjedu a zastavím, auto kolíše mezi 800-400 div že nechcípne, tak chvíli počkám, vylítne to na 1500 a už je to oukej. Za jízdy se mi začalo stávat to, že už mi to i jednou chcíplo na volnoběh, což je docela nepříjemné. Hledal jsem cokoliv by to mohlo být, i jsem zkoušel vyčistit ten ventil technickým benzínem, ale rozdíl byl tedy nějaké, ale dá se říci že minimální. Neváhal jsem a koupil jsem tedy ventil tento: http://aukro.cz/krokovy-motorek-ford-fi ... 84834.html . Dnes ráno jsem ho byl namontovat tedy do auta a jel jsem na malý cca 2km okruh, copak se bude dít s otáčkami. Bohužel autu začaly viset otáčky neustále při vyřazené rychlosti na 2400 a neklesli... Což mi občas dělalo i dříve, ale po chvilce to přestalo. Teď musím zastavit a cca po 2 vteřinách to spadne zpět na původních 800-900. Už jsem trochu na rozpacích, co by to tak mohlo být, nebo zda mám odpojit baterku, aby se vyresetovala řídící jednotka, nebo jestli se ventil musí trochu zajet, aby začal pořádně fungovat. Vážně nevím, chtěl bych vás požádat o radu, zda s tím někdo nemáte zkušenosti. Díky s pozdravem Peter K.
Ford Focus 1.4/16V, 1998

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 12.05.2012 12:30

Co más za motor? Nejlíp si to doplň do podpisu.
Baterku odpoj určitě, ať se pak jednotka adaptuje na nový ventil a jeho odezvy. Po připojení baterky nejlíp nastartovat a nechat na místě ohřát motor na provozní teplotu. Pak to bude chtít ještě pár jízd na celou tu adaptaci, pak uvidíš, zda se to zlepší. Pokud ne, řešit dál.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 12.05.2012 12:58

Díky, mám 1.4 vyzkouším to odpojit. Nemusí to být přes noc ne?
Ford Focus 1.4/16V, 1998

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 12.05.2012 13:27

nee..staci asi tak pul hodky
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 12.05.2012 15:29

Jsem zpět po testu tedy. Připojil jsem baterii, nastartoval jsem auto, nechal motor naběhnout na provozní teplotu a vyjel jsem. Při vyhození rychlosti se mi to stále vrací tentokrát na 2100 po celou dobu vyhazování rychlosti. Zkoušel jsem i za jízdy na prázdno sešlápnout plyn tak to stejně spadne na těch 2100 a méně ne. Dojel jsem tedy domů, zastavil a motor měl 1000 otáček. Chcípl jsem to, znovu nastartoval a nejdříve motor vystoupal na 2100 otáček a poté klesl na 1000. Tak jsem zkusil znovu nastartovat a ten samý problém. Při dojíždění na křižovatku a po zastavení cca 2-3 vteřiny jsou otáčky na 2100 a poté klesnou. Tak teď jsem z toho jelen :D při starým ventilu to aspoň padalo dolů jak byl zasviněn a při novém mi to lítá zase nahoru. Jsou nové všechny filtry, svíčky, baterie.
Ford Focus 1.4/16V, 1998

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 13.05.2012 09:04

tak to v tvem pripade bych videl na nejakou netesnost v hadicich u saciho potrubi....koukni na ne.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 14.05.2012 00:14

Kouknu na to a budu čistit i klapku, protože jsem si všiml zadrhávání u plynu, pak dám vědět schválně, jak to dopadlo.
Ford Focus 1.4/16V, 1998

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 27.05.2012 15:59

Vyčistil jsem klapku, plyn mi běhá o něco lépe, ale problém ustal s tím, že teď už kdy vyhodím rychlost spadne to na těch 800 a zase to vyleze na 2100-2500. Jinak mi začal zlobit do toho ještě tachometr, kde mi z ničeho nic přestane měřit rychlost a po chvíli mi zmizí i km. V tomto případě když vyřadím při jízdě na neutrál, otáčky spadnou v pořádku na 800-900 a vše je oukej. Přemýšlel jsem logicky co by to mohlo být, lambda to nejspíš nebude jelikož by to v takovém případě nepadlo nejspíš dolů a drželo by to stále. Dále mě napadá senzor rychlosti, na druhou stranu co ten by s tím měl společného když měří pouze rychlost. Nebo snad vadný volnoběžný ventil, který je teda nový a jako poslední možnost mě napadla ta pos. řídící jednotka, kterou bych vzal rozšlapal, zapálil, nasypal do pytlíčku, zabalil do kuličky a poslal do ameriky se vzkazem kterej vůl to vymyslel.
Ford Focus 1.4/16V, 1998

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 27.05.2012 17:30

zcela urcite je to to cidlo rychlosti na prevodovce....v pripade ze za jizdy vypadne a nebo prestane davat pulzi pro jednotku tak jednotka prejde do mne neznameho zcela mylneho rezimu a pak se to chova zcela dementne
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 27.05.2012 17:44

Ale je zajímavé, že starý ventil mi to nedělal s otáčkami při vyřazení skoro auto občas chcípalo a kolísalo. Jinak po výměně ventilu mi při fungujícím tachometru drží otáčky na 2100-2500 a po spadnutí tachometru mi otáčky padají normálně. Při starém to padalo stále dolů.
Ford Focus 1.4/16V, 1998

Uživatelský avatar
rybi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 01.04.2011 00:47
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od rybi » 27.05.2012 18:58

Prosím vás o radu. Nevím, co by to mohlo být. Po přečtení různých témat s podobnými příznaky, řeším co by mi mohlo způsobovat problémy. Jestli je to volnoběžný ventil nebo silentblok motoru nebo obojí a nebo něco jiného. Projevuje se to asi takhle: Po ohřátí motoru a běhu na volnoběžné otáčky se přenáší do volantu vibrace. Při zapnutí klimatizace nebo vnitřní cirkulace vzduchu se vibrace ještě zvýší. Navíc dochází k pohasínání přístrojovky. Také zakolísají otáčky při zapnutí klimy, k mírnému kmitnutí do vyšších otáček dochází i pootočením volantu. Nemám problém s tím, že by mi otáčky zůstávaly viset ve vysokách hodnotách, to ne. Fakt mě to štve, když mi má při stání vibrovat volant jako v avii. Jo, ventil byl čištěn, tak buď je už špatný, že to nepomohlo a nebo to s tím nemá souvislost. Pokud to tady už někdo řešil, budu rád za tip. Díky.
Ford Focus 1.6 16v, 2002
Obrázek
Obrázek

dydy008
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 24.10.2009 22:00

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od dydy008 » 27.05.2012 20:11

Napadá mě, nezkoušel jsi baterku ?
Ford Focus 1.4/16V, 1998

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti